Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FEDman

    addikt

    Azt hiszem azon nem fogunk összeveszni, hogy a Panasonic a GX7-est most nagyon eltalálta. Szinte mindent belepakoltak és szinte minden ott is van ahol lennie kell. Nem könnyű érdemben belekötni. Viszont az utóbbi időben igencsak elharapódzott az a közhangulat, miszerint jó szenzort csak a Sony tud.
    Viszont a GX7 nagyon úgy fest hogy tényleg egy új saját fejlesztésű Panasonic lapkát kapott. Azaz ha valamin mégis elbukhat ez a típus akkor az a szenzor!

    Így nem is csoda, hogy az első adandó alkalommal ráraboltam az első elérhető Raw fájlokra. :)

    Jobb híján a képeket az ephotozine-ról húztam le. Ez a teszt ábra zajteszthez finoman szólva nem ideális, különösen Jpeg-ben nem, hisz egy ilyen ábrán egy ügyes zajszűrés még egy gyengébb szenzorból is ki tud hozni egész elfogadhatót. Nem is értem miért ezt használják.
    No mindegy, Raw-ban LR-mal zajszűrés nélkül azért ez is több mint a semmi.

    Ezen felül a 3 vizsgált váz 3 különféle képességű obival lett tesztelve, ami szintén nem a legszerencsésebb, úgyhogy érdemes csak a zajra koncentrálni.

    Az se segíti a korrekt összevetést, hogy a GX7 még 0.3 firmware-rel rendelkezett, azaz ez még egy nem gyártás érett darab és lehet majd ezen még csiszolnak. No meg ahogy az fel is merült, még a LR se támogatja ezt a típust. Hogy akkor hogy?
    Madgietől tanultam, hogy ilyenkor ha az ember nem bír várni ( és ugye nem bír! :DDD ) akkor akár át is lehet verni egy trükkel a LR-ot, hogy mégis megegye a vizsgálni kívánt Raw fájlokat. Ez konkrétan annyit tesz, hogy át kell írni Raw fájlok Exif-jében a típust egy régebbi modellre. Jelen esetben a GX7-et átírtam GF6-ra és így a "buta" LR máris meg is ette. :))

    No de akkor lássuk a medvét, 4 vázat néztem végig (GX7, GH3, E-P5, G6) mindegyiket alap érzékenységen, iso6400-on és max iso25,600-on. Tudom van aki ez utóbbitól falra mászik, mondván minek ekkora iso, de szerintem ha használja az ember ha nem, akkor is érdemes azért erre is vetni egy pillantást. Egyrészt kíváncsiságból, másrészt meg ad egyfajta támpontot arra nézve, hogy a kevésbé magas érzékenységeken mennyi tartalék van még a szenzorban.

    Az elsőn hamar túl leszünk. Alap iso-n az árnyékokban, a feketékben már a G6 – E-M5 között is jelentéktelen volt különbség, még szét pusholt képeket pixelkukkolva is. Az egyetlen különbség itt abban nyilvánult meg eddig is, hogy a Sony lapkás m43 vázaknak itt picit több tartalékuk volt a csúcsfényekben. Ezt azonban ezeken a képeken nem lehet leellenőrizni.
    Az árnyékokban mutatott zajban meg mivel semmi különbség, így erről ábrát se készítettem.

    Jöhet tehát az iso6400!
    Na itt már előjönnek a különbségek. A képeket LR-ban konvertáltam alap beállítások mellett 0 zajszűréssel, csak az alap színzaj szűrés ment. A Panás képeken el volt csúszva kicsit a WB, ezeknél ráböktem a pipettával a szürkére. És az se mellékes, hogy a képek nagyjából 3000K azaz műfény mellett készültek, azaz könyörtelen zajteszthez tökéletes. :DDD

    GX7 – G6 iso6400 100% crop:

    A különbség nem drámai, de a G6-hoz képest nem is kérdéses az előrelépés.

    Nézzük ugyanezt iso25.600-on

    100% crop

    Upsz.. :DDD

    Na itt már ordít a különbség. És leginkább dinamikában van nagy különbség, de ehhez nézzük meg ugyanazt a teljes képen:

    Jól látszik, hogy ezen az érzékenységen a G5 esetében a dinamika alulról teljesen elfogyott, elszabadul a kék csatorna a zaj megeszi a feketéket amik betompulnak, ettől az egész kép bemattul és még a színek is eltorzulnak.

    Ennyi azt hiszem elég is ahhoz hogy nyugtázzuk, a G6-hoz képest (az eddigi legjobb Pana szenzor) előrelépett a GX7. No de gondolom mindenki sokkal inkább arra kíváncsi, hogy a Sony szenzoros vázakhoz képest hogyan teljesít.

    Ehhez az E-P5 és a GH3 vázakat választottam.
    Sajnos a Olympusos képek kicsit túlexponáltak, ez kis hátrányt jelent zajban a Pana vázakra nézve, de azért nagyságrendileg szerintem a lényeg így is látszik.

    Kezdjük megint iso6400-on.

    100% crop

    Na itt én nem mennék bele a szőrszálhasogatásban, hogy melyik jobb/rosszabb a másiknál egy hangyányival. Ez szerintem lényegében azonos színt. Gyakorlati szempontból nézve ezen az érzékenységben azonos teljesítményt nyújt ez a 3 váz.

    Menjünk hát tovább, jöjjön az iso25.600

    100% corp:

    Na itt már van különbség! Ehhez szerintem érdemes megint ezt teljes képen is megnézni:

    Jól látszik, hogy itt még a Sony szenzoros gépek is felteszik a kezüket és elszállnak a feketék, eldobja a kontrasztot, alulról elfogy a dinamika.
    Ellenben ami engem itt most nagyon meglepett, hogy a GX7 még ezen az extrém érzékenységen is tartja magát. Még mindig értelmezhető a dinamika, tartja a feketéket, a színeket.

    És ez egy m43 fényképezőgép iso25.600 mellett, szinte el se hiszem. :Y

    De persze ehhez hozzá kell tenni, hogy a különbségek minimálisak. Azaz a Pana nem csodát tett, csupán csak bebizonyította végre, hogy jó szenzort jelenleg nem egyedül és kizárólag csak a Sony tud összerakni. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák