Hirdetés
-
Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
gp A PlayStation 4 és Xbox One változatok automatikusan frissülnek az új kiadásra.
-
Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
it Miközben az EU-ban 1,84 milliárd eurós, trösztellenes bírság ellen fellebbezett az Apple, addig a Kongói Demokratikus Köztársaság ügyvédei új bizonyítékokkal szolgáltak arra vonatkozóan, hogy az almás cég konfliktuszónákból szerzi az ellátási láncnak a nyersanyagokat.
-
Újra kiadták a Redmi Pad Prót
ma Néhol Poco Pad a neve, a jókora kijelző és a versenyképes árazás maradt.
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoltanz
nagyúr
Ez érdekes:
A 180 cm magas zenedobozok már megjelenésükkel és tiszteletet parancsoló méreteivel is jelzik, hogy itt egy nem mindennapi hangfalpárról van szó.
Az MBL 101X az MBL két egyedi fejlesztésű vibráló, egymással függőlegesen szembeállított formabontó hangszóróiból préseli elő a 30 millió Ft -os hangot. A szuperluxus hangfalakat úgy tervezték, hogy hangot a 360 fokban minden irányba egyenletesen sugározzák. Egy komplett szett megépítése kb. 1 hónapot vesz igénybe.[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
sultansmith
senior tag
-
blattida
nagyúr
válasz zoltanz #37151 üzenetére
Már harminc évvel ezelőtt is ilyen hangsugárzókat készítettek, az mbl ebben utazik, nagyon speciális hangjuk van, abszolút doboztalan hanggal rendelkeznek, csak hát ebben az esetben is szükség van külön dinamikus mélysugárzóra, így a hangjuk nagyban hasonlít az elektrosztatikus hangsugárzókéra.
Az említett modell azért a tömegével is igen csak kilóg a többiek közül, a teljes rendszer több, mint másfél tonnát nyom.Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
Patice
nagyúr
válasz blattida #37155 üzenetére
A tömegen nem is csodálkozom, mert fém "membránokból" vannak a "hangszórók". A levegőt a körkörösen elhelyezett lamellák rezgése mozgatja meg, a mágnesük meg le-fel mozog.
Az elrendezést akár meg mondhatnám akár D'Appolito-nak is.
[ Szerkesztve ]
Eladó: Apple iPad mini 1 (2db)
-
Ear001
addikt
válasz sultansmith #37152 üzenetére
Elkelt? Pedig nem zárta a topicot, sőt egy budapesti felhozatalt is írt. És van mégegy:http://www.avx.hu/forum/index.php?/topic/50662-jpw-sonata/?hl=%2Bjpw#entry1452350
-
Auratech
őstag
válasz zoltanz #37151 üzenetére
Egy ion csipogó azért elférne a két dugattyú közt..
Kitaláltam hirtelen egy hasonlót... A sugárzó egy duplafalú, gömb alakú, rugalmas tartály, melynek belül függőlegesen bordázott falai közt ferrofluid van. A tartàlyt vezérelt elektromágnesek tartják a levegőben.
A mágneses tér modulációjával alakváltozásra bírható a levitáló gömb, ami hangot ad ki, ha az alakváltozás amplitudó változása analóg egy hanghullám burkolójával. A gömb foroghat is, amivel stabilabb és még kevéssé irányított a hang. A fizikai kialakítása hasonló lehet a levitáló földgömbökéhez..Auratech Field Recording
-
#10726912
törölt tag
válasz Auratech #37160 üzenetére
Kár, hogy ilyen hosszan írtad le a "találmányod", betenném idézetnek
zoltanz: Van benne Uránium is, az sugározza a Bartók rádiót ( kammerer ajánlásával Bocs )
Egyébként, ha még sincs 30 millád (lekötötted kolumbiai kereskedők fehér részvényeibe, stb), veszel két mi autónkat, a másfél tonna így is meglesz, 10K+ért veszel hangolható dobot, s már kész is az egyedi dizájnos hangrendszer[ Szerkesztve ]
-
contaxg
veterán
Nagyon szenvedek... pár napja full Kondó ezüsttel vagyok bedrótozva! Fura ez az ezüst kábel. Tonálisan inkább egy jobb rézre (vagy inkább hibridre) hasonlít. A felbontása az egyik legjobb amit hallottam.
[ Szerkesztve ]
A jó zenehallgatáshoz nem feltétlen kell minőség. Az egy intellektuális kaland, amit mindenki a saját szintjén élhet meg. A hifi egy eszköz ami ezt az élményt fokozza, de nem feltétlen szükséges hozzá.
-
Auratech
őstag
válasz #10726912 #37163 üzenetére
Bocs, amit írtam, nem lehetetlen hülye, elszállt fantazmagória, hanem a mai fizika állása szerint minden további nélkül megvalósítható hangsugárzó elrendezés. Nyilván nincs sok értelme a meglévő és kifinomult hangkeltőkhöz képest, hiszen jelentős tömege van a nullához képest és az átvitel sem lenne jobb (esetleg fémfóliával borított műanyag lufi..?) és egyébként is, de biztosan adna ki hangot.
Auratech Field Recording
-
contaxg
veterán
válasz Deadzone41 #37166 üzenetére
Gondolom azért mert a hanszereket, előadókat is hasonló módon hallod a térben.
A jó zenehallgatáshoz nem feltétlen kell minőség. Az egy intellektuális kaland, amit mindenki a saját szintjén élhet meg. A hifi egy eszköz ami ezt az élményt fokozza, de nem feltétlen szükséges hozzá.
-
zoltanz
nagyúr
válasz Deadzone41 #37166 üzenetére
Sztem életszerűbb lehet, egy hangversenyen sem egy pont felől érkeznek a hangok.
Valamint nagyobb hely van így, több ember is ideális pozícióba kerülhet.Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
contaxg
veterán
válasz Deadzone41 #37168 üzenetére
Te nem, de sokan mások igen!
Jó lenne egyszer hallani egy ilyen hangsugárzót!A jó zenehallgatáshoz nem feltétlen kell minőség. Az egy intellektuális kaland, amit mindenki a saját szintjén élhet meg. A hifi egy eszköz ami ezt az élményt fokozza, de nem feltétlen szükséges hozzá.
-
#71562240
törölt tag
válasz contaxg #37164 üzenetére
Az ezüstnek eleve nagyon sajátos hangja van a rézhez képest (különösen a felbontást tekintve, ami sokkal hangsúlyosabb magassávot eredményez, és sokkal jobban feltárja a hangberendezés hangjának jellegzetességeit), no meg a Kondo-nak is eleve sajátosan eszköztelen, természetes a hangja. Így együtt nem csoda, hogy furcsa első hallásra.
(#37168) Deadzone41 Pedig éppen ezen párhuzam kihasználása a célja ezeknek (hasonlóan a dipól illetve az omnidirekcionális hangsugárzókhoz). Jobban hasonlít a valóságra, mint a "közeltéri jellegű" szokvány dinamikus sugárzók hangja. Nem csak a hangfelvétel tere, hanem a hangszerhangok is sokkal valóságosabbak tudnak lenni ilyen sugárzókkal, és nem a visszaverődések miatt, sőt a hatása akkor érvényesül legjobban, ha a visszaverődéseket elimináljuk. (Mielőtt felmerülne a szempont, előre megválaszolom, hogy a technológia pozitívumainait egyáltalán nem befolyásolja, hogy a hangmérnökök nem ilyeneket, hanem általában "szimpla" dinamikus hangszórókat használva hallgatják vissza és keverik a felvételeket.)
[ Szerkesztve ]
-
sultansmith
senior tag
válasz #71562240 #37172 üzenetére
Viszont az már befolyásolja, hogy az adott hangszerek rögzítésére használt mikrofonok még mindig egy adott pontból hallgatva közvetítik a hangot. Ergo, a felvétel olyan mikrofonbeállítással és karakterisztikával készül, ahogy az a hangszernek a legelőnyösebb. Ez a hely elég ritkán van a csellista mögött... ez a csoda 360 fokos sugárzó effektive tehát minden irányban képes leközvetíteni, hogy a csellista előtt ülünk.
Ez szerintem sok minden, csak nem életszerű.
Ja, és ember legyen a talpán aki egy ilyen rendszert akusztikailag csillapítani akar...
[ Szerkesztve ]
Babakék is never ever motherfuckin' DIE!
-
contaxg
veterán
válasz #71562240 #37172 üzenetére
Igen ezt az információ mennyiséget úgy "ömleszti rám". hogy közben halál nyugodt és semmi élesség, ( "hars" ) nincs a hangjában. Volt már nálam IC, de így egyben, IC+hangszóróvezeték egy picit más.
Nekem is (fél)omni dobozom van és kell egy kis idő mire vissza áll az agyam a hagyományos két hangszórós felállásra. Gondolom másnak meg ez lehet furcsa elsőre.
(#37175) sultansmith
Két mikrofonos felvételnél külön előny lehet egy ilyen rendszer. A környezet csillapítása nem sokkal másabb mint egy hagyományos előre sugárzó hangdobozé.[ Szerkesztve ]
A jó zenehallgatáshoz nem feltétlen kell minőség. Az egy intellektuális kaland, amit mindenki a saját szintjén élhet meg. A hifi egy eszköz ami ezt az élményt fokozza, de nem feltétlen szükséges hozzá.
-
sultansmith
senior tag
válasz contaxg #37176 üzenetére
well, ma már nem nagyon van egy mikrofonos felvétel. Egy nagybőgőt vagy 4 helyről vesznek fel (nem biztos hogy egy időben), mert jól jön egy a húrlábnál, a hanglyuknál, a nyaknál, na meg 1-2 térmikrofon. De attól még mindig nem látom be, hogy az így kikevert hangzás miért is lesz olyan jó, ha természetellenesen szanaszét sugározzuk.
Na meg akkor most már nem kell a kónusznak fülmagasságban lenni? Sweetspot everywhere? Hát akkor miért nem mindenki ilyet használ?
Babakék is never ever motherfuckin' DIE!
-
Peti66
senior tag
válasz sultansmith #37175 üzenetére
1 "gömb" mikrofon kell csak..belógatva megfelelő magasságban a tér ill. az zenészek közepén/központjában..
De,lehet nem jól tudom...
a'm sorry[ Szerkesztve ]
Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
#71562240
törölt tag
válasz sultansmith #37175 üzenetére
Direkt az ilyen szempontok esetleges felmerülése elleni "védelemként" jegyeztem meg előre, hogy természetesen a hangfelvételtechnológia bizonyos "kétdimenziós" korlátai nem befolyásolják az ilyen körsugárzók (és dipól és omnidirekcionális sugárzók) "háromdimenziós" pozitívumait. Ez két külön dolog, indifferens a körsugárzók előnyei szempontjából, hogy mivel és hogyan mikrofonozol. Pontosabban: legfeljebb annyiban befolyásolhat a mikrofonozás, hogy bizonyos speciális mikrofonozással még inkább ki lehet használni a körsugárzók tárgyalt előnyeit, lerontani vagy "meghamisítani" azonban semmiféle mikrofonozás nem tudja a tárgyalt előnyöket, legfeljebb bizonyos mikrofonozás kihangsúlyozni tudja.
[ Szerkesztve ]
-
Patice
nagyúr
válasz sultansmith #37177 üzenetére
"...ma már nem nagyon van egy mikrofonos felvétel."
Én nemrég akadtam egyre, nem is olyan régi felvétel. Szóval nem felejtkeztek el még erről a mikrofonozási technológiáról.
Eladó: Apple iPad mini 1 (2db)
-
Auratech
őstag
válasz #71562240 #37172 üzenetére
Talán épp ezért kábeleztem be az aktív beag belső interkonnektjeit(az erősítőpanelek között) Siltech G3 dróttal.
A mély tartományok felé egyre kevéssé irányított a hang. A lézerfényhez hasonlóan teljesen vonalszerűen terjedő ultrahangtól az omnidirekcionális subokig. (levegőben)
A subok esetén az irányított (kardioid) karakter a részben kívánatos, hogy előre kicsit többet adjon.
A magasak számára meg a minél szélesebb sugárzási karakter a cél, hogy ne csak egy szűk sávban adjon.
Ennek az az értelme, hogy a hallgatási pozíció szabadabban választható a sztereó hangkép sérülése, színezése nélkül. Tehát a hangtér diffúzitása a sugárzókból. Legalább is a hallgatási pozícióban.A fenn hozott szalagokból kialakított sugárzófelület pont olyan sávosan irányított magas hangképet hoz létre, mint a régebbi, nem kiegyenlített koncerthangosítások ládatornyai, ahol fésűszerűen jelentek meg magas-közép kiemelések és csillapítások a nézőtéren méregetve. Digitálisan ma megoldható a balansz.
Stúdió körülmények közt a szobaakusztika kizárása, csillapítása a cél. Ezért nem előny, hogy pld. az elektrosztatikus hangszórók nem olyan érzékenyek a helységre, hiszen nem pontszerű a felület egy silk-dómhoz képest. Mivel a nagy többség dinamikus sugárzókon hallgat zenét, azon kell jól szólnia.Diffúz membrános dinamikus sugárzókat fülesekben lehet találni. pld AKG701- től Beyer DT990... Ezeknek gyönyörű tere és homogén sztereója van, visszafogottabb basszusok mellett. Néha csaknem Staxos, K100-as, Orpheusos megszólalásban.
Sugárzóknál a Berlini Rádióban volt egy monó lehallgatás egy fagömbbe gyógyított 32 sugárzóval.
Vagy mostanában a Polyhedron Shaped Speaker Unit with 32 Speakers. A maguk fázisgondjaival együtt.Auratech Field Recording
-
bajnokpityu
félisten
hangszerek irányitott hangúak, általában, mikrofonok detto. nem látom a mindenfelé sugárzás miért közelitené jobban a felvételek által újraelőállított valóságot.
kondo számomra kellemes fűszer, de nem mindenható, és sok tud lenni belőle. de én nem kütyüzök,inkább zenét hallgatok...
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
sultansmith
senior tag
-
#71562240
törölt tag
válasz bajnokpityu #37183 üzenetére
"hangszerek irányitott hangúak, általában, mikrofonok detto. nem látom a mindenfelé sugárzás miért közelitené jobban a felvételek által újraelőállított valóságot."
Nem értem a kérdést. Az irányított hangú hangszerek hangja is (háromdimenziós) térben működik és (háromdimenziós) térben irányul, ráadásul szóródik is, hiszen nem "lézerhang". A jól alkalmazott, azaz megfelelően elhelyezett és megfelelő karakterisztikájó mikrofonok is sokmindent megörökítenek a térinformációkból, a jó keverés pedig ezt megtartja, ergo a hangfelvételen is ott van többé-kevésbé a (háromdimenziós) tér. Tehát az a tér, amiben a hangfelvételt felveszik, azaz mikrofonozzák, érthető módon háromdimenziós, erről a háromdimeziósságról több-kevesebb információ rákerül a hangfelvételre (vagy sávonkénti felvétel illetve elektronikus hangszerek felévetele esetén utólag "megteresítik"), ergo nem meglepő, ha a háromdimenziósan sugárzó hangdoboz reálisabb információkat tud közülni a hangszerek hangjáról, teréről. Persze a hangfelvétel esetleges térinformáció-beli hiányosságairól is nyilván többet tudnak közölni a "háromdimenziós térben sugárzó" hangsugárzók.(Most abba ne menjünk bele, hogy valójában nem csak térről, hanem tér-idő kontinuumról van szó, és hogy ennek a kontinuumnak valószínűleg nem csak három, hanem 9-11 térbeli dimenziója van...)
"...e én nem kütyüzök,inkább zenét hallgatok..." Azért, amikor alsóbbfokú berendezéseid voltak, kütyüztél is, nem csak zenét hallgattál! A mostani eszközeiddel persze már könnyű "nem kütyüzni". (Amellett, hogy persze kütyüzöl te most is...)
[ Szerkesztve ]
-
zoltanz
nagyúr
Jól teszitek ha zenét hallgatok, de azért nem lenne rossz elérni azt a térbeli sztereó érzést mint fejhallgatóval.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
bajnokpityu
félisten
válasz #71562240 #37185 üzenetére
Továbbra sem értem,miért kéne jobbnak lennie a mindenfelé sugárzónak, de ezt betudom korlátoltságomnak.
Igényem nincs kütyüzésre, sőt rühellem az ez irányú elfoglaltságot, csak ritka esetben próbálok ki valami újat,ha valamit nagyon ajánl olyan ismerősöm,akinek a fülében bízok. Az utolsó néhány kipróbált dróttól rosszabb lett volna a láncom, és ezeket sokan használják referenciának, jó drágák is, részemről kipipálva a kérdés.
Nagyon fontosnak érzem a kábeleket, nagyjából azonos fontosságúnak,mint egy aktív elem, de az izlésemnek megfelelőeket asszem megtaláltam.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
sultansmith
senior tag
válasz #71562240 #37185 üzenetére
értsd jól: a felvétel, a mikrofonozás a szűk keresztmetszet. Ez akkor lenne izgalmas dolog, ha az adott hangszer (ami monoban szól, és irányt ad a hangnak, (ezért érnek bizonyos hangtestek milliókat)) köré elhelyeznénk térben fölé-alá-köré 20 mikrofont, és úgy felvennénk a teret, amit aztán ez a csodaribbon leközöl. Effektive körbejárhatnánk egy zongorát, ami igencsak érdekes élmény, és hamar rá is jön az ember, hogy csak egy adott irányból szól úgy ahogy kell, ezért nincs is értelme ennek a másfél tonna katarzisnak a szoba közepén.
Babakék is never ever motherfuckin' DIE!
-
#71562240
törölt tag
válasz bajnokpityu #37189 üzenetére
"Továbbra sem értem,miért kéne jobbnak lennie a mindenfelé sugárzónak..." Hozzáteendő, hogy mint szinte minden a hifiben, valamelyest ez is szubjektív és relatív, azaz nem abszolút igazság, hogy a körsugárzó jobb, hiszen vannak akik kevésbé szeretik. Az a lényeg, hogy a körsugárzót azért csinálják, hogy jobb legyen, illetve mert elvileg jobb (te ezt az "elvi jobbságot" vitatod), és a döntő többség azt tapasztalja, hogy valóban jobb. De ebben is vannak különvélemények, és nekik is lehet igazságuk - legalábbis a demokratikus országokban (egyébként pedig legyen elég annyi, hogy "azért, mert Kammerer azt mondta").
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz #71562240 #37193 üzenetére
nem ezt az elvi jobbságot vitatom. de akkor vitázzunk
hangszer irányfüggő. beraknak egy irányitott mikrofont elé(ami visszaverődésekből felveszi a szobát is, igy lesz némi térérzet is a hanganyagban), átkeverik, elhelyezik virtuális térben. majd te otthon lejátszod a gömbsugárzóddal, és hurrá, megkaptam az eredeti hangszert. ami nem lesz sem irányitott, se semmi...
az, hogy gyakorlatban hogy szól,másik kérdés, de az elmélet hibás, szerintem.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
#71562240
törölt tag
válasz sultansmith #37190 üzenetére
Az a "csodaribbon" nem azt valósítja meg, hogy "körüljárod a zongorát", hanem azt, hogy közelebb áll a hangja ahhoz, amit akkor hallasz, mikor a hangversenyen ott ülsz az akárhányadik sorban. Félreérted a problémát, ugyanis hiába valóban szűk keresztmetszet a hangfelvételi technológia (például a mikrofon), közel sem zárt keresztmetszet, nagyon sok minden átjön rajta a hangfelvétel teréből (vagy abból amit a hangmérnök kialakít), ami aztán a "csodaribbonon" lejátszva élethűbb, valóságközelibb élményt adhat.
A hangversenyen a zsöllye akárhányadik sorában ülve sokmindent érzékelünk a zene teréből, és nem csak a hangversenyterem akusztikája miatt, hanem azért is, mert a levegőben nem csak irányítottan terjed, hanem szóródik is a hang, hasonlóan a fényhez, ergo egy bevetetlen búzaföldön játszott zene teréből is sokat érzékelsz, mert a hang szóródik (otthon lejátszva pedig hangszóródik, hehe...). Abból képes a gömbsugárzó többet visszaadni, amit a zsöllye akárhányadik sorában hallasz. Nem kell körbemikrofonozni a hegedűt, hiszen te sem fülezed körbe a hegedűt, amikor hallgatod, hanem ülsz a valahányadik sorban. Két füled van, a legalább két mikrofon pedig szintén sok információt megkap a térről - az meg most mindegy, hogy a nem térben felvett hangokat szintén "térbe helyezi" a keverés. -
sultansmith
senior tag
válasz #71562240 #37195 üzenetére
Tudom, hogy nem ezt csinálja, ezért mondtam, hogy "ez akkor lenne izgalmas". És igen, nekem még mindig az a bajom, amit bajnok istván is mond, hogy a hangszerek hangjának igenis van iránya, ennek meg nincs. Akkor hogy lehetne élethű. Tádámm!
Amúgy látom megtetszett a csodaribbon elnevezés, holnap sztem le is védetem!
Babakék is never ever motherfuckin' DIE!
-
#71562240
törölt tag
válasz bajnokpityu #37194 üzenetére
Nyilván az a gömbsugárzó legfőbb előnye (a sok más előny mellett), hogy ahhoz a "gömbszerű" térhez hasonlóbbat képes teremteni, amely "gömbszerű" térben az a többé vagy kevésbé irányítottan megszólaló hangszer megszólal, vagy amiben a hangmérnök elhelyezi a zenét. A zene egy gömbszerű térben szólal meg (vagy helyeződik bele a hangmérnök által), nyilván egy gömbsugárzó (dipólsugárzó, omnidirekcionális sugárzó) ebből a gömbszerű térből többet képes visszaadni (egyéb előnyök mellett). A zene háromdimenziós térben szólal meg, akár a hangfelvétel eredeti tere ez, akár a hangmérnök hozta létre, márpedig a gömbsugárzó (dipólsugárzó, omnidirekcionális sugárzó) pedig "háromdimenziósabb" teret tud létrehozni, mint a "normál" hangdobozok. Ezért gyártanak ilyen speciális "térsugárzókat", ez a legfőbb előnyük, sok más egyéb előny (és némely hátrány) mellett. Énszerintem a problémázásotok továbbra is indifferens a gömbsugárzó előnyei és a "térbeli valóságosabbsága" szempontjából.
Sultansmith-nek is: Már nem értem, hogy miért ne lenne a gömbsugárzón lejátszott "irányított hangú" hangszerek hangjának iránya, irányítottsága? Hogyne lenne iránya és irányítottsága és hogyne lenne mindenféle egyéb térbeli tulajdonsága, hiszen éppen erről van szó, hogy a gömbsugárzó sokkal inkább képes akár a hangszer hangjának irányítottságát is térben megjeleníteni, merthogy van mélysége és szélessége is a hangjának, sokkal inkább van ilyenje, mint egy "normál" hangdoboznak. Az érveitek alapján a normál hangdoboznak meg csak egyetlen iránya van, azaz "előre" (vagy ahogy a várostromló törökök szokták volt mondani: illéri). Ne feledjétek, hogy kétcsatornás sztereó hangrendszerről beszélünk, nem egy mono hangsugárzóról! A térbeliség megteremtésére a sztereó kétcsatorna adja meg a lehetőséget, és ebből képes a gömbsugárzó eggyel, másféllel, kettővel több dimenziót megjeleníteni, mint az elvileg "csak előre" sugárzó "normál" hangdoboz. Ha az irányított hangú hangszerek hangját vesszük, akkor éppenhogy ezek térbeliségét is jobban meg tudja mutatni a (sztereó kétcsatornás!!!) gömbsugárzó, dipólsugárzó, omnidirekcionális sugárzó.[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
válasz sultansmith #37196 üzenetére
És a te hangfalad sugárzási iránya megegyezik a hangszerével? mert ha nem akkor lőttek a valósághű képnek, az omni, meg abba az irányba is sugároz, de a hologramhoz hasonló tökéletes leképezéshez szerintem is az omni van közelebb..... amióta a VC-2-m van... de lehet hogy ez csak tudatalatti önigazolás...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
contaxg
veterán
válasz sultansmith #37196 üzenetére
Ha valaki megmondja nekem a MÜPA 8. sorában, becsukott szemmel, hogy egy hegedűs háttal vagy éppen szemben játszik a közönséggel akkor megeszem a kalapom! A visszaverődések, a körrnyezet akusztikája lesz ilyen (ideális) távolságból a meghatározó. A hanszerbő is csak az iránya, de apróbb elmozgulásai alihga lesznek hallhatók.
Közelmikrofonozott, csengő-bongó felvételekhez szokott fülnek inkább az a normális ha minden hangszer szuper irányézékeny és rögtön hallható, minden apró nesz és rezdűlés. "Ez kell a jó hifihez", mert az első felállás lapos és unalmas hangképet eredményez ehhez képest.
[ Szerkesztve ]
A jó zenehallgatáshoz nem feltétlen kell minőség. Az egy intellektuális kaland, amit mindenki a saját szintjén élhet meg. A hifi egy eszköz ami ezt az élményt fokozza, de nem feltétlen szükséges hozzá.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen