- Milyen TV-t vegyek?
- 2025-ben jöhet az Intel Panther Lake processzora
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
Hirdetés
-
Indika - Napokon belül konzolokra is elérhető lesz
gp A PC-s verzót már korábban befutott, a hétvégén PlayStationre és Xbox-ra is elérhető lesz a teljes kiadás.
-
Teljesen passzív, ipari célú MSI minigép a Tiger Lake-UP3 platformon
ph A két kijelzőt kezelő, többféleképp bővíthető vasat az Intel OpenVINO MI fejlesztőkörnyezethez ajánlják.
-
Elhagyhat egy kamerát a Galaxy S25 Ultra
ma Helyette a 200 megapixeles főkamera 200 megapixelét kamatoztatná a Samsung.
Új hozzászólás Aktív témák
-
silmatauki
őstag
válasz silmatauki #79985 üzenetére
Itt az ígért folytatás, immár direkt élesség-összehasonlítással és egy csomó tesztképpel. A panás képeket kivétel nélkül a Capure One Pro 9.3-mal dolgoztam ki, a köv. nem-default beállításokal:
Lens > Lens Correction:
- Profile: Generic
- Chromatic Aberration checkbox (automatán) kikapcsolvaMindezek azért, hogy kb. látható legyen a geom. torzítás mértéje. (Erre még egy későbbi napon visszatérek, amikor minennek a meghatározására alkalmasabb tárgyat – pl. téglafal – fotózom.)
- Hide Distorted Areas checkbox kikapcsolva
- Noise Reduction: mind a világosságjel, mind a színzajt a default 50 helyett lehúztam 6-ra.
- Highlight: a default 0 helyett felhúztam 80-ra, hogy a beégéseken javítsak.
Ezen felül a Sigma Merrill-es RAW-okat SPP 6-ban processzáltam, minimálisra (-2) lehúzott zajcsökkentéssel, -1.3 sharpening-gel (Merrillekre a default élesítés különben nagyon durva), 0.7 fill light, -1.1 exposure (ui. az automatika kicsit túlexponálta a képeket).
A két Pana obi mellett lőttem egy tesztsorozatot a G7 + 25/1.7-kombóval is.
Olyan tárgyat választottam, ahol a felső sarkok és oldalak élességét jól értékelhetjük, valamint ahol a CA-t is kiértékelhetjük gyak. a teljes felső képfélen.
Az eredmények részletes ismertetése & a tesztképek linkelése előtt összefoglalásként: a 12-60 optikaikag gyakorlatilag minden élesség- (kivétel: az extrém sarkok 12mm-en) és CA-tesztben megverte a 12-32-t; nagyobb bezoomolás esetén kifejezetten durván (lásd a felső képrész problémáit már 23mm-en is.)
A vizsgált gyutávok:
12mm-en a 12-60 ( https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157678229150666 ) vs. 12-32 ( https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157678325664015 ):
- icipicit életlenebb a sarkokban minden tesztelt apertúrán (a különbség minimális, és a 12-60 messze nem olyan rossz, mint pl. a Somy 16-50-ese). Máshol (oldalak / center) nem láttam élességkülönbséget.
- jobban teljesít vignettálásban (különösen 3.5-ön)
- lényegesen jobban teljesít CA-ban (még lerekeszelve is – 7,1-en is erős a különbség a kép közepe felett; a sarkokban akkor már többé-kevésbé kiegyenlített a helyzet)14mm-en a 12-60 ( https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157676921093480 ) vs. 12-32 ( https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157674544112983 ):
- teljesen nyitva (3.6/3.7) a sarkokban egyértelműen, a jobb/balszélen pedig picivel jobb a 12-60, mint a 12-32. Már kicsit rekeszelve is (lásd 5.6) a 12-32 hátránya eltűnik.
- a 12-32 CA-ja sokkal erősebb a képközpont felett, mint a nagyobb zoomé.Csemegeként itt a Sigma DP1M outputja: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157674455146694
23mm-en a 12-60 ( https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157678230511736 ) vs. 12-32 ( https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157678326971055 ):
- lényegesen jobb a kép felső részében – a különbség lényegesen nagyobb (és sokkal nagyobb területet érint), mint a 12-32-as előnye a sarkokban 12mm-en. A rekeszelés nem segít. Nálatok is így viselkedik a 12-32?
Természetesen a két obi (ill. a Bayer színszűrő) itt, 23mm-en, közelébe se jön a Sigma DP2M-nek, még úgy sem, hogy csak OOC JPG képeket csináltam ez utóbbival (elfelejtettem bekapcsolni a RAW-ot, ami még élesebb képeket eredményezett volna): https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157676483827612
25mm-en a Pana 25/1.7-essel hasonlítottam össze direktben a 12-32-t. A 12-60-nal ui. túl messze voltam a 25-től (28-cal fotózott a kb. 25-re állított zoomtárcsa, így ezeket a képeket nem mutatom meg. A fent már bemutatott 23-asok kb. összehasonlíthatók.) 25/1.7: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157676684866161 ; 12-32: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157674457048654
Itt is jól megfigyelhető a center feletti rész zoomolás esetén látható mosottsága. Az amúgy 2.8 alatt nem túl jól muzsikáló Pana 25/1.7 is élesebb ezen a tartományon még 1.7-en (azaz teljesen nyitva!) is, hát még rekeszelve. (Persze 2.8 alatt a központban jelentősen élesebb a 12-32, mint a 25-ös.) Tudom, a G7-re jellemző shutter shock miatt elektronikus zárat kellett volna hasznánom, nem mechanikusat – reméhetőleg ez nem befolyásolta most ezeket a tesztképeket.
Plusz:
Itt a felállás (állvány + téma): https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/31897948525/in/dateposted-public/
és a tesztelt 5 kamera: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/31057765994/in/dateposted-public/
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen