- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
PROHARDVER!
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BennyRay
tag
válasz *Ropi* #15248 üzenetére
Hadd kérdezzem meg, a 6D autofókusza milyen volt? (amatőr felhasználás, semmi gyorsan mozgó tárgy szempontjából kérdezem)
A gombkiosztással mi volt a gond? Azt látom, hogy más és valamivel rosszabb, mint az 5D MkII és MkIII, de annak, aki újonnan szokja meg az egész Canon rendszert, hogy érzed, mennyire lehet ez problémás?
-
*Ropi*
félisten
válasz BennyRay #15251 üzenetére
Mind a 11 AF pont (és mérési zóna) középre van zsúfolva és csak 1 keresztszenzoros. A hátlapi dedikált gombok eltűntek, mindent menüből kell kiegerészni. A felső státuszkijelző melletti multifunkciós gombok is 1 funkciósak lettek...
Az elég sokat elmond, hogy a gazdájával több, mint 5 percig kerestük rajta az időzítőt (mert nem volt nálunk vezetékes távirányító), hogy a tesztképeket elkészítsük... Szerinted mennyire kezelhető?
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
BennyRay
tag
válasz *Ropi* #15253 üzenetére
Basszus, időzítő eldugása fel sem tűnt, csak a WB-é, C nagyon el akarja különíteni az 5D sorozattól...
Autofókusszal tiszta, hogy a fókuszál-újrakomponál típusú fényképezésre való, de tudtál vele annyi időt tölteni, hogy kiderüljön, hogy normálisan használható darab, vagy túlzottan kiherélt?
-
*Ropi*
félisten
válasz Picturemaker #15254 üzenetére
Igen. Megsúgom: a "drive" gombon van eldugva.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Picturemaker
őstag
válasz *Ropi* #15256 üzenetére
Ezért kérdeztem, akkor nem is a géppel van gond, csak sima "júzer error".
De azért már xar a gombkiosztás.
Persze ettől még nem biztos, hogy egyszerű átszokni erre.[ Szerkesztve ]
A számítógép rendkívül alkalmas olyan feladatok megoldására, amelyek számítógép nélkül nem is léteznének!
-
*Ropi*
félisten
válasz BennyRay #15255 üzenetére
Ez a "fókuszál-újrakomponál" APS-C-n még talán működik (de ott is csak szűkebb rekeszeken), viszont Full Frame-en elfelejtheted: olyan kicsi a mélységélességed, hogy minimális elmozdulással már kicsúsztál belőle.
Ha stúdióban használod (erre terel a Canon a WiFi beépítésével is) és van időd vele piszmogni anélkül, hogy a modelled elaludna / elmászna / halálra unná magát, akkor használható. Bármilyen más, életszerűbb sebességű helyzetben hasznavehetetlen szerintem. A korrektség jegyében azt viszont a javára kell írni, hogy magas ISO-n össze-vissza alázza az 5D3-at részletgazdagságban. Olyan rendezvényeken jó lehet, ahol nagyjából konstans fényviszonyok vannak és nem kell sokat állítgatni. Mondjuk a kolléga esküvőfotózásra vette: majd szezonban (ha már van vele tapasztalata) rákérdezek, hogy boldogulnak együtt.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
fattyu
veterán
válasz *Ropi* #15258 üzenetére
a fókusz és rekompnál akkor már simán jobb a manuál fókusz.... ahhoz nem kell ujrakomponálni.... persze ehhez kell egy elég nagy és világos kereső meg egy finom mattüveg ( ez simán működik papír dofnál is. )
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
*Ropi*
félisten
válasz Picturemaker #15257 üzenetére
Aki a régi menülogikát szokta meg (és mondjuk két vázat használ: 5D3 + 6D), annak kínszenvedés. Ha frissen tanulja, akkor lehet semmi gondja sem lesz vele.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
cOxeR
Ármester
válasz *Ropi* #15258 üzenetére
Mi lehúztunk egy szezont, újrakomponálásos módszerrel, és tudnék mesélni, hogy milyen arányú rontási lehetőség van FF-en erre... fix 50mm esetén f3.5 körül kell dolgoznod, legalább, hogy esélyed legyen újrakomponálva az élességi tartományban maradnod. Nagy látónál nincs gond, 70-200-nál szintúgy működőképes a felső tartományban.
Nagy rutinnal 10-ből ~7 jó is lesz... a kényes 50mm környékén. -
.DLL
veterán
válasz *Ropi* #15274 üzenetére
Vegyél egy forrasztópákát, és cseréld ki.
Mikor jön már a cserélhető [mindenű] gép?
-processzor fejlesztés
-memória bővítés
-érzékelő
-zárcsere otthon
-sportfotósoknak 512 pontos AF modul, videósok meg ki is szerelhetik a tükörrel együtt (ez már ma is létező dolog)[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
k1csi
senior tag
válasz *Ropi* #15274 üzenetére
A 6D ugyanaz a technológia mint a mkIII csak egy kicsit kevesebb pixel van ill. elmarad a binning (ami vsz. fotóra csak felesleges extra ami ront a végeredményen, legalábbis azzal a csíkszélességgel amit a Canon használ) ettől marginálisan jobb (de ugye nem annyival, hogy ahova fényerős üveg kell oda kevésbé fényerős is jó legyen).
Viszont cserébe nincs pixel binning (nehogy a videósok örülni tudjanak).
Azaz aki pro fotóra szeretne jó vázat vagy van a butított 6D vagy a mkIII aminek a szenzorának a videós része csak rontja fotóra az eredményt.Ha a Pana tényleg meg tudja csinálni a hatékony színszétválasztást amiről nemrég volt némi eszmecsere akkor a jelenlegi szenzorok és a vázak amiben vannak elég gyorsan értéküket fogják veszteni (legalábbis az átlagfelh. számára akinek pl. a DoF-al való játék inkább nyűg mint előny, csakúgy mint az anyagilag és fizikálisan is súlyos cuccok).
Szerk:
Ed Parker
Nem SW-es trükk, a mkIII felbontása FullHD videóra van optimalizálva (számold át 16:9-re), míg a 6D szenzorában nincs binning ami kicsit hatékonyabbá teszi fotóra.[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
.DLL
veterán
k1csi, azt hittem ezt olvastad: [Link]
Kipróbálták állványról, egy videóból kimentett képkocka kicsivel kisebb látószögű, mint egy változatlan beállításokkal készült fotó. Így ha a fotó faltól-falig kihasználja a szenzort, akkor a videó nem, és Philip Bloom is beszámolt róla, hogy nem olyan éles, mint várta, igazából nem jobb a Mark II-nél. Csak az All-I miatt jobban utómunkázható, beleértve az élesítést is, mert a minden frame megvan elmentve, nem kiszámolgaás után kell maszatolni rajtuk. Ezért lehet csak élesebb a Mark III videója, de csak utómunka után.
Persze lehet hogy lemaradtam valamiről, és kiadtak egy firmware frissítést, amivel kihasználja a szenzor teljes felületét videónál, mert tényleg csak szoftveres kérdés az egész, a hardveres lehetősége adott, ez tény.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
-Valinas-
senior tag
Sziasztok!
Elgondolkoztam, hogy merre is egyengessem tovább méltán híres fotós karrieremet.
Eddig egy Nikon D3000-et használtam, kitobival. Ez már három éve is a legalapabb gép volt. Ismerőseim Canonosok, így kipróbálhattam párat.
Most azon gondolkozom, hogy vegyek objektívet, majd pedig ha már nem bírom tovább, veszek egy D5100/D5200 vázat, vagy egy lendülettel másszak át a Canonhoz, és vegyek egy D600-at, aztán pedig majd bővítgetem az objektívparkomat. A Canonnál ahogy láttam egy hangyányit olcsóbbak az objektívek, illetve ergonómiailag is jobban bejön, de lehet, hogy ezen a szinten még/már felesleges márkát váltani.
Ti mit gondoltok? Nyilván, ez egy Canon topik, de azért én megkérdezem tőletek (is).
Illetve ha mondjuk két héten belül valamelyik nagy márka bejelent valami D5300-at, vagy 700D-t, akkor nyilván megvárom, amíg azok lejjebb nyomják az árakat. -
Picturemaker
őstag
válasz -Valinas- #15283 üzenetére
Üdv!
A Canonnál az árlenyomás nem játszik, az összes új gépnél olyan árcédulát gyártanak, hogy az legfeljebb a vásárlási kedvet nyomja le. (Egyébként jellemző "kedvenc" márkánkra, hogy az utóbbi 3 évben az árak erősítésére használta a fejlesztőcsapat erőforrásait.)
Nikonnál most jött ki a D5200, 5300 szerintem leghamarabb 2014-15-ben várható. A D5100 egyébként messze jobb!
Visszatérve Canonhoz, 700D is legalább egy, másfél év. Ha csak (vagy leginkább) fotózol akkor inkább 600D. Olcsóbb és kicsit jobb magas ISO-n, mint az új modell. Igaz annak a videója fejlettebb kicsit.A számítógép rendkívül alkalmas olyan feladatok megoldására, amelyek számítógép nélkül nem is léteznének!
-
-Valinas-
senior tag
válasz Picturemaker #15284 üzenetére
Szia!
Köszönöm a gyors választ! Értem. Akkor a kérdés valahogy így alakul. Annak fényében, hogy van egy alap nikkor objektívem (ez mondjuk igazán nem sokat dob a dolgon..), D5100, vagy 600D? -
Zozzer888
addikt
válasz -Valinas- #15285 üzenetére
Ezenkívül semmi másod nincs?Az a baj, hogy itt azt fogjuk mondani hogy 600D, a Nikon topicba azt, hogy D5100. Nekem a Canon szimpatikusabb,azért döntöttem a márka mellett, a Nikon mellett erős érv a 3év gari és az "olcsó",de szép rajzú 18-105.
ZárIdő témafüggő és független blog => http://zar-ido.blogspot.hu/
-
fattyu
veterán
válasz -Valinas- #15285 üzenetére
per pill a nikon ( akarom mondani a Sony ) sokkal előrébb tart szenzorban mint a canon... én mint canonos per pill tuti nikont vennék.
elmondtuk már kezdő topikban is. üvegre költs ne vázra. . évekre vagy attól hogy a váz limitáljon abban hogy milyen képeket csinálsz...
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
k1csi
senior tag
Lehet olvastam, nem rémlik.
Mindenesetre a Philip Bloom is azt írtja, hogy moiré, aliasing megoldódott, pl:"Yes the moire and aliasing is gone it seems, and this is wonderful, but the detail is rather muddy on high detail shots."
http://philipbloom.net/2012/04/09/5dmk3/
Gondolom nem magától oldódott meg...
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
.DLL
veterán
Szerintem ha pont megegyezne a fullHD háromszorosával a kiolvasási méret, akkor az pont erősítené a moirè-t, és a recés éleket, mert nagyon pontos lenne, tehát lehet, hogy épp emiatt a kis crop miatt csökkent le a moirè, meg valószínűleg az AA szűrő is erősebb picit. Ha belegondolunk úgy nem nehéz moirè-t csökkenteni ha eleve ellágyítjuk a képet. Szerencsére utómunkában jól élesíthetők a részletek az All-I-nek köszönhetően.
(P.H.)
-
fattyu
veterán
válasz BennyRay #15293 üzenetére
mit? vennék?
ha erre irányult a kérdés akkor nem tudom. De én most adtam el 5dII-t és maradt egy 350d És elég... amit tud valójában. ezért mondom amit mondok. Én is cefet messze vagyok attól hogy a váz limitáljon. persze vannak dolgok amik hiányoznak ( kereső méret!!! ) de simán lehet élni ezzel is.
amugy ha én most adnék pénzt fotózásra akkor nikon d4. Az amit tud isoban az botrányosan jó.
Gondolom nem vagy beljebb
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
BennyRay
tag
válasz fattyu #15294 üzenetére
Beljebb valóban nem vagyok , csak muszáj volt rákérdeznem, mert én kizártam magamnak a szóbajöhető D600-at az olajfoltok és D800-at a túl nagy felbontású érzékelő miatt, de ha esetleg ezekre mondtad volna, hogy komolyan megfontolnád, megkérdeztem volna, hogy miért.
Szép összetett mondatot sikerült kreálnom
[ Szerkesztve ]
-
Ed Parker
nagyúr
válasz fattyu #15294 üzenetére
Te is eladtad?
Sorban adja el mindenki a mkII-t.
Én is Nikont akartam, vettem az asszonynak egy d5100-et és nekem is tetszik a Nikon logikája es képminősége is.
De az obik miatt maradtam a drágább 5dmkiii-nál mint a d800-nál
Nagy bukó lett volna a váltás ha üvegeket is cserélek. -
k1csi
senior tag
http://lmgtfy.com/?q=moire+caused+by+line+skipping
A sorok kihagyása helyett van a binning ami lehetővé teszi, hogy pixeleket összevonva, de a teljes szenzort kiolvassák.
De ha nem akarod megérteni (vagy esetleg utánaolvasni), nem fogod, gyártsd csak tovább a saját teóriákat.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
.DLL
veterán
Azt hittem eddig is, hogy értem, a cikkekből, innen-onnan elkapott félinformációkból.
Oké, a moirét a sorkihagyás okozza. A pixel összevonást eddig is értettem, de ezt akkor továbbra sem értem:
"A bejelentéskor nagyon örültem, hogy a szenzor felbontását úgy alakították ki, hogy a FullHD videó 1920 pixel szélességének pontosan 3×-osa a szenzor horizontális felbontása. Ez szebb, élesebb videókat eredményez…ne. Sajnos csak eredményezne, mivel a videófelvétel nem a szenzor teljes szélességével dolgozik, egy aprócska képkivágást eszközöl a gép. Ez azonban elég is ahhoz, hogy a vízszintes felbontás 1920 egész számú többszörösének előnye egycsapásra elvesszen."
Ez alapján a következőket gondolom:
1.) vagy nem végez pixel binninget az 5D III
2.) vagy a pixel binninghez nem az 1920 egész számú többszörösét használja fel, tehát hol 3x3, hol 2x2 vagy 2x3-as blokkokat von össze.(P.H.)
-
k1csi
senior tag
Pixinfós (hú itt külön kellett figyeljek, nehogy ékezet nélkül írjam ) magyarázatot nem értem, de be kell valljam nem is nagyon szoktam olvasni az ottani cikkeket azaz lehet ennek róható fel.
Szóval van a 5760 x 3840 natív felbontás (3:2), ha ennek vesszük a 16:9-es részét akkor kijön a 5760 x 3240.
Viszont Bayer miatt ebből csak a negyede kék meg piros, a fele meg zöld.
Azaz 4665600 kék meg piros van.Na innen spekuláció amit írok. Ha ezekre 2x2 pixeles binning van akkor ki is jön egy 1440 x 810-es felbontás. Ezt meg ugye 1920 x 1080-ra felskálázva aligha fogja hozni az 1080p élességét.
Számomra a 2x2-es binning azért hihető mert kezelhető huzalozásigénye van.Mégegyszer: Ez egy lehetséges magyarázat, de messze nem az egyetlen. Mivel pontosan nem tudjuk, hogy néz ki a binning kár lenne ennél tovább menni. Az, hogy valamiféle binning van az szinte biztos (mert megszűntek a sorkihagyáshoz köthető jelenségek és egyébként képtelenség kiolvasni a teljes szenzort legalábbis jelenleg). A pontos módszer meg kb. lényegtelen is.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Ja még valami eszembe jutott. Néhány pixelnyi eltérés fotó/videó között teljesen hihető különösen horizontálisan mert ugye a szélén megtörik a binning logika (ami csak videónál játszik) mert elfogy a szenzor. Gondolom ennél többről nincs szó.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- További aktív témák...
- Canon EF 80-200mm f/4.5-5.6 II compact telephoto zoom
- Zenit ET + Helios M44M-4
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Félár! Új! Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM Macro (Nikon)
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)