- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- TCL LCD és LED TV-k
- Androidos tablet topic
- Gaming notebook topik
- 3D nyomtatás
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- OLED TV topic
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jUUh
addikt
válasz molnarpeter #14450 üzenetére
Értem, köszönöm. Forgalmi vizsgán szerintetek érdemes egyből felnyomni a tompítottat? Ismerősök akik vizsgáztak nem egyértelműen nyilatkoztak, volt, akinek szóltak, ha indulásnál feltette, van akinek nem...Na mindegy is, köszöntem szépen mégegyszer a gyors választ! További szép napot!
Samsung Galaxy S23+
-
jUUh
addikt
-
pvt.peter
őstag
válasz pvt.peter #14448 üzenetére
Kozben most megneztem a Webjogsi KMR szerzodest de nem igazan talaltam meg a kerdeses reszt ami arra vonatkozna, hogy a forgalmi vizsga 11000Ft -os dija mellett kikellene fizetnem az oktatonak 1 vezetesi ora dijat is.
Ez egy jogszabaly lenne vagy pedig minden autosiskola sajat maga donti el ennek a dijnak a szuksegesseget?Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.
-
hurenzon
senior tag
tud valaki online kreszvizsga gyakorlót? lehetőleg olyan kérdéssorral ami az éles vizsgán is lesz.
-
hurenzon
senior tag
válasz haromegesz14 #14456 üzenetére
ami nem fizetős?
-
kreszjogsi
újonc
válasz hurenzon #14455 üzenetére
A jogszabályi előírás úgy szól, hogy a kötelező vezetési óraszám B kat esetén. 29+1 óra. A +1 óra az a forgalmi vizsga. Ez kint van az oldalon is, hogy a forgalmi vizsga is vezetési órának számít: http://webjogsi.hu/kepzeseink/b-kategoria/ valamint az iskola írásos tájékoztatójában is: http://kmr.webjogsi.hu/wp-content/uploads/irasos_tajekoztato_v2_6KMR.pdf
Ez minden iskolánál így van!
-
kreszjogsi
újonc
válasz hurenzon #14457 üzenetére
Ami nem fizetős és a vizsgán használt kérdéseket tartalmazza olyan nagyon nincs. Jobban jársz ha megveszed 4600-ért a tesztet: http://kreszteszt.webjogsi.hu/
Ez az etitános ahogy sokan hívják, de ezek az eduKRESZ kérdések. Ez van a vizsgán. http://edukresz.hu/vizsgakerdesek/ Ők adják a hatóságnak is. -
pvt.peter
őstag
válasz kreszjogsi #14458 üzenetére
Gondolom nekem szántad ezt a választ
Mellesleg köszi, most már világos minden.Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.
-
bundli
tag
Sziasztok!
Ma voltam túl a második gyakorlati alkalmon, (4. óra) de kicsit elfogyott a lelkesedésem a mai óra után. Elég sokszor lefulladtam és szerintem elég sok hibát is vétettem. A fő bajnak azt éreztem, hogy amikor az oktató beszél és figyelmeztet erre-arra (ami teljesen jogos) akkor nehezen tudok koncentrálni a többi dologra komplexebb helyzetekben. Itt arra gondolok, hogyha be kell kanyarodni egy egyenrangú kereszteződésben figyelni kell a váltásra, táblákra, jönnek-e jobbról, jó íven kanyarodjak, sebesség ne legyen túl gyors stb. és e mellé még az oktató is beszél az előzőeken felül, azokat is fel kell fogni, végrehajtani stb.
Főként azért probléma, mert az oktató azt hiszi, hogy nem ismerem a KRESZ-t, pedig nem erről van szó, csak nincs időm minden táblát és apró jelet észrevenni és átgondolni egyszerre...Ez csak az elején ennyire bonyolult, vagy valamin változatnom kéne?
-
pvt.peter
őstag
válasz bundli #14461 üzenetére
Szia,
Ez sajnos ilyen, de idővel változni fog.
Nekem is nagyon sokáig nem sikerült koncentrálnom megfelelően mindenre, de az órák alkalmával egyre jobb lett minden. Egy idő után jönni fog minden magától.
Kérd meg az oktatót, hogy akkor magyarázzon amikor kevésbé vagy leterhelve vezetés közben, pl. egyenesen mész stb.Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.
-
Yasuo
aktív tag
Erről hallott már valaki valamit? Mennyi az igazságalapja?
Mert én most vagyok benne éppen a jogosítványszerzésben, és lassan jönne ez az elsősegélyes rész is. Igazából örülnék neki, ha nem kellene ezt is megcsinálni, az autósok nagy része úgyis elfelejti időközben az ott tanultanak.S9+
-
Andris837
senior tag
Félreértelmezések vannak szokás szerint. Elsősegély vizsgát mindenképp meg kell csinálni, csak ugye a feleslegesen futott köröket csökkentik le. Én sem igazán értettem, hogy az elsősegély vizsgaigazolást mi a bánatnak kellett bevinnem a közlekedési hatósághoz, hisz ott nem adtak semmit... Viszont most ugye majd az okmányirodába kell bemutatni, ha csinálják a plasztikot.
iPhone SE (2022) | iPad (9. gen) | HWAPO | Ryzen 5 3500X / 16GB 2666MHz / MSI A320M-A PRO / ZOTAC GTX 1660 6GB TWIN FAN
-
Sanki
addikt
válasz bundli #14461 üzenetére
Nem kell aggódni, még nagyon az elején vagy. Próbálj meg minél előrébb tekinteni (ne csak az előtted lévő pár métert nézd) és átgondolni, hogy mit kell majd tenni.
Ha megvannak a mozdulatok, akkor szépen lassan nem is kell majd mindenre külön koncentrálni.Az oktató azért mondja el a dolgokat, hogy segítsen Neked, mire kell figyelned, ez csak később Neked válik a hasznodra. Ha pedig valami nem egyértelmű nyugodtan kérdezz vissza.
-
Rick3D
senior tag
Sziasztok !
Volna pár kérdésem remélem tudtok segíteni.
Az E-titan = Edukresz? Ha nem akkor számít hogy melyiket választom ?
Muszáj valamelyik autóiskolánál jelentkeznem és onnan tovább választanom az online képzést ? -
kreszjogsi
újonc
válasz Rick3D #14468 üzenetére
Csak és kizárólag az e-Titán képzésadminisztrációs rendszeren keresztül tudod elérni az edukresz online tananyagokat.
KRESZ-t ha vizsgázni akarsz belőle, akkor csak úgy tudsz, hogy beiratkozol egy autósiskolába. Ez jogszabályi előírás. A választott autósiskola fog majd hatósági vizsgára jelenteni. Te nem tudsz jelentkezni. Legalább is az elsőre nem. Ha pótvizsga van az más tészta...azt magadnak intézed.... -
Rick3D
senior tag
válasz kreszjogsi #14469 üzenetére
Köszi , már közben informálódtam , épp a második modulnál tartok. Felülmúlta az elvárásaimat nagyon érthető és részletgazdag minden ezidáig.
-
TD87
újonc
Üdv. a következő a gondom. Megcsináltam a jogosítványomat. Elsőre sikerült, de nem érek vele semmit.
Ugyanis. Egy régi kis dízelesen tanultam vezetni. Otthon benzines van. És nem megy folyton lefullasztom.Tehát gyakorlatilag nem tudok vezetni. Elméletben értem én mit kéne csinálni, szóval köszi, de nem kell elmondani , elméletben értem, de az elmélet nem ér sokat, de hiába értem mit kéne másképp csinálni, nem sikerül.
Szóval hiába tudnám hogy a kuplung pedál is más, de nem érzem. Lehet annyira berögzült amin tanultam.Otthoni kocsival nem akarok többet gyakorolni nem kéne szétcseszni. Arról meg nem tehetek ,hogy az oktató csak ennyire tanított meg. Most vele is mit csináljak? Kérjem számon?
Inkább az érdekelne, hogy hol érdemes plusz órákat venni? Nyilván benzinessel, hogy azt tudjam gyakorolni ami a probléma
Dízellel nem volt gondom, nem fulladt, jól parkolok, jó volt az úttartás, váltás, kormánykezelés.
De ha lefulladok cseszhetem, ha egy kereszteződésben vagy lámpánál állok. Az sem opció, hogy falábú vagyok járjak csak dízellel. -
SUPREME7
őstag
Én benzinesen tanultam, az oktatás során talán egyszer fulladtam le, majd ahogy meglett a jogsim, saját autóval, annyira stresszeltem lámpánál, hogy 1-2 hétig rendszeresen lefulladtam, mert próbáltam dinamikusan elindulni, és kevesebb gázt adtam mint amennyire engedtem a kuplungot. Menj egy forgalommentes helyre és gyakorold, egy kolllégám most rakta a jogsit, ő még mindig úgy indul, hogy 1500-2000-ig felpörgeti a motort, és csak utána engedi a kuplungot, neked is innen javaslom az indulást, amíg be nem áll a lábad arra, hogy egyszerre csinálva is menjen.
És tegyél ki egy T betűt a hátsó ablakra, sokkal türelmesebbek lesznek az emberek.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Keress oktatót, hogy szeretnél pár órát gyakorolni benzinessel. Valami pici autót keress 1 literes körüli motorral, a többi az oktató türelmén múlik Nem említetted, de vehetsz automatát is Máskülönben eltérően kell vezetni a két fajtát, nem tértél ki rá, azért leírom. Benzines induláskor kér mindig kis gázt, 1500 körül finom kuplungolással elég szokott lenni. Dízel alapjáraton is elindul, ha legalább közepesen nagy motor (1.6 TD ügyeskedést igényel még, 2.0 körüli dízelekkel általában könnyedén működik a módszer), parton ez praktikus lehet, ha már ismered az autót, és akkor kuplungolás közben felengedett lábfékkel is el tudsz indulni. Benzines 2-3000 fordulat között legyen forgalomban, dízel 1500-2500, de ha már biztosabb vagy a dolgodban, meleg motorral illik néha nagyobbat gyorsítani (dízelek, főleg az újabbak le tudnak kormolódni több helyen). Ami még fontos kuplungolással kapcsolatban, és nekem nem esett le elsőre, hogy a fogáspont megtalálása után gyakorolni kell, hogy ne engedd feljebb a pedált, hanem tartsd úgy egy kicsit a lábad, várd meg az elindulást, csak utána engedd fel teljesen. Kezdetben tarthatod 2000 körül a fordulatot elinduláskor, majd később ráérsz finomítani.
Supreme: szvsz a T fölösleges
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ez most nem fog tetszeni amit írok (lehet, hogy a többieknek sem), de nehogy már az oktatód legyen hibás csak azért, mert neked kb jó eséllyel az átlag alatt van az érzéked ehhez a témához.
Mit tudott volna megtanítani pluszban szerinted? Külön benzines autón is órákat adni neked vagy egyáltalán mire gondolsz? Igen, kicsit másképp kell felengedni a két autón a kuplungot, de akinek egy csöppnyi érzéke is van a vezetéshez annak pár elindulás elég a másik autóban ahhoz, hogy ne legyen ilyen téren gondja. És ez igaz akkor is, ha egy frissen tanult sofőrről van szó. Sőt, csak ebben az esetben igaz, mert egy rutinos vezetőnek meg nem is szabad ilyesmivel gondban lenni még akkor sem, ha még nem ült az adott fajta autóban. Arról már nem is beszélek, hogy akár két benzines autó között is ordas nagy különbség tud lenni elindulás terén.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
molnarpeter
nagyúr
válasz sityupityu #14476 üzenetére
Kb minden egyes autóban más a kopás miatt is Mióta szinte hetente mást hajtok, automata párti lettem
-
veterán
válasz molnarpeter #14477 üzenetére
Kb minden egyes autóban más a kopás miatt is
Ennyi.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
TD87
újonc
válasz sityupityu #14476 üzenetére
Akkor csöppnyi érzékem sincs hozzá.
Béna vagyok ez van, aláírom.
De ez eddig nem derült ki!De igen az oktató hibája. Hogy kaphattam úgy jogosítvanyt ha nem vagyok rá alkalmas?
Egy oktatónak igenis látnia kell mire képes a diák. Miért nem látta hogy ügyetlen vagyok miért nem figyelmeztett készített fel?
Nem lenne szabad hogy akinek nem megy, levizsgázhasson. Sokat érek vele hogy hajszálpontosan parkolok. Mert az oktatót semmi más nem érdekelte. Csak a pontos parkolás.
Ha valaki nem tanul meg vezetni az nem csak zavaró az életveszélyes lehet.
Az oktató szerint teljesen jol kezelem a pedálokat!!
Ne már hogy nem látta hogy nem jól csinálom és egy benzinessel szarban leszek. -
TD87
újonc
válasz molnarpeter #14475 üzenetére
Kösz így lesz. Elméletben értem , de nem sikerül.
Amin tanultam gázt hozzá se kellett adni , kuplung be es fel , gurul. Azzal egyszer se fulladtam le.Erzem én hogy lenne egy pont a benzinesnél amit tartani kéne , de még se találom el.
-
molnarpeter
nagyúr
Menj vmi sík terepre, pl üres parkoló. Gázzal tarts fordulatot. Kuplungot kezdd módszeresen felengedni, nagyon-nagyon lassan. Mikor megmozdul az autó, ne engedd feljebb egy kis ideig, csak ha már teljesen megindult az autó (eleinte pár másodpercig is így tarthatod). Következő feladat az lehet, hogy part aljára odaállsz, és kicsit felgurulva csúsztatott kuplunggal nem hagyod visszagurulni.
[ Szerkesztve ]
-
TD87
újonc
válasz molnarpeter #14483 üzenetére
Értem. Az volt tapasztalatom : kuplung benyomtam, kezdtem felengedni , kicsit engedtem az auto meg nem mozdul, még egy kicsit engedek rajta es lefullad.
Nem találom hogy mennyit engedjek és hol tartsam meg. Meg hogy mennyi gázt adjak.Amin tanultam ha gyakorlatilag lekaptam róla a lábam is indult. És kuplunggal egész jól eltudtam szabályozni mennyire lóduljon meg egyesben vagy tolatáskor.
Azt hiszem mindem képp fizethetek es keresnem kell egy benzines tanuló kocsit.
Fater nem igazán akarja hogy az övén gyakoroljak. Tegnap túl sokszor fullasztottam le. Félti. Ezt pedig megertem. De ha nem gyakorlok most sose tanulom meg.Nagyon bosszant különben, az ügyetlenségem.
-
TD87
újonc
válasz Gyula84 #14484 üzenetére
Hát...azt hittem jól kezelem ,eddig. De nézd sok olyan van akinek van nyelvvizsgája de egy vonatjegyet nem tud kérni.
Én is így érzem most magam.Es hol vannak még a nehezebb feladatok. Enelkedőn elindulni?
Különben most gondoltam csak bele, ezt pl sose csinaltam míg vezetni tanultam. Egyszerse gyakoroltuk, hogy meredebb emelkrdőn indulás megállas. Volt tolatva szlalom menet. Meg olyan precízen parkolok...de mit erek vele?
Mondjuk benzinessel mire sikerült egyszer elindulni és mentünk a hegyek közé jó kis kanyargós emelkedős út sok le fel váltással az is egész jól ment.
De a városban làmpa/ kereszteződes, és annyi. Ha ujra elkellett indulni lefulladtam .
-
.DLL
veterán
Azért ez nem szép tőle sem, hogy nem enged gyakorolni Faterod, inkább támogatnia kellene, mert így hogy ennyire félti, csak téged stresszel, pedig, pár ilyentől nem lesz baja, különben az összes benzines tanulóautót is lehetne cserélni hamar, hisz azokat is sokszor lefullasztja minden tanuló a kezdeti időben.
"uplung benyomtam, kezdtem felengedni , kicsit engedtem az auto meg nem mozdul, még egy kicsit engedek rajta es lefullad."
Mert eközben a motor fordulatszám valszeg nem volt elég magas. Persze túl magas se legyen mert akkor megránt és meglódul, de eleinte inkább kicsit magasabb legyen, ahogy előttem is tanácsolták, akkor el fog indulni a kocsi. Nem árt ha van fordulatszámmérő, és akkor a hangját össze tudod párosítani számértékekkel, később pedig már hangra is megmondod kb. mennyit forog a motor.Az sem árt, ha nem egy szétkopott kuplungtárcsa van a gépben, hogy finoman, már kis csúsztatással is tudjon indító erőt átvinni, de ezt ugye nem ismerjük. Amúgy tényleg, milyen kocsiról van szó, csak kíváncsiságképp.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
Rick3D
senior tag
Bocs hogy beleszólok de én még soha életemben se nem hallottam se nem láttam olyan aki egy akármilyen nyelvizzásgát lerak akármelyik nyelvből és nem tud egy jegyet vételezni magának ... ez kb az a hiedelem hogy minek a nyelvvizsga van aki úgy sem tud megszólalni. Maximum ha nem gyakorolja baromi sok évig de az olyannak f*sznak a nyelvvizsga ... ? Ámbár létezik de nem a nyelvvizsgát minősíti hanem azt az állatot aki fölösen törte magát miatta.
Nem értem mi nem megy neked, én még a KRESZ vizsgám előtt vagyok 2 modullal. A szombati napon elmentünk gyakorolni (egy haverommal) és ahogy a nagykönyvben megvolt írva úgy csináltam mindent és siker, 1x fulladtam le mert még szoknom kell az arányokat. Soha életembe nem ültem még azelőtt vezető ülésben és soha nem is érdekeltek az autók. Félre ne érts nem a saját vállamat veregetem de ez első modulos anyag. Ha én nekem sikerült kétlem hogy másnak ne sikerülne. Azért még a dombon felfelé menettől tartok annak ellenére hogy az is megvan elméletbe A puding próbája az evés
-
ficere
aktív tag
Amikor elkezdtél vezetni, nem kérdezték milyen autón szeretnéd a gyakorlatot?
Machete nem ír sms-t
-
Johnny_vT
senior tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérek oktató/iskola kiválasztásához.
Külföldön élek, de itt végtelenül drága a jogosítvány megszerzése (kb. 4-szerese az otthoninak). 2009 óta van B-kategóriás jogsim, ezt szeretném úgy kiegészíteni A2 (vagy esetleg B125) jogosítvánnyal, hogy a forgalmi órákat a lehető legrövidebb időn belül, szinte egyszerre letudhassam.
Arra az időszakra kivennék egy hosszabb szabadságot, az elméleti részt pedig meg tudom oldani online (azt hiszem ). A vizsgához külön haza tudok ugrani, és az ügyintézés sem probléma.Mennyire lehet ezt megdumálni az oktatókkal? Tudtok ajánlani olyan sulit, ahol levezethető az óraszám 1-2 hét alatt? Budapest, Székesfehérvár, vagy ezek vonzáskörzete?
TD87: Azt írod az elmélettel tisztában vagy, ezért gyakorlati tippet adok.
Tudtál araszolva haladni az oktató kocsin? Tehát amikor gázpedál nélkül, csak a kuplung enyhe (nem teljes) felengedésével gurulsz nagyon lassan egy darabig?
Ha nem, ha igen, próbáld meg ezt egy benzinesen. Nyilvánvalóan le fogsz fulladni sokszor, de ennél jobban nem fogod tudni megtanulni, hogy hol a kuplung fogáspontja.
Tehát gáz nélkül, egyesben nagyon nagyon lassan engedd fel a kuplungot. Mikor érzed, hogy icipicit gurulni kezd a kocsi (és egyben egy picit lejjebb esik a fordulatszám is), akkor megvan a fogáspont. Gyakorold rövid gurulással, aztán úgy is, hogy (mikor a fordulatszám kezd visszaállni) teljesen felengeded a kuplungot (ergo alapjáraton gurulsz). Ha ez már jól megy, akkor tudod, hogy hol kell adni egy kevés gázt is hozzá (a fogáspontnál), de a gáz ellenére továbbra se engedd fel gyorsabban a kuplungot, mint eddig.
Lehet, hogy lassú lesz az elindulás, de biztos és nem fulladsz le[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
TD87
újonc
Ma ismét gyakoroltam.
Most már nem fulladtam le, viszont induláskor mindig rángatott egyet a kocsi. ( úgy csináltam kuplung be , kis gáz tartom a gázt kuplung fel)Tudom nagyon nem jó rángatva indulni persze.
Csak most is 10 percet ha gyakorolhattam?
Fater aggodalmaskodott és addig stresszelt míg újra lefulladtam. Es ennyiHa nem aggódna es feltene a kocsit, és lenne pár órám gyakorolni, úgy érzem akkor eltudnék indulni úgy-ahogy fulladas nélkül.
Na de ezért is keresek erre egy oktatót.
-
TD87
újonc
válasz molnarpeter #14495 üzenetére
Hol keresek ? Budapest. Vidéken lakok itt nincs sok lehetőség. Erdeklődzem már pár helyen, de nem voltak megfelelöek.
-
HoaryFox
őstag
Nem "ugrasz le" véletlenül a kuplungról? Magyarul nem csúsztatod eléggé, hanem hirtelen ráengeded a kuplungot, az hirtelen fordul egy nagyobbat és abból simán lehet rángatás.
Próbáld meg tovább csúsztatni a kuplungot.
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
demerion
tag
Ezt tényleg csak gyakorolni kell. Januárban kaptam meg a jogosítványomat, egy 1.4es D Corsán tanultam vezetni, azóta egy 1.2-es Fabiat vezetek heti párszor. A két autó között pont annyi volt a különbség hogy az első indulásnál majdnem áttoltam a kuplungpedált a tűzfalon Az elején kb minden második lámpánál lefulladtam, azóta megszoktam. A legfontosabb, hogy ne stresszelj! Lámpánál is, ha esetleg lefulladsz nem kell felhúzni magad, szép nyugodtan újra. Kuplung fogáspontig, az autó kicsit megemelkedik, itt megtartod, lassan adod a gázt és ezzel egyidőben engeded fel nagyon lassan a kuplungot. Rángatni akkor fog, ha túl gyorsan engeded fel a kuplungot/kevés gázt adsz. Ha átülsz egy másik autóba - mint a fenti példám is mutatja - előfordulhat, hogy kelleni fog egy kis idő mire megszokod és addig ugyan úgy lehet, hogy lefulladsz párszor
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.