- Computex 2024: Mini-ITX alaplapokat vár a Fractal két új háza
- Computex 2024: szemrevaló madzag nélküli klaviatúrák a Varmilo portfóliójából
- Computex 2024: újfajta tápdizájn a Lian Li boszorkánykonyhájáról
- Új Philips Evnia monitorok érkeznek a játékosok asztalaira
- A Samsung elkezdte árulni új Micro LED tévéit
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Computex 2024: szemrevaló madzag nélküli klaviatúrák a Varmilo portfóliójából
- Házimozi belépő szinten
- ASUS notebook topic
- A Samsung elkezdte árulni új Micro LED tévéit
- Milyen széket vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Ránézésre nem változik a Pixel Watch 3
ma A legfrissebb renderek alapján ránézésre nem lehet majd megkülönböztetni a Pixel Watch 3-at az elődjétől.
-
Computex 2024: Mini-ITX alaplapokat vár a Fractal két új háza
ph Az álló elrendezésű Mood és a továbbfejlesztett Era 2 a kis méretű, elegáns PC-t építők számára lehet opció.
-
Friss játékmenet videón a The Alters
gp Aki kipróbálná a játékot, annak jó hír, hogy PC-n elérhető lett a publikus demó.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #27051 üzenetére
Egyetértek azzal, hogy mindenhol van ilyen is-olyan is. Reggel pl egy Honda ment előttem (250ccm). Hamar utolértem az alsó rakparton (nem jött szemből, 2-3 kocsi belefért volna, nem ment ki előzni). Nem nagyon akart előzgetni, szélesebb, mint én, megértem. De megy tovább. Siettem, így alkalom adtán megelőztem. Húztam neki, sokkal neccesebb helyekre bementem (felezőn, úgy, hogy a szembejövő lehúzódott, kimentem). Erre látom a tükörben, hogy jön utánam, mindenhol (ott is, ahol már magam után nem mentem volna ki ). Egy idő után már ment a kocsisor ~45-50-60as tempót, kismotor létére gondoltam nem kínzom jó ez nekem. Félrehúzódtam, intettem, hogy menjen előre, most már az erő az úr. Erre bejött mellém, felhajtotta a plexit, és elkezdett kiabálni.
Lehet, hogy "állatkodtam", bár nem volt necces sehol sem. Nem vagyok szent, de azért meglepődtem.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz fattyu #27063 üzenetére
Az autósokkal mostanában nekem is sok a tapasztalatom. Egész szezonban (május óta tolom Bp-en) 2-3 autós ha kiabált, a többi lehúzódott. Tapasztalat, X5-X6 nem húzódik le (bár halk, és kicsi vagyok hozzátok képest ).
Mostanában néztem, ha előre megyek nyelezem (Honda Tact 50 2T-nek és azzal se tartok fel autóst 95%-ban). A többi kikerül egy pillanat alatt. Nagyobb gépekkel még kevésbé volt így
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz fattyu #27083 üzenetére
Akkor most rendet rakok a fejemben. A kikerülés nem álló autónál történik? Ha balra húzódik, és lassan csorog előre, indexelve, akkor már nem lehet elmenni? Vagy ez csak szőrszál hasogatás? több, mint 3 éve volt utoljára KRESZ-em, jövő nyárra tervben van a köv. jogosítvány
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Ferdzsoo #27295 üzenetére
Nem tartom magam tapasztalt motorosnak, de nagyon egyetértek veled. Többnyire 125-ös NSR-en vittem utast (nagyobbon is, de az ritka volt). Azon se húztam neki nagyon, de amikor a kb 20kg-mal nehezebb haverom ült mögöttem (övé az NSR, sokat volt nálam a motor) nagyon éreztem, hogy ő tud. Exemet nehezebb volt vinni, pedig vaságyastól ~50kg. Utastól függ mennyire húzhatod, van akinek az NSR félgáz is sok volt. Van egy Dainese ruhám (kabát nélkül robogóra se), általában átadom az utasnak. Így kevésbé érzem biztonságban magam, és HA valami lenne, az utas védve van. Nem mondom, hogy lassan szoktam menni, inkább úgy fogalmaznék, hogy tudásnak, körülményeknek megfelelően igyekszem. Ha egyedül vagyok, akkor én is feszegetek néha határokat.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Integra #27436 üzenetére
Engem is érdekelne ez a vezetéstechnikai tréning. Volt esetleg valaki a bevezetőn? (Alapon elbánok minden váltós géppel, és robogóval is). Egy bajom van, jogosítványom csak A1-re van. A kérdésem az lenne, hogy érdemes lehet tavasszal elmenni egy ilyenre, vagy inkább majd, ha meglesz a jogosítványom? (Tervek szerint nyáron csinálnám meg, vizsgaidőszak után).
A jogosítványt a terveim szerint az SOS jogsinál csinálnám. Többször béreltünk már motort egyik haverommal tőlük, elégedettek voltunk. (plusz náluk szokott lenni akció a vezetéstechnikai tréningre, ha náluk csinálsz jogsit )
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #27449 üzenetére
Na igen, ezért sajnálnám kidobni rá a 45k-t. Viszont A1 szerintem kevés (milyen 125-ös motorral lehetne ott gyakorolni?) A2 már elég lehet, de az meg tavaszra biztos nem lesz... Lehet, hogy felveszem velük a kapcsolatot ez ügyben, bár még úgysem esedékes.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #27451 üzenetére
Igen, olvastam. Én robogón is tervezem, mint annak a másik topicban már hangot adtam. Ezért nehéz a döntés, mert napi szinten 50-es (később nagyobb van tervben) robogóval mászkálok. Viszont bérelni mindenképp váltósat szeretnék, ha már megtehetem. Az viszont nem 50-es lesz. Viszont 2 tanfolyás nem férne bele a keretbe (a jogsi mellé). Még így is necces lesz.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Jobban utána nézve, mehetek 1. kategóriára, csak 125-ös motorral. (Robogóval nem csinálok szerintem). Szóval így lesz értelme. Azért pár km már van bennem váltós motorral is, igaz többnyire, Simsonnal, vagy NSR-rel... Tehát a teljesen kezdő szerintem nem szükséges
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Köszönöm. Épp ezért szeretnék én is egy nagyobb gépen gyakorolni. Tavasszal lesz esedékes, akkor beszélek velük szerintem, hogy jogsi előtt szívesen mennék. A1-em megvan, az A2 meglesz... De mivel néha megyek
nagyobb gépekkel(itt nehezebbet értek, kivéve magánúton ) nem árt. Tervben van egy saját is, addig meg jó lenne a rutin Ha Haverom NSR-je kiköt nálam, akkor az nehezebb lesz, mint a CBF125 4T. Köszi az infót, majd meglátjuk mi lesz, egy próbát megérwww.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz csongi #27612 üzenetére
Sajnos tényleg ez van. unokatesóm fának ment a múlt héten. Valszeg sokkot kapott, és nem fékezett, 70 körül csapódott, komoly baja nem lett, csontrepedéssel megúszta. Rendőr kitalálta, hogy nincs féknyom, mivel ABS-es a kocsi, biztos gyorsan hajtott...(70 a megengedett azon a pár100m szakaszon, egyébként 90) A véleményem meg van az összesről (tisztelet a kivételnek). De szerintem gerinces embernek már az is ciki, amit a többiek művelnek (nem egy rendőrtől hallottam már)...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz yodamastah #28732 üzenetére
Nekem ezért van még mindig 50-es robogóm, és nem 5-600ccm motorom. Majd egyetem után remélem változni fog a helyzet
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz TommyGun #28741 üzenetére
50-es robogóm van, vásárlástól számítva alig költöttem rá. Télen pár apróságot meg kell csináltatnom + tavasszal új gumi. Ez kb 40 000Ft lesz. 75ért vettem. Ezen kívül 1L Repsol full synth olaj (2000Ft)/1000km, 4,5L benzin. Meghajtás olajcsere (1500ft fél L, 0,9dl kell) Másra nem költöttem, mindent magam javítottam. (amit nem tudok, azt majd télen a szerelő).
Ennél egy nagy motor sokkal költségesebb, ahogy számoltam. Több a vételár, átíratás, műszaki, és drágább az alkatrész (nekem 5k a gumi). Sajnos ezért nincs (még) nagy motorom Nem szeretném, hogy anyagi helyzetem miatt romoljon az állapota. Majd veszek, ha nem lesz gond
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz TommyGun #28754 üzenetére
Hát igen... Nekem is elment 1 szezont ráköltés nélkül. De a fékek, gumik most már csereérettek (értsd még 1 szezont nem mennék vele, baja nincs, de... Ezen nem spórolok). Szóval hiába költségmentes vételkor, 3000km-t tettem bele idén.
Ruháról annyit, én 15000Ft-ért vettem használtan a Dainese Evolution Ts kabátom nadrággal. Németo-ban valaki vett helyette újat. Már védett 2x, de simán bírja még, csak pár karc van rajta
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Dexar007 #28766 üzenetére
Apám kint dolgozik, jelenleg magyar rendszámú kocsival járnak ki. Nem ingázik naponta, mivel 8óra az út pályán. Ha először megfognak kb 60EUR büntetés, utána figyelik a kocsit, és következőnek elkapnak, hogy életvitelszerűen élsz ott, de magyar autód van, akkor 1000-3000EUR büntetést kaphatsz. Ott már nem éri meg kockáztatni. Ha kimész 3 hónapig használhatod hivatalosan. Persze ha nincs bejelentett lakcím, akkor nem vágnak meg (azt hiszem), viszont a családi pótlékhoz, meg talán a munkavállalóihoz is be kell magad jelenteni valahova.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Dexar007 #28769 üzenetére
Sajnos azért nem, mert ha egyszer megfognak, figyelnek. Apám kollégája beszívta. Megvágták 60€-ra. (Nem saját volt a kocsi). Majd közölték, hogy vidd haza. Rá 2 hétre megállították, és felsorolták neki, hogy hány helyen látták a kocsit, 1000€. Utána vett egyet kintre is. De erre nem sok az esély tényleg.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz fattyu #28776 üzenetére
Naja, valahogy így... Bár nem vagyok jogász, és pontosan nem is tudom... Biztos van erre valami kiskapu. De azt tudom, hogy apámnál nem volt... Kell vennie kintre egy kocsit. Ha azzal hazajön, akkor nem vágják meg, mert életvitelszerűen nem itt él... (Igaz, hogy a családja igen ) No mindegy.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz polimorf #28780 üzenetére
SK rendszámmal is a luxusautókra nyomulnak legjobban. Bár Győrben van BMW ami DS HGYOR rendszámmal nyomul (Ha jól emlékszem, már régen láttam). Drága kocsikkal ezért, olcsóbbakkal meg azért nem. Ilyen 4-5 milliós kocsiknál nem éri meg trükközni a regadóval
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz KoVee84 #28793 üzenetére
Igen, bár tapasztalatom szerint legtöbbször a rendőrökön múlt ez is. Ha akar megbüntet, ha nem akar, békén hagy... Mint feljebb írtam, még magas regadónál sem feltétlenül éri meg trükközni, ugyanis annak is vannak költségei... (Főleg osztrák rendszámnál, jóval magasabb az éves biztosítás, műszaki... stb). Magyar rendszámmal olcsóbb, még ha kifizeted a regadót akkor is, egy 1-2 milliós kocsinál. Motornál szintén megérHETi a magyar rendszám.
fattyu: Én is aranyburkolatot szoktam tenni a Tactra. Hát a robogót nem, de a burkolatot lopták már el... Igaz, aranyon nem lehet utazni
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz KoVee84 #28795 üzenetére
Na jó, meggyőztél, hogy motornál megéri.
Tavaly októberben vettünk egy 1,3 Benzin Lancert. 1996-os évj. Regadóval 250-ben megállt, javítással, friss műszakival, papírokkal. Ismerőstől vettük, 1000€/év volt a kinti biztosítása. Nekünk nincs 4000Ft a negyed éves. ~280 000Ft-tal olcsóbb évente a biztosítás. A többiről nem is beszélve. Osztrák papíros volt. Szlovákiába lehet, hogy még olcsóbb lenne, ezzel nem trükköztünk. Magyar állampolgár, osztrákoknál él, szlovák rendszámú autóval jár? :]
Ha lesz rendszámos motorom, gondolkodok a központizár relén Úgy mindegy milyen a rendszám Bérelt motornál meg addig marad a remény
szerk (sokadik): DigitXT: Mint már beszéltük a robogós fórumba, van erre megoldás. 500ccm-ről lekaparsz egy nullát, és 50-es "papírokkal" Persze ezt az én gyomrom már nem bírná
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Warpig #31184 üzenetére
Eddig én is híve voltam a rendes papíros dolgoknak. A lehető legrondábban megszívattak (2 héten múlt anno a korlátlanom, most várhatok életkor miatt, és fizethetem sokszorosát)... Szóval gondolkodok A2-n, és igen, gondoltam már egy mókolt "visszapapírozott" motorra... Már csak dacból is, kib@sztak velem, én meg "adózzak"* csak.
* Ez is rejtett adó, fizessek 2 jogsit... OK, kicsi kedvezményt kapok rá, de...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Integra #31385 üzenetére
Azért a tartós 200 már nem gyenge teljesítmény. Egyik haverommal CBF600-zal mentünk óra szerint 200-at két fővel... Hát, mit ne mondjak, néha már vártam a 140-160as tempót. Fárasztó volt még utasként is, pedig csak pár percet mentünk olyan tempóval, nem több órát...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz fattyu #31427 üzenetére
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/01/31/a_miniszterium_felrelep/
Ott a kiskapu a végén, ami a zsebedbe tesz pár 10-est
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz csongi #31490 üzenetére
Nekem is azt tanították anno, hogy bármi gebaszt van, kuplung. (Motornál, kocsinál is).
A vitához: Én mindegyik résszel egyetértek. De amikor engem elütöttek jött az, hogy nem is vettek észre. (Ezért is akarok hangosabb, erősebb gépet a mostani 50-es robogómnál). Szóval lehet, hogy nagy sebességnél nem is vesz észre. Sajnos erre motorosként számítani kell, te vagy a gyengébb. (Persze az nem kifogás, hogy nem vett észre), ettől még ugyanúgy 1 hétig szerelőnél állt a Honda...www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen