- Egér probléma
- Hamarosan megjön a Samsung 360 Hz-es QD-OLED monitora
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Projektor topic
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- Azonnali VGA-s kérdések órája
Hirdetés
-
Steet Fighter 6 - Így harcol Akuma
gp A sorozat legútóbbi részének DLC karaktere alig több mint egy hét múlva érkezik a játékba.
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
-
Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
ph Asztali PC-k, monitorok, videokártya, hát, hűtés és egér is került heti válogatásunkba.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
chubby2o6
senior tag
válasz zsocy #275546 üzenetére
Szerintem minden fekete kulacsnak ez a sorsa, nem csak az Elite-nek. A fekete BBB kulacsom is pont így nézett ki, és nem is kellett hozzá sok idő. A finom por okozta mikrokarcokba belegyógyul a kosz, a büdös életben nem jön ki belőle. ( Az meg az én betegségem, hogy egy kulacs csak fekete lehet )
-
6030D
Ármester
válasz Ringman #275552 üzenetére
Minden kulacs így néz ki, montin a kulacstartók belseje is le van csiszolva. Sőt, nekem az egyik csavar feje valamiért kijjebb lóg, és az is fényes. A Fidloc talán akkor volt nagy találmány, amikor az össztelós bringáknál nem tudták megoldani, hogy a kis hely miatt rendes kulacstartóba ki/be lehessen rakni a kulacsot, vagy akár 500 ml-nél nagyobb kulacsot. Az oldalra kivevős tartók meg nem mindig voltak stabilak. Én az egyik fórumtag bringáján próbáltam a mozdulatot, biztos meg lehet szokni, de nekem a hagyományos tekerés közben jobban kézre áll. Főleg, ha mindkét kézzel lenyúl valaki a kulacsért.
zsola32: gratulálok, végre egy rendes bringa a fórumon!
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #275545 üzenetére
Én nem iszom "rendesen" (eleget, eléxer stb.) mégis így néz ki...de lexarom, ezért sosem idegeskedtem. Amúgy meg okosabb lenne nem polírozott, magasfényű kulacsokat gyártani, nyugodtan "szál csiszolhatnák" őket már a boltban.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #275556 üzenetére
Minek fáradnának a szálcsiszolással, ha megoldjuk magunknak?
-
-
Ixion77
őstag
válasz Dark Archon #275543 üzenetére
Valahol vicces, de tényleg ennyiről van szó. Fogsz két vasdarabot, fúrsz rájuk két lyukat, és rácsavarozod a vázra. Utána fogsz két lapos mágnest, ráragasztod a tetszőleges kulacsodra és készen vagy.
Vagy megveszed a kínaiaktól 17 dodóért. Esetleg kettőt 30-ért. EU-ban mennyi?
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
őstag
válasz peetie1 #275539 üzenetére
igazából nem űrtechnológia, sok mindennel képesek működni
DOT-al nem, attól biztosan megdagadnak a gumi tömítések, de szerintem az ásványi olajok 90%-ával mennek rendesen
(Motorex és Magura 101% hogy hibamentesen üzemel)
de nem véletlenül rózsaszín a Shimano a többivel ellentétben, amik inkább zöldes-sárgás színűek, kivétel a Magura, ami ugye kék.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Ringman
nagyúr
a kiírt súlynál könnyebb, kezdjek aggódni?
-
Black Smile
csendes tag
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni. Van egy Triban RC120-as bringám amit szeretnék átalakítani egyenes kormányosra, a lehető legolcsóbban. Gyárilag 2x8 sebességes Microshift fékváltókarok és mechanikus tárcsafékek vannak rajta, ezeken az alkatrészeken kívül kell még valami az átalakításhoz? (Kormányom van.)
Fékkarok: [link]
Első váltókar: [link]
Hátsó váltókar: [link]
Köszönöm! -
Ringman
nagyúr
-
Tin
veterán
-
chubby2o6
senior tag
válasz Ringman #275568 üzenetére
Nyilván attól is függ, milyen betéttel akarod majd használni. Az RT-54 asszem csak gyantás betétet "tud", meg - ha már így rákérdeztél - a Nemzeti Minimum alatt van, már bocs, hogy tőlem kell megtudnod, de nem üti meg a topik szintjét . Akkor már add meg a módját, egy frissen épített bringa megérdemel egy nívósabb tárcsát .
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #275560 üzenetére
Igaz színtévesztő vagyok, de nekem inkább amolyan pirosnak néz ki a Pepsis palackban mint rózsaszínűnek. ...lehet Tokaji aszút kaptam és azzal mennek fékjeim?
#275561
Ringman...rossz a mérleg, az is tőlük van?#275564
Black Smile...ha a szerszámok megvannak a cseréhez akkor elvileg más nem kell...talán 2 markolat. Remélhetőleg elég hosszúak lesznek a "kábelek" az egyenes kormányhoz is."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
senior tag
válasz Black Smile #275564 üzenetére
Szerintem Jó vagy így, én vennék új fék és váltóbovdent is, mert fékbovden vége más az országúti karon mint a sima féken, és a váltóbovden is máshogy van befűzve , és lehet szorulna...
meg nézzed meg, hogy a bovdenházak elég hosszúak lesznek e, de szerintem azzal nem lesz gond................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
addikt
válasz Ixion77 #275559 üzenetére
5000Ft, a kettő 10eFt. Mindegy, hogy kínai vagy sem, durván meg leszel lőve, milyen kulacsot tudsz venni. Bár biztos van duplafalú Fidlock is, 100€-ért. De normálisban sem egyszerű találni, ahogy nyárit sem. Én például szeretem, ha van rajta kupak, hogy ne a fogaim közt ropogtassam az út porát iváskor.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
mauimagic
aktív tag
Miután szomorúan konstatáltam, hogy a bringámon nem maradt több ésszerű fejlesztési lehetőség, nem maradt más hátra, mint
élvezni a bringát és minél többet tekerniúj bringa után nézelődniHányingerrel küzdve kacérkodom a gondolattal, hogy adjak még egy esélyt a murvakerékpárnak...
Ha korábbi rossz tapasztalatok miatt nem szeretném egy használtautó árát beleölni a projektbe és emiatt pl mechanikus tárcsafékes bringára esne a választás, azzal mennyire szopatnám meg magam?
Konkrétan [Tábor Pistára] gondolok...a TRP-C fék mellet az alu váz+villa is kérdéses, de az kevésbé zavarna szerintem, mint ha nem tudok megállni... -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #275570 üzenetére
Nálam az RT54 vibrált erősebb fékezésnél. Igaz csak elől a180mm-es. Sőt, azt kell mondjam a mostani RT64-esnél is nagyon picit érzem, olyankor eszembe is szokott jutni a bekoptatásról olvasott valamelyik cikk ahol kihangsúlyozták a normális, hosszú fékezésekkel történő valamilyen hegyen lejtőzve megejtett betét bekoptatást, mely egyenletes tárcsakopást eredményez. ...de hát kinek van arra ideje és kedve.
#275569
Tin...szerintem tipikus sales osztály által kitalált megkülönböztetés. ...olyant is hallottam, hogy az ónli rezin tárcsát is gond nélkül használták fémes betéttel. Talán olyan különbség azért lehet, hogy a hűtőbordával ellátott betéteket nem fogadja, de másban nem nagyon különbözik.🤔[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
itouchfan
senior tag
válasz mauimagic #275576 üzenetére
Én nem vennék terepre mechanikus tárcsafékes bringát, de már nagyon outira se, ezért is jön fel bennem mindig, hogy le kéne cserélni az outit egy hidrós fékesre, mert a biztonságérzetem nagyon más hidrós fékkel.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Ringman
nagyúr
válasz mauimagic #275576 üzenetére
legalább lesz egy csomó észszerű fejlesztési lehetőség rajta!
amúgy elöl-hátul gyorszáras, nem biztos hogy jó ötlet, shimano cup&cone agyak, több mint 11 kiló, főleg nem 1200€-ért
+ én pont azt bántam meg, hogy nem egyből hidrós fékkel vettem a bringát (ami ha beválik a monstercross pont értelmetlen lesz, egy endurance jobb lenne mellé, nem 440 mm-es láncvillahosszal)#275577 Hasaggymeg
ónli rezin tárcsát is gond nélkül használták fémes betéttelgondolom puhább az ötvözet, aztán gyorsabban kopik
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #275576 üzenetére
Tudom ismétlem magam, de tökéletes kompromisszum a család mesztice a HY-RD melyet az estleg kevésnek bizonyuló Spyre C helyett feltéve hidraulikusra hajazó fékerőt lehet csiholni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #275577 üzenetére
Előző tárcsáim RT-66-ok voltak ( 180/160 ), nem éreztem, hogy vibráltak volna, bár nem nagyon voltak hosszú és intenzív fékezéseim ( kivéve az egy-két vészfékezést, ha úgy hozta a helyzet, de akkor a f...om se figyelte, vibrált-e vagy sem ).
Azt én sem mondhatom, hogy véresen komolyan veszem a betét bekoptatására vonatkozó ajánlásokat, de hát nem is nagyon van olyan hosszú lejtő a környéken. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #275581 üzenetére
Ezért kell venni gyantás betétet, a Shimit nem kell bekoptatni, csak felteszed és...mész vele. Amúgy ezt a vibrálást hosszú aszfaltos lejtőn lehet érezni ahol fékezgetsz egy-egy intenzívet a kanyarok előtt, mert terepen, ahol örülsz ha a nyeregben tudsz maradni aligha veszed észre. Amúgy az a hatossal kezdődő széria már jó, én is a közvetlen szendvics (SLX, vagy 7x) alattit szoktam venni, valamiért nekem sem szimpatikus a réteges tárcsa.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
tacto
aktív tag
válasz Black Smile #275564 üzenetére
Milyen tarcsafekek? Nem ismerem a rendszert, kerdes milyen fekkar jo hozza? Nem cantilever huzasu esetleg?
-
mauimagic
aktív tag
válasz Ringman #275579 üzenetére
Használtan venném, 5-600 EUR körül, de nem néztem még meg.
Ja, a kerékszett egy gyenge pont az biztos, de használtan gombokért mennek a QR kerékszettek.
@Hasaggymeg: erre gondoltam én is, volt HY-RD fékem, "rendes" monti fék után az is vicc kategória, de adja magát az upgrade, ha a madzagos annyira gáz lenne.
Az a baj, hogy nincs szezon, nem pörögnek a bringák, amik fennt vannak és jól felszereltek, azokat szinte új árban adnák.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #275583 üzenetére
Ezért kell venni gyantás betétet, a Shimit nem kell bekoptatni, csak felteszed és...mész vele... és mire más fékbetét bekopna, a shimi elkopik
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Tin
veterán
válasz Hasaggymeg #275577 üzenetére
Az én bringám ugye egy érdekes állatorvosi ló, szerintem ezért is vezeti ki a Cube az SLX modellt. A hajtás 11 sebességes R8000 Ultegra, viszont ahhoz ugye nincs egyenes kormányos váltókar, így a 105-ös váltókarját kapja (SL-RS700), ami a legmagasabb szint egyenes kormányra. A fékben viszont a Tiagra-szintű BR-RS405 nyereg a top, mellé fékkarként a BL-RS600 jön (ez utóbbi szettben kapható). A nyereg tudja az Ice Tech-et, igazából ugyanúgy 2 dugattyús, mint az országúti fékek.
A Shimano weboldala amúgy éppen az SM-RT70 féktárcsát ajánlja hozzá, ami ugye tud gyantás és fémes fékbetétet is, de a fenti lista szerint a fémes fékbetét nem kompatibilis. Ami meg azért vicc, mert a weboldalak szerint igen, és amúgy bele is fér az Ice Tech miatt, sőt a Shimano a kompatibilitási lista egy másik oldalán viszont a fékhez lehozza, hogy támogatja a gyantás és a fémes betétet is, sőt itt még a 180-as tárcsát is, miközben ugye az előző weboldalon csak a 140/160 van írva, és a gyantás betét. Ezekből én azt gondolom, hogy tudja a fémes betétet is, hiszen belefér, kompatibilis vele, és a tárcsa is tudja, csak valamiért a teljes kompatibilitási oldalon nem tüntették fel, pl. mert alapból nem azzal ajánlják.
Igazából fogalmam sincs, mit fog tudni fékhatás ügyében a bringa gyárilag, hiszen ezt a "második" fékszettet már az új felnihez vettem, és eleve upgrade célból. A gyári felnijén SM-RT54 tárcsa van (ráadásul 6 csavaros, nem centerlockos), és nem Ice Tech betét. Szóval első körben kíváncsi vagyok, ez mennyit hoz a gyári fékje a mostani MT200 fékhez képest. Az RT70 tárcsa és egy Ice Tech hűtőlamellás betét meg még ahhoz képest is hozhat, főleg, ha mondjuk a betét még fémes is. Bár őszintén szólva, ha egy 30%-ot javul a fékhatás a jobb féktől, akkor nem fogom erőltetni a fémes betétet, mert a gyantás csendesebb.
-
zsola32
őstag
a BL-RS600 Ultegra szintű fékkar, és kifejezetten ajánlott a SL-RS700 105-ös váltókarhoz. (elég nehéz a beszerzése, általában csak az egyik felét lehet megvenni a fékkarnak)
Nézegettem valamikor a fékkarokat, tervben volt a Speeder400-on a Tektro fékek fejlesztése. Én Shimano 105 BR-R7070 fékekkel akartam összehozni a rendszert, aztán abbamaradt, lehet hogy a pénz miatt.
"meg nem szoktam fékezni, csak tekerni "[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Hasaggymeg #275577 üzenetére
RT54 vibrált erősebb fékezésnél
Mérd meg a vastagságát több helyen. Nekem akkor vibrált ha méret alatt volt. Mondjuk nem egy komoly tárcsa. Nekem minden komolyabb fékezéskor deformálódott a melegtől.
Én ezt használom, nagyon jó.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
jjeahh
nagyúr
válasz mauimagic #275587 üzenetére
Nekem asszem 1500 kilómétereket bírtak a gyantás Shimik, de már az első terepezéskor elégettem őket és attól kezdve nem haraptak rendesen. A topikban megoszlanak a vélemények, van, aki szereti, van aki utálja, mint én, userfüggő. Az Ashima betéteimben 6000km lehet és még bőven van benne tartalék.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
lsebestyen
addikt
válasz Mezga Aladár #275591 üzenetére
Én is ezt fogom berendelni, ha cserélni kell majd a mostanit, amivel a bringa jött.
-
Tin
veterán
válasz zsola32 #275590 üzenetére
A szinteket nem tudom, a fékkarhoz nincs írva semmi, de azt tudom, hogy egyenes kormányra, mármint az országúti kategóriában ez a szett a top. Épp ezért leszek kíváncsi a teljesítményére az MT200-hoz képest. Azt sem keveslem igazából, de kicsit nagyobb fékhatásnak azért örülnék, mert szeretek gyorsan menni. Elég dombos vidéken lakom, és egy 40-50 közötti ereszkedés végén élvezem megtépni a féket, aztán befordulni, szóval nekem azért kell a fék.
#275592 jjeahh: 2700 km az alap MT200 szettel, és semmi problémát nem érzek. Megmondom őszintén, nem is ellenőriztem a betéteket, lehet hogy kéne
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #275587 üzenetére
Pedig egyszerű a trükk, fékezni kell folyamatosan ahelyett, hogy engednéd menjen.
#275586
jjeahh...egyre inkább az az érzésem nem ugyanarról beszélünk, ekkora különbség nem lehet a betétekben, és/vagy felhasználásban, sőt akkor, amikor még 20+ kilóval nehezebb is vagyok mint te.🤔 Kell legyen a piacon egy csomó xar utánzat (mondjuk én itt sem látom a különbséget ) amit a boltok is "bekajálnak", más magyarázatot nem tudok. Mindenesetre nem kerül sokba egy próbát tenni az újjal is, hátha. [link]#275591
Mezga Aladár...olyant már nem használok, szerintem is gyenge, azzal jött a bringa. Ez a szendvics meg aranyárban megy, annyiért 3 db. RT64-est veszek ami a terepen is kiszolgál.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #275597 üzenetére
Előfordulhat, bár fura lenne, ha az eddig elhasznált nem is tudom hány, 20-30? shimi fékbetétem mind hamisítvány lett volna. Szerintem simán csak másképp fékezünk, más terepen.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
szimpláncsak
tag
válasz zsola32 #275547 üzenetére
Gratu, nagyon szép az a bringa
Szerencsére ma terepfutást választottam montizás helyett, de jól tettem. Természetesen a Bükk nem elég nagy, ezért az egyik legnépszerűbb turistautat kell az erdészeti gépekkel szétcseszni több km hosszan.... (Ez a turista út visz fel a Szeleta barlanghoz) Szerencsére az előtte lévő 9km egész jó volt
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Egér probléma
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Hamarosan megjön a Samsung 360 Hz-es QD-OLED monitora
- Autós topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Asztalos klub
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Nintendo Switch
- További aktív témák...
- Eladó szinte új G-Force S10 elektromos roller, csak 100km van benne(50km hatótáv,40km/h)
- LEGO Creator Expert - Assembly Square (10255) készlet, új bontatlan állapotban eladó!
- Újszerű, garanciális Elops 500 városi single speed kerékpár / bicikli extrákkal eladó!
- Xiaomi Mi Drone Mini ÚJ
- DJI RC-N1 RC231 drón távirányító / távvezérlő eladó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen