- Hisense LCD és LED TV-k
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen TV-t vegyek?
- Androidos tablet topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Radeon Anti-Lag 2 néven tér vissza az Anti-Lag+
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
ma A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.
-
Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
gp A PlayStation 4 és Xbox One változatok automatikusan frissülnek az új kiadásra.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz 6030D #274850 üzenetére
szerintem még tervezési állapotban tartunk, csak a jövőbeli bringa középcsapágyhoz jó csapágyprést venne
---
acél mászkálós bringán a kormánycsapágyat a "hagyományos" menetes szál + alátét + nagyobb átmérőhöz tartozó din 440 alátét kombinációval építettem be (+ kartonpapír elválasztó betét, hirtelen az akadt a kezembe) -
DonThomasino
veterán
Neuzer bringákhoz létezik gyári mérettáblázat?
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fulton #274841 üzenetére
Azért az a Park Tool prés sokkal masszívabb, most ez így képen lehet nem jön át, de ég és föld. Sokkal jobb press fit-hez, meg ugye elég hosszú a fejcsövekhez is, kormánycsapágy préseléshez. Ettől függetlenül az alis készlettel sincs semmi baj.
Én annyit fizettem érte amit az oldal írt, nem voltak plusz költségek emlékeim szerint.
Használom igen, nincs vele baj, de mint írtam, használok mindent, ahogy a helyzet megkívánja.
A Shimano prés azért masszívabb mint az alis. A masszívabb prés biztonságosabban húzza be a csapágyat, párhuzamosan. Kerékagyakhoz bőven elég az alis, de pressfit-nél szerintem nem árt ha masszívabb az a menetes szár.
Az eltávolításhoz tökéletes amit linkeltél, én is ilyet használok, csak super b [link]A shimano pressfit csapágy három részből áll, a két csésze (csapágyház) amit behúzol a vázba és az összekötő cső. Félre szoktam tenni a kiütött, használt shimano pressfit csapágyakat, az egyik csészét lefekteted egy asztalra, ráteszed az agyat és ki tudod ütni a csapágyat úgy, hogy az agyon nyomot hagyna, mivel műanyagból van.
Cserélni akkor kell a csapágyat ha vagy elkezd lógni, kotyogni, vagy elkezd darálni. Kézzel megforgatva ha nem tökéletesen simán forog, itt ott kicsit darál, az még bőven használható. Ha cserés, annak már hangja is szokott lenni, meg a kerék forgása közben átadja a rezonanciát a bringának, érzed a kormányon, villán, hogy darál a csapágy, na akkor kell az új.
Erre nem lehet egyértelműen válaszolni, hogy egy csapágy mennyit megy el, mert ez nagyon sok mindentől függ. Például a csapágy minőségétől, gyárilag sem mindig használnak prémium japán csapágyat, van, hogy kínai kerül be egy márkás agyba vagy vázba. Az nyilván nem fog annyit kibírni. Attól is függ az élettartam, hogy aszfalt vagy terep, mennyit mész esőben, kap e nagynyomásút, optimális nyomatékkal van e rögzítve a kerék, a pilóta súlya stb.
Az újrakenésnek sok értelmét nem látom, ha elkezd darálni, az a kopás miatt lesz, hiába kened újra, darálni fog. Egyébként az újra kenéshez nem kell kiszedni a csapágyat, csak a porvédőt kell kipattintani. Arra is célszerű figyelni, ha egy csapágyat kiütsz, sérülhet. Tehát ha egy új csapágyat beteszel és pl valami miatt ki kell szedni, mert kihagytál egy távtartót, vagy kifelejtetted a tengely stb. Valószínűleg új csapágy is kell majd.
Pressfit-nél is figyelni kell, hogy párhozamosan menjen be, mert különben az összekötő cső kimozdul a helyéről és sérül. Ilyen esetben kénytelen leszel kiütni az új pressfit-et is, ami valószínűleg el fog törni és vehetsz újat.
[ Szerkesztve ]
-
tknof1871
őstag
Boldog Karácsonyt és Boldog Új Évet Kívánok az ITcafe munkatársainak és a fórumozóknak!
Üdv!
Sérülés a vázon
Levettem a kitámasztót és megláttam a jobb oldalon a mély bevágást. Ez aggasztó? A váz már nem biztonságos?
Ezekre a csövekre valamilyen műanyag vagy gumi alátétet kellene tenni, hogy a kitámasztóhoz tartozó lemez, ami a váz 2 csövére fekszik, ne szedje le a festést és ne okozhasson sérülést?
Ezen a képen jobban látszik, a másik oldalon nincs bevágás, csak lekopott a festék.
Lámpatartó
Vettem egy akkumulátoros kerékpárlámpát előre (Astrolux BL-06). Amire az új lámpa rácsúszik, azt gondoltam a régi lámpatartóra kell felszerelni (amin még izzós lámpa volt és nem LED). Ezek nem illenek össze. Szerintem a lámpa az összes tartozékával érkezett. Talán a szabványok változtak? Nem értem. Lehet, valamit elnéztem?
Ezeket a megoldásokat látom:
1.
Ha kitágítom a fém lámpatartót akkor valahogy becsúszik a fekete műanyag lámpatartó. Szerintem mikor megszorítanám a csavart le fog törni a 2 műanyag szárból az egyik. A fekete lámpatartó két (lényegében) szára közé alátéteket kell tenni, és akkor nem tudnak elhajolni mikor megszorítom a csavart. Kíváncsiságból, asztalon, alátéteket tettem közéjük, amíg elég jól kitöltötték a rést. Alig tudtam a csavart áttolni, mert valamelyik alátét mindig elcsúszott. Igen, előtte össze kell ragasztani az alátéteket és nem fognak elcsúszni.
Ennek a megoldásnak egy problémáját látom, a fém tartó két ága nem párhuzamos. Kicsit ki kellett tágítani a rést mert csak így fért be a fekete műanyag tartó.
2.
Eltolva tolom egybe a két lámpatartót. Alátétekre így is szükség lenne.
Van még egy 3., a helyes megoldás?A lámpa csomagjában van 1 csőbilincs lámpatartó is. Rátekerem a kormányra és kész.
Nem merem az utcán hagyni a kerékpárt ha rajta van a kormányon. Szerszám se kell, kézzel bárki lecsavarja a csavart és ellopja azt a lámpatartót. Viszont a csavarja hosszú, kb. 4 centimétert kell tekerni mire a bilincset le lehet venni a kormányról + mikor felteszem újra be kell állítani a lámpa jó szögben álljon. Utálom azt használni.Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
MPowerPH
félisten
válasz Ringman #274848 üzenetére
Ez nagyon nem bejovos... Es ujonnan nem veszek, hasznalt piac tele van jo vetelekkel, csak meg kell talalni a megfelelot, ami meretben is passzol. Nekem a szin is masodlagos, teljesen hidegen hagy, csak a barbi rozsaszin esik ki.
Anno akartam belepo outit venni, ebbol a kategoriabol, de az MTB melle. Most MTB mar nem lesz, szoval kell egy konnyu, formasabb darab. Arat nem lottem be neki, mert tavaly rohadt jo aron lattam olyan outikat csak a Facebook csoportokban, hogy a nyalam folyott.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
chubby2o6
senior tag
válasz tknof1871 #274854 üzenetére
Szerintem egyik megoldás sem az igazi. Az ilyen "lámpatartók"-hoz go-pro adapter kell, aminek három "lába" van. A háromból a középső az, ami beleillik a két "fül" közé, magakadályozva azt, hogy a csavar megszorításakor letörjön valamelyik. Nem tudom, az a fém cucc hol van a bringádon, de azt még tuti nem az ilyen lámpafelfogatáshoz tervezték. A lámpádhoz nem adtak olyan cuccot, amivel a kormányra fel tudod fogatni?
Ha eltolva teszed be, az sem az igazi, szerintem nem is tudnád úgy megszorítani, hogy ne mozduljon el, alátétekkel sem. A "hogynézmáki" faktort nem is említem. -
MPowerPH
félisten
Itt melyik erteket nezzem?
Don't Tread On Me
-
Ringman
nagyúr
válasz MPowerPH #274859 üzenetére
szerintem a legfontosabb tt, neked XS vagy S kell, magasságod alapján szerintem XS.
másodiknak a stack, azon nem sokat tudsz változtatni, de a te hajlékonyságoddal az nem lesz annyira problémás,
reachen többet tudsz állítani, de azt nehezebben is tolerálja az ember, ha túl sok.de jó lenne hozzá tudni a stucnihosszat is, mert S-nél a 390-es reach nem kevés azért.
+ standover height hogy ne verd be a tököd.
[ Szerkesztve ]
-
-
fulton
addikt
válasz Runner_fxr #274853 üzenetére
Köszönöm nagyon hasznos leírás.
--
Értem (kormanyhoz is használható.
Egyéblént azért gondoltam a shimi présére, mert ha képen megnézed ez belefekszik a csapágyba es így "talán" fixebben marad (gondolom én). A park tool belső felülete meg sima. Gyakorlati tapasztalatod alapján ennek "kaptad" már hátrányát?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
MPowerPH
félisten
válasz Napfénysüti #274864 üzenetére
680.000 -ert van meghirdetve, de lehet ra alkudni.
Nekem ezzel a speccel ez jonak szamit, legalabbis nem dragallom, belefer a keretbe. Foleg, hogy a kerekszettet sem cserelnem.Aztan lehet megcafoltok. Ilyet kifognek a meretemben, szintol fuggetlenul, nem gondolkodnek.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ringman
nagyúr
válasz MPowerPH #274862 üzenetére
nem tudom milyen hosszú a kormány reache, de lehet hogy neked ez rövid lenne (bár 10-15 mm-t azért lehet nyerni stucnicserével), ill. jó lenne tudni, hogy mi a nyeregmagasságod, hogy fel tudod-e húzni a megfelelő magasságra a nyeregcsövet.
#274865 fulton
S szerintem baromi hosszú egy 173 cm-es embernek -
nagyúr
-
Tin
veterán
Most, hogy megrendeltem a bringát, előjött valami probléma a Hyde-al. A legutóbbi lerakáskor semmi baja nem volt, azóta senki sem nyúlt hozzá. Takarítás, Smoove-ozás kb 2 hete, 5 ride-al ezelőtt volt, tehát nem hiszem, hogy összefügg azzal.
A jelenség: a bringán időszakosan ropogó/recsegő, néha pattogó hang jön a vázból.
- nem állandóan, de a ride alatt végig jelen volt
- nem függ a hajtókar tekerésétől, de terhelés alatt jobban előjön
- akkor is megvan, ha csak gurulok, és a pedál áll, akár vízszintes, akár függőleges szögben
- ülve is előjön, de a nyeregből kiállva is, akkor is, ha csak állok a pedálokon tekerés nélkül
- nem függ össze sem a kerék-, sem a pedálfordulattal (utóbbival csak terhelés alatt, de akkor sem mindig)
- ha nagyobb úthibán/döccenőn megyek át, és "ütést" kap a váz, nem jön elő
- fék, váltás, hajtás tökéletesen működik
- a hang nem függ a fokozattól/fogaskeréktől
- nem jön elő, ha terhelés nélkül odaverem az első vagy a hátsó kereket
- szabadon pörgetve az első vagy hátsó kereket, nincs rendellenes hang vagy darálás
- terheletlenül nem tudom reprodukálni, ahogy kis sebességnél semAz a fura, hogy ez nem egy klasszikus ropogó hang, és nem tudom semmihez kötni. Néha csak gurulok a lejtőn, és olyan a hangja, mintha a vázban ide-oda pattogna valami fém darab, egyszer még a nyeregre is felütött. Úgy mondanám, hogy terhelés (gyorsítás) alatt inkább ropog, ereszkedés alatt meg inkább pattog.
Van ötletetek, mi a rák ez, és mit kellene megnéznem?
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz tknof1871 #274854 üzenetére
Váz: nem lesz baja
Lámpatartó: a bilincses megoldás lesz a jó, ahigy írták, gopro adapter kellene.
Elvileg lemkéne tudnod húzni a bilincses tartóról a lámpát.Nyugtass meg hogy nem bő 15 ezret fizettél érte.
Körbe benne vannak a villogások is(ha lejtő után visszaváltanék a normál fényerőre)?Tin:
Nyeregcső tisztítás, monoblokknál is ha van szerszámod. Nekem ezek szokták okozni.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Maximum1
őstag
Nem takarítják a bringautakat
-
Tin
veterán
Lementem, megnéztem minden csavart, de nincs lelazulva semmi. Asszem a hátsó féknyereg egyik csavarja volt gyenge, ráhúztam. Odavertem az első-hátsó kereket a földhöz, semmi. Felállítottam függőlegesbe a bringát, úgy is párszor leejtettem, de semmi rendellenes. Felemeltem a vázat és rázogattam, de semmi. A kormányt kitámasztott kerékkel izomból balra-jobbra meghúztam, nincs kotyogás. Felálltam a falnál a pedálokra, nekitoltam a bringa első kerekét egy ellentámasznak, és izomból megnyomtam a pedált mindkét lábbal, nem csúszik, nem nyikorog, nincs holtjáték, csak a lánc feszül. Kerekek szabadon futnak mindkét irányba.
Egyetlen egy dolgot találtam, a gyorszár elöl és hátul eléggé le volt lazulva, ezt a 9 éves lányom is könnyedén ki tudná így oldani. Megszorítottam rendesen, most a kazettának is minimális lett a holtjátéka (korábban azért volt 2 mm).
Jobb ötletem nincs, most elmegyek egy próbakörre, és meglátjuk.
#274873 MC Pite: nincs szerszámom, és nem is szívesen állnék neki, mivel a bringa csak 8 hónapos, és még garis. A nyeregcsőnek szerintem más hangja lenne, és nyeregből kiállva is előjön ez a hang.
[ Szerkesztve ]
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nekem olyan is volt, hogy szemüvegem kerete kopogott neki a sisakomnak. ...hagyd kibontakozni, vagy erősebb lesz és kiderül forrása, vagy elhallgat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #274878 üzenetére
Van neten egy videó, ahol a szerelő hallgatja talán az autó hangját (vagy hegesztenek, nem emlékszem) és nem érti mi kopog.... Közben a mellette álló meg titokban kocogtatja villáskulccsal a másik végét.
Nem ez, de ilyen [link][ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
kuntics
aktív tag
válasz Hasaggymeg #274878 üzenetére
Engem tavaly télen a kabátzsebben lévő kulcs zavart be pár napig de az csak melóbajárós bicikli volt, annyira nem érdekelt.
-
MC Pite
veterán
Egyszer a sor lazult fel, az adott nagyon rura, ropigó hangot, de az csak terhelésre.
A monoblokk menethez bejutó kosz is hasonló, korábbi montin évente 2x kellett emiatt takarítanom.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Tin
veterán
válasz 6030D #274877 üzenetére
Mentem egy próbakört, a hang továbbra is megvan, viszont kevésbé erősen. A tárolóban kb 20 fok van, a mélygarázsból feltekertem jó alacsony pedálfordulattal izomból, kiállva, de semmi. Aztán még 1 percig semmi, utána meg elkezdett előjönni. Kint 6-7 fok van, de mentem már mínuszban is, akkor sem jött elő.
Hazaérve már a garázsban is tudtam reprodukálni a hangot: jó nagy áttétellel izomból beletekerve ropog egy rövidet, amíg a legnagyobb terhelést kapja. Csak azt nem értem, hogy ha a falnak tolom a bringát, és úgy állok a hajtókarra, akkor akár ugrálhatnék is rajta, semmi hangja nincs.
Akkor most a középcsapággyal lehet a baj, vagy tekeredik a váz a nagy terhelés miatt, és az? Csúszni biztos nem csúszik a monoblokk (meg amúgy is csavaros), mert akkor a falnak tolva a bringát is lenne nyikorgás. Viszont az az érdekes, hogy a hang akkor is megvan, amikor csak gurulok, de nem is tekerek, ez meg éppen annak mond ellent, hogy a csapággyal lenne a gond.
Na, további ötletek?
#274878 Hasaggymeg: most sokkal nagyobb terhelést kapott a bringa, mint szokott, én ülve tekerős vagyok. Viszont funkcionálisan működik. Szóval ja, egyelőre használom így, aztán majd kiderül. Mondjuk semmi kedvem pénzt költeni a bringára, ha úgyis eladom.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Próbálj a hátsó kerék rögzítésén változtatni, kicsi lánckereken terhelve óriási húzást kap a tengely hajtásoldala, nekem a gyorszárral végül már el is mászott lassan. Amúgy meg egy Förstemann alatt szinte mindegyikünk bringája "megszólalna".
6030D... ...rájöttem, hogy ha kínomban grimaszkodok és felhúzom orrom koppan. Mondjuk az én LCD TV méretű szemüvegemmel nem csoda.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
válasz Hasaggymeg #274883 üzenetére
A hátsó kerék laza volt, lelazult a gyorszár, egy kisgyerek ki tudta volna nyitni. Most meghúztam rendesen, stabil a kerék. De amikor délelőtt tekertem, akkor a sima fokozatokban is megvolt a ropogás, szóval nem kellett hozzá ekkora terhelés, de ott volt sebesség, és 1 óra után jól át is hűlt a váz. Ezt most csak így tudtam a leggyorsabban reprodukálni, de hogy mi ropog, azt nem tudom.
Ha a középcsapágy ropog, akkor azt hogyan lehet minden esetben reprodukálni? Mert ha nem az, akkor a váz csavarodik, és az ropog valami összefogatásnál (nyeregcső, stucni, mittomén). Mivel lejtőn gurulva tekerés nélkül (álló pedálnál) is csinálja, úthibákon meg nem igazán, lehet, hogy az oldalirányú csavarodás lesz az. Csak ahhoz ki kéne zárni a középcsapágyat.
#274884 szimpláncsak: váltófület ellenőriztem, meg van húzva, de ha a hajtás vagy a váltás lenne, akkor miért van hangja akkor is, amikor nem forog a pedál? Csak akkor nem ropog, hanem pattog, és nem mindig.
#274885 ZolkoW: tengelyirányban, kb 2 mm. Hát le volt lazulva a kerék, na De most már nincs. Furán jobb is lett a váltás
[ Szerkesztve ]
-
HEAHEA
tag
válasz Hasaggymeg #274878 üzenetére
Szerintem ezt az anomáliát máshonnan kell megközelíteni. A gépeknek is van lelke. Ropogtatja, tördeli a "kezeit" félelmében szegény Hyde . Érzi, hogy a napjai meg vannak számlálva. Jön az új bicaj helyette.
-
tknof1871
őstag
válasz MC Pite #274873 üzenetére
GoPro adapterre lehet szerelni azt a kisebbik konzolt. Már értem. GoPro adapter az most éppen nincs a kerékpáron.
Elvileg lemkéne tudnod húzni a bilincses tartóról a lámpát.
Le lehet húzni róla. Mindkét konzolra ugyanúgy rögzíthető és levető a lámpa. Mindegyiken ugyanaz a lámparögzítés van. A bilincses konzollal használom a lámpát már majdnem 1 hónapja. Csak nem szeretem, mert könnyen ellophatják.Nyugtass meg hogy nem bő 15 ezret fizettél érte.
22 ezret fizettem. ¯\_(ツ)_/¯ De vettem hozzá kormányra rögzíthető vezetékes (USB Type-C) távkapcsolót is. Ha még a hátsó lámpát is kérem az ár közel 30 ezer lett volna. Azt hiszem 28 ezer + az apró.
Körbe benne vannak a villogások is(ha lejtő után visszaváltanék a normál fényerőre)?
Lehetséges különböző fényerők között váltogatni villogás nélkül. De csak egy esetben. Ha felváltva használod az alsó 3 LED-et (legyen szórt fény) és a felső 3 LED-et (legyen távolsági fény). Például a távolsági 1000 lumennel világít, olyan környéken jársz ahol nincs forgalom. Egyszer csak felbukkan szemből egy gépjármű. Megnyomod a szórt fény gombját. A távolsági lekapcsol, a szórt fényű alsó 3 LED kezd el világítani. Ha a szórt fény utoljára 250 lumennel világított akkor most is 250 lm szórt fénnyel fog világítani. A gépjármű elhalad melletted, akkor megnyomod a távolsági fény gombját. A szórt fény kialszik és a távolsági 1000 lm-el világít. Sosem lesz villogás. Így váltogathatsz az általad meghatározott különböző fényerők között.Ha csak egyik fényt használod, akkor egy ciklus a program. A gombot nyomogatva High-Mid-Low-Flash-SOS aztán a ciklus kezdődik elölről.
Van a harmadik mód, amikor az összes LED világít, szórt + távolsági fény egyszerre. A használati utasítás úgy mutatja ez is egy ciklus, de ez nálam nem így van. High (2000 lm)-Mid (1000 lm)-Low (200 lm, nem 250 lm)-OFF. Meglepő, hogy lekapcsol a lámpa. Ha már megszokja a user, hogy egyfajta fényt használva a gombot nyomogatva egy ciklusban lépked... Nos, ez a harmadik mód meg fogja lepni az első alkalommal. Másodszor akkor lepi meg, amikor megpróbálja kicselezni a rendszert és megpróbál kilépni ebből a harmadik módból.
Úgy lehet ebbe a harmadik módba belépni, hogy 2x gyorsan meg kell nyomni az egyik gombot. Arra gondoltam újra 2x gyorsan megnyomom a gombot és kilépek belőle. Még nem sikerült. Végig kell menni a High-Mid-Low-OFF folyamaton. Nem is lehet máshogy lekapcsolni a lámpát. Ez komoly. Mondjuk 2000 lm (High) világít és le akarom kapcsolni, de nem lehet. Mid-re kell kapcsolni, Low-ra, aztán a következő gombnyomás lekapcsolja.[ Szerkesztve ]
Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
chubby2o6
senior tag
Nyeregcső. Szedd ki, takarítsd meg alaposan, a helyét is. Én egy erre rendszeresített darab csőre szoktam rongyot tekerni, azzal benyúlok jó mélyre, kvázi mint egy üvegmosóval. Utána alkoholos ronggyal ugyanez. A nyeregcsőre egy kevés zsír, de tényleg csak egy filmrétegnyi. A nyeregcsőbilincset is alaposan át szoktam törölgetni, a csavarjait zsírral megkenem, úgy rakom össze. Sajnos ez ilyen, ebben a szutyok időben sok dzsuvát kap, bármit csinálsz, úgyis bemegy oda a kosz. Anno hetekig szívtam vele én is, már az összes létező csavart agyonhúztam, középcsapi ki-be, lánctányér csavarok ki-be, már ott tartottam, hogy bevágom az első busz alá a kötsög recsegő szart, aztán...Aztán megakarítottam a nyeregcsövet . A recsegés meg volt, nincs.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fulton #274863 üzenetére
Jól látod a kérdést, valóban biztonságosabb a préselés ha az adapter túlnyúlása pont passzol a csapágyba, így középen tartja a menetes szárat és biztosan nem húzod be ferdén. De kis odafigyeléssel megoldható akkor is ha lapos az adapter. Nekem van egy csomó adapterem ami jó a HHP-3-hoz is, amúgy a HHP-2 a profi, csak azért nem vettem ezt, mert a plusz adapterekkel a HHP-3 is tökéletes.
Ha csak shimano pressfit-hez kell a szerszám, lehet a shimano préssel jársz a legjobban. -
Tin
veterán
A szabadonfutónak volt holtjátéka szerintem, a kazetta meg azon van. Vagy maga a kerék kotyogott. Most masszívan meg van húzva, nincs semmiféle holtjáték sehol.
#274890 6030D: gondoltam rá, de nem. Oldalról a lábamat a hajtókar tengelyének támasztottam, megfogtam a vázat két kézzel, és "megrugdaltam". Hajlik, de nem nyöszörög. Másik irányból sem.
Az egyik pedál csavarja nyílott még meg könnyen, arra is ráhúztam, de mindegy, mert a másik pedállal is csinálja, ha ráterhelek.
Ez a "valami valamivel feszül" esete lesz, vagy a középcsapágy. Az utóbbi időben sokszor mentem vizes időben, plusz 2 hete le is mostam a bringát (igaz nem magasnyomásúval), lehet, hogy valami valahova befolyva kimosta a kenést, és az nyeklik. Vagy bejutott valami dzsuva. A nyeregcső is lehet, de nincs hozzá való zsírom. De lehet akár a váltótartó fül is.
Mindegy, egyelőre használom így. Most megfeszegettem a csavarokat, minden működik, szóval üzembiztosnak látom. A napokban remélhetőleg tudok többet menni, majd fülelek, hátha kiderül.
Szétkapni és újrazsírozni nem akarom egyelőre. Jövő hét végére várom az új bringát, majd ha azt használatba vettem, utána tudok ezen gyakorolni szerelést, eladás előtt úgyis át kellene nézni.
#274888 HEAHEA: ja, én is gondoltam már erre 2 napja rendeltem az új bringát, és 5-6 napja bringáztam utoljára, addig meg semmi baja nem volt. Most meg, hogy új bringa lesz, egyből
#274892 chubby2o6: csak ilyen szerelőzsírom van itthon, a nyeregcsövön meg valami szürke cucc volt, olyanom nincs. De ki fogom majd takarítani mindenképp, ezt írják a legtöbben erre a hibára.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ha a középcsapágy recseg, akkor az általában reprodukálható ha oldal irányban rálépsz a pedálra. Előszőr egyik oldalról taposd meg, aztán a másik oldal. De ezt teljesen kizárni csak akkor lehet ha leveszed a hajtóművet és úgy ellenőrzöd a csapágyat.
Ha tekerés nélkül is recseg, kattog, akkor vagy kerékagy, vagy szabadonfutó probléma lehet. Esetleg küllő. -
Ringman
nagyúr
ha mégis úgy gondolom, hogy teleszkópot rakok az épülő bikepacking/monstercross bringára, akkor ez milyen ár/érték arányban? persze ehhez kéne boost kerék is.
RockShox Judy Gold RL 29" Solo Air 100 Tapered Boost Remote - 128eur
-
fulton
addikt
válasz Runner_fxr #274893 üzenetére
rendben, köszönöm
-
fulton
addikt
Néhány tapasztalat sok km távlatából:
Váltottam ez év február közepén a Pirelli P Zero Race 4S - külsőkre.
Tökéletes. Nagyon jól tapad, nagyon jó komfort mellett, lényegében ugyan az a keverék mint a sima Zero Race - annyi hogy picit vastagabb futófelülettel látták el. van már TLR verziója is, de az más keverék, és picit nagyobb gördülési ellenállása van.
Anno a GP5000 és e közt vaciláltam, de az a kép alakult ki bennem, ennek jobb a tapadása minden évszakot figyelembe véve (mivel minden hónapban tekerek) és am is erre húzott a szívem inkább. Nem bántam meg. 10.000 km van bennük, 9000 km felett volt 2 defektem vele. Egyik egy átfúródó kavics, másik valami rejtélyes akármi lyukasztotta ki.
A külsőt rendbe tettem, ahol átment a belső részen, miután megvizsgáltam belülről, korábbi Supreme külsőm oldalfalából (ami nagyon vékony) ragasztottam rá.
Kívülről is átnéztem a gumit, és kiszedegettem belőle az eddigiekben beleragadt pici kavicsokat (javaslom, mert képesek elérni a belsőt egy idő után) illetve a nagyobb vágásokat, amit úgy ítéltem meg, megragasztottam így nem ragad bele a kosz, stb...tökéletesen tart a ragasztás észre se venni. Futófelület, és belső rész megvizsgálás alapján még használható, használom is. Első-hátsót megcseréltem.
Szerintem gyors gumik, matek alapon 1 watt a kül a gp5000 képest, cserébe 4 évszakos.
Nem váltok.
----
3 lánc forgatós terv: nem jött össze.
Kicseréltem "iduláskor" az egész hajtást, első tányérok, hátsó sor láncok. 1000km lőttem be mint csere idő, nem jött be. A lánc ugrik. Így lecsökkentettem 2 láncra, és kenésenkénti cserére. Ez jónak tűnik az én felhasználásom mellett. Szerintem minőségtől is függ, illetve felhasználás módja. Én leginkább 36T elől(90%) és hátul 12/13t használok (80% ban).
----
Vettem ilyen szélfogós alsót télére az ülep védelmére - kell! XL vettem elsőre de nagy volt, pedig az jó szokott lenni(pl a dekás alsóim is XL-esek), de elég "gyengéd a szabása", így rendeltem L belőle annak jónak kell lennie. Majd írok milyen hideg időben.
-----
Vettem egy Wera A5 nyomaték kulcsot, kellesz mostmár. Nagyon pöpec cucc érződik rajta a minőség.
-----
Castelli térdmelegítő - rendeltem L és XL de végül XL tartottam meg, lehet hiba volt.
Nem mondom hogy nem marad a helyén, de azért volt már hogy meg kellett álljak és megigazítani .. macera. Lehet már most az L hagynám meg. Egyébként jól működik, 0 fok alatt szoktam felvenni a térd védelme érdekében a nadrág alá.Ezt a képet meg itt hagyom, nagyon szép idő volt ma.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs