- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Gaming notebook topik
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mozgásban a 33 Immortals
gp A legújabb bemutatóban egy boss harcot láthatunk a készülő roguelike játékból.
-
Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
ph Az AMD Full HD felbontáshoz ajánlja a legnagyobb Navi 33 alapú GPU-ját, melyet a PowerColor tálalásában próbáltunk ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nitro16
senior tag
válasz Sanyaaa26 #15198 üzenetére
Bár én is azt hittem, milyen zavaró lesz ha hátra majd beül a vizsgabiztos, de egyáltalán nem volt az. Úgy is az útra/forgalomra/gyalogosokra minden másra fogsz összpontosítani, és így kb mintha ott se lenne.
Jó lehet az ilyen próbavizsga csak vigyázni kell mert ez lehet 2 élű fegyver is, ha szarul alakul valami miatt akár csökkenhet az önbizalmad és még jobban rágörcsölhetsz majd a valós vizsgára.
-
Directors
senior tag
Sziasztok!
Igaz az a hír hogy friss jogosítvánnyal nem lehet egyedül vezetni Magyarországon 1 vagy 2 évig, csak felügyelettel ?
Szerintem ez nem igaz, de segítsetek ebben légyszi.
Mikor én szereztem a jogsit akkor ilyenről se nem hallottam, se nem tanultam.A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
solena
tag
válasz Directors #15205 üzenetére
Ezt az ökörséget hol hallottad?
Kezdő vezetői engedélynek az alábbiak a korlátozásai:
- motorjogsi esetén az első két évben nem szállíthat utast
- B-kategóriában meg két évig nem vontathatsz utánfutót.Ba'jur, beskar'gam, Ara'nov, aliit, Mando'a bal Mand'alor, An vencuyan mhi. - Resol'nare
-
solena
tag
válasz Directors #15207 üzenetére
Szívesen
E kormányhivatali dokumentum: Vezetői engedély kiadása
[ Szerkesztve ]
Ba'jur, beskar'gam, Ara'nov, aliit, Mando'a bal Mand'alor, An vencuyan mhi. - Resol'nare
-
Gyula84
veterán
válasz GeneraL_XTX #15209 üzenetére
de lehet arra csak életkor korlátozás van külföldre 18. életév betöltése
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
solena
tag
válasz GeneraL_XTX #15209 üzenetére
Ahogy Gyula84 mondja: külföldre csak életkor korlátozás vonatkozik.
Semmi értelme nem lenne annak, hogy valaki külföldön nem vezethet friss jogsival, mert kiutazás előtt amúgy is célszerű átolvasni a célország kresz-eltéréseit, miben másabb, mint a mienk (a legtöbb esetben ez úgyis sebességkorlátozások, meg egy-két eltérő tábla). Kint meg szintén vannak mazsolák, csak azok helyiek
Ba'jur, beskar'gam, Ara'nov, aliit, Mando'a bal Mand'alor, An vencuyan mhi. - Resol'nare
-
Gyula84
veterán
mondjuk Amerikában 21? nem tudom csak kérdem
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
Imilenni
addikt
Volt szó nemrég hogy nem mutatták a veszfékezést. (tanulóként)
Hát ma volt egy elég meleg helyzet, ahol bizony kellett az erőteljes fékezés.
Másfél évig egy Lada Szamarát hajtottam, ugye Abs nincs. Ésszerint nem rátapostam a fékre, hanem fokozatosan.
Viszont nagyjából 1 hónapja B5 Passatot hajtok, van ABS.
A helyzetben ugyanúgy fékeztem mint a Ladával, viszont a legvégén már rátapostam. (kib 2 cm-en múlott a koccanás)
Nem éreztem volna hogy bármilyen szokatlan reakciót mutatott volna az autó. (Gondolom az ABS nem kapcsolt, nem kellett neki)
Most akkor inkább satu aztán dolgozzon az ABS, vagy manuálisan vigyázzak?
Gumik jók, szóval ebből baj nem lehet.
Beszéljünk nyárról, tiszta időről.Egyre jobban érzem hogy kellene 1-2 óra vezetéstechnika oktatáson. (pályán, tudom is én )
[ Szerkesztve ]
Press "F" to pay respects.
-
HoaryFox
őstag
válasz Imilenni #15214 üzenetére
Ha van ABS, akkor tűzfalig a fékpedált, a féket megoldja az ABS, de esetleg ki tudsz térni is az ütközés előtt, ha már nincs hely (ugye ebben is az ABS segít)
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
jerry311
nagyúr
válasz Imilenni #15214 üzenetére
Ha van ABS, akkor taposod a féket és hagyod, hogy kattogjon. Majd ő azt megoldja.
De, ha van rá lehetőség, akkor kerüld ki az akadályt (vagy legalább is kezdd el), miközben továbbra is taposod a féket (és a kuplungot), mert hát mi van ha mégsem tudsz megállni időben.
Mindvégig a kiútra koncentrálj, ne az akadályra. -
djdaniel
senior tag
Sziasztok, valami jó tanács h ne blokkoljak le vezetés közben?
A kresz sikerült elsőre, de vezetés közben egyszerűen "lefagyok" nem jut semmi az eszembe rögtön, csak utólag, vagy ha gondolkodom rajta egy fél percet, forgalomban erre nincs idő.. Az oktató szerint nem vagyok magabiztos és előbb cselekszem utána gondolkodom és ebben igaza van. Számomra teljesen szokatlan a helyzet, eleve az is h én autóban ülök, pláne hogy én vezetek, teljesen furcsa ez a szituáció számomra. Egész életemben busszal jártam, akkor az 50 km/h lassúnak tűnt, most viszont gyorsnak, nem merem nyomni a gázt...
Pl: megállunk egy kereszteződésnél és én vagyok az elsőbbség adásra kötelezett, miután elfogy a kocsisor simán kimehetnék, erre még várok h biztos nem fog jönni semmi , sőt minden hol 2x körbe nézek, hiába a kreszben említett bizalmi elv én nem tudok megbízni az emberekben.
A második példa: megyünk egyenrangú útkereszteződés felé és a kereszteződésnél lassítanom kellene és figyelni h a jobb kéz szabály alapján megtudjam adni az elsőbbséget annak aki jobbról jön, erre én megállok teljesen h biztosra menjek, miközben csak lassan átkellene haladnom rajta és fékkészenlétben tartani a lábam a pedál felett és átmennem úgy h kinézek jobbra közben. Mindennap megyek vezetni 2órát, eddig 12órát vettem, váltás és a az autó kezelése jól megy, de ezek a hibák hátráltatnak, egyre jobban kezdek magamra haragudni Most végeztem építészként és annyira belém nevelték hogy maximalista legyek és rohadt precíz és biztosra menjek mindig , úgy vélem ez is hatással van rám h vezetés közben... Volt már valaki hasonló helyzetben? -
nitro16
senior tag
válasz djdaniel #15218 üzenetére
Tülgörcsölöd és nincs elég tapasztalatod (túlzottan óvatos vagy) azért csinálod ezt. Az, hogy többször körül nézel az csak jó, de nyílván ezek csak pár másodpercet vegyenek igénybe ne bambulni kezdj.
Amúgy meg türelem, nem fogsz 12 óra alatt megtanulni tökéletesen vezetni. Az meg, hogy maximalista vagy stb azt hülyeség ide keverni szerintem (én is az vagyok) de ha ésszerűen végig gondolod, hogy 12 óra alatt honnan-hova jutottál akkor gondolom elégedet lennél. Simán lehet, hogy azt érzed majd 6-8 óra alatt alig javulsz és utána meg 2 óra alatt annyit fejlődsz, hogy csak nézel magadra.
Az meg, hogy minden nap 2 órát vezetsz az egyértelműen rossz szerintem.... dupla órákat vezetsz?? Főleg így az elején már egy óra alatt a túlzott koncentráció miatt elfárad az ember és akkor még egy óra utána...(nyílván egyénre válogatja) de ilyenkor amikor minden nap mész nincs elég ideje a testednek adaptálódni mert már másnap megint jön a nagy adag inger stb, ezáltal sokkal lassabban/nehezebben fog megmaradni.) Heti 3x 1 órát vezetnék csak.
-
Directors
senior tag
válasz djdaniel #15218 üzenetére
Jól mondják a srácok! Alakulni fog az. Még csak az elején jársz. Én is ugyan ebben a cipőben jártam mint te, sőt még talán rosszabban is mert nekem a váltás is nehezen ment. Viszont belejöttem a vizsgára és csak 2 plusz órát vettem a vizsga napjára.
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
djdaniel
senior tag
válasz nitro16 #15220 üzenetére
Igazad van. Igen dupla órákat, 50 percest nem tart. bár közben megállunk 10percet pihenni. Őszintén szólva nem gondoltam volna h megterhel szellemileg és fizikailag is, mivel nem járok dolgozni, csak kondizni. Most már belátom hogy sok mindennap nekem, szóval kevesebbszer fogok menni, heti 2x -3x max és közte 1nap pihenővel, ha nem javul tovább csökkentem, sajnos holnapot már nem mondhatom le..
A legjobb megoldás ha hetente 1x mennék, de azt nem engedhetem meg magamnak, mert minél előbb munkába kellene állnom, anyagi dolgok...
Köszönöm szépen mindenkinek a kedves szavakat és a tanácsokat! -
nitro16
senior tag
válasz djdaniel #15223 üzenetére
Probáltam élettani/terhelésélettan szempont felől megközelíteni a dolgokat, mert sokan szerintem nem is gondolnak erre illetve nem tanult ilyet és ezért nem is tudja.
Olyan ez mint amikor tanulsz egy komolyabb vizsgára valamit és tanulsz már napok óta keményen és egyre csak nem fog az agyad elfelejted amit tanultál stb, majd pihensz egy teljes napot és utána meg megint minden oké.
-
Sanyaaa26
senior tag
Üdv!
Sokat gondolkodtam hogy beírjak e, mert folyton csak a negatív dolgaimmal tömöm meg a fórumot Múltkor előadtam az oktatómnak hogy 60. óráig van pénzem (valójában 54, mert 6 órát lehúztak) utána ha nem megy kell egy hónap szünet az anyagiak miatt sajnos. Érdekes módon, magam sem értem egyből megkérdezte van e nekem vizsgaidőpont kérve? Nem volt, befizettem, kért időpontot, szerinte még az is jobb ha 7-8 hibaponttal megyek át minthogy egy hónapot pihenjek. Szerdán vizsgázom, ma vezettem két órát, meg majd hétfőn kettőt, hát a mai az valami paralimpia volt, én nem is tudom ennyi hülyeséget mikor csináltam utoljára. Kezdem komolyan azt hinni hogy nekem jogsim nem lesz, vezetés végén mondom nem gyakoroljuk a kötelező ellenőrzést? Erre küld egy youtube-os linket, azt nézzem.... 1x néztük át, elvileg tudom, de na azért a gyakorlás nem ártana.... Azt szokták mondani órán legyen egy erős 100%, mert az vizsgán lesz 70-80, így nem lesz. Valami nem megy 1x, elmondja hogy lett volna jó, mondom próbáljuk újra? Nem menjünk tovább, pfff, így nem tudom hogy tanul az ember. Eszméletlen sok múlik egy tisztességes becsületes oktatón, értem én hogy emberekkel foglalkozni egy idő után unalmas meg minden, de akkor a pedagógus aki évtizedek óta tanít ő is unja, neki se legyen kedve pl tanítani? Ja és ráadásul felújítás van a városban, dugó szeptemberig
[ Szerkesztve ]
-
GeneraL_XTX
veterán
válasz Sanyaaa26 #15225 üzenetére
Nem igazán tudok erre mit írni, rástresszeled magad és ezért csinálsz hülyeségeket, ezzel csak te tudsz kezdeni valamit, minden fejben dől el. A kötelező ellenőrzéseket a netről meg tudod tanulni, abban egyetértek az oktatóval, hogy ilyennel felesleges húzni a vezetésre szánt drága időt. Nekem is az első órán végigmentünk, megmutatta, és ennyi.
Annyit tudok esetleg tanácsolni vannak boltokban ilyen idegnyugtató teák, azzal próbáld meg hátha nem izgulod annyira el, esetbeg szedj B vitamint, az is jót tesz az idegrendszernek.
-
Sanyaaa26
senior tag
válasz GeneraL_XTX #15226 üzenetére
"Nem igazán tudok erre mit írni, rástresszeled magad és ezért csinálsz hülyeségeket, ezzel csak te tudsz kezdeni valamit, minden fejben dől el."
Ebben igazad van, de 50 óra után ennek már sikerülnie kellett volna ha lenne rá megoldásom, majd meglátjuk szerdán, bár nem reménykedem abban hogy elsőre sikerül.
-
sb95
csendes tag
Valakinek van információja/tapasztalata, hogy hogyan megy egy PÁV (5. sikertelen forgalmi vizsga utáni) vizsga?
3. alkalommal buktam forgalmi vizsgán, de mindig ilyen piszlicsáré dolgok miatt, pl. legutóbb túl közel mentem el egy parkoló autóhoz és rögtön mondták is, álljak félre, sajnos ez nem sikerült. Amúgy jól vezetek, tudom is a szabályokat, csak van bennem egy ilyen vizsgadrukk és valamit mindig elrontok. Gondoltam, kicsit pesszimista leszek és már most informálódok.
[ Szerkesztve ]
-
#53006848
törölt tag
Üdv mindenkinek!
Az lenne a kérdésem, hogy rövid megállásoknál (pl. piros lámpa) okoz-e valamilyen kárt az autóban, ha sosem váltok üresbe? Ehelyett beteszem egyesbe és félig a fogáspontig felengedem a kuplungot, ezzel tartva meg az autót, hogy ne guruljon, ha lejt az út, illetve így sokkal gyorsabban tudok elindulni vele. Elnézést, ha idióta a kérdésem, jómagam automatást vezetek, viszont édesapám autója manuális, és nem szeretném tönkretenni. Mikor tanultam vezetni a legelső oktatóm nem szólt emiatt, a másodiknál viszont mindig üresbe kellett rakni megállásnál, kuplunggal megfogni az autót pedig nem volt szabad, mert megszólt érte.
-
#53006848
törölt tag
Köszönöm a válaszokat, tanácsokat!
Megpróbálok leszokni erről a módszerről. Akkor jól sejtettem, hogy így jobban igénybe van véve a szerkezet és nem tesz jót neki. (eddig azért mertem ezt csinálni, mivel ismerős azt mondta, csak akkor éghet le a kuplung, ha csúsztatás közben kihúzatjuk a fordulatot majdnem tiltásig) Kb. 1-2 percig szoktam vele így állni, amíg nem vált a lámpa zöldre. Valószínűleg azért rögzült be nálam ez a rossz módszer, mert sokszor annyira lassan, félve engedtem fel a kuplungot, (nehogy lefulladjon a gép) hogy már zöldre váltott a lámpa, az autó pedig még alig mozdult. Egyébként csodálkozom azon, hogy az oktatómat nem érdekelte, pedig a vadonatúj Astra H-val is ezt műveltem, pluszba még jó kis rallys elindulások, hogy biztosan ne tartsam fel a mögöttem lévőket.
-
djdaniel
senior tag
Sziasztok! múltkori tanácsokat segítettek!
Viszont észre vettem mint ha szívatna az oktató, megyünk egyirányú [utcában] és én a bal széléről akartam kikanyarodni balra, belenyúl a kormányba és szól h nem vetted észre h kétirányú az utca? a jobb oldalra kell húzódni és úgy kikanyarodni balra. A térkép is igazolja h egy irányú.. Ezeket a dolgokat nem tudom hova tenni, úgy-e már csak 5órám lenne vissza, most kezdte el ezt csinálni és felhozza az óra végén h kellene még 10óra pluszba mivel figyelmetlen vagyok és a KRESZ tudásom hiányos A kresz vizsgára való felkészülésre 40órát fordítottam. A vizsgán 73pontot értem el... Próbálja belém beszélni, de én határozottan jól tudom a kreszt.
Egy jobbkezes utcába megyünk, teljesen jól beláttam az egyik helyen jobb oldalt és oda is néztem látom h nem jön semmi, ő hirtelen befékez és elkezdi h nem láttad h nincs tábla? Jobb kézszabály van? Kezdem kicsit úgy érezni h ez már szándékos kezd lenni.
Emelkedőn mentünk, negáltunk a stoptáblánál, fékkel tartottam a kocsit, engedem fel közben a fogáspontig a kuplungot és biztos h a szandáljával alányúlt és megemelte h direkt lefulladjak 2x is mert éreztem h emelkedik a pedál, pedig én nem engedtem feljebb.
A másik probléma h mindig 10-20 percel később kezdjük az órákat és ezt az én időmből veszi el, valamint megáll beszélgetni/beugrik egy rokonhoz és én addig 20 perceket állok, nekem 10perc 1166ft-ba kerül..
Nektek mi a véleményetek? kérjek másik oktatót? Úgy érzem h lehúzás lenne a célja... -
nitro16
senior tag
válasz djdaniel #15234 üzenetére
Szokták ezt csinálni, hogy ha már túl jól mész akkor minden kiss szarságba bele tudnak kötni.
Szerintem a lovéra megy..."A másik probléma h mindig 10-20 percel később kezdjük az órákat és ezt az én időmből veszi el, valamint megáll beszélgetni/beugrik egy rokonhoz és én addig 20 perceket állok,"
Én itt mondtam volna már, hogy ez így nem oké. Nem ezért fizetsz... 5 perc bolt vagy valami belefér mert azt mindegyik csinálja, de nehogy már 15-20 perceket elvegyen..
Kép alapján akkor Pécsen vezetsz? Ha gondolod és váltani akarsz én tudom ajánlani az oktatómat én is Pécsen vezettem. Privátba akkor írj rám és elküldöm.
-
jerry311
nagyúr
válasz #53006848 #15233 üzenetére
Két súrlódó felület kopik és melegszik. Már azt is megérzed, amikor csak összedörzsölöd a két kezed. Se nem nehéz, se nem gyors. Az autónál meg percenként minimum 1000 kört megy súrlódva a kuplung...
Egyes oktatókat zavar, másokat nem. Pl. az én oktatómat zavarta, mert hosszútávra tervezett a kocsival, minimális szerviz költséggel.
-
HoaryFox
őstag
válasz #53006848 #15233 üzenetére
Én úgy szoktam, hogy ha látom, hogy piros, akkor mielőtt megállok már kuplung be - üres- kuplung ki és lábféket tartom. Aztán ha zöld, kuplung - egyes be -
nagy király a hangerőstart. Kuplungot, kinyomócsapágyat fölösleges terhelni.Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
djdaniel
senior tag
válasz Imilenni #15236 üzenetére
Vizsgán majd én is ettől tartok h belenyúl a vezetésembe, mivel most is szeret a semmiért belenyúlni.
pl: tegnap nem tudta megvárni h a lámpánál a vonalig guruljak, már befékezett h nem látod a vonalat!?
Én magas vagyok, ő alacsony, én még látom a vonalat, amikor ő már nem...
Kereszteződésben szintén, kb 80m.re jött szemből az autó, simán betudtam volna balra kanyarodni, ő szerinte esélytelen lett volna. Ha meg megállok akkor lassú vagyok..."Holding91" igazad van, ahány ember annyi szokás. Nála maradtam, elment volna egy hetem még kapok másikat..
Forgalmi vizsgán az átvizsgálásnál a tolatólámpát és a rendszám világítást is kell ellenőrizni ?
Oktató eddig nem mondta, tegnap youtube-os videóban viszont láttam.[ Szerkesztve ]
-
Atomgeszi
veterán
1 hét alatt végeztem e-learning T kategória elméleti tanfolyammal.
Hívom őket, hogy kéne időpont.
Hát egyelőre nem tudják, hogy mikor, de szeptember 7 előtt semmiképp. Mondom az király. -
Atomgeszi
veterán
válasz Imilenni #15244 üzenetére
Mondták, hogy 1-2 hét.. azt nem gondoltam, hogy még csak előreláthatólag sem tudják megmondani. Ez durva.. Addig persze nem lehet menni vezetni sem(mondjuk ezt nem értem, hogy miért nem, hisz T csak korlátozva de megvan - tehát azzal eddig is mehettem, hogy legalább az idő ne menjen feleslegesen).
Aki meg elszüttyög még több időt az online anyaggal, annak még több várakozás.
-
hhenry
őstag
Sziasztok! Mostanában fogom kezdeni a jogosítványom,voltam elsősegély tanfolyamon (Nem éreztem túl hatékonynak,nem maradt meg sok dolog) 2 hét múlva megyek vizsgázni,mire számítsak,valami jó tanács esetleg,hogy mire figyeljek oda nagyon?
-
djdaniel
senior tag
válasz hhenry #15246 üzenetére
Szia. A kihúzott tételt nyugodtan gondolt át, ha valami nem jut az eszedbe mond h egy pillanat még átgondolom, én így csináltam, nem szóltak érte és elsőre sikerült. Én kaptam a sulitól tételeket amit végig olvastam párszor, mert az elsősegély tanfolyamról nem sok maradt meg, ha szeretnéd eltudom küldeni.
Viszont volt egy srác aki lefagyott és a fektetési módok se jutottak az eszébe, a vizsgáztató annyit mondott : annyira alap h aki nem tudja, sajnos nem tudja átengedni.
Szóval nem kell túl parázni, ha normálisan készülsz sikerülni fog. -
djdaniel
senior tag
válasz hhenry #15248 üzenetére
[Itt megtalálod a tételeket]
Ezt a youtube-os videót néztem meg párszor sokat segített, annyi h rautech műfogásnál nem teszi keresztbe a lábat, többi viszont jó.
Ezeket a fektetési módokat nézegettem a képen, megmutatni nem kellet egyiket sem, viszont elmondani igen.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fotók, videók mobillal
- Renault, Dacia topik
- Okos Otthon / Smart Home
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...