- SSD kibeszélő
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi haladó szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megkezdődött a DFR technológiás OLED monitorpanelek gyártása
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- ASUS ROG Ally
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Szamurájbarát az új GeForce driver
Hirdetés
-
A Google helyét akarja az OpenAI, hétfőn jöhet az AI-alapú kereső
it Jól értesült források szerint hétfőn mutatja be a Google keresőjének riválisát az OpenAI, AI-alapon.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a magyar fejlesztésű Circus Electrique
gp Extraknt a Firestone DLC csomagot is kapnak az érdeklődők az elkövetkező napokban.
-
Variáció egy témára
ma Erősebb szettel és gyorsabb töltéssel mutatkozott be a Realme GT Neo6.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
Minimum Rockshox Judy TK, de viszonylag nehéz teló és a becsúszók bevonata hajlamos kopásra. Következő szint a Recon Silver, ez könnyebb, vastagabbak a becsúszók. Ezután jön a Judy Gold, 30mm becsúszói vannak, mint a TK-nak, de aluminium, egy fokkal jobb az alapszintű Reconnál. Ami még talán akciósan vagy használtan beleférhet, az a Reba, ez már az alapszintű csúcskategóriás SID-ekkel egy súlyban van és tokenezhető. Szal ha a lehető legolcsóbbat akarod, Judy TK, ha ár/érték arányban jót akarsz, Recon vagy Judy Gold, ha találsz jó áron és belefér a keretbe, akkor Reba. Kelleni fog egy telópumpa is és nem árt majd már újan megejteni rajta egy kisszervizt. A Suntournak és Manitou-nak is vannak ennyiért levegős telói, de az alkatrészeket nehezebb beszerezni hozzájuk, általában drágább szervizelni is őket, szal hacsak nem bukkansz valami hihetetlen jó vételre, én hanyagolnám őket. Figyelj még a villanyakra, hogy kompatibilis legyen a vázaddal és a tengely szabványra.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Én csak akkor vennék átütős telót a helyedben, ha az első kerékagyaddal valami gond van, tönkrement és azt is cserélned kell. Ha nincs probléma vele, jó a gyorszáras is.
A teló szervizelése természetesen megoldható otthon is, én is magam szervizelem a Recon RL-t. Viszont sokan nem mernek nekiállni, tudtommal még a topikgazda sem próbálta . Szerintem nem olyan nagy dolog, kell hozzá 1-2 imbuszkulcs, egy állítható villáskulcs, telópumpa, fecskendő, a telódhoz való olaj, esetleg Sram Butter. Amikor a nagyszervizt csinálod, ajánlott a szimeringet, pár gumigyűrűt is kicserélni. A legtöbb időbe nekem az szokott telni, hogy leszerelem a telót a bringáról, maga a szervizelés egyszerű .Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
mauimagic
aktív tag
Monoblokkal és kormánycsapággyal szerintem ráérsz akkor foglalkozni, ha gond van vele, de a Samox látatlanban valami alap szintű alkatrész.
2x10-hez ha hozzányúlsz, szintén messzire vezető történet lesz, kezdve pl a láncvonallal.
2x10-es rendszernél mondjuk 26x42 a legkönnyebb fokozatod, gear ratio 0.62, a leggyorsabb meg 36x11-ben 3.27
1x10-nel mondjuk 28x42-ben 0.67 ez 10%-al nehezebb
A vége meg 28x11 ben 2.54 kb 30%-al lassabb, mint a mostaniÉn biztos nem nyúlnék hozzá, mert ha normálisan akarod megcsinálni, akkor új sor, jó eséllyel új hátsó váltó és hajtókar is kell.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
...maga az átszerelés egytányérosra, kiindulási állapottól függően picit bonyolultabb lehet, de van itt már néhány fórumtárs aki túl van rajta.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
-
ZolkoW
őstag
elméletben igen, és ezt támasztja alá, amit tapasztaltam, de igazi felsőkat. cuccaim sosem voltak
A Rivallal első dolgom volt letesztelni. A GX is egész jól átteszi. Régebbi, alapabb dolgaim nem szerették. Amúgy fogalmam sincs, mitől jobb ez mondjuk a Rivalon, hiszen minden hátsó váltó terheletlen láncot pakol át. Ja, első váltónál is ezt mondják, hogy a drágább jobb, de mi az az első váltó?Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hetente egyszer-kétszer nyugodtan meg lehet hajtani, ahogy a csövön kifér. Nem kell a teljes tekerést, csak mondjuk egy olyan 3-4-5 km-es szakaszt. Nézzetek ki egy szegmenset, aztán adj neki. Ha rövidebb szakasz, akkor lehet több is. Pulzust mindegik után rendesen visszaejteni! Emelkedőn ugye ez még jobb lenne, de abból kell főzni, ami van. Valami nagyobb autópálya-felüljáró esetleg? Aztán ha hosszú hónapok munkájával stabil a pulzus, akkor mehetnek az intervallum, meg résztáv edzések, lépcsők, piramisok, de ez a jövő zenéje.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ahogy lsebestyén is írja. A sprinteket le tudod benne tudni. De max utanként egyet, mert kell némi bemelegítes, meg nem árt levezetés sem. Amúgy én is 9km-re jártam bicajjal dolgozni. Odafelé, hajnalban nem sok kedvem volt sem finomkodni, sem egyébre, szóval toltam neki, hazafelé, munka után viszont kerülővel szoktam hazajönni, olyan 1-1,5 órára ki szoktam húzni. Ugye itthon nyugodtan le lehet zuhanyozni utána, meló miatt meg már úgyis büdös voltam. Az a gond ezzel, hogy ha bicajjal jövök-megyek, akkor rendes edzéshez már nem volt kedvem, szóval rászoktam arra, hogy a futós, vagy görgözős napokon inkább maradt az autó. No meg én, ha kicsit is esőre áll az idő, nem tekerek kint.
Tin: Mindenkinek a lassú pedálfordulat esik jól, de sem nem egészséges, sem nem hatékony. Olyan, mintha mindig 1000-1200-as fordulaton gyilkolnád az autóban a motort (meg az egész hajtást).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
Az sajna nem xc fazonú
#248977 ZolkoW: Már kezdtem 100 eur környékén nézegetni a cipőket, aztán a kezemre csaptam és inkább bezártam az összes chrome ablakot . A bike24 árul Bontragert, de sajnos felénk nem küldik el őket. Egy Gaerne-t én is néztem, de nagyon nem tűnik szellőző fajtának és nem ismerem a márkát, teszt sincs róla, így nem merem bevállalni, Diadorával már egyszer besz*ptam . A Shimano XC300 nagyon tetszik, fasza helyre rakták a BOA-t és jól is néz ki, de félek, hogy az sem szellőzik és közben rájöttem, hogy nagyon sok vásárló szidja (meg az XC5-öt is), hogy itt nyom, ott nyom, kényelmetlen. A megfizethető Northwave cipőről láttam egy videót, amin le van válva a talpa, megadta magát a ragasztás, hát... nekem ez ijesztő. A Rebel 3-ra is írtak ilyen minőségi problémákat, meg arra azt is írják, hogy nyáron meleg. Valami Fizik cipők is tetszenének ebben az árkategóriában, de több vásárló panaszkodik, hogy a nyelve tönkremegy és sérti a lábat... Ha sokat olvasgatok majdnem minden kiesik 100 eur alatt és csak a Giro Ranger meg a Giro Rincon marad . Gravel cipők amúgy simán jöhetnek, mert azok gyakorlatilag XC cipők átnevezve.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Kell kiáltani, beszélgetni, zajongani. Idén egyet láttam, tavaly már nem számoltam, mert rengeteget. Ha megtámad, kb. csak a medvespray menthet meg. Bár felénk nagyon sok a medve, én mégsem tőlük félek, hanem a pásztorkutyáktól, minden terepezésen megtámadnak
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Belsőben nem tudom mi működik jól, de több usernek van itt tapasztalata ezzel, majd megírják a tutit. Nekem az a tapasztalatom, hogy kb 1 év után már nem hatékony a tej, nem tömít rendesen.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
Nem is fog sikerülni, csak, ha előfizetsz rá, ugyanis az útvonaltervezés már nem ingyenes.
Más, mai esőkerülős kör:
Részben új útvonalakat fedeztem fel, sikerült nekimenni 20-25%-os emelkedőnek. Hát, azt kitekerni ilyen terepviszonyok mellett esélytelen volt
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
rétisün
veterán
megnyugtatásul: (nehogy azt hidd, hogy elveszik a csomag...meglesz az, még ha kicsit utaztatják is, mint az enyémet anno igaz, ez németből jött, de addig minden rendben volt, míg be nem ért az országba)
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Kro
tag
Azt hiszem megvan a megoldás.
A mostani féktest [link] olyan ami adapter nélkül 160-as tárcsát igényel.
Így akkor összeáll minden végül.Hasaggymeg: De de, így már összeállt. Csak nem gondoltam, hogy pont a féktestek nem egyformák... Nem értem én ezt a sok szabványt...
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Elmész egy bicikli boltba és adnak egy megfelelő adaptert. Ilyen filléres dolgokat fölösleges interneten rendelni. De ha a váz FM160 akkor egy FM160 to PM160 adapter kell.
Nincs a szabvány túlbonyolítva. Régen csak az IS (Internal Standard) volt, a Manitou hozta be a Post Mount szabványt. Jelenleg MTB/trekking vonalon már ez az egyeduralkodó. Az összes váz és villa PM160-as. Outinál és gravelnél van Flat Mount. Bár nem néztem meg az összes kategóriát, el tudom képzelni, hogy van MTB is Flat Mount szabvánnyal már, de gondolom nem gyakori.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
A tubeless vs. belsős vergődés szerintem hasonló az mt200 vs slx fék közti különbséghez, de ha szeretsz defektet javítani, akkor jó az irány
Egy kivétel van, ha nagyon ritkán használod a bringád, mert a tubelessre gyakrabban kell fújni, ha hetekig nem használod teljesen leereszthet.[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
Alexrimsem van, Stans szalag, Vittoria tej, Schwalbe Tubeless Easy gumival, semmit nem ereszt.
DT kerék, DT szalaggal, stans tejjel ,1gen. Conti GP5000-rel engedi a levegőt, mondjuk 3x akkorra nyomáson dolgozik. /6bár vs 2bár/
Szerintem a gumin több múlik mint a felnin, nyilván ha nincs odacsapva.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Bár az Alexrims alsópolcos cucc, nem hiszem általános lenne ez a tubless ready ellenére is tubeless-alkalmatlansága, nálam egyik illesztés kifejezetten xar volt, látható elcsúszással volt összehozva és ott elengedte a levegőt bármit is csináltam. ...nem gyorsan, de folyamatosan és már újkorától.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
Specialized Renegade (hátra), Fast Trak (előre) jó áron van, nem próbáltam, de a Chaoyang Phantom Speed és Phantom Dry szintén sokat tud alacsony áron, ha külföldi webshop is játszik, bikeinn-en megtalálod őket. A Maxxis Ikon 60 TPI verziója is alacsony áron szokott menni, bár szerintem az nem spec száraz gumi, inkább vegyes-mindenes versenygumi. Ha találsz olcsón Kenda Rush-t és Kenda Booster-t (az SCT jobb), valszeg azok is nagyon jók lesznek, nekem így Schwalbe és Maxxis gumik után nagyon tetszik a Booster. Olcsó kategóriában amúgy nehéz a Schwalbe ár/érték arányát lekörözni, felső kategóriában viszont vannak sokkal jobbak. Száraz poros terepen én nem szeretem őket, de azért lehet velük boldogulni .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
Engem gyerekkoromban amúgy is úgy neveltek, hogy amit tudok magam csináljak meg. Úgy is lett. Én újítottam a lakást (glettelés, festés), én szereltem a villanyt, vizet (csapok cseréje, szifon csere), az internettel kapcsolatos koax kábeleket, splittereket szereltem/cseréltem, hálózatot én építettem itthon (WiFi router beállítása), rengeteg dolgot én szeretem össze/meg.
Bicikli úgy kezdődött nálam, hogy sokáig egyáltalán nem érdekeltek. Utána a munka miatt kellett valami amivel előbb odaérek a munkahelyre. Ekkor vettem egy vacak Lofty Cruiser egysebis vackot. A vázon kívül mindent ki kellett cserélni végül, később át lett festve profival. Ekkor szerettem meg a biciklizést, kezdtem el BikeMag és a hasonló oldalakat olvasni. Szerelő ismerőshöz vittem állandóan a biciklit. Megtetszett az MTB és a normális biciklik. Később lett egy vacak olasz, acélvázas MTB (gyerek születése miatt kevés volt a budget), amit minden szarért szerelőhöz kellett vinnem, várni mire kész lesz. Pár év múlva meg lett meg a jelenlegi vázam, erre mentek át a dolgok. Egyedül XCM telót vettem akkor még (merev karbon villával akartam eredetileg, de nem kaptam sehol). Ezt még szerelő rakta össze, de már elhatároztam, hogy megtanulok szerelni és beszerzem apránként a célszerszámokat. Végül semmi sem maradt a régi bicikliről átrakott cuccokból, így folyamatosan fejlesztettem és én szeretem össze a biciklit. A jelenlegi konfigurációt már én szereltem össze 100 %-ban. A karbantartást is én végzem már, egyedül a kerék centrírozást amit elviszek szerelőhöz. Egyszer megtanulom azt is, de centrírozó állványt kell majd szereznem hozzá. Közben folyamatosan olvasok a témában, szerelős videókat nézek YouTubeon. Rengeteg szerszám van már, csak azt nem veszem meg, amit nem éri meg, mert csak 1x vagy 2x kell. Például tök fölösleges a villanyakvágó sablon. Lidl állvány alap, lakásban megoldom a szerelést, de jobb lenne egy garázs vagy műhely.
Teló szervizt biztos meg fogod tudni csinálni, nagyon jó videók és leírasok vannak hozzá. Ha az alapján csinálja az ember akkor nem lesz nehéz.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
Ez hamarosan kiderül. Holnap akartam melóhelyen ( a "hátsó kert" a semmire néz, ott nyugodtan ki tudtam volna fújni belőle a port ), de nem várok vele, kiviszem a szemétledobóhoz és belefújom egy nagy kukászsákba. Aztán kompresszorral feltöltöm, és megint kifújom. Majd meglátom, mennyi marad benne.
#253436jjeahh A terv az, hogy kompresszorként fog funkcionálni. Melóhelyen telenyomom, itthon meg használom, amikor kell. Gondolom, nem szökik ki belőle a levegő, legalábbis nem lenne szabad.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Arra gondolok, hogy vizet, vagy sót keresnek minden állat szeme, szája körül mert mintha tényleg csak szemedet akarnák, máshova nem is szállnak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ixion77
őstag
Mi a gond a régivel ami miatt cserélni kell?
"Ez a 2,6" -os gumi nem vastag amúgy benne?"
Attól függ, mire használod. Minél nagyobb méret, annál nagyobb jellemzően a súly, viszont jobb a csillapítás, terepkövetés. Sárban, hóban minél nagyobb annál jobb."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
jjeahh
nagyúr
Ha csak ennyi kell és elégedett vagy a Cube bringával, akkor nagyon rossz irány a Laufey, az nem egy xc bringa, hanem trail. Ha xc-s feelinget akarsz, a Laufey egy erősen túlárazott, nehéz, vaskos bringa lesz számodra, mert másak az igényeid, mint amire szánták. Annyiért sokkal jobb vétel a múltkor linkelt akciós karbon Cannondale SID telóval, vagy akár egy Radon Jealous AL.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Stabilitásnak kábé semmi köze a tengelyrögzítéshez. ...stabil a beállítástól lesz, a vázgeometriától, a gumik tapadásától, a kormányszár, kormány hosszától stb. Ami átlagmugli által is érezhető előnyt szolgáltat az átütő tengely az a kerék kiszerelés utáni mindig ugyanoda visszakerülése (kerékkiszerelés után a hidraulikus tárcsafékek beállítása könnyebb, vagy nem is szükséges) és a kerekek nagyobb terhelésnél is helyükön maradása (nálam elmászott a hátsó kerék). Ahhoz, hogy te a kanyarokban csapatásnál érezd a kerékrögzítés milyenségét nagyon kell kenjed-vágjad a lejtőzést.
ReFleXx...mutimutimuti.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
mauimagic
aktív tag
Én anno 85 kg körül voltam, mikor utoljára nem átütős telóm volt, annyit vettem észre, hogy ha úgy rendesen beb@szódsz a kanyarba, akkor a féktárcsa súrlódik a fékpofán, mert csavarodik az egész, az átütősnél ez nincs.
Kevésbé csavarodik, az tény, de ha nem enduro/DH a felhasználás, akkor azért nem egy game changer az átütős villa.
Upgradelni átütős villára emiatt szerintem nem érdemes, ha később eladod, egy fillérrel sem fognak többet adni érte.
Ha egyébként megfelel a bringa, akkor szvsz kár ezzel foglalkozni, de ha nem tudod elengedni, akkor lehet jobban jársz egy bringacserével, akár használtban. -
jjeahh
nagyúr
Ezekre egy karbon bringa tulaj majd válaszol, nekem alu van . Tesztek szerint amúgy ez a gép nagyon kényelmesre van kitalálva, szal nem annyira kőmerev mint pl. az Exceed, ugyanakkor még mindíg egy versenygép.
Meglesheted Alltricks-en a kifutó BH Ultimate bringákat is, azok is sokat tudnak az árukhoz képest és a geo is jó.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorolaj és szűrő topik
- SSD kibeszélő
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gyúrósok ide!
- Milyen autót vegyek?
- A mai napon érkezik a King Arthur: Legion IX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- BestBuy topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen