- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- 30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Hordozható monitor azoknak, akik igénylik a megnövelt méretű munkaterületet
- Asztrofotózás
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Blu-ray lejátszók
Hirdetés
-
Fizetős formában tér vissza a Wayfinder
gp A készítők átdolgozzák a korábbi free-to-play játékot, az új korai kiadás júniusban érkezik.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Rohamtempóban nő az érdeklődés az OLED monitorok iránt
ph Az Omdia piackutató cég elemzései szerint a tavalyi iszonyú jó év volt az OLED monitorok számára.
-
PROHARDVER!
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csacsi77
senior tag
Válaszolt a Nikon a 650D-re: LINK
Arra a videó közbeni folyamatos AF-re kíváncsi vagyok. Ha jól működik, akkor rákényszeríthti a Canont, hogy a 70D-ben már használható legyen.Öreg fater megoldja!!!!
-
k1csi
senior tag
válasz csacsi77 #14001 üzenetére
Ha valaki videó alatti folyamatos AF-et szeretne akkor vagy camcordert vagy Pana micro 4/3-at kell venni.
A DLSR-ek nem elég gyorsak ehhez (legalábbis jelenleg még).
Egyébként a 60i/50i nem annyira izgalmas, a 60p/50p azért már elég más lenne.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
24-70mm f/4L IS USM
35mm f/2 IS USM EFNem olcsó (mi olcsó Canonnál mostanság?), de legalább valami használható fix.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
-
bagaba1
tag
350D gépem van, a gyári 18-55ös, és egy Canon 55-250mm 4.5-5.6 IS. objektívvel. Szeretnék tőletek néhány tanácsot kérni. Makrófotózáshoz mit ajánlanátok? Találtam olyat, hogy 50mm f/2.5 Compact Macro objektív, de 85.000Ft-ba kerül, és kezdésként nem szívesen költenék rá ennyit, talán majd később, hogyha már sikerült kitapasztalni a mikéntjét. Két másik lehetőség maradt, a fordítógyűrű, és egy sokdioptriás előtétlencse. Ti melyiket ajánlanátok, és melyiket honnan érdemes beszerezni? Ezeket használjam valamelyik már meglévő objektívvel, vagy lényeges javulás érhető el egy 50mm f/1.8 II darabbal? Esetleg érdemes lenne még egy konvertert is szerelni a váz és a lencsék közé?
Másik kérdésem, hogy nagy látószögű képek készítéséhez, találtam egy megoldást, ami egy halszem előtétlencse lenne, lehetőleg diagonális változatban. Ezekről valami tapasztalat, fontos tudnivaló, jelentősebb hátrány?köszönöm előre is!
http://www.flickr.com/photos/109769896@N06/
-
Zozzer888
addikt
válasz bagaba1 #14010 üzenetére
Én makrozáshoz Helios 44M-et használok, M42-EOS adapterrel, és közgyűrű sorral.Összvissz 10ezer se volt, és ellehet vele lenni
ZárIdő témafüggő és független blog => http://zar-ido.blogspot.hu/
-
Zozzer888
addikt
-
bagaba1
tag
-
bagaba1
tag
válasz Zozzer888 #14016 üzenetére
Egy kis szerencsével ilyen gépet/obit még otthon is találok a szekrény aljában, (legalább erősen dereng valami.. és akkor erről is le lenne a gond. Rekeszátmérőt és záridőt is manuálisan állítasz akkor minden kép készítésekor?
copass: köszönöm szépen, adapterprobléma ezáltal már meg is oldódott!
http://www.flickr.com/photos/109769896@N06/
-
bagaba1
tag
Egy Carl Zeiss 50mm f/2.8 Tessar obi van otthon, ha jól sejtem M42-es.
http://www.flickr.com/photos/109769896@N06/
-
adamka16
őstag
"A Canon EF 24-70mm f/4 L IS USM várható ára 1460 euró, piacra kerülése december közepére várható."
Csak én sokallom ezért...?
-
fattyu
veterán
válasz adamka16 #14024 üzenetére
24-105 f4 is.
Mennyi? 250 ujan? Nagyobb zoom ugyanez a tempó IS is van.Ki a tököm fogja megvenni a 24-70et? Mennyivel kéne otlári sokkal jobban rajzolnia mint a 24-105nek? És garantálom hogy annyival sokkal nem fog... nem egy rossz üveg aza 24-105.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
adamka16
őstag
válasz fattyu #14025 üzenetére
Én is a 24-105-öt hoztam volna fel tökéletes példaként arra, amiért nem fogja senki megvenni ezt az új üveget.
Igaz nem volt hozzá még szerencsém, de rosszakat nem nagyon olvastam róla, tesztek meg magukért beszélnek...
Jó hogy nem 24-70 2,8 árán adják amennyi eszük van.mertebbevanstabilizátormegefnégyvégig....? ugyan már.
-
Klemice
senior tag
Gondolom a 24-105-öt kivonják a piacról
-
bagaba1
tag
válasz Zozzer888 #14029 üzenetére
A lentebb linkelt oldalról terveztem venni egy átalakítóadaptert, és egy Canon AF-es közgyűrűsort. Ez így picit drágább, de lehet, hogy valamelyik zoom-os obival is sikerül használható képeket készíteni. Egyébként makróhoz miért pont az 50mm körüli objektív az elterjedt? Egy 200-asnak nem lenne nagyobb nagyítása? Valamint egy direkt makró objektív miben tud többet mint egy közgyűrűsorral ellátott normál? Elnézést ha hülyeségeket kérdeznék
http://www.flickr.com/photos/109769896@N06/
-
Zozzer888
addikt
válasz bagaba1 #14030 üzenetére
Majd valaki jön és kijavít, de kb annyi hogy a közgyűrű miatt csökken a közelpont, nő a leképzés.Ha egy 50es obi és a váz közé bedobsz 50mm-nyi közgyűrűt, akkor ott az 1:1es leképzésed.Na most a 200as "mögé" pakolgathatnád
ZárIdő témafüggő és független blog => http://zar-ido.blogspot.hu/
-
fattyu
veterán
válasz bagaba1 #14030 üzenetére
közgyűrűvel semmi mást nem tudsz.
értsd mondjuk a frontlencsétől számított 12 és 9 cm KÖZÖTTI tartományban tudsz élest állítani.egy dedikált makró tud végtelentől a makróig lenni ( kivéve mpe )
mi az hogy elterjedt?
pont hogy nem és a legtöbb az 100mm körül van ( 90 100 105 a legsürübb )
amugy egy 50est könnyebb használni. a hosszabb gyútáv ugyan jobb munkatáv de a kézremegés hatványozottabban jelentkezik.a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
bagaba1
tag
válasz adamka16 #14031 üzenetére
De ekkora gyújtótávval sokkal közelebb hozható a kép, nem? Vagy ennek csak akkor lenne értelme, hogyha messziről akarok makrót csinálni?
Zozzer888: jogos..
fattyu: Akkor csak számomra volt elterjedt, elnézést.
És lenne még egy kérdésem, a témával kapcsolatban. Egy makró fényképezéséhez használt rendszer, miben különbözik egy normál rendszertől? Szóval a nagyítás ugyanúgy megoldható gyűrűk, előtétlencse, stb. nélkül is hogyha közelebb megyek, ezek érdemben csak a fókusztávot csökkentik. Ez önmagában előhozza a kép ilyen módú részletességét, vagy más trükkje is van? Gondolok itt például egy arcportréra, amin a legapróbb pórusok is látszanak.
http://www.flickr.com/photos/109769896@N06/
-
*Ropi*
félisten
válasz adamka16 #14024 üzenetére
Na igen...Nagyjából volt egy trend éveken keresztül, hogy mi mennyibe kerül a tudásának és / vagy az építési minőségének függvényében. Ha nem is konkrétan, de jó közelítéssel belefértek az árak egy emberi léptékekben mért reális sávba. A 70-200/2.8L IS II óta minden 1,5 - 2x drágább, mint kellene lennie. Az 5dmk3 ~1,5x annyi mint az elődje volt, cserébe a régi árán jött a butított 6D, ami ergonómiáját tekintve is rosszabb, mint az 5D2 volt. A 70-200/2.8L IS II-őt árképzésben követte a 24-70/2.8 II, és most már a kisebb fixek is. Ennyi pénzért nemrégiben simán L-es üveget lehetett venni. Miután a cégek teleszórták a világot képalkotásra alkalmas eszközökkel melyek nagy része nem fog elromlani jó pár éven belül, találniuk kellett másik szegmenst maguknak, amin "kaszálhatnak". Ez pedig az élményfaktor és birtoklási vágy. A vázak terén sokan sokfélét szeretnének - a fejlesztéseket pedig közel sem akarják olyan sokan kifizetni mint pl. pár évvel ezelőtt a DSLR vázakat. Ezért igények nélkül, mesterségesen kreáltak ún. beékelődő kategóriákat: az új, kisebb tudású / rosszabb kivitelezésű cuccok minimum ugyanannyiba kerülnek, mint a profibb elődjük. Az 5D2 egy megfizethető alternatíva volt - sokan miatta vettek FF vázat. Most, hogy az 1-es szériából megszűnt az 1.3 szorzójú (APS-H) vonal, "adtak egy lehetőséget": ~900k magasságában kapsz 5D3-at, vagy ~2 Millerért egy 1-es vázat FF szenzorral. Az 5D2 ha elfogy akkor sincs tragédia, mert még a mostaniak eltekernek egy darabig. És ezt ők is tudják. Viszont a profit a legfontosabb, ezért a lencsék gyártására került át a súlypont (általában több lencséd van, mint vázad). Kicsit mindegyik jobb mint az elődje. Persze a kicsit-en van a hangsúly. Az árakat pedig nem hozzánk igazítják: ha megnézel egy európai munkást, akkor az ~2000 Eurót keres. Itthon annak az egynegyede az azonos foglalkoztatási körben dolgozók legális jövedelme... Mondjuk az is igaz, hogy a fotós cuccok eredeti ára a gyártás helyszínén, Japánban alakul ki, a Japán Yen ára pedig az utóbbi 3 évben durván megduplázódott a Forinthoz viszonyítva...
Egy kolléga megjegyzése erre:
Az igényeket legtöbbször a gyártó szüli. Ha a marketing osztály el tudja hitetni a "fotóssal" (amatőr felhasználó), hogy az új csiribiri F4-es objektív arra lett kitalálva, hogy hosszú séták során ne okozzon gondot a cipelése, és az új 5Fé-t tudó képstabival lehetetlen elrontani a képet és, hogy ez a jövő és az F4 már nem olyan mint régen, mert kb. annyi fényt enged be az új hiper-szuper-fénytcsináló bevonat segítségével, mint a 10 évvel korábbi 2.8-as zoomok, akkor az agymosás a javából.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Zozzer888
addikt
válasz bagaba1 #14034 üzenetére
Hát ha felrakod a közgyűrű sort akkor elveszik a végtelened,a tárgyat közelebb tudod rakni az obihoz mégis éles lesz. Messzebb viszont már egyáltalán nem.
Azok a portrék "sima" obival készülnek,én már a Heliossal is fotóztam olyan félalakos portrét hogy ránagyítva meglehetett számolni a szempillákat Nyilván nem F2n...
ZárIdő témafüggő és független blog => http://zar-ido.blogspot.hu/
-
bagaba1
tag
válasz Zozzer888 #14036 üzenetére
Hát, nekem a közelében sem akar lenni, sehogy sem. Ennyit számítana az obi minősége, esetleg egy fix objektív? És a színekre előcsalogatására milyen trükkök léteznek? Egy polarizátort tervezek beszerezni a közeljövőben, az biztos dobna rajta
http://www.flickr.com/photos/109769896@N06/
-
bagaba1
tag
válasz *Ropi* #14040 üzenetére
Hétvégén mindenképp kipróbálom, mit sikerül kihozni így vele. Adobe Lightroom program megfelelő lenne az utómunkához? Nem akarok eltévedni a programban a túl sok funkció között. 4+1 gB így hamar elfogy, de majd kiderül
Zozzer888: Próbálgatom a különböző funkciókat, de eddig inkább csak a záridővel játszadoztam, mozgó tárgyak fényképezése közben.
http://www.flickr.com/photos/109769896@N06/
-
Clemi
veterán
A szakiktól, és a régebbi Canon géptulajoktól kérdeznék:
Elképzelhető-e olyan hiba, hogy a tükör nem minden esetben ugyanúgy áll meg exponálás után, illetve mennyire befolyásolja a fókuszpontot a keresőn keresztül, a tükör pozíciója.
Mindezt azért kérdezem, mert azt vettem észre, hogy az exponálások között van elég sokszor van elrontott élességű kép. Először az auto fókusz hibájára gyanakodtam, de kipróbáltam ugyanezt manuál obival (MC Flektogon 35/2,4) , oly módon, hogy egy stabil témát fotóztam állványról legtágabb rekeszen, minden expozíció után újra állítva az élességet. Az eredmény siralmas lett, alig van a sorozatban éles kép, és minden képen látszik, hogy máshogy életlen. Exponáltam úgy, hogy a szememhez, és a visszajelző hanghoz, és exponáltam úgy is, hogy bekapcsoltam a "Fokus Trap" funkciót, és a szoftver exponált az élesség visszajelzés pillanatában.
Ugyanezt megismételve LV módban, minden egyes kép tökéletesen egyformán éles. -
kiskornel
addikt
válasz *Ropi* #14035 üzenetére
Háát. Ha így nézzük igazad van. De azért ne feledjük el, hogy az eladott L-es obiknak a fele még mindig a filmes erában tervezett. Az új tervezésű obik élességben már sokkal jobbak és digitálisra vannak tervezve. Hiába emelik meg a szenzorok felbontását, ha az obik vonalas felbontása nem szolgálja ki. (normál emberi számítás szerint ) ezeknek az új obiknak azért kell olyan drágáknak lenniük, mert sokkalta jobban ki lesz csiszolva a lencséjük.
És itt van a váz kérdése. Az árak szabása elég szar helyzetet eredményezett a Canonnál. A konkurencia ugyanannyi pénzért több tudású, jobb vázakat tudott biztosítani. Gyakorlatilag most megérné rendszert váltani, hisz a vázak márkájához az obipark miatt ragaszkodik mindenki... Na de az obik meg már nem szolgálják ki az új vázakat.
Én a 7D-n még éles képet nem láttam 100%-os nézetben (elviekben nem is lehet, mert nincs obi, ami ekkora vonalas felbontásban rajzolna). Igaz itt az AA szűrő is probléma... Szóval a szenzorra érkező kép takony, csak utófeldolgozással lehet élesség varázsolni.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
k1csi
senior tag
Az, hogy a gyakorlatban mennyire nem tudom (eddig csak segédtükör letörésről hallottam, lehet nálad is ez közeleg), viszont elvileg abszolút. Nezd meg az ábrát a linken:
http://www.the-digital-picture.com/Photography-Tips/Canon-EOS-DSLR-Autofocus-Explained.aspxAmíg a fény az AF szenzorra jut, jónéhány tükör igazgatja az útját.
A másik ok amiért fókuszhiba előfordulhat az a szférikus aberráció. Ugye az AF nyitott rekesszel történik az expó meg nem. A rekesz szűkítése a fókusz eltolódását eredményezi.
Bizonyos obiknál szándékosan alulkorrigálják ezt a hibát azért, hogy a háttérelmosás szebb legyen (mondjuk többek között ezért szoktam magamban mosolyogni, amikor ilyen obik élességéről megy a diszkurzus pl. az 50mm-esek is ida tartoznak, bár szorgalmasan válaszolni szoktam).
Nézd meg ezt a linket:
http://www.nikonjin.com/forum/showthread.php?tid=1043Ez viszont liveview-s fókusznál is jelentkezik. Pl. Canon 50 1.2 élességét elég trükkös tesztelni (legalábbis kis tesztábránál amikor közel kell menni).
Liveview alatt úgy kell élességet állítani, hogy a DoF preview aktív (ML jól jön), majd DoF preview kikapcsolása után nyomni az expó gombot (ha elfelejted alexpós lesz a lerekeszelt fotó). Hiába állítod tökéletesre nyitott rekeszen az élességet, megnyomod a DoF preview-t és pl f/2-f/2.8 között nemhogy élesebb lenne, hanem életlenebbnek tűnik.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Clemi
veterán
Először is köszi a választ, mégse én vagyok a totál béna. A történethez hozzá tartozik, hogy mióta megvan ez a gép, elég sok életlen mellé fókuszált képem van.
A leginkább bosszantó számomra, hogy LV módban élességet állítva, (ML-t használom) majd átkapcsolva normál módba (állványon stabil témát) az exponált képen látszik, hogy máshol van a legélesebb pont, mint mikor a keresőn keresztül állítok élességet (manuálisan). Tudom, ezt nevezik front vagy back fókusznak, és ezzel is volt a Canon szervizben de onnan mindig úgy kaptam vissza, hogy beállították és tökéletes, ennél pontosabban nem lehet beállítani.
Egy biztos, első körben Ruzsa Jánosnak fogom odaadni a vázat, mert így rendeltetés szerűen nem tudom használni. Tájképhez persze hibátlan, de portrét tiszta lutri így készíteni. -
kiskornel
addikt
válasz Ed Parker #14049 üzenetére
Az összes teszt szerint ebből a listából a 100L és a 70-200 II amik kirajzolgatnak. Kiábrándító, mikor a DXO-n olvasod az eredményeket, majd visszaszámolod a szenzorod felbontásából az elméleti maximumot. 7D esetén a szenzorhoz 110 és 125 közt van valahol a vonalpár/mm. Ehhez képest az említett obik is csak kullognak:
100, 70-200II, stb..[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen