- Alsó-középkategóriás, PlayStation 5-be is helyezhető M.2 SSD-t virított a Klevv
- Antec kirakatház Lian Li zöngével és egy csavarral
- Újabb inteles VGA került elő a Biostar hátizsákjából
- Belépőszintű játékos headsetekkel bővült a Corsair kínálata
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- Apple notebookok
- Google Chromecast topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- LG LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
ma Érdekes egyveleg a középső Edge 50: a jó tulajdonságai közé becsúszott pár rossz, de vannak szerethető, egyedi megoldásai is.
-
Homeworld 3 - Befutott a gépigény és a roadmap
gp A készítők felfedték, hogy milyen hardverek kellenek a játék futtatásához, valamint azt hogy mi vár ránk a későbbiekben.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Templomegere
senior tag
Régi motoroknál:
200 D 1 féle adagoló .
220-240 D 1 féle adagoló
új motoroknál
200D 1 féle adagoló
240D 1 féle adagoló
nem véletlenül van 2 féle adagoló , ha nem kellene nem lenne .
nagyobb adagoló elemek , más bütykös tengely , más szabályzás .
Az előtöltés szabályzó szinte atombiztos , az pedig úgy van ahogyan Mintcar írta .
-
Batman2
őstag
válasz lalamille35 #7001 üzenetére
Persze, igazad van ezt hírtelen elfelejtettem, de ezt leszámítva inkább stimmelne mint a 200-ason a 240-es, így értettem.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz lalamille35 #7002 üzenetére
Sajnos az eszeveszett kormolás mellett össze-vissza járt a motor vele, álandóan oszcilállt a fordulatszáma is és alig vánszorgott vele a motor, tehát ez a példány biztosan nem jó nekem.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #7003 üzenetére
Ezzel én is így vagyok, a fazontól úgy vettem, hogy 200-asra való, mivel neki is 200-ason volt fenn, ezért nem is néztem a számát, csak a múltkor.
Elvileg van neki egy másik is, ami szintén 200-ason van fenn, mondtam azért, hogy ellenőrizze le mostmár a számát, melőtt ide adja, hogya tényleg arra való e !
Majd megírom, hogy mire jutottam.Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz lalamille35 #7000 üzenetére
Azt én sem tudom, hogy mi, ezért kérdeztem vissza !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz lalamille35 #7000 üzenetére
két szabályzó van benne ( javítsatok ki ha nem )
az egyik az előtöltésért felelős ( benzinesnél előgyujtás ) röpsúly állítja ami a vákumszivattyú alatt van,
a másik a maximális fordulatért felelős, ez van az adagoló végében,
az előtöltést tudod állítani az adagoló elfordításávalMB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
Üdvözlet mindenkinek !
No, most voltam rugó cserén !
Már egy fél éve megvettem a rugókat, de csak most került sor a cserére.Tapasztalat: szemre 3-4cm-rel állhat feljebb a hátulja !
Ez nem tűnik túl soknak számomra, remélem nem fog pillanatok alatt visszaülni a vadi új rugó is !
Nagyobb külömbségre számítottam, pláne, ha azt is hozzá veszem, hogy ezek még újak, még eleve magasabban kellene állniuk, mielőtt beállnak a terhelés alatti hosszra, szerintem !Összemérve az újakat a régivel, bármennyire is furcsa, de egyforma volt a hosszuk, pedig azt vártam, hogy a régi már tartós zsugorodást szenvedett (oldal irányú eltorzulás viszont volt benne) !
A szerelők szerint a régi már igencsak rugó kovács által nyújtott lehetett és szerintük nyújtáskor ki is lágyul, azért volt gyenge.Most visszafelé jövet a szervízből volt egy jó koppanás-pattanás jellegű hang, az egyik kereszteződésben, induláskor, pedig nem vettem észre semmi úthibát !
Alánéztem az autónak, minden rendben látszik, remélem nem valamelyik rögzítő csavar pattant el, mivel kicserélték !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
fullextra
tag
Üdv skacok,
Valaki esetleg tudja a trükköt, hogy 2001 szeptemberi S600-asnál, hogy tudom kulcsról felhúzni az ablakokat?
[ Szerkesztve ]
-
Big Jozef
újonc
Tisztelt márkatársak!Ujra beregisztráltam az oldalra,amit figyelemmel kísértem eddig is.A tulajdonomban levő w123 220 D gépsárkány,probléma elé állított!!! Elromlott a gyújtáskapcsolója.(A VILÁGON NINCS) Fölhívtam több bontót is, de sikertelenül Azt mondták,hogy a"csúzlis" már nagyon ritka Talán tudnátok segíteni ebben az ügyben ha lenne valakinek méltányos áron!!! utánvéttel megvenném!
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #7009 üzenetére
Még annyit, hogy a rugó normál kivitelű, nem erősített és 360mm-es, tehát elvileg teljesen az eredetinek megfelelő kell legyen.
Nem mertem az erősítettnek nevezettet megvenni, mert féltem, hogy azzal meg túl keménnyé válna a rugózás illetve lehet hogy ennek ellenére alacsony lenne, mivel ez meg csak 345mm hosszú !
Most láttam Spidan, vagy milyen elnevezésű rugóból olyat, amit külön vonóhoroggal szerelt járgányhoz ír, az lehet, hogy jobb lett volna nekem, de ez most már így marad (legalábbis egy darabig mindenképpen).
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Más:
Már kérdeztem korábban, de nem igazán kaptam rá választ, hogy vajon mi lehet általában hibás akkor a hajtásláncban, ha induláskor a kuplung csúsztatására rángatózással, ugrálással reagál a járgány ??
A kuplung tárcsában keresendő a hiba, vagy a valahol a kardán felfüggesztés, illetve a szilentek lehetnek rosszak ??
Ha a kuplung tárcsa, akkor csak beállítás kérdése, vagy pedig a tárcsa (a ferodol)kopottságából, vagy ütéséből eredhet ez a jelenség ??
A hajtásláncban a kardán tengely csapágyát tavaly cserélték, már szanaszét volt szakadva, gondoltam, hogy esetleg attól eredhet, de az említett jelenség ettől semmit sem változott !
Továbbá 85-től erőteljes morajlása van a hajtásláncnak, reméltem, hogy az is javul a cserétől, de az sem változott.
Gondolom, hogy a differenciál búg, viszont azon gondolkodom, hogy a differenciál hátulján levő gumi ágy (szilent) vajon mennyit tompít ezen a rezgésen, mert az a gumi már elég rossz állapotban van ??Most a rugó cserekor azt is ki tudták volna cserélni egyűttal, ha tudtam volna és vittem volna, de a szerelő szerint az semmit sem változtatna a morajláson.
Addig rendben van, hogy a differenciál búg, mert már meg vannak kopva az elemei, de azért szerintem csak nem mindegy, hogy az ezt csillapító szilentek milyen állapotban vannak, mennyire tudják a feladatukat ellátni !!Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #7014 üzenetére
na kérlekszépen a hétvégén kicseréltem a kuplungszerkezetet ,tárcsát, kinyomócsapágyat ( amiből szerintem csak a tárcsa volt ludas a rángatásban ) és megszünt a rángás induláskor, a tárcsa agyrészét nem feszítik kellő képpen a rúgók ( ha oda vissza forgatod kb 2mm-t kottyan, magyarul lóg ) és ezt produkálta 20000km-en keresztűl, 5000 jól működött ( LUK tárcsa )
és ne fogjuk a szerkezet vagy a lendkerékre mert akkor le lettek szabályozva és 5000 jól ment, mint most. ja és kinyomóvillát is cseréltem és rögtön magasabban fog a kuplung, amin ugye nem lehet állítani!!!!!!!!!
----végy egy ujj tárcsát!!!!! szereltesd be ,ellenőrizzék a lendkerék felületét és a szerkezet nyomlapját nincs e foltokban feledződve mert az még lehet hiba mert nem egyformán kopik miatta a felület ( hullámos lessz )
és hogy mi nyírta ki a tárcsa rúgóit??? szerintem a hajtáslánc lógása minden váltásnál és gázadás , elvételnél oda vissza rángatva van , difi foghézag, meg amit nem lehet megszüntetniMB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #7018 üzenetére
Szevasz
Szóval azt mondod, hogy Te már korábban új tárcsát raktál be a járgányba és 5000km-t ment vele hibátlanul mindössze ?
Akkor Nálad a tárcsa rugói gyengültek el ennyi rövid út alatt ??
Ez elég baj, azért mennie kellene egy tárcsának vagy 200ezret gondolom legalább !!!
Ezért félek az új tárcsától, lehet hiába veszek, jó költséggel beszereltetem, aztán alig megyek vele és már ott vagyok,mint voltam, sőt, lehet egy új, mai ilyen állapotban már nem is működne egyáltalán !!
Nem tudm, mi tévő legyek vele.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #7017 üzenetére
Szevasz
Köszi az infót !
Már régóta gndolkodtam rajta, hogy vajon a motor hátsó, váltó oldali f.t. szimmeringje milyen lehet, lehet az is ereszti már az olajat, mint ahogyan az első tette !
És hát hová tud menni onnan az olaj, hát a váltóház elülső részébe, ahol a kuplung is van !!!
Aztán jól megolajozza a kuplungot és persze, hogy nem megy rendesen.Ez az én elképzelésem, de hogyan is van ez a valóságban ??
Teljesen zárt a kuplung tér ?
Az oda esetlegesen befolyt olaj sehová nem tud távozni, tényleg összekenheti a kuplungot, tud akkora olajszint ott kialakulni ??Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #7009 üzenetére
...Azért jobban megnézve több az emelkedés egyelőre mint 3-4cm !
Egyelőre legalább megvan 5-6cm, de továbbra is félek kicsit tőle, hogy visszább fog ülni egy idő után, pedig most éppen jó !Menyit megy össze egy vadi új rugó, mire felveszi a terhelt hosszát ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
bp123
csendes tag
üdv
Tud-e valaki 123D 300-hez őtősváltót
egyáltalán érdemes-e beszerelni?
vagy módosítani kell-e valamit még. -
Batman2
őstag
Szevasz
Az 5-ös váltóhoz tudtommal a kardánt is cserélni kell, mert ahhoz rövidebb kell, mint a 4-eshez, mivel hosszabb maga az 5-ös váltó !
Amúgy meglátásom szerint nem érdemes w123-as 5-ös váltót szerezni, mert aránytalanul sokba kerül (4-es kb 15-25ezer, 5-ös 80-100ezer) és a tartósságuk jóval alul marad a 4-es verzióénál, azt olavastam róla, továbbá igen kevés van belőle, nehéz hozzá jutni !
w124-es 5-ös váltót sokkal olcsóbban meg lehet szerezni, ott már kiforrott technikáról van szó, annyi a probléma mindösszesen, hogy kicsit módosítani kell tudtommal a váltóház motorblokkhoz csatlakozó felületén, hogy feltehető legyen !
Az tény, hogy a 4-es váltóval igen erőteljesen pörögnek a motorok (különösen a 200-as) nagy sebességnél, ami jelentős fogyasztás növekedést és fokozott kopást jelent, ezen sokat segítene egy 5-ös váltó !
Szóval mérlegelj és lehetőségeidhez mérten dönts !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #7019 üzenetére
elsőre a nagy difi foghézagra gondolnék ami esetleg kinyírta a rúgót, vagy xar márkát választottam?
vegyél sachs-ot, valeót.
ha rendes helyem lenne akkor 3-4-óra alatt ki lehet cserélni a kuplungtárcsát, így hogy a motort kell kivennem 6-8 óra ( számold a hozzákészülést , elpakolást )
az olaj nem megy rá a kuplungra, max ha fröcsköl, de az is kifolyik a váltóharang alján akkora hézagok vannak.[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
Templomegere
senior tag
válasz t.zsolti #7026 üzenetére
sajnos az olaj rá tud jutni a kuplungra , gyár is foglalkozott a problémával , van is róla gyári szerelési leírás . Amint lebontod a kuplungot , úgy is meglátod hogy olajos vagy sem .
Nem azt mondom hogy nálad vagy Batmannél ez lenne a gond , de ez is lehet , érdemes oda figyelni rá . Nagyobb esélyét látom én is annak hogy szerkezeti problémák vannak .
-
Big Jozef
újonc
A gyújtást nem tudom rátenni a kulcs adta fel! Kivettem a helyéről és levettem az alsó részét az elektronika működik egy csavarhúzóval "kínozom" Ez a megoldás kicsit cigányos!!!! Ezt szeretném orvosolni.A"csúzlisnak a zárjában nincs vákum ,de ez nem számít csak lenne már
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #7027 üzenetére
szomorúan hallom ezt az olajtémát ( a fiat ezt már 1966 előtt megoldotta, kivezette a lendkerék peremére és szétszórta )
nem folyt rá a kuplung egyik részére sem, a tárcsa bordás agyrész kb:2mm fordul szabadon mielőtt a rúgó akcióba lép.
kétszer vettem ki a motort, tavaly hasonló időszakban, és most másodszor egyszer sem volt olajos semmi ,kivéve a váltóharang mert azt nem pucoltam meg
a két tárcsa között csak ennyi külömbség van, az egyikben lóg az agy és rángat induláskorMB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #7028 üzenetére
így hogy mondod a nyelestengely szimering engedni kezd pont beengedi az olajat a kuplungba azon a csövön ami körülötte van
MB 123 3.0d
-
czpitti
senior tag
Sziasztok.Kis help kellene mielőtt szétkapnám a 124-esemet ( nincs könyvem ).Hol találom a w124-esben a fűtőmotort? max fokozaton füstöl...Köszönöm.
Diablo III CZPITTI#2239 http://hu.twitch.tv/czpitti
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #7028 üzenetére
Szevasz
Azt tudom, hogy a motor és a váltó közös fallal rendelkezik a kuplung házzal és csak egy-egy szimmering zárja el a másik két teret,
de a kuplung ház a környezet fele is nyitott, tehát ha bejut oda olaj, akkor ki is tud folyni,
vagy kifelé nem nyitott és akkor megáll, fegyülhet benne évek alatt ??Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz czpitti #7033 üzenetére
Szevasz
Szerintem ott is a középkonzolmögötttalálható a szellőző ház, aminek az alja felé kéne legyen a motor (ha csak nem látsz szellőző elemeket a motortérben) !
A középkonzolt mindenképpen le kell bontani hozzá, nem kis munka !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Big Jozef
újonc
válasz Templomegere #7016 üzenetére
Gyújtást nem tudtam rátenni ezért kellett szétbontanom!! Tehát a gyújtáskapcsoló kellene!
-
Templomegere
senior tag
esetleg gyári?
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #7036 üzenetére
Ebben az esetben viszont nagy víz, eső esetén, ha tengelyig merülsz a pocsolyában, nem megy be a víz is a kuplunghoz ??
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #7041 üzenetére
Szevasz
Elmúlt napokban sajnos volt olyan időjárás, mikor ekkora pocsolyák keletkeztek.
Legfeljebb az lehet a gond, ha sáros a víz, illetve nem tudom, hogy van e rozsdáló alkatrész a kuplungban ?
De ez tényleg nem olyan kritikus dolog.
Köszi az infót !Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Alkalmas
csendes tag
válasz czpitti #7033 üzenetére
Szia!
Ha gyári klímás vagy klíma nélküli van neked akkor, ez alapján ki tudod szedni.
http://www.peachparts.com/Wikka/W124BlowerMotorA régi fajta ablaktörlőn egy kis ablak van, ott tudod kicsavarni a csavart. A leírásban az új van.
Ha utólagos klímás (mint nekem ) akkor ki kell szedni a műszerfalat, a középkonzolt és a fűtésboxot is.
-
czpitti
senior tag
válasz Alkalmas #7043 üzenetére
Köszönöm.Gyári klímás négykerekes az enyém de azthiszem elviszem inkább a mercedesek doktorához fehér bertalan bácsihoz ceglédre mert előjöttek más bajai is.Ha valaki a környéken lakik(cegléd) biztosan ismeri az öreget köszönöm a segítséget
Diablo III CZPITTI#2239 http://hu.twitch.tv/czpitti
-
Batman2
őstag
Üdvözlet !
Ki mit tud a hátsó futómű segéd légrugózásáról w123-asnál ??
Hallottam olyat, hogy valami légrugó, amit a csavarrugóba lehet beépíteni és egy kis kompresszor nyomja bele a levegőt, rásegít a hátsó rugó munkájára nagyobb terheléseknél.
A másik lehetséges megoldás, amit ma hallottam az pedig az, hogy egy spéci gázos lengéscsillapítóról van szó, amibe szintén egy kis kompresszor nyomja a levegőt, és ezzel lehet keményíteni a rugózást, illetve emelni a járgány hátulját terhelés alatt.
Valójában mi az igazság, milyen megoldás létezett, mit lehetne most beépíetni most, hogy terheléskor kicsit csökkentsem a rugó terhelését ??
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Központi zár rendszerről van valakinek leírása, kapcsolási rajza ?
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Philips Hue Devote fehér függesztett csillár + White Ambiance izzó
- SmartThings Multipurpose Sensor, kontakt, hőmérséklet és vibráció érzékelő, Zigbee kompatibilis
- WiFi + RF433 smart fali kapcsoló 1 csatornás villanykapcsoló (csak fázis, vagy fázis+nulla kötéssel)
- Bontatlan HOBOT 298 ablaktisztító robot
- Hyundai DTB656DG8 6 terítékes mosogatógép