- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- E-book olvasók
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Apple notebookok
- OLED TV topic
- Milyen processzort vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zozzer888
addikt
válasz Marseille199 #23550 üzenetére
A Mammut mögött van egy eléggé lepukkadt őő...valami.(Raktár....de áll bent pár autó)
ZárIdő témafüggő és független blog => http://zar-ido.blogspot.hu/
-
Zozzer888
addikt
válasz Marseille199 #23550 üzenetére
ilyen falak, Szentendrei hév Filatorigát megállójánál.
Nem ismered a hírhedt mozaik utcát?Van ott egy hatalmas Audi szalon is am
ZárIdő témafüggő és független blog => http://zar-ido.blogspot.hu/
-
Studi
addikt
válasz Marseille199 #23550 üzenetére
Az infóparknál a BME és az ELTE épületei is téglavörösek. Nem tudom, hogy hívják most a BME ottani épületét, de vannak rajta érdekes formák is, és a vörös szín mellett jól tükröződik a sok üvegen az ég kékje is.
-
MrChris
nagyúr
Miért van az, hogy a LRban megjelenő minden kép fakóbb mint más programban. Mind a raw és a belőle csinált és megnyitott jpg. Hol lehet állítani a LR színkezelését? Soft Proofing-ban hiába kapcsolgatom sRGB-AdobeRGB monitorom profilját, a hisztogram változik, de a képen semmi, a lényegen nem változtat.
-
arn
félisten
válasz MrChris #23557 üzenetére
Mar tobbszor elokerult a tema, de lenyegeben sehol sem lehet olyanra huzni, mint pl a psban. Pedig en szivesen latnam azt a kepet, mint amit kiexportal. Azota inkabb c1al probalkozom, jobbak a szinek, de ott meg total hianyzik mftn az automata korrekcio.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
MrChris
nagyúr
nálam alapvetően az a 'hiba' van, hogy az LRban megjelenő kép teljesen más színügyileg mint a kijövő jpg, amit képnézővel (acdsee, faststone...) nyitok meg. Pl a fenyőpadló LRban enyhe színehagyott zöldesség lengi be, a lángvörös egy fakó agyonmosott pólóra hasonlít. Ha helyére húzigálom az aztán meg olyan túlszaturált lesz minden más programban, hogy ihaj!
-
MrChris
nagyúr
-
eeXaa
addikt
válasz MrChris #23562 üzenetére
..szerintem ez a probléma csak egy úton orvosolható... kalibrált referencia monitor alapbeállításon -nyomtatott kép -hasonlítás- a végén mindenből azt és úgy használni ahogy szeretnéd látni...
...amúgy nem vagyok biztos teljesen, de szerintem az import előtti előnézet tömörített fájl.. a valódi "minőséget" a megnyitott raw-on látod...
ha tévednék lécci javitson valaki..
..jahh és a color profile-t hagyd srgb-n ....[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
most kalibráltam ahogy szoktam... nem ebben van a hiba.
A fenti színábrával kikerültem a fg. gyártók automatizált beállításait, ez egy rajzolt kép rajzolóprogrammal (pl: paint) ugye itt semmiféle kameraprofil és gyártó nem tud beleszólni, hisz pl. a vörös telítettsége 255-ön van mint ahogy a kék és zöld is, ezt nehéz nem észrevenni, annak mindenhol maximális telítettséggel kell megjelennie minden programban. Majd ezt a színábrát betöltöttem a LR-ba és a fenti jobb oldali az eredmény.
Míg az srgb vöröse leugrik a képről a LR egy kissé színehagyottat jelenít meg. A zöld kocka ami csak zöldet tartalmazna, ehhez képest a LR 50% vöröset és 20% kéket ad hozzá. Nem értem miért.De most jön a ráadás, ha lementem az sRGB nevű színábrát LR-al egy jpg-be úgy ahogy van szarul kinézve, visszakapom az eredetit színhelyessen, pixelről pixelre bit pontossággal! Mondhatnám azonos képet.
Valamiért helytelenül jeleníti meg a szerkesztőfelületen miközben valójában a helyes képet cseszi el szerkesztéskor. Ezért ha korrigálgatok egy képet ami a LR-ban kezd jól kinézni, azt lementve minden képmegjelenítésre képes progimban agyonszaturáltként, elcseszettként jelenik meg.
[ Szerkesztve ]
-
eeXaa
addikt
válasz MrChris #23564 üzenetére
...én másképp közelítek a dologhoz...
rawban készítem a képeket, és ehhez viszonyítom a konvertált jpeg minőségét... ebből kinidulva írtam az előbbieket..
...nem is tudom van e értelme máshogy tekinteni a raw-ra mialatt valamilyen raw konverterben van, legyen az akármi... -
eeXaa
addikt
-
arn
félisten
Adobergbt vagy prophotot hasznal, a kiexportalt kompatibilis jpg meg tobbnyire srgb. A psban be lehet allitani, hogy a kiiktass barmifele egyeb modot, es pont olyan legyen a latott kep, mint a kimentett. Itt en nem talaltam semmilyen hasonlo lehetoseget, pedig eleg alap lenne, hiszen sok esetben a foto sose hagyja el a digitalis format. A masik gondom vele, hogy az olympusos rawban a szineket szarul nyitja meg alapbol - magyaran kavargatod a szineket, de se a kiindulasi alap nem jo, es nem is tudod, hogy milyen lesz a vegeredmeny. Hat vhogy nem ezt varnam egy profi programtol. Ha pl nikonod van, es ki akarod nyomtatni, akkor szuper...
Webdesignnal is alap psban, hogy "monitor modban" lasd a szerkesztett kepet.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
Amugy elvileg ez oldana meg a problemat, de ugy emlekszem, hogy nem sok sikerrel jartam vele. [link]
Szimplan ki kellene iktatni a szinprofilt, nem tudom, hogy miert eroltetik, ha en nem akarom hasznalni. Ugy sincs olyan mod, ami szimulalja a vilag osszes kalibratlan kijelzojet. Webdesignnal ezt nehezen emesztette meg a nyomdaiparhoz szokott fonokom.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
MrChris
nagyúr
Senkit nem akarok meggyőzni, hanem megoldást találni erre a problémára. Érthetőbben elmondom ha fotózom egyet a géppel RAW+JPG-ben és betöltöm a RAW-ot a Lightroomba abban teljessen fosul jelennek meg a színek, majd nem változtatok rajtuk az ég világon semmit, de tényleg nem nyúlok semihez sem, hanem egyszerűen ebből hívok a Lightroommal egy JPG-t az most elhanyagolható eltéréssel szinte olyan lesz mint a kamera által kidobott RAW+JPG páros JPG-je!!!!! Csak azt nem értem a Lightroom szerkesztőfelületén megjelenő kép miért szar színű??? Így nem tudok editálni, mert ha szépen korrigálom a Lightroom szerkesztőfelületén megjelenő szar színeket jóra a belőle hívott JPG ocsmány lesz, agyon szaturált pacák.
A szerkesztőképernyő megjelenítő színprofillal van valami, míg amit konvertálásra használ az jó, csak így lehetetlen dolgozni. Mintha egy festő csukott szemmel keverné a színeket... -
sebgutkopf
őstag
válasz MrChris #23569 üzenetére
Nálam igaz ACR-el, de mégis azonos a motor a LR-al, akkor helyesek a színek a raw feldolgozás során, ha az ACR színtere adobe rgb és amikor létrehozza/menti a jpg képet azt mentis sRGB-be, illetve amikor PS-be nyittatom meg PS-ben már sRGB a használt színtér, illetve a PS-ben be van állítva a monitorom kalibrált icc profilja. Így az acr - ps kép azonos és a mentett jpg-t megnyitva képnézegető - PS ben látható kép is azonos.
-
eeXaa
addikt
válasz MrChris #23569 üzenetére
...jahh, valószínű az lenne a megoldás amit arn írt, vagyis valamiféle "monitormód" ami a LR-ban nincs...
..amúgy kiexportáltam egy képet adobergb-ben, de az sem olyan teljesen mint ami a develop-ban van... valószínű, mert 98-as, míg a jelen LR ujjabbat használ, és persze az is számít a rawod miben lett fotózva... szvl. sztem nincs univerzális megoldás, csakis egyéni ezekre a színproblémákra... -
eeXaa
addikt
...jahh, ott a válasz arn linkjében az adobe-s lady elmondja....
..de hozzátenném nem sokat filóztam még ezen, mert még mindig LR3-t használok...#23572:köszi az infót. és igen ha ebben exportálok akkor meg jön a probléma hogy, mi fogja helyesen megjeleníteni a jpeg-t ...
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz madgie #23572 üzenetére
Ott lehet a kutya elásva, az idex fórumról egy szaki:
innerimages:
"Színkezelés, regényt lehet belőle írni...Először is: sRGB színtérbe konvertálva exportálj Lightroomból! De mivel a Lightroomban (még) nincsen softproof-olt sRGB megjelenítés a monitoron, így csak akkor látod színhelyesen a végeredményt, amikor sRGB jpegbe exportáltad és egy sRGB színprofilt értelmezni tudó megjelenítő programmal nézed (pl. Irfanview v4-től), ami az sRGB színteret átszámolja a monitorod színterébe (vagy már eleve sRGB emulált színtérre van kalibrálva a monitorod). A Lightroom belsőleg ProPhoto színtérben dolgozik, a monitorodon azt látod, amit meg képes jeleníteni a Prophoto színtérből. Ugyanazt a képet nyisd meg Photoshopban, CTRL + Y és ellenőrizd vissza ("internet standard rgb"-re állított prooffal)! Akkor azt fogod látni, amit a nyomdából kapsz. Persze csak akkor, ha a nyomda is kalibrált meg Te is. Szóval érdemes menet közben többször exportálva az adott képet ellenőrizni a végeredményt és akkor nem ér meglepetés.
Saját monitor színprofilját beállítani kimenetként meg felejtős, mert akkor csak nálad jók a képek, sehol másutt!"Már kezdem érteni csak nem megérteni mert így használhatatlan számomra a LR. Méghozzá ezért a kulcsmondatért: "Lightroomban (még) nincsen softproof-olt sRGB megjelenítés a monitoron". Demiért??
Na bocsi nem szemetelek tovább[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
bekapcsoltam a Soft Proofingot és állítgatom különbözőre a Profile-t de mindegyiknél a színtáblám pirosára húzva az egeret sohase éri el a 255-t, sőt még benne jelez kéket, zöldet. Látványban sem jó. Hasonlóan a többi színnél is ez van. Kellene egy olyan aminél a
vörös R: 255 G: 0 B: 0
zöld R: 0 G: 255 B: 0
kék R: G: 0 B: 255
És értelemszerűen a többi mind a 3X8bit is helyesen jelenjen meg értékének megfelelően. -
Ffranklyn
csendes tag
Az én esetemben is az van amit arn irt hogy a lightroom a raw szineit alulszaturálja, csak ez megmarad export után is. Szóval én exportált JPG ben is azt kapom amit develop alatt látok. Ez nekem leginkább a pirosnál látszik amiből LR ben narancssárga lesz . Nekem az a megoldás maradt hogy JPG-t töltöm be lightroomba RAW helyett ha valami nagyon szines képet akarok editálni. A raw kezelésen meg valamit segitett a huelight féle LR4 szinprofil. Azt meg tudom osztani EM-5 höz ha valakit érdekel.
-
Ffranklyn
csendes tag
válasz MrChris #23579 üzenetére
Hát együtt lehet vele élni azért. Eddig egyetlen esetben volt hogy kellett a JPG féle szín, mert sehogy nem sikerült kikeverni azt a vörös hajszint amit a JPG adott.
Meghát leheletnyi eltérésre kell gondolni és ha nem nézem meg véletlen a JPGet akkor nem is zavart volna az eredmény.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
milyen kis infók:
innerimages:
"Van softproofnak nevezett "valami", viszont nem úgy működik, ahogy kéne. Pl. az S billentyű megnyomásakor nem számolja át a látható képet sRGB (vagy amit proofnak beállítottál) színtérbe. A hisztogram ugyan változik, de azt sem sRGB-ben mutatja, hanem MelissaRGB-ben (ProPhoto RGB). A tűrési határértékek kijelzése sem az igazi...Van még mit fejleszteni raja." -
.mf
veterán
Hehehe, lál. Megérkezett az MD -> m4/3 átalakítóm (meg még néhány dolog: pár greenl filter, obisapkák), felraktam a Minolta XG1n filmesről az 50/2-est a PL3-ra. A gép tömege megduplázódott
Sajna ma is éjszakáig dolgozok, holnap is bőven sötétedés utánig, csak hétvégén tudom kipróbálni. Az ekv. 100 már túl hosszúnak tűnik városfényképezésre, portrézni pedig nem szoktam; de majd megnézem a hegyről, hogy milyen képeket rajzol.
Remélem holnap megérkezik a rendelésből az utolsó M42 -> m4/3 átalakító is, s szombaton eljutok a Soós fotóba és Opticambe, hátha valamelyiküknél lesz MD vagy M42 28-29mm-es obi, annak az ekv. 56-58mm gyútávja már barátibb.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Mr.Csizmás #23586 üzenetére
37 = ekv. 74, az is már egy csöppet sok. A 35/1.7-es Fujian CCTV-lencsével is ez a legnagyobb gondom, hogy bárcsak 25 vagy annál is kisebb lenne, mert nem mindig lehet 1,2..sok lépést hátrébb menni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
gorgo
őstag
válasz MrChris #23584 üzenetére
Nagyon derék, dícsérni való dolog az, hogy az sRGB-nél nagyobb színterekkel dolgozik az ember, csak érdeklődöm, hogy komolyan szükséged van-e az egész szopóka-nyalókára (ne érts félre, segíteni és nem beszólogatni akarok).
Merthogy: a web 99%-a sRGB-t használ. Én pl. nem kevés képet hívatok "rendes" fotópapírra (és nem véletlen hogy nem szopózom otthon a nyomtatással), de pl. ott is sRGB színtérrel dolgozik a hardver.Hozzávéve hogy még az IPS monitorok jelentős része sem tud natív 8-bit/színcsatornát, csak 6bitet, amelyet trükkökkel feltornászik 8-bitre, (de legyen neked a jobbik fajtából, ami natív 8-bitet tud. Felteszem nem a megélhetésed és nem félmilliós-milliós monitorod van ami tud 12+ bitet is) eleve fizikailag nem is nagyon látod a különbséget az sRGB kontra gazdagabb színterek között (nem kizárt, előfordulhat pár színárnyalat ahol esetleg...). (gondolni sem merek arra hogy esetleg TNpaneles monitora lehet valakinek aki ilyenen rágódik).
Szóval ezen szerintem kár vacakolni, rengeteg bosszankodástól és idegeskedéstől kíméled meg magad. De ne legyen igazam csak mert én kishitű / lusta vagyok. Lepj meg valami pompázatos képpel, ami szar sRGB-ben, és kell neki egy gazdagabb színtér!
[ Szerkesztve ]
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
.mf
veterán
Köszi, privi ment
Zozzer: na az is egy idő lesz, míg ideér 3-5 hét szokott nálam lenni, míg megérkeznek, itt most az egyszerre megrendelt "csomagból" az első egész gyorsan (2-2.5 hét alatt) megérkezett, de az Szingapúrból jött, hem HK/Kínából
Madgie: továbbra is csodálkoztam, hogy milyen Canon 35/1.2, mert csak 1.4 USM-ről tudok (az is gyilkos lenne a V1-en, csak más értelemben ), aztán megtaláltam a képed róla. Cuki. Nem is tudtam, hogy a Canon ilyet is gyárt(ott?)
V1-en portrés gépnek lenne jó, kb 94.5mm ekv?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
jjeahh
nagyúr
wow ideért az e-p1, 5 nap (!) alatt, uk-ból, kirakatos, kb akkora dobozban, mint a tenyerem, és az állam leesett a súlyától komolyan a haverom eos 60d-je könnyebbnek tűnt...vagyis az egyáltalán nem tűnt súlyosnak, ezt meg 5 percenként emelgetem, ez tényleg ilyen tömör? a menü nem olyan zavaros, mint ahogyan azt a tesztekben írják, első blikkre 5 perc alatt beálítgattam mindent, és teljesen természetes...kíváncsi leszek a képminőségre, ha megjön az obi is...
szóval egyelőre tapintásra teljes az elégedettség, a tesóm is azonnal beleszeretett...szerintem ez a netes képekről nem jön le...kicsit furcsán mélyen van a bal oldali tárcsa, és nehezebben is jár, mint a másik kettő...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Marseille199
senior tag
Uraim!
Nincs valakinek M39->m4/3 átalakítója egy néhány napos kipróbálás erejéig? Unom már, hogy ha videózni szeretnék, akkor önfejűen rekeszelgetni akar a 45/1.8, és mivel van egy jupiter 8-am, ezzel meg ki tudnám küszöbölni.
"Amikor a kép életlen, a gondolat éles, és amikor a kép éles, a gondolat eltávolodik a fókuszponttól." - Hiroshi Sugimoto
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- E-book olvasók
- Okos Otthon / Smart Home
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- Sony A6000 + 16-50 mm kit - Szinte teljesen új állapot