Hirdetés

Aktív témák

  • dqdb

    nagyúr

    válasz #56474624 #44488 üzenetére

    Küllőprizma az első keréken kötelező, ami ugyebár valamennyivel a te karod előtt beér egy kereszteződésbe, így - bár szerintem is hasznos - nem váltja ki azt. A reflexcsíkos gumi ellenben alternatíva lehetne, de azt a jogszabály nem engedi. Végigolvasva a KÖHÉM rendeletet, a következő dolgok nem szabályosak:
    1. fejlámpa (mert túl magasan van)
    2. reflexcsíkos külső (mert fehér színű, és oldalra veri vissza a fényt)
    3. a jelenleg kapható összes lámpa (mert a (8) bekezdés alapján nem egyszerre ki- és bekapcsolhatóak :W)
    4. az összes fixi, még azok is, amelyiken legalább első fék van
    5. duda és egyéb csengőhelyettesítők
    6. több első lámpa
    7. kormányra szerelt első lámpa (mert szinte biztosan 90 cm-nél magasabban lesz)
    8. lámpa villogó üzemmódban használata

    Szóval ha meg akarnak büntetni, akkor egy mai átlagos bringával meg is fognak, hiába van lámpád, prizmád és csengőd ...

    [link]

    Kivágtam az érintett rész, mert nagyon hosszú a KÖHÉM rendelet.

    A kerékpárra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

    116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni

    a) könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezéssel,
    b) két, egymástól függetlenül működtethető fékszerkezettel, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat,
    c) hangjelző berendezéssel, amely csak csengő lehet,
    d) egy előre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,
    e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával,
    f) hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverővel,
    g) legalább az első keréken legalább 1 db borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával).

    A g) pontban előírt fényvisszaverőt a kerékpárokra 1991. évi december hó 31. napjáig kell felszerelni.

    (2) A kerékpárt fel szabad szerelni
    - elöl fehér,
    - oldalán borostyánsárga,
    - mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga

    fényvisszaverővel, továbbá a kerékpár bal oldalán elhelyezett szélességjelzővel, amely előre fehér, hátra piros színű fényvisszaverőt tartalmaz.

    (3) A kerékpárra felszerelt fényvisszaverőknek sötétben, tiszta időben - olyan járműből, amelynek távolsági fényszórója azt megvilágítja - 150 méterről észlelhetőnek kell lenniük.

    (4) A kettőnél több kerekű és 0,80 méternél szélesebb kerékpárt mindkét oldalon fel kell szerelni az (1) bekezdés d)-f) pontjában említett világító, illetőleg fényjelző berendezésekkel. Ezek a berendezések a jármű legszélső pontjától 0,15 méternél távolabb, egymáshoz pedig 0,60 méternél közelebb nem lehetnek.

    (5) A kerékpárra gyermekülés oly módon szerelhető fel, hogy az ülés és a rajta ülő gyermek a vezetőt a kilátásban és a vezetésben ne akadályozza, a kerékpár világító- és jelzőberendezéseit ne takarja. Az üléshez kapaszkodót és lábtartót is fel kell szerelni. Az ülés, a kapaszkodó és a lábtartó nem lehet összefüggésben a kormányzott kerékkel, illetőleg az azzal együtt elforduló szerkezettel.

    (6) A kerékpárhoz kapcsolható legfeljebb 0,70 méter széles és legfeljebb 70 kilogramm össztömegű, egytengelyű, két nyomon futó vontatmány (kerékpár utánfutó).

    (7) A kerékpár utánfutót fel kell szerelni
    a) hátul egy, az utánfutó középsíkjában, vagy attól balra, az úttest szintje felett legalább 0,35 méter és legfeljebb 0,60 méter magasságban elhelyezett piros színű, háromszög alakú - a pótkocsira előírt - fényvisszaverővel,
    b) a kerékpárra előírt hátsó helyzetjelző lámpával. A kerékpár utánfutó hátsó helyzetjelző lámpája elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy bekapcsolása a kerékpár hátsó helyzetjelző lámpáját kikapcsolja.

    (8) A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók.

    (9) A kerékpár világító és fényjelző berendezéseit a következőképpen kell elhelyezni:

    a) Az (1) bekezdés
    - d) pontjában említett lámpát,
    - e) pontjában említett hátsó (piros színű) helyzetjelző lámpát és
    - f) pontjában említett hátsó (piros színű) fényvisszaverő(ke)t,

    valamint a (2) bekezdésben említett első (fehér) fényvisszaverőt a kerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjában úgy, hogy

    - az úttesthez 0,35 méternél közelebb,
    - a lámpák az úttesttől 0,90 méternél távolabb,
    - a fényvisszaverők az úttesttől 0,60 méternél távolabb ne legyenek.

    b) Az (1) bekezdés g) pontjában említett, kerékre oldalsó (borostyánsárga színű) fényvisszaverőt (küllőprizmát) úgy, hogy annak távolsága a kerékabroncstól 0,10-0,15 méter legyen.

    c) A (2) bekezdésben említett szélességjelzőt úgy, hogy az a kerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjától balra 0,30-0,40 méterre és az úttest szintjétől 0,35-0,60 méterre legyen.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

Aktív témák