Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Mini-ITX
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
Hirdetés
Aktív témák
-
Rick2
senior tag
nem tudom, ki hogy van vele, de nekem egy 2 tonnás verdám van, V6os benzinmotorral, 3.1es. mivel bent van a gáz, 15 lityit nyel le belőle, 75% város zöldlámpás- gyorsulós stílusban, a többi országút. ez pontosan 2445ft, és ez benzinből épp nincs 8 liter. azt hiszem jól választottam...ez ma a leggazdaságosabb üzemeltetés.
-
Integra
titán
ma mentem egy jaguar xj6-tal 4 literes s6 motor, automata
az az igazi régi csodaszép vas, nem a legújabb generáció, hanem az eggyel előbbi, 98-as volt asszem.
város 12-14 liter átlag.
jó kis verda, és amiért rühelli az ember a merciket, bmwket meg audikat, a sok prolesszal akik ülnek benne, az erre az autóra absz nem jellemző és ezerszer többen is fordulnak meg utána, az is biztos. ahogy a csajok néztek az autóra.. -
Kicker
őstag
Vidéken csak nem kell annyira félni a lopásoktól... a felniket meg véletlen sem adom el, iszonyat jól néznek ki, remélem minél tovább autó marad... mondjuk az elején lehet változást kéne csinálni, mondjuk sport hűtőrács a VW jel nélkül, meg a lámpákkal is kéne valamit kezdeni... mellesleg ti mit mondtok a fogyasztására? az eladó tag azt mondta 7... remélem nem több, normál vidéki használat esetén, mert akkor viszont durca leszek...
-
Scream007
őstag
Na igen az utolsó a legjobb
Hát nem tom mit ér a mechanika, de nekem multkor 3 helyről is visszaszóltak fáradjak be mert nem tudják elindítani az autót a szerelőik, mert elfelejtettem deaktiválni a cumot, sőt multkor még nekem kellett a beszerelőhelyre elslattyogni mert én sem tudtam mit kell tenni
, ez persze hogy egy átlag szerelő karosszériás netán én nem tom nem jelenti azt egy tolvaj nem tudhatja, sőt, valszeg ő jobban tudja mint bárki.
-
karib
addikt
válasz
Scream007 #4995 üzenetére
A legtöbb lopásvédelmi eszköz arra jó, hogy más, könnyebb préda felé terelje a tolvajt. Profik úgyis elvisznek bármit, amit nagyon akarnak. Ha a rendelésnek pont a te autód felel meg leginkább, akkor peched van.
GPS/GSM könnyen zavarható, ergo csak felkészületlenek ellen véd - sok pénzt rááldozni nem érdemes (elfogadható díjért okés). A legtöbb trükköt is valszeg ismerik a szakértők. Az egyik jó megoldás egy egyedi elektronikus/mechanikus trükk beszereltetése - de a tréler ellen az sem véd
Garázs se gyógyír önmagában - sőt, garázsban sokkal nyugodtabban lehet dolgozni
A legbiztosabb megoldás: megfelelő alvilági kapcsolatok, akik leadják a drótot, hogy a te autódat ne bántsa senki, illetve ha mégis valaki tévedésből meglovasítaná, akkor sűrű bocsánatkérések között visszahozzák -
Scream007
őstag
xart nem ér.garázs vagy parkoló, mert réler ellen a jó isten nem véd meg, meg az immobok is kb 2 hónapig ujjak a tolvajoknak, legalábbis nekem ezt mondták, ilyen hogy váltózár, meg multilock, autolock....LOLLL erre csak azt mondják hogy max. +1 tehernek, már nincs értelmük mert régi nótára épülnek. Max a 10 éves 15 éves C.gyerekeket riasztja meg de azok meg ugyis csak rádióra mennek, a profik eleln ezek semmit nem érnek, tán a gps, de azt meg kiszerelik, én ha most vennék csak gps-t vennék új autóba.
A legjobb védelem ha saját ingatlanod van és garázsba állsz.
[Szerkesztve] -
Scream007
őstag
gratulálok összefoglaltad ami az én véleményem is kb
Kiegészülve azzal hogy hamarabb ellophatják, és az üvegen kinézve nekem olyan ''messzinek'' tűnik a kocsi eleje nagyon.És ezt minden új autónál érzem, legyen az 3-5 bmw, toyota, lexus, honda, VW, seat, kia, opel, ford, suzuki...mindnél. -
karib
addikt
Nem tudom - amikor el akarsz adni, akkor mindig pofátlanul alacsonyak
Utána kell nézni, talán akad vmi VW megszállott, akinek megéri, de valszeg nem éri meg eladni. Főleg a használt gumikért nem adnak sokat, mert hát ki tudja, milyen az előélete.
A legjobb esélyed szerintem cserét keresni - valaki ilyet keres és ráfizet, te meg megkapsz valami standardabb kivitelt.
Nem könnyű - én is épp felnit cserélnék, de a kutyának se kell(Rover 600.)
-
Kicker
őstag
Az astra teljesen jónak tűnt, leszámítva mikor kinyitotta a motorháztetőt... szutyok és rozsdafolt...
jó úttartás, klíma is jó volt, meg nekem bejön a g-s astra... de most a poloba szeretek bele, úgy fest... én is a lopástól félek... vw szegecselt felni nagyon meleg, széles goodíearral... meg az egész kocsi, a motorteljesítményt még nem néztem (jogsim kéthétmúlva kapom vissza
) de minden más baba... mondjuk az eleje nekem nem tetszik, szal azn lehet módosítattok..
vigyázunk rá, szemünk fénye lesz...
-
Qru
MODERÁTOR
-
Notes
senior tag
Hát céges autót ritkán éri meg venni, pláne 190.000 km-el. A Polonál meg nem írtad le, hogy hány km van benne, bár végül is teljesen mindegy ha már megvettétek örüljetek neki. Arra viszont figyeljetek, hogy VW-t nagyon lopják, mindenképpen kell bele egy egyedi indításgátló megoldás.
-
Kicker
őstag
VW Polo 1.4 -----2003.07-i klíma, ülésfűtés, vajszínű kárpit, ködlámpák, 4 gyári felni(szegecselt), vastag goodyear gumikkal... 2.1milláért. ezt vettük végülis hosszas huzavona után... volt ott egy astra 2001es, 190ezer km-mel, de céges volt, és vezetett szervízkönyvvel, top állapotban, klímával 1.6os mocival 1.440ezer lett volna.... a kérdés, megérte-e azt a plusz 600ezret? apám azzal érvelt, hogy 2-3 évmulva is auto lesz, az astra meg nem... hát nem tudom... de a polo azért durcán néz ki, de a motorteljesítménye, mint az én futó teljesítményem...
-
Notes
senior tag
Ez már egyszer téma volt. Az üzemanyag a tank aljáról kerül szivattyúzásra akár tele van a tartály akár fél liter van benne. Ha akkora szennyeződések vannak a tankban amik el tudják dugaszolni az üzemanyagvezetéket akkor már régen rossz. A kisebbeket meg az üzemanyagszűrő hivatott kiszűrni ugyebár.
-
enddav
aktív tag
Van itt valakinek uj VW Jettaja?
-
hobizoli
nagyúr
En eddig ~250k-t tapsoltam ra jo masfel ev alatt, ebben muszaki vizsga, olajcsere+stb, fektarcsak fekbetetek fekfolyadek csereje is benne van, plusz egy POTR SEB1GT3-s musor, hozza a bleed-valve, egy TT rezdugattyus BOV -mert az en gyarim gumimembranja befekudt, egyebkent tokugyanaz az egesz, csak az Audi jele van rajta enyemen meg Bosch volt/van-, pot vez.tengely Novitec profillal, es egy TT/S3 vadiuj K04-s csigaja felig athekkelve Garrett T2 kompatibilisre.
hobizoli -
micro
addikt
A digitklílmánál, ha auto-ra van állítva akkor mindig megy a klíma, vagy csak akkor, ha tényleg hűteni is kell? (Pug307)
-
tildy
nagyúr
Úgy néz ki, 5 éves autónkban tönkrement a bal első lengéscsillapító
Meg mióta az új fékek fennvannak , jobb előlről néha, mikor lassan haladunk hallatszik ilyen ''nyik-nyik-nyik-nyik''...
Hát azért a fékek meg a kötelező, meg a gumik miatt már biztos ráköltöttünk vagy 150 -200 ezret , mióta megvettük
-----------------------------------------------------------------------------------------
Tényleg, olyan kocsit , ami hitelre , hogyan lehet eladni? (jobban mondva egy másikra cserélni? )
Önrész kb 350-400 ezer ft volt, futamido 5 év, havi reszlet kb 20 000Ft.
[Szerkesztve] -
Rick2
senior tag
nekem a legtöbb új verdával az a bajom, hogy először is nagyon veszt az értékéből az első évben, másodszor a gyári szervizek általában piszok drágák, és az árukhoz képest nem minőségiek, valamint a mai verdák rég nem tudják azt a futásteljesítményt, mint a tizenévvel ezelőttiek.
-
tildy
nagyúr
válasz
Scream007 #4971 üzenetére
Mi a bajotok azzal a TT-vel?
Egyébként nekünk érezhetően nem megy jobban 98astólSőt, ugyanannyit vagy többet fogyaszt belőle...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nagash corradójában már ültem, hát abból valami emelővel kell kiszedni az embert, annyira mélyre kell beülni
[Szerkesztve] -
Scream007
őstag
Megnézném melyiknek a legmagasabb az ára, és azt fogadnám el ha már 1x nyertem és választhatnék, másnap fenn lenne használtautón ez 100%
, kell a halálnak ilyen drága xar, meg nagy dögök, eladnám......... és m3 coming......
És már megnt a TT az első, úristen.....
[Szerkesztve] -
Scream007
őstag
én 1x mikor mentünk Köröshöz megszívtam így.
Levettem tankoltam, nézem mondom túl drága volt ez a 95ös nemde???
Aztán láttam 99es v-powert tettem bele
Még jó hogy nem dízelt, egy kicsit szétszórt voltam, ugye rutinból a legszélsőbbet vettem le, mert az szokott a 95ös lenni
Ez shell kútnál volt, 2 hete shellkútnál szintén ugyanez, azzal különbséggel nem kezdtem el tankolni, de 2 csepp kicsöppent ami szerint 34ft-ot kellett volna fizetnem, és nem tudtam 95öst csak miutána kutasoknak elmagyaráztam hogy reggel 5 óra fáradt voltma nem figyeltme rosszat vettem le, és lenullázták a számlálót, szánalomhalmazok. -
Rick2
senior tag
nekem ilyenem van, és ennél többet egy gép sem tud ennyi pénzért:
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
Most találtam origon:
A Top 10
És végül, mit választanának a hölgyek, ha lehetne, (nem írnám le, de muszáj) női, na legyen, második autónak?
Citroën C3 / Plurier
Chrysler PT Cruiser
Ford Ka
Lancia Ypsilon
MINI
Nissan Micra / C+C
Opel Corsa
Peugeot 206 / CC
smart fortwo
Toyota Yaris (régi)
És egyéb esetekben:
Audi TT
BMW X5
Mazda RX-8
Mercedes CLS
Volvo XC 90
Vágyak
Összefoglalva: ha egy nő autót vesz vagy kap, akkor az legyen biztonságos, megbízható, keveset fogyasztó, de kellően erős, általában fekete, de mindenképpen metál. A havi fenntartásáról hallani sem akar, neki csak egy kulcs és egy forgalmi kell. A tankolás és mosatás pedig férfimunka.Pff.. Talán az ''egyéb esetek'' , amikközül én tudnék válogatni...
-
karib
addikt
válasz
Integra #4952 üzenetére
Azt sem szabad elfeledni, hogy a legtöbb tank nem pont szabályos formájú, az úszók viszont csak lineárisan mérnek.
Igazából lényegtelen - ha közeledik a piros, tankolni kell
Üresre futtatni pedig nem jó ötlet - pláne használt autónál már mindenféle dzsuva lehet a tank alján, amit nem jó beleerőszakolni a csőbe. Sőt egyes korszerű típusok kimondottan zokon veszik, ha kifogy a benzin (dízelek pláne). De ezt gondolom te is tudod
Off: minap láttam egy 307SW-be V-Power Racinget tankoltak... ami már önmagában is vicces, sajnos ez még kínosabb, ugyanis az autó dízel volt, így a kút kijáratig nem jutott el -
Integra
titán
válasz
#00809728 #4950 üzenetére
ejha, jöhet a bővebb info
nem mintha halszenzoros tankom lenne, nem az előbb említett benya ellenőrzési szintet használnám továbbra is, de érdekesen hangzik, úgyhogy ki vele
ez valami olyat jelent, hogy lesz egy szenzor ami mint egy bólya úszik az üzemanyag tetején, a tankban pedig több szenzor lesz több helyen és ezekhez viszonyítva állapít majd meg telítettséget? meg gondolom ehhez hozzáveszi a motor milyen terhelés mellett dolgozott az addig megtett km-en etc... jó helyen kapizsgálok? -
Scream007
őstag
hajjjjajjjj, volt mikor mentem 70kmet hogy meg se moccant az óra mutatója, de volt mikor azt mutatta 10km alatt 10 liter fogyott
A legegyszerűbb ha pirosba mindenki elmegy tankolni maga érdekében
Amugy én ilyen fogyasztási dolgokba nem megyek bele, mert értelmetlen, aki ugy autózik hogy ezen görcsöl, az inkább álljon be a garázsba, mondom ezt úgy egyesével shotiznám le a molosokat a lassan 300zas, de előremutató tényke szerint nemsokára 330as benzinár miatt.Fogyaszt amennyit fogyaszt vagy elfogadom, vagy ha nem akkor 2 választás van eladóm vagy garázs. Gyakorlatilag csak az elsőnek van értelme, nekem 1 év után sikerült erre rájáébredni, azóta nem érdekel..... -
I_Am
veterán
válasz
Integra #4945 üzenetére
Pontosan. Kompjúter, meg egyébb számítási adatok tévesek.
Emlékszem régen mikor még csak kis suhancok voltunk és nem volt pénzünk teli tankra 2 literes flakonba tankoltunk azt nyomtuk a motortérbe és azzal mértünk fogyasztást.Volt mikor a Bömci 18-as átlagot mutatott és volt mikor 11-et.
Pedig a stílus nem változott.
-
-
-
_seth_
veterán
válasz
Integra #4941 üzenetére
Tegnap a kis szórakozásom után nekem is volt egy 1,5 órás szerelgetésem bár semmi komoly nem történt csak 1. kifogyott a benzin vagy 2. eldugult vhol a benzin útja. (azért nem tudom, hogy valóban kifogyott-e mert már több mint 200 kilómétert mentem vele úgy, hogy a mutatós fixen a piros sáv alatt áll
). Na mind1 öntöttem bele 5 litert + kiszedtem a gyertyákat ami egyszerű is csak az utolsó gyertyához nehéz hozzáférni és kicsit meg kellett bontani levegőszűrőt+vmi lemezt a leömlőknél utána indítóztam vele kb fél percig (gyertyák tejesen szárazak voltak ami nem jó ha nem indul be mert akkor nincs benzin a motorban) majd mindent visszarakatam és indult is elsőre
+ Most már ideje lesz megcsinálni a benzinszint mutatóját
-
Integra
titán
van egy cimbim, na az astra gsi buzi
de nagyon ügyes srác, maga bütykölgeti az autóját az utsó csavarig, meg is turbózta mindennel, na az az autó tényleg megy mint a barom....
egy két optikai giccs miatt letörném a srác kezét legszívesebben mert így egy sztritracsingos szekér összképét látja az ember, de le a kalappal előtte, hogy milyen szépen megépítette a motort. néha baszakszik neki, de amennyit csavaroz rajta mindig, nem csodálom -
_seth_
veterán
válasz
Integra #4929 üzenetére
Kadettekről tudnék annyit mondani, hogy:
GT is van külön az opeleknélPl Kadettből is van sima, GT, GSi és GSi-ből is többfajta motor létezik 115-151 ló között (ilyeneket gyártottak 84'-91' között).
+ Még van GTE is kadettből de csak a régi 84' és előtti modellekből (nem cseppkadett).
A GSi-knek sport futómű, jobb váltó, digitális műszerfal, spoiler is jutott de ma már egy kadett gsi a kemény futóműve miatt kényelmetlennek inkább mondható mint sportosnak (ültem gsi-ben és ültem sima kadettben is aminek sportfutóműve volt 205/55-ös gumikkal).
(Tegnap kicsit nyúztam a kadettem és a gumin is látszik (mind1 majd úgy is veszek újakat), MÁV-os rakodón farolgattam vele egy kicsit, gumiabroncsokat kerülgettem szal elvoltam mint a befőttHagytam a motort is dolgozni egy kicsit mert többnyire 3-4000-es fordulattal mentem 2-3-asban (1.3S 75LE + 5ös (+R) váltó). Gyerkőcök is kiültek a járdára nézni, hogy mit csinál az az őrült azzal a 21 éves verdával a rakodón
)
-
Notes
senior tag
Közel sem egyenlő felk küzdelme, de jó kis verseny:
[link] -
neduddki
nagyúr
válasz
Integra #4932 üzenetére
HI!
Senki nem alics ahogy tunik /nem tom hol olvastad/ egyszerun arrol van szo hogy valoban vatoagt a programok kozul rendesen
amugy meg ha jol emlexem aszem en szoktam megprobalni elmagyarazni a hatteret a tisztete delikvenseknek, vagy tevednek:- ))) /mas kerdes hogy etik-e???/
udv
neduddki -
Integra
titán
-
Integra
titán
válasz
neduddki #4927 üzenetére
na ácsi bácsi
a carinál az eco lámpa pilácskor, ''lebutítja'' a motort a gazdaságosság érdekében, amikor meg megpörgeted, kihozza azt amit a blokk amúgy is tud. de nem tud még több kakaót rákapcsolni, ahhoz már vtec féle rendszer kéne, magában a szoftver nem elég, ahogy karib is mondta, igen komoly hardver kell hozzá. főleg a szívó benyás autóknál, mert a szoftver önmagában nagy teljesítményt nem tud.
mindig viccesek a csippelgetős sztorik mikor valaki szívó motornál fejtegeti hogy már ez önmagában milyen tuning
akkor már csippelgetés helyett inkább egy komplett kipuff rendszer leömlővel, az is többet hoz a konyhára....
[Szerkesztve] -
Rick2
senior tag
na, gyerekek, ilyen verdát láttatok már? Opel Corsa Combi:
-
-
neduddki
nagyúr
válasz
bambano #4924 üzenetére
HI!
Karib-tol megkaptad a valast azzal akiegeszitessel, tolhatok en bele barmennyi uzemanaygot 13,5:1-hez kpest akkor sem fogok telejsitmenyt kihozni a motorbol, raadasul akkor mar csunyanis fustol a benzines, es neheen hozhato a emisszio / az alacsony gazlangesi sebessegek maitt szar a henger toltese/mivel nincs / nem tolhacc bekle uzmenayagot, habenm csak miutan elerte aszt hengertototsegi szintet, ez enm atprogramozas.
atrogramozas az hogy vagy jkeezel valtaz, vagy letehozl egy iojjan alalopot ami eszt eloidezi, /lasd bomosoknel a sport fukciot, kozvetlenebb mind/ vagy mint pl. a vtech ahol terhelostol vatozo modon valtogat a bitykok kozott es ehhez kapcsolodoan a prorambol...
az hogy valtozik vectran asivocso meg nem jelontyi aszt hogy az atprogrmaozza magat, hanm csak hogy pont a sizvocso alakul a motor vezerlo eltronikahoz...
udv
neduddki
mod: ijjen laora a 1.6-os Cariam is atprogramozza magat mer 4e-tol kezd el huzni... es az az erdeks hogy ez a motorvezerlo eltronika igenis valtogat programok koztt mert terhelestol fuggoen van a szegenykeverekes uzemmodja /zod lampa/ es van a niormasl uzemmod mikro nagyiobb terheles erzekel... es ezert lepked prortmo koztt nem azert mert 4-tol huz...
[Szerkesztve] -
karib
addikt
válasz
#00809728 #4923 üzenetére
Ha kombit vett, az aztán tényleg batár. A normál Vectra nem annyira veszélyes. Korrekt autó - nem egy nagy izgalom, de jól teszi a dolgát. Nekem spec a facelift nem teccik annyira, de talán az új lámpák jobbak (az első szériának csapnivaló a világítása).
2,8 V6 turbó + ötajtós, ide veleCsak tankolja is valaki
-
karib
addikt
válasz
bambano #4924 üzenetére
Ugyanarról beszélünk, csak máshogy
Nem átprogramozza magát, hanem egyszerűen ilyen karakterisztikájú a motor (vas + szoftver).
Az átprogramozás az, ha új programot írsz bele, netán kapcsolhatót (gyári-tuning), vagy programozható motorvezérlőt építesz be, amire tetszőleges számú programot készíthetsz.
A VTEC se átprogramozza magát, hanem van egy hardveres váltás (másik bütyökprofilra vált egy bizonyos fordulat felett), amit a szoftver is lekövet. Ettől még egy szoftver van csak az autóban. -
bambano
titán
válasz
neduddki #4917 üzenetére
Nem értelek: a befecskendezett üzemanyag mennyiségét és az előgyújtást nem lehet átírni úgy, hogy erősebb legyen többletfogyasztás árán? Úgy értem: egy gyalog corsaval összehasonlítva a 0-3500 fordulatszám tartományban nagyjából megegyezik a befecskendezési táblázat, 3500 fölött meg plusz benyát nyom be. Pont, ahogy az autókat szokták ''chipelni'', kiveszik az epromot, kimásolják a különböző táblázatokat és módosítják a magasabb teljesítményigénynek megfelelően. Ezt a gsi-ben megcsinálták gyárilag. Illetve azt is el tudom képzelni, hogy a befecskendező másik paraméterlistára vált, ha úgy érzékeli a gázpedál állásából, hogy sietnél. Egyébként B corsa volt.
-
#00809728
törölt tag
[link]
Egyik garage szomszédom most vett egy ehez hasonlót.Elképesztő mekkora.
Ezzel az uj ráncfelvarással még nekem is bejőtt. -
#00809728
törölt tag
Szfváron ismerek pár fanatikus opel rajongot van is egy bandájuk.
Napokban vettek 3 asta 2.0 Gsi-t szépek és jól is mennek.Megcsodáltam a 92-96 ig gyártott gépjármüveket.Nagyon szép és gondozott mindegyik. -
#00809728
törölt tag
Szasz!
Miért nem jőttél be kb 2-3 hete itt csak arról ment az anekdota a Német csinálja a legkorszerütlenebb mocikat a dieseleiről ne is beszéljünk.
Audi is jó vállasztás.Ha anno a szavahihető Debreceni Jogász nem vág át akkor most egy Audi A4-es 2,5 diesel rohangálnék.Metal középkék [link]hasonló csak vaj bőr belsővel 57.000km szervizkönyves + téli felni+gumikkal.
Sajnos le volt fixállva és amikor már Dunaujváros környékén jártunk akkor közölte velem sajnos eladta másnak.Pedig előtte nagyon mondta nyugodjak meg az enyém az autó. -
neduddki
nagyúr
-
bambano
titán
Nu, utoljára próbálok síkraszállni a mundér becsületéért
ismétlem: egyszer, egy útra kaptam kölcsön. első kanyarban, ismeretlen kocsi lepett meg nagyon
Van átprogramozás. A vekim pl. négy fokozatban áthangolja a szívósort, ha rendesen taposom, ezt érezni lehet, mert olyankor ránt egy picit. A motoron meg látszik a hozzá tartozó pneumatikus ketyere. -
Fori23
őstag
válasz
bambano #4911 üzenetére
Nincs semmilyen átprogramozás, ez a 16 szelepes motorok alaptulajdonsága. Kb 4000ford/percnél lesz ideális az égés-öblítés-szívás..., hengerenként négy szelepnél. Ha megnézel egy ilyen motor nyomatékgörbéjét, láthatod, hogy ~4000 fordulattól hirtelen urik fel, nem olyan egyenletes, mint a 8 szelepeseké. Minél erősebb egy 16V-s motor, annál nagyobb a hirtelen ''megugrás''. Ezt illik tudni, és meg kell szokni.
Pl. a max gyorsuláshoz, -esetleg gázos helyzetben- 4k felett kell tartani a fordulatot, tehát 6-6500-ig is el kell pörgetni seb. váltás előtt.
Szerk: nah, a betűbajnok megelőzött
[Szerkesztve] -
bambano
titán
válasz
fokukac #4909 üzenetére
Csak hogy mindenki értse:
utca közeleg, lelassítok. megnézem, beférek-e, 1-es, kis gáz, kormány. autó fürgén megindul. már kb. 45 fokot fordultam a 90-ből, amikor nem figyelek, elfelejtek felváltani, autó átlépi a 3500-as fordulatot. ekkor átprogramozza magát, és irgalmatlan nagyot ránt. ha az utcában, ahova fordulok, parkolnak, akkor nagyon kapkodni kell a kormányt, hogy ne szálljon bele a corsa.
nem hányom tovább a falra a borsót.
A corsa gsi tényleg más kategória. Az a példány, amit vezettem, saccra vagy 700-800 kiló, 136 ló volt. kg/le arányt nézve kb. mint egy 270 lóerős 316-os bmw. Ha az összes bmw rajongó meg akar ölni érte, akkor is leírom: nagyjából bármit meg lehetett takarni vele. Izgága suzukistól kezdve az 535-ös bmw-ig, mindent. De nekem nem kellene olyan kocsi, céges volt, a főnökömé, egy útra kaptam kölcsön. El is adták gyorsan, mielőtt a cég felelősségére meghal benne valaki. -
GeorgeBerger
tag
-
bambano
titán
A corsa gsi azt csinálta, hogy adott fordulatnál (kb. 3500-nál) hirtelen átprogramozta a vezérlést. Lehet, hogy forgatott a vezérműtengelyeken is, mint a toyoták mostanában vagy a honda. Ettől hirtelen egy rakás plusz lóerő költözött az autóba és akkorát ugrott, hogy kezelhetetlenné vált. Volt, hogy szűk utcába akartam bekanyarodni vele, és a kanyar közepén ugrott meg, majdnem beleszálltam a parkoló autókba.
A veki is elkezdi húzni a kormányt, ha eléri a 4000-es fordulatot. Pl. egy jelzőlámpától való kicsit keményebb rajtolásnál az elején szépen megy, 4000 után meg elkezdi szaggatni a kormányt, ha nem tökéletesen sík az aszfalt. Ami Pesten nem jellemző, mint tudjukRáadásul az opelek többsége elsőkerekes, ami nem szerencsés a vezetési élmény szempontjából szerintem. Igazuk van a bömcsi gyártóknak, hogy rendes autóban elöl kormányzunk, hátul hajtunk. És ha kicsit csúszik az út, akkor vigyorogva követjük a kilincset
Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Motoros topic
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Autós topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- Referencia Weboldallal Világítós bill+laptop bill magyarítás. Rania 3M -is! Touchpadok is.Posta ok
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- AKCIÓ! EZÜST! RITKASÁG! Surface Pro 11 Qualcomm Snapdragon X Elite 16GB 1000GB OLED 120Hz Gar!
- AKCIÓ! ASRock Z370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD 2060 Super 8GB Zalman Z9 Plus Enermax 750W