Hirdetés
-
Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
ma Bejelentette a Xiaomi, hogy mikor esedékes a Poco F6 és F6 Pro premierje, a fotón pedig egyértelműen látszik, melyik Redmiből készül az új modell.
-
A Frontier maradt a leggyorsabb szuperszámítógép
ph Az Aurora azért nagyon megközelítette, de ez nem volt elég a trónfosztáshoz.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Bármire odaírhatják az RTX jelölést. Ez csak három betű a terméknévben. Az RTX viszont valójában a driver neve, ami lesz Volta és Turing GPU-khoz. De a marketingből nem igazán éri meg kiindulni. Sose a logika hajtotta a mögöttes döntéseket.
A SIGGRAPH-on arról lehetett hallani, hogy három GPU érkezik. Egy Turing, amit nemrég mutattak be, de kódnevet nem mondtak rá, valamint egy GV102, illetve egy GV104. A többi pedig Pascal újrahasznosítás lesz, ez ugye az alsóház.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Kvg
senior tag
válasz Petykemano #18450 üzenetére
ez a jövő, max 11GB Majd a szoftver fejlesztők alkamazkodnak.
[ Szerkesztve ]
-
gV
őstag
azért abban lenne logika amit mondtam.
viszont akkor a szememben rég nem látott baklövést csinált az nV. vagy előbb kellett volna az új gf-t bejelenteni vagy turingra kellene épülnie mind1iknek. lévén most avult el a volta, abba pénzt rakni innentől nem jó üzlet. ok jön 1 turingos is végülis mondhatnám nincs probléma ha új fejlesztés kell vehetek, csak kétlem hogy ~150w-os tdp-je lesz. árat hagyjuk, nem reménykedem, hogy olcsón meglehet majd úszni bármelyik új jövevényt. -
BiP
nagyúr
válasz Ren Hoek #18432 üzenetére
De olvastam, hiszen én is azokból a számokból indultam ki.
Azt teljesen megértem, hogy szeretnél 4K 60Hz játszani.
Azt is, hogy 1070-nel nem megy a 4K maxon, vissza kell venni, ha tartani akarod a 60-at, kompromisszomokat kell hozni. 1080 is el tud fogyni."Abban a hsz-ben a 2080 == 1080 Ti + 8%
Erre mondtam, hogy ez tökéletes lenne 4K-ra pár effektet lebutítva, hogy meglegyen a 60Hz."
Nem, azt írtad, hogy jó lesz "belépőre".Nekem csupán ezzel volt bajom. Mert lehet, hogy az igényeid akkor nincsenek elrugaszkodva, (a mostani hsz-edből ez tűnik ki) viszont a fogalmakról akkor máshogy gondolkodunk.
Én úgy vélem, hogy a belépőszint azt jelenti, hogy már megy vele, de kompromisszumot kell hozni. (pl. 1070).
A 2080 meg nagyon nem ez a kategória lesz. Hiszen másodjára Te is azt mondod, hogy azzal már simán menni fog.Szóval ezzel a finomított véleményeddel már tökéletesen egyet tudok érteni, az előző hsz-beli megjegyzéseden szaladt fel a szemöldököm.
-
Z10N
veterán
válasz Petykemano #18450 üzenetére
Hirtelen megtanulnak optimalizalni Hiaba, a kenyszer nagy ur. A limitacio pedig kreativitast szul. Lehet meg lesz jo oldala is ennek a recesszionak.
Remelem, hogy az AMD osszefo$$a magat jovoheten es vegre csinalnak valamit, nem csak a tokuket vakarjak. Ket evvel ezelott ugy gondoltam, hogy ilyenkorra mar hbm2-s kozepkategoria lesz. Tevedtem...
Ui: Ha ev vegeig nem csinalnak semmit, akkor ujbol Nvidia kartyam lesz 10 ev utan...
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem olyan egyszerű. Az RT mag nem pici, egészen sok tranzisztort elvisz, és eközben nulla tartalom van rá. Leghamarabb a Metro Exodus fogja támogatni, és nehéz lesz meggyőzni más stúdiókat, hogy a kiadott PC-s játékuk futtatását korlátozzák Windows 10 Redstone 5 vagy újabb rendszerre. A Volta bizonyos szempontból sokkal célszerűbb megoldás, mert a tranzisztorokat olyan feldolgozókra lehet költeni, amiből minden játék profitálni tud.
Ráadásul hiába skálázható az RT mag dizájnja, egy teljesítményszint alatt hasztalan, mert túl lassú lesz a hardver magához a sugárkövetéshez, tehát kb. 40 multiprocesszor az az alsó határ, amibe megéri beépíteni, de alá nem. Hiába van ott, még Full HD-ben sem lesz meg a 30 fps, így pedig csak a tranzisztort foglalja. 40 multiprocesszor pedig erősen 400-500 mm2-es lapka a Turinggal, tehát nem egy középkategóriás szint.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dare2Live
nagyúr
Abu leírta. A bemutatott turing elképesztően szar ár/értéket ad jelenlegi játékokban. Már ha mennek rajta.
Gondolom ki lesz azért próbálva és látszani fog ez. 600.000Ftért 15fps.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
gV
őstag
akkor 12nm helyett jöhetett volna 7nm-en abba belefért volna az a sok tranyó, jó nem most jönne hanem később, de már most is késnek szóval mind1.
komolyan a voltával az az érzésem h rosszabul járt mint 1 átnevezett kártya, az legalább valamikor csúcsót képviselhette, ehhez képest ez már megjelenésekor sem.
meg nem lehetne akkor simán kukázni az RT magot és cserébe ami marad SM, tensor(?) biztos fejlettebb mint a voltában. -
Jack@l
veterán
válasz westlake #18451 üzenetére
Úgy legyen!
Habár az 1080 550-ről indult.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Dare2Live #18461 üzenetére
Mennek rajta biztos, elvégre a hardver megvan benne, csak sok tranzisztort költ ma még nem használt egységekre. Azt eleve figyelembe kell venni, hogy a Titan V egy butított GV100, tehát annak a teljesítményét azért nem nehéz hozni, persze csak akkor, ha nem butítják a Turingot. De az teljesen irreális, hogy 754 mm2-es lapkával 500 dollárra lőnek. A 12 darab 16 gigabites GDDR6 memória alig olcsóbb ennél, és akkor még hiányzik a VGA 99%-a.
(#18462) gV: Persze abba belefér, de a 7 nm-es kapacitása a TSMC-nek véges, és ezt marhára lekötötte az első node-ra az Apple, a Qualcomm és az AMD. Az NV a második, olcsóbb 7 nm-es körben van benne.
Az a baj, hogy ezt kiműteni azért nem egyszerű. Összelegóznak neked egy dizájnból 3-4 lapkát, de amikor az "építőelemeket" kell változtatni, akkor bonyolulttá válik a helyzet. Meg lehet csinálni, de olyan költsége van, mintha külön architektúrát terveznél. Ha tehát megvan a multiprocesszor dizájnja, akkor azon nem igazán változtatnak a termékskálán belül. Mellesleg, ha kiműtöd az RT magot, akkor a Turing nagyjából egy mezei Volta. Vagyis sokkal célszerűbb a Volta multiprocesszorát használni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
keIdor
titán
válasz gainwardgs #18458 üzenetére
Majd ha megtudjuk a pontos specifikációkat. Még azt sem tudni, hogy Volta vagy Turing GeForce-ok jönnek.
2080Ti sem biztos, hogy idén jön, ha ugyanazt csinálják, mint eddig, akkor 2019 közepén jöhet.
[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
gV
őstag
Mellesleg, ha kiműtöd az RT magot, akkor a Turing nagyjából egy mezei Volta.
aham nagyjából, de nem potosan
1. tensor jóóóval fejlettebb
2. L1 is változott
3. új NVENCaz am most jutott eszmbe ha az rtx a drivert jelenti akkor nem lehet minden gtx rtx is lévén lesz pascal is átnevezve ami ahogy írtad fallback layer-t kap, valamire tehát mégis jó a marketing
-
Abu85
HÁZIGAZDA
- Tensorral se sokra mész a DirectX és Vulkan API-ban. Ezek nem támogatják az említett feldolgozótípust.
- Már a Volta is unified volt, ráadásul dupla széles buszokkal bekötve. Az NV mindent a Pascalhoz viszonyított, de a Voltához képest nem változik az L1.
- Az NVENC nincs hozzákötve az architektúrához. Azt be lehetne legózni a Fermibe is.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
keIdor
titán
-
félisten
és akkor szerinted nvidia miért hozta ezt ki, ha így látod itt te a helyzetet?
És mi az amiben látsz egyáltalán pozitívumot a 2080 ban, azon kívül hogy szinte megállás nélkül tolod a negatív marketinget tegnap óta?bezzeg amikor AMD van / volt tele ( azóta sem)nem hasznosított fiúcsőrökre előkészített effektekkel telepakolva akkor arról szól a fáma, hogy bezzeg majd 3 év múlva is ez milyen jó lesz.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tudom, hogy mi a 2080. Senki sem tudja. De az biztos, hogy nem az lesz a selling point, hogy jön egy olyan játék, amiben DXR lesz, és ilyen grafikát tud vele: [link]
3 év múlva jóval gyorsabb kártyák lesznek, javul a DXR is, így nem kell visszavenni a geometriai és a textúrarészletességet azért, mert pár RT effektet akarnak belerakni. Lesz hozzá kellő memória is, elvégre tényleg beteg mód zabálja a memóriát a 32 bit float vertex formátum. A 32 bit snorm majdnem feleakkora memóriaigénnyel rendelkezik, miközben a minősége nem sokkal rosszabb. Úgy képzeld el ezt, hogy van egy büdzsé a geometriára, és mivel a memóriakapacitás nem nő, így DXR esetében ezt a büdzsét úgy lehet betartani, ha a geometria vagy a textúrák részletessége drasztikusan csökken, vagy mindkettő csökken egyszerre, de egyfajta egyensúlyra való törekvés szerint.Ami egyébként jó a Turingban azt a Volta már tudta. [link] - le is írtam az L1 gyorsítótár résznél.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Én is leírom mit gondolok erről és ennyi.
Abu85 :
Az a gond, hogy a tegnapi cikkednél is és most is állandóan a Volta van előtérbe, pedig a Volta egy átlag usernek elérhetetlen félprofesszionális kártya, teljesen másra kihegyezve, mint a most bejelentett jövevény.
A fórumok nagy részében az emberek nem a Voltához nézik a most bejelentett kártyát, hanem a Pascalhoz., elég visszaolvasnod pár kommentet és az 1080 TI hez mért teljesítményére kíváncsi mindenki ,a Titan V-t te említed folyamatosan és hasonlítod ehhez. Hiába tudja a Volta ezeket a dolgokat az egyetlen gamer célra is alkalmas VGA ból álló GPU architektúra ami ráadásul megmarad ez mellet.,
Tehát az egy DP technológiára kifejlesztett cél hardver a Turing meg egy RT technológiára kifejlesztett célhardver. Minden mástól különbözik a célpiaca is és a tudása is. Aki RT re veszi a kártyát nem fog Voltát venni és valószínűleg DP re se fog Turingot. Legtöbb külföldi oldal azért látja izgalmasnak és ajnározza pozitívan az érkező új jövevényt mert a lehetőségeket vázolja fel benne nem a negatívumokat.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Jack@l
veterán
Jahogy beteg módon zabál a float... Az megvan hogy ezt használják grafikára(játékokban is) 30 éve?
Semmivel nem kell több memória egy raytracinges játékhoz, sőt, valószínű kevesebb mert nem kell trükközni az effektekkel(árnyékok, fények, tükröződés).Mesélj inkább arról mért eszik 1 gb vrammal többet a dx12 mód BFV-ben.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #18476 üzenetére
Vertex adatokhoz nem. Eleve hülyeség lenne, hiszen a csúcspontok csak pozíciók az adott objektum köré vont "hálós dobozon" belül. Mindegyik vertexhez külön letárolni a skálázást float kitevőként iszonyatos erőforrás-pazarlás, mert szebb nem lesz, de durván több memóriát fog zabálni.
Mivel a DXR specifikációja kizárja a 32 bites snorm formátumot, így bizony csúnyán megnő a geometria memóriaigénye. Még akkor is, ha az RT effekteket nem kapcsolod be.
A Frostbite motor memóriavezérlése miatt. [link] - itt leírtam, hogy az IHV-k implementációi a strukturális memóriakezelésre vonatkozóan egészen különböznek, vagyis amikor írnak egy vezérlést egy motorba, akkor nem egy IHV-re dolgoznak, hanem megpróbálnak egyfajta közös alapot találni. Ez bizonyos hardvereknél kisebb vagy nagyobb memóriapazarláshoz vezet, de itt a cél a teljesítmény szinten tartása. Érti egyébként a Frostbite Team is, hogy ez egy probléma, de rohadt nehéz ám segíteni rajta. Az AMD részben emiatt fejlesztette ki a HBCC-t. Nem akarják, hogy a rossz programkódok lerontsák a hardver teljesítményét, így amit a fejlesztők most szoftverből csinálnak, azt a Vega óta inkább megcsinálják maguk hardverből. Jobban bíznak magukban, mint a játékfejlesztőkben. Azt hiszem, hogy abban egyetérthetünk, hogy nem teljesen alaptalan az AMD meglátása, legalábbis figyelembe véve, amit eddig láttunk az DX12 API-nál a memória kezelése kapcsán.
A Frostbite Team átválthatna Vulkan API-ra, ott van dedikált allokáció, az megoldaná a gondjaikat. Nem szép megoldás, de működik.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
gV
őstag
-akkor ez is feleslegesen lesz benne az új GF-ekben a voltásban is hiszen kilehet vágni de olyan költsége van, mintha külön architektúrát terveznél. Ha tehát megvan a multiprocesszor dizájnja, akkor azon nem igazán változtatnak a termékskálán belül., viszont akkor miért nem mindjárt a pascalt adják ki újra abba még kevesebb a haszontalan komponens
-pascal ami egy maxwell 2.1 jó h nem a g80-hoz mérték
-és beletették legalább a voltába?am bizonygathatod h turing=volta, de akkor mire fel beszélnek arról hogy ez a legnagyobb ugrás 2006 óta, ha nem igaz, ebből jól nem tudnak kijönni
-
Jack@l
veterán
ja hogy te 3x32 bit mellé pont azon az egy szerencsétlen negyedik 32 biten akarsz 16 bitet spórolni...
Azt mi van ha mégis kell a 32 bit a finomítás miatt?
Mátrix szorzás megy már? Csak mert azt szintén elég macerás összehozni 32 és 16 bites lebegőpontos számok között gpu-val.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Ren Hoek
veterán
Ja értem már, szimplán félreértettük egymást, részben az én hibám volt.
"Belépő 4K" alatt azt értettem, hogy ez az ami már alkalmas a smooth, minimális kompromisszumos 4K 60Hz-re... nyilván itt a felső és csúcs az a 4K 120/144 Hz lenne. Meg is mondom miért mentek fel a igények, ugyanis FHD-n elkezdtek játszani az emberek a 120 Hz-en, és ahhoz nyilvánvalóan brutálisan erős GPU kell 4K-n. Itt a bökkenő, hogy átszoktak erre a FPS-re, ami után a 60 Hz képregény és blur mozi. Hálisten én nem, nekem tökéletes a 60 Hz, nem is pusztítom az agyamat 120-al, nehogy megszokjam.
Ezt én nem is várom jelenleg... viszont amit Westlake linkelt a 2080 / 650 dodóért, az über tökéletes lenne.
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
-
Firestormhun
senior tag
RT teljesítmény Volta vs Turing:
Techdemo féleség:
NVIDIA RTX—Cinematic Real-Time Ray Tracing...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
- A Pascal dizájnja nem tud felülkerekedni az LDS-pressure problémán. Az nem valami jó megoldás, hogy mondjuk megduplázzák az LDS-t.
- Az ISA és a memóriamodell szempontjából minden aktuális NV dizájn a Fermi leszármazottja, de azért változik a rendszer belülről.
- Bele lehet tenni. Ez tényleg csak egy fixfunkciós blokk. Nincs szorosan köze az architektúrához.Felfigyelnél arra, ha azt mondanák, hogy a Turing a Fermi sokadik változata? Na ugye. Ettől még a memóriamodell és az utasításarchitektúra a Fermi óta nem igazán változott, csak kiegészítik generációnként. Ezzel semmi gond nincs, mert eléggé skálázható a Fermi memóriamodellje ahhoz, hogy ne kelljen még belenyúlni. A Volta is nagyon jó újításokat vezetett be, csak nem megfizethető a Titan V, így sokan nem tudják ennek a hatását látni. Majd jönnek a megfizethetőbb modellek.
(#18479) Jack@l: Nem én. Felőlem lezabáltathatják a VRAM-ot a geometriával, csak nem szerencsés, mert minden vertexhez külön letárolni a skálázást marhára értelmetlen. Nem véletlen, hogy a mai motorok kivétel nélkül 32 bites snorm formátumot használnak erre. Sokkal memóriakímélőbb, és a végeredmény szempontjából nincs hátránya a 32 bites floathoz képest. A DXR-nél a Microsoft az snormot nem azért hagyta ki, mert nem működhet a sugárkövetéssel, hanem azért, mert egy biztonságos minimumra törekedtek, és úgy voltak vele, hogy majd ha működik, akkor belerakják az elterjedt formátumokat. Emiatt a Microsoft sem hibás ebben a kérdésben, de ettől a 32 bites float zabálni fogja a memóriát, és a DXR-t használó fejlesztők kénytelenek lesznek a geometriával finoman bánni, ha nem akarnak kifutni a relatíve kevés VRAM-ból. Ezt nem árt figyelembe venni, mert ha nem tud róla a világ, akkor csak annyi marad meg a sugárkövetésből, mint a Metro Exodus demójánál, hogy eléggé csúnyácska. Holott annak nem igazán a sugárkövetés a baja, hanem a geometriai és textúrarészletesség, amit vissza kellett venni a sugárkövetés alkalmazása miatt. Ettől maga a sugárkövetés még jó, csak áldozatokat kell hozni érte. [link] - olvasd el nyugodtan a kommenteket. Pedig magának a sugárkövetésnek tényleg semmi baja a videóban, kifejezetten szépen van megoldva.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
westlake
félisten
válasz Firestormhun #18483 üzenetére
Ha a új Ti/TITAN is azt tudja (játokkal) mint a Quadro RTX 6000, akkor nem lesz okunk a panaszra.
Play nice!
-
gV
őstag
persze még mindig 6 gpc van. az már régi limit a ferminél. erről már volt szó pascal megjelenésekor [link] a gpc-n belüli cuda mag növelést viszont egész jól bírja, a pascal 640-éről voltaban már 896 van, 7nm-en a turingban megdőlhet(?) az is.
azért lássuk be hsz-ed szerint 7 nm-en már turing lesz mind, ami így külső személőként mivel más már 7nm-en gyártat nem marad más mint, hogy ha elérhető lett volna nekik is meg lenne most a teljes váltás. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A 6 fölötti GPC-hez valószínűleg bele kell túrni a memóriamodellbe. Mivel az az ISA átalakításával is jár, így húzzák ameddig tudják.
A GPC-n belül lehet játszani. Van egy határ, de a 640-et akkor hasraütésre mondta, tehát nem igazán tudni, hogy hol az igazi határ. Azért a multiprocesszorok is elég sok módon tömbösíthetők.
Persze, ha megfizetnék, akkor mind 7 nm lenne. De a 7 nm az nem olyan ám, mint régen. Természetesen megvan benne valamekkora fogyasztáselőny a 12-16 nm-hez képest, de ezzel együtt a node drága marad, tehát attól, hogy valami 7 nm, még nem fogsz tudni rajta olcsóbban gyártani, ami azért nem mindegy.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
6 GPC a Maxwellben volt eloszor, ugyhogy azon is ment a csiszolgatas a Fermi ota. Vszleg ez a fal, most az a kerdes, mit bir a GPC infrastruktura a ALU blokkok teren, ill. hogy meddig eleg a 16 pixel / GPC kapacitas. Eddig ugyesen egyensulyoztak, meglatjuk, fog-e most latszani vhol limit.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez bonyolultabb. Egyszerűnek tűnik, hiszen elvben csak többet kell ajánlani például az AMD-nél, és a TSMC rögtön nem nekik adja a kezdeti gyártósorok egy részét. De a 7 nm-es node, különösen az első körös fejlesztés elég drága. A waferárakat a TSMC nagyon durván méri, vagyis alig van olyan cég, amelyik ki tudja gazdálkodni ezeket. Nem véletlen, hogy több gyártó csak a második körben megy 7 nm-re, mert akkor olcsóbb lesz a wafer. Ha mondjuk az AMD csak GPU-kat gyártana a TSMC-nél, akkor ők is maradtak volna 12-16 nm-en, mert egyszerűen nem lehetne optimálisan kigazdálkodni a VGA-piacból, de mivel gyártan fognak ott CPU-kat is, a szerverbe, ahol egy termék átlagos eladási ára 3000-4000 dollár lesz, hát így már mindjárt más.
Szóval persze jó lenne a 7 nm-es node, de ezeket a döntéseket úgy kell meghozni, hogy legyen jó vaskos profit a terméken, ami megfelel a befektetői igényeknek, így pedig már hajlik a mutató a 12 nm felé. A vásárló pedig nem mindent fizet meg. Ez nem szerverpiac, ahol a CPU-ra bemondod a 3000-4000 dollárt és megveszik, mert kell a teljesítmény, hiszen az egészre egy üzleti modell épül a megrendelőnél. A GPU-k esetében a lapkák zöme végfelhasználói szintre készül.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Kvg
senior tag
Azt azért tudnod kell hogy a chipbe épített tranyók száma töbszörösére nőtt.
[link]
2 milliárdról 12 milliárdra 2080 ti 18 milliárd ha minden igaz három nap múlva kiderül. Ehez képest az ár 3X......
Azt gondolod hogy az Nvidia érted van? Tévedsz.
Profitot az idíóa bányászok nyomták fel. de annak már vége.
Fejlett navígácíós rendszerek, őnvezető autók adják egyre jobban profitot.[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
2018 Q2s bevételek:
Gaming: $1805million
vs
Automotive+"navigáció": $161millionMondhatni a gaming a bred&butter, autommotive meg apró.
Ami überbrutál durva az a margin: 62.6%. Ilyen cég azért kevés létezik. Erősen hunyorítva: ha fele ennyiért adná a VGAkat akkor is masszívan nyereséges lenne. Ennyit a jaj drága a memoria témáról. Nincs konkurencia, lehet imádkozni navi jó legyen.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
nagyúr
Egyrészt gaming. Ez a hivatalos elnevezés NVnél.
Másrészt, igen tudtam volna. December végén, január, február esetleg márciusban volt készlethiány. Q2ben, április, május, juniusban nem sött áprilus-májusban bedölt a bányászkereslet.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A Frontier maradt a leggyorsabb szuperszámítógép
- SSD kibeszélő
- Autós kamerák
- Linux kezdőknek
- E-roller topik
- Milyen egeret válasszak?
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Opel topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ AORUS MASTER / ROG STRIX WHITE RTX 4090 24GB videokártyák számlával 3 év garanciával
- BESZÁMÍTÁS!Bontatlan RTX 4060Ti 16GB / 4070 12GB / 4090 24GB videokártyák számlával 3 év garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Bontatlan Sapphire PURE RX 7800 XT 16GB videokártyák számlával 3 év garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Bontatlan RADEON RX 6600 8GB / RX 6700 XT 12GB videokártyák számlával 3 év garanciával
- ASUS TUF Nvidia RTX 3070 OC Gaming 8GB
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs