- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz spirit007 #4251 üzenetére
Sajna nincsen... Kint áll szegény öreglány az ég alatt. Ha jó lenne a foshalom Suzukim akkor most le lenne ponyvázva és bent állna a fák alatt a vastag avaron. Heti egyszer izzítanék egy hosszút és megpörgetném az indítóval. De így napi használatban van és reggelenként nagyon kaparós a hangja.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
szomszed007
csendes tag
Sziasztok!
Féket fogunk javítani majd később felrakom miért... Vicces lesz a kép!
Kérdésem az hogy honnan tudom eldönteni hogy nekem 12,6-os vagy 10-es féktárcsa kell? Tegyük fel az ami most van az autón az nem létezik ezért nincs mit megmérni
Unix webshop-jában nézelődök és oda ezt a 2 méretet hozza.Vélemények?
szomszed
-
lapa
veterán
válasz szomszed007 #4256 üzenetére
epc katalógus nem jó erre? nekem most nincs fent a gépen, de hátha valaki alvázszám vagy mittoménmi alapján tud okosat mondani.
-
ATA123
csendes tag
válasz szomszed007 #4256 üzenetére
Ha Budapesti vagy,akkor menjél be a kispesti merciboltba.és alvázszám után adják neked a megfelelő féktárcsát,Illetve azt amivel gigurult a gyárból.
-
ATA123
csendes tag
válasz szomszed007 #4256 üzenetére
Szerintem a 12.6-os az elsö féktárcsa,a 10-es bedig a hátsó.
-
Winner_hun
félisten
-
nagyúr
válasz Winner_hun #4260 üzenetére
Köszi, szinte a megjelenésekor olvastam, Zsolt már előre leadta a drótot. Már beszéltem is a DEFA-sokkal. Nem is drága az alap szett: 28.000,- Ft.
De a tuti az akkutöltő, utastérfűtő, időzítős kombó lenne. Az viszont sajna egy kicsit több mint egy százas.Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Batman2
őstag
Egyébként jópofa volt az ásó a motorházban keresztben, csak nem tudtam mire vélni, de mostmár értem !
Az meglehet, hogy a katonai kivitelben dupla 12V-os akku van, mivel tényleg, legalábbis régebben általában 24V-ról mentek az ilyen cuccok és nem igen volt inverter még.
Csak kivülről láttam régebbi katonai dzsipet, bár asszem az nem mercédesz volt, de a motorházát annak sem láttam.Manapság inverterrel, meg kapcs. üzemű tápegységekkel már mindent meg lehet csinálni egy adott feszültségből, tehát elég akár egy 12V-os akku is, és van 24V DC, de akár 230V AC is, nem gond !
természetesen mehetünk lefelé is, akár 0,7V-ig is, csak az ritkábban szükséges.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ez egy hatalmas villanymotor, amit közvetlen a kardánra lehet kötni a csuklónál ??
És mekkora feszültségről működik ez, hogy ne kelljenek vezetősín vastagságú kábelek a hatalmas áramfelvétel miatt ??
Megint csak a jóöreg NOHABot tudom felhozni példának, aminek a fődinamója egyenáramú motorként is funkcionál és az indtja a dízel motort.
Nyilván ehez eszméletlen energiára van szükség !!!
Asszem 60V-ton működik villanymotorként, ehez az akkuk sorosan vannak kötve, bár lehet hogy több soros kör is van melyek egymással pedig párhuzamosan vannak kötve (asszem összesen 10 db. akkuja van), szó-mi-szó, még 60V-on is igen nagy áramok folyhatnak a vezetékein indításkor (igencsak több 100 amper !!!)Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #4267 üzenetére
Mondjuk 10db. 12V / 200Ah-ás akksiból lesz egy darab 60V / 400Ah-ás pakk, ami 24KWh-át jelent.
(Ezzel már akár lehetne is hajtani egy kisebb elektromos autót ! )Ha az indítóáramot nézem, akkor becsléseim szerint, kisebb kapacitású akkuk, átlag hideginndító áramát figyelembe véve az olyan 3158A körül lehet, ami 189KW-nak felel meg !!!
Mondjuk ennyit lehet nem kér az 1435KW-os dízel motor a beindításához, de hogy nem keveset az biztos !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz szomszed007 #4242 üzenetére
Szevasz
Ha abban a hurkos van soros kötésben, előtételleállás hullámokkal, akkor abba ugyanúgy a hurkos kell, ha nem akarsz semmit átalakítani !!!
Itt a hurkosnak a fotója: [link]
Ez a BERU GD-382-es típus, itt vannak a paraméterei:Tightening Torque [Nm] 38
Port Type M5/3Nm
Cone Pitch 60°
Fitting Depth [mm] 28
Overall Length [mm] 88
Thread Size M 18x1,5
Spanner Size 21 mm
Glow Plug Type Glow Plug
Rated Current [A] 63
Voltage [V] 0,9Van egy köztes gyertgyatípus, ami a hurkosnak megfelelő vastag menettel és benyúlási mélységgel rendelkezik, de már toll formájú (BERU GV-626-os típus), tokozott a fűtőszála, viszont ezeket már párhuzamosan kell kötni !
A szükséges átalakítás a 41. oldalon látható: [link][link] A 9-edik oldalon és a 13.oldal lap alján van a felépítéséről szó
0.250.201.010 ez a BOSCH megfelelőének a száma, 1.599.101 ez pedig valami MERCEDES megfelelő száma, a BERUnál van még 626MJ, 0.100.221.311 és 0.100.221.306 számon is.
Itt van egy átalakító készlet [link]
Itt a BOSCH készlet fotója: [link]Szóval a hurkosba hurkost, ha nem akarsz átalakítani !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
válasz Batman2 #4269 üzenetére
Hali
Megtudod mondani hogy a sorkötés vége hova van bekötve? ugye indul a tűzfalos biztosítéktól, de a vége hol van? Nekem a hőfok jeladóból lóg egy vezeték egy szemes sarusval a végén és nincs kötve sehova. Csak szerintem az elég vékony. Láttam olyan fotót is hogy a hengerfejben lévő egy kis csavarba volt kötve rézfonattal. Tud nekem erről infót adni? Képet csak holnap tudok feldobni (nincs itt a parkolóban a kocsi mert páratlan rendzsámú vagyok és BKV-ztam :S) Jelenleg most nekem párhuzamos kötés van, cerkás izzítókkal, de cseszik kioldani hőmérsékletre, hanem 110sec után leold automatán a relé. Valszeg azért mert a sorba kötésnél máskép volt kötve az egész és most nemkap semmi hőmérséklet jelet a relé.
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
Üdv mindenkinek !
Szombaton beindítottam a motort (-7 fokban), nem járt már vagy 2ésfél hónapja !
A kézipumpát cseréltem ki az üzemanyag szivattyún.
Pár fordulat után lehetett hallani, hogy na mostmár próbálna indulni, de aztán csak leállt, gondolom még túl sok volt a levegő a rendszerben, pedig légtelenítettem, igaz, valahol szívta is viszont a levegőt, mert a szűrőbe menő csőben állandóan buborékos volt a gázolaj !
No, másodjára már üzemben is maradt, járattam egy kicsit, de mélg mindíg a cső teljes keresztmettszetében tele volt apró buborékokkal.
Kicseréltem a szivattyúba menő csövet is, új, spéci bilincset is tettem rá, de lehet a hideg miatt is megmerevedett szilikoncsövön hiába húztam tökig a bilincset még mindíg bele-bele szippantott levegőt, mikor gázt adtam a motornak.Azon törtem a fejem, hogy valamit tekerjek, vagy kenjek rá a csőcsonkra és arra húzzam rá a szilikoncsövet és úgy szorítsam meg a bilincset, hogy zárjon rendesen !?
Eszembe jutott a teflonszalag, csak azt letolja szerintem a cső vége, mikor ráhúzom.Valakinek valami egyéb tippje, hasonló tapasztalata és hogyan oldotta meg ??
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
nagyúr
válasz Batman2 #4271 üzenetére
Szia!
Ha gázolajos lett a cső, akkor alkohollal tisztítsd meg, majd rakd vissza és utána FBS-el kenjed körbe. Várd meg míg az FBS megkeményedik és utána próbáld csak ki, nehogy még a "híg" FBS-t beszippantsa és az meg tönkre valamelyik porlasztócsúcsot. Az FSB kb 400 fokig hőálló és jól bírja az olajat is, meg egy kicsit a benzinnel szemben is ellenálló. Én nagyon szeretem az FBS-t bár rettenetes büdös
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Batman2
őstag
válasz spirit007 #4273 üzenetére
Szevasz
Pontosan ilyet vettem, mint spéci bilbincset az előző az a csigamenetes hagyományos volt, csak "ferdeszemű" kivitelben, ami már enyhe meghúzásra is átfordul, tehát nem jó semmire !
Olcsó húsnak híg a leve, pláne ha azt "ferdeszeműek" készítették !Lehet azért nem zárt, mert erősen meg volt merevedve a szilikoncső (a csomagtartóból vettem elő -7 fokosan előfyagyasztva ), hogy képtelen volt teljesen a csonkhoz szorítani a bilincs, lehet, mire legközelebb próbálom, már beidomul és zárni fog.
Az idő mondjuk nem volt túl ideális szereléshez.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Azt meg tudja e mondani valaki, hogy mototrtól független kenésű adagoló esetén, tehát amit külön kell olajjal feltölteni és nincs kenővezetéke a motor kenőköréből, hová tud eltünni az olaj, ha kifele nem szivárgott seholsem ???
Múltkor feltöltöttem kb. 3 deci motorolajjal és alig csorgott ki belőle valami, legfeljebb egy deci, pedig nem száraz töltés volt, előtte sem volt üres !
Az adagoló tengelye mellett van egy kicsi ablak, azon vajon lehetséges e, hogy a motor forgattyús házába átcsorogjon az olaj ??
Bár a nyílás jóval feljebb van mint az adagoló forgattyús háza, szóval nem tudom miért tenné.A másik, hogy lehetséges e, hogy az üzemanyag pumpa dugattyujának a száránál (amit a bütykös tengely nyomogat) rossz a gumi tömítés, a szimmering és átszivárog a motorolaj a pumpába és a gázolajhoz keveredve apránként elég a motorban ???
Kicsit szürke füstösen jár a motor, pedig az adagolón kívül minden hibátlan, ez magyarázatot adna erre is.
Ezt a bizonyos gumi tömítést (szimmering) tudja valaki, hogy honnan tudnék beszerezni ???
Ezt nem ismerik nálunk seholsem, legalábbis nem jártam eddig sikerrel a legprofibb boltban sem.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #4214 üzenetére
Szevasz
A kis fogaskereket hogy tudtad leszedni, hogy lehet alatta kipucolni, vagy perselyt cserélni ???
És az javítás után Neked kézzel könnyen volt forgatható a kis fogaskerék ??
Nekem enyhén szorul.Asszem, emlékeim szerint sajnos nekem is hiányzik valamelyik csúszó/surlódó csapágy az önindítóból.
Ha jól rémlik, mikor legelőszőr szétszedtem, az egyiket maradványai jöttek ki belőle darabokban, egy jó adag kosszal, homokkal együtt !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #4268 üzenetére
igen, az. 20-30 kw teljesítménye van, egyenáramú ha minden igaz.
a kardán áttételével 0-120 kmh-ig tudja leadni a brutális nyomatékot.
nagyságrendileg 150-200v-ot használnak ezek, de ott még nem tartok. vannak váltóáramos megoldások is, pl most hallottam, hogy a toyota 650v váltófesszel eteti a priust.
igen, kb. fél tonna és 3000ah akksival számoltam, az még reálisan elhelyezhető lenne részben a padlólemez alatt, részben hátul a csomagtartóban. az 500 kiló legrosszabb eset, az új ólomakksikból is elég lenne már akár 300 kilónyi. ekkora súly meg se kottyan neki.
ugye ha van az embernek jófajta osztóműve, akkor egyszerre lehet mindkettő motorral hajtani. az rettenetes nyomatékot jelentene. már be van tárazva pár g-osztály blogbejegyzés, csak nincs igény rá.
[ Szerkesztve ]
-
t.zsolti
tag
-
qdak
addikt
126/124motorral ezekszerint bele le7 rakni bármeik 124 es motrot is ? mondjuk ez hejett 1 2.5turboD 5 gangos manuál ? bár másrészt ha meg veterán lenne akor meg jo a 126 2.8 v 3.0 tanán 4.2V8
néztem 17000 a veterán bizti akkor meg nem baj ha többet eszikő ő ő ha gáz van benne attol le7 még veterán ?
[ Szerkesztve ]
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
t.zsolti
tag
és mennyibe kerülnek az aksik. egy jóó munkaaksi 50000pénz ami 200ah körüli,500-600 ciklusos,tehát egy vagon pénz és megnő az autó önsujja 500 kg al ( hirdettek a használtautón peugeot 106 ot 6 évesen kb 1.5misiért önsulya 1450kggyári szerelés volt, amárkaszervíz egy biztosítékot sem tudott adni hozzá) a li-ion aku 1/5 e sulyban árban az 5 szöröse
tegyek az autóba 1M és abbol a pénzből menyi naftát vehetek??????<megéri><MB 123 3.0d
-
nagyúr
-
nagyúr
Kéremszépem, szexuálisan izgató hatású dolgok belinkelése nagyon csúnya dolog ilyen kései órákban!
"Fontos, hogy olyan érdeklődők keressenek, akik nem mezőgazdasági célokra szeretnék használni!!!"
Ez jó duma. Én már olyat is láttam a használtautón, hogy "kokkeróknak" nem eladó.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
Bemegy szerintem. Nekem is a 3690 ccm-es 6 hengeres Unimog motor van a 140-esben. 3 éve vettem Németországban 1080 Euro-ért, egy kb. 1000 üzemórásat. Már felkészültem a horror kiadásokra, erre az úgy belecuppant a 3000-es helyére, hogy csak néztünk a szerelővel. Kicsit kellett gányolni a jobb kerékdobon, mert az orbitális turbó nem fért el hő pajzzsal együtt. De a váltó illeszkedése, a motortartó bakok, a fűtés csövek, a hűtés csövek mind-mind elfértek. Csupán a főtengely csonkot kellett kicserélni, mert az túl hosszú volt és a holtzer kuplung nem fért be előre. (na meg még kismillió bizbaszt de azzal nem fárasztalak Titeket) Egyébként az Unimog motor pont úgy néz ki mint a 3500-as régi 8 szelepes dízel, csak ebben nincsen szelepcsillapítás és hideg reggeleken úgy csilingel mint a jó régi 200D-k motorjai!
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
-
qdak
addikt
válasz KillHates #4292 üzenetére
azt nem is mondtad multkor h a motor is unimog azt hittem csak a turbo ugy vennék már de sincs miböl
akkor le7 maradunk az eredeti dolgoknál
nyomatékváltó az mi?
[ Szerkesztve ]
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Danny_L.hu
tag
Ilyen sz@rul indultam tegnap késő délután több, mint 36 óra állás után a mínuszokban. Most vagy lelevegősödött állás közben, vagy elfogyott az összes kompresszióm, mert eddig ennyire fosul még nem indult. És igen, az összes izzítógyertyám szinte új Beru.
-
nagyúr
Hülyeséget írtam, mert a turbója a 4.5T Sprinter-ből való. A motor az unimogé. Sajna a szelepfedelet át kellett rakni, (az Unimogé domborúbb volt és a töltőcső először az visszahűtőbe ment) és így direktbe lett kötve mint eredetileg a 300SD-n.
Nyomatékváltó ami az erőt elosztja a villanymotor és a belső égésű motor között a hajtás felé. Gondolom nem akarja visszaforgatni az egyik motorból a másikba az erőt.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #4288 üzenetére
Az biztos, én is gondolkodtam a témán, sajnos a legkorszerűbb savas ólomakkuval sem éri meg még egyelőre villanyautót építeni, túl rossz a tömeg - kapacitás aránya !
A már gyárilag kapható elektromos autók, valóban Li akkukkal vannak felszerelve, ezek sokkal könnyebbek az biztos, tehát sokkal jobb a tömeg - kapacitás arányuk, ezekkel már valóban megérné foglalkozni, csak ezekhez meg már spécibb elektronika kell és valóban nagyon drágák !!!
Szóval még fejlődnie kell az áramtároló eszközöknek, hogy rendes villanyautót lehessen építeni, nem horribilis összegből !
Savas ólomakkukból meg legfeljebb csak hobbiként, érdekességként érdemes villanyautót építeni.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fujifilm X
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest