- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Hővezető paszták
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Projektor topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
Hirdetés
-
One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
ma Középkategóriás telefon és ütésálló tablet is részesült belőle a hétvége előtt.
-
Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
ph A Navi 32 GPU-ra épülő, limitált darabszámú modell a vizuális dualizmus jegyében született, és a 11 Bit Studios láttamozta.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Quetz
őstag
Ha Direct/Pure direct módban mérsz, akkor valóban látnod kell a HPF hatását. Minden más esetben a 80Hz alatti tartalmat rákeveri a mélynyomóra.
Másik fontos dolog, hogy ha az AVR beépített mérő zaját használod, akkor az kikerüli a szoba korrekciót, illetve nem rak rá +10dB-t az LFE esetén. Ha külső mérőjelet küldesz rá, akkor LFE esetén kapni fog +10dB-t illetve átmegy a szoba korrekciós algoritmuson is.
-
Quetz
őstag
válasz VoidXs #166802 üzenetére
A bemásolt kép az "ATSC Recommended Practice: Techniques for Establishing and Maintaining Audio Loudness for Digital Television"-ból származik, de az ajánlás nem Dolby vagy hasonló cégektől jön, hanem hangmérnököktől. Marc Fishman, aki többé kevésbé aktív az AVSForumon írta le, hogy mit használnak:
"When mixing films, we cal the LCR for 85, surrounds at 82 each side, and the sub/LFE chain at 91 referenced to pink noise -20dBFS.
When mastering for home video, we use a matched set of Genelec 1031's at 80db -20."Az oka pedig az, hogy az tapasztalták, amikor 85dB-re kalibrálnak kisebb dubstageken, akkor a moziban túl halk lesz a mix. Amikor viszont 5dB-vel halkabbra vették a referencia hangerőt, akkor ez a probléma megszűnt.
-
Quetz
őstag
válasz Tamoo #166840 üzenetére
Pont ezért nem is venném meg. Ahogy a külföldi tesztelők írták:
Matthew J Poes: I've measured the AV7705 on the QA401 already. My numbers match Amir's in both single-ended and balanced. I had thought that it might be better in single-ended because of the nature of the design, but it's not. I can't post the results here yet since those are going into our video and article. As Amir already said, buy the AV7705/6 for the features. Don't buy it for the performance. I hope the AV7706 is better, but based on what I've been told, it should be identical.
Gyakorlatilag jobban megéri egy Denon X3700/X4700 pre-amp üzemmódban, mint az AV7705.
- Marantz AV7705 Home Theater Processor Review
- Denon AVR-X4700 AVR Review (Updated) -
Quetz
őstag
válasz alphamooncam #166948 üzenetére
Ha 10dB az kétszeres hangosság növekedés, akkor 20dB csak 4x-es, nem 10x-es.
Hogy mik a személyes preferenciáid, az ugye adott, hogy a szakma mit mond róla, az meg szintén. Te otthon reszelgeted magadnak, ők meg évtizedek óta ezzel dolgoznak, amiről évente elismerést is kapnak Oscar formájában. A szakma pedig azt mondja, a mélyeket kisméretű szobákban nem lehet csak és kizárólag akusztikai elemekkel rendbe tenni.
-
Quetz
őstag
Akinek van kedve visszanyerni a basszust: https://beqcatalogue.readthedocs.io/en/latest/
-
Quetz
őstag
válasz BBéci #166971 üzenetére
Ha egy sima egyenest küldök be egy processzornak, az pedig egy ejtett frekvencia választ ad rá, kikapcsolt DSP mellett, az helytelen viselkedés.
VoidXs mért eredményei pedig már az egyéni ízlést tükrözik, nem pedig valamit. amit az elektronika ránk kényszerít.
A Marantznak nem csak annyi hibája volt, a zeneiséget jellemző multitone teszten is csúfosan szerepelt:
Hasonlót én PA erősítők esetén láttam:
-
Quetz
őstag
válasz gab1ka #167066 üzenetére
Nincs olyan, hogy eltűnik a mély. Elég megnézni bármelyik Transformers filmet, vagy a Tenet. Szerintem ezt ismét egy marketinges találta ki, amikor nekiszegezték a kérdést, hogy hát itt ez a lepkefing mélynyomónk, hogy adjuk el? Erre jött a zseniális válasszal, hogy állíttassátok be úgy, hogy ne hallja az tulaj, de a hiánya feltűnjen. Tényleg kalapot emelek előtte!
-
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
válasz alphamooncam #167084 üzenetére
Jól gondolom, hogy ez azon filmek gyűjtőhelye, ahol a filmkészítők a szubbasszus tartományt alulméretezték?!
Ez azon filmek listája, ahol BEQ csapat visszaállította basszust. Valamit megadják a visszaállításhoz szükséges EQ beállításokat is.Nem néztem hány filmről van szó, de első blikkre soknak tűnt, és ennél jóval több filmet lehetne vizsgálni ebből a szempontból.
Amit írtál az értelmezhetetlen. Esetleg arra gondoltál, hogy kevés film szerepel és ennél többet lehetne csinálni?Ha a többségnél megállapítható, hogy "szubszegény", akkor lehet érdemes eleve a szubtartományt megemelni az installáció során, nem pedig flat-re beállítani.
Csak akkor javasolnám a megoldásodat, ha ki akarod nyírni a mélynyomóidat. Végletes példa, de az Atomic Blone kapott egy 24dB-s filtert 50Hz-től. Egyrészt ezt nem tudod kompenzálni +24dB LFE emeléssel, másrészt az 50-80Hz tartomány elég magas ahhoz, hogy az emelés miatt lekoppanjon a mélynyomód és elfüstöljön. -
Quetz
őstag
Ez már ízlés kérdése, hogy ki használja és ki nem. Még mindig jobb, hogy tudsz választani, mintha nem tudnál. A mission statementjük is ezt emeli ki:
Bass EQ or BEQ has been talked about on Data Bass forums... since ~2014 for Restoring some Bluray/4K UHD movies that have had their lower frequencies severely filtered.
The ULF content is still there on the disc for the taking, and with the right software the ULF/LFE levels can be restored.
This is not made up content, noise or filler, it's real low frequency material that "some" sound engineers decided no one needed to hear/feel. So the lowest frequencies output levels were just reduced to soundbar levels, But are still ripe for the picking with the right software. -
Quetz
őstag
válasz jambiyya #167097 üzenetére
Ott az Atomic Blonde grafikonja feljebb. A szaggatott vonal az eredeti, a sima a végeredmény. látszik, hogy jelentősen fel kellett tolni a grafikont.
Ezt a fajta korrekciót nem lehet általánosan kezelni, csak filmenként egyedileg. A megoldás is az, hogy:
- MiniDSP outputon van a saját szobádra számolt EQ
- A bemeneti oldalon pedig a filmre szabott visszaállíto EQ
- BEQ csomag része pedig a szoftver, ami az eredeti MiniDSP konfigodat össze mergeli a filmenkénti konfigokkal. Az eredmény pár ezer konfig, amiből mindig a megfelelőt kell betöltened a miniDSP-be. -
Quetz
őstag
válasz alphamooncam #167105 üzenetére
Amit te írsz, az a house curve. Amit a BEQ csapat csinál az bass restoration. Ez utobbira még rájön a te house curve-d.
Egy house curve nem fog tudni mit kezdeni egy 12-24dB/oktáv high pass filterrel.#167106VoidXs:
Azért mellékelik a grafikonokat, hogy lásd: ez volt és ez lett. A BEQ az advanced usereknek készült, akik eltudják dönteni, hogy megnézik-e a filmet BEQ-val vagy sem. -
Quetz
őstag
válasz alphamooncam #167108 üzenetére
Szerintem írd le lépésről lépésre, mire gondolsz, mert egyre érthetetlenebb vagy. Arra is kitérhetsz, hogy egy általános target curve +3.5dB@45Hz csúccsal hogyan fogja javítani azt a filmet, aminek 45Hz-en 10dB hiánya van, és hogyan hat arra, aminek 45Hz-en 6dB plussza.
-
Quetz
őstag
válasz I'am Dony #167141 üzenetére
1. - A hangerő legyen 0-n, amennyiben a hangerőt -80/+18 tartományban tudod állítani.
2. - A mérőjel legyen -30dB
3. - A mért hangnyomás legyen 70dB
4. - Az LFE hangnyomást legyen 80dB kezdetnekAz LFE-t ellenőrizd le egy 20Hz-300Hz sweepel, mondjuk a center csatornára. A grafikonon az kell látnod, hogy 20-80Hz LFE és az utána következő center grafikon egy szinten van nagyságrendileg.
[ Szerkesztve ]
-
Quetz
őstag
válasz devil-k #167279 üzenetére
Én 188cm magas vagyok, 220cm-es belmagasságból indultam ki az alagsorban, 208cm lett a vége és nem érzem kényelmetlennek. A 200cm szerinten magában meg nem probléma, ha együtt tudsz élni a következőkkel:
- Nem lesz Atmos, vagy kockáztatod, hogy többen lefejelik majd a hangszórókat
- Nem lesz mennyezeti hangszigetelés és/vagy akusztikus elemek
- Oldalfali világításod lesz
- Ha 16:9-es vásznad lesz, akkor az padlótól plafonig fog érni - imax for home - azaz hangáteresztő szőtt vászonban kellene gondolkodnod.
-
Quetz
őstag
válasz devil-k #167290 üzenetére
Szerintem a legnagyobb wow faktor amikor gyakorlatilag nem egy vásznat, hanem egy screen wallt nézel. Engem ez a videó indított el ezen az úton: The Beast, Unleashed
Ezekkel tudsz számolni:
16:9
124": 275 x 155cm
136": 301 x 170cm2.4:1
124": 291 x 122cm
136": 319 x 133cmezek a látható kép méretei, erre jön még a keret, ami 10-10cm szokott lenni általában.
-
Quetz
őstag
válasz spiky03 #167417 üzenetére
Ha a Crown poti fél alatt volt, akkor leht, hogy 20-30dB csillapítást raktál a bejövő jelre, mert a potméter hatása nem lineáris.
Kiindulásnak érdemes így beállítani:
- LPF 160-200Hz körül
- Potméter maximumon, ekkor zéró a csillapítás a bejövő jelen
- Sensitivity: 1.4VA potméteren akkor csavarj lefele, ha zavaró sistergést hallasz a mélynyomóból, vagy -12-re méri be az AVR. A -30 hangerő az meg a halk tv nézéshez való
Az automata vezérléshez annó ezt a kapcsolást találtam:
-
Quetz
őstag
válasz spiky03 #167434 üzenetére
Ledek jelentése:
Signal: 40dB-vel clipping alatt, ez a törpapa messze vagyunk még?
-20: 20dB-vel clipping alatt
-10: 10dB-vel clipping alatt
Clip: na ez már nem jó, négyszögesíted a kört éppen
Thermal: Ez már nagyon nem jó, paks is leolvad mindjárt és túlmelegedik a végfok.Az erősítőd akkor működik üzemszerűen, ha ha masszívan világít a -10 led. . Mondjuk amikor először raktam össze a rendszert és Hulk leugrott az egyetemi függőfolyosóról, majd betojtam. A hangtól, meg hogy vörösbe ment a Crown.
#167426Khaosz55
Halkabb lesz persze, ha csak az sensitivity-t állítod át. De ugyanakkor növeled a felbontását a rendszernek, mert ugyanazt a frekvencia tartományt nem 0-0.75V hanem 0-1.4V tartományra fogja leképezni. -
Quetz
őstag
válasz alphamooncam #167477 üzenetére
Ne aggódj, nincs igazad
-
Quetz
őstag
válasz Khaosz55 #167475 üzenetére
Szinte minden végfoknak van saját zaja, ezt az angolok "residual noise"-nek hívják. Ha közel hajolsz a hangszóróhoz és ott hallod, akkor az teljesen normális.
A másik faktor, hogy minél magasabb a hangszóró érzékenysége, annál jobban kihozza ezt a zajt. Hajtottam Crown XLS1502-vel Arendalokat és most a BMS-t is. Az Arendal Monitor érzékenysége elmarad a BMS mögött, ott nem is hallottam zúgást, csak pár centi távolságból. A BMS-t néha hallom, filmnézés elött vagy után.A másik tapasztalat kábelekkel, hogy minidsp - Crown összekötése esetén ha RCA-t használtam, akkor nem volt földhurok zajom, amikor az RCA-XLR átalakítót, akkor volt. Ugyanezt az átalakítót használva a Denon és egy Apollon végfok között nem volt semmi zaj.
-
Quetz
őstag
válasz spiky03 #167492 üzenetére
- Végfokról megy a mélynyomód, tehát mindig be van kapcsolva.
- A Crown potmétere csillapítást állít. Tehát ha a Marantz kiad 2V-t az LFE preouton és maximumra tekered a potmétert, akkor a végfok is 2V-t fog kapni. Amikor vissza tekered a potit, akkor meg mondjuk csak 1.5V-t. Hogy mennyi a csillapítás, az nincs dokumentálva a user manualban. -
-
Quetz
őstag
válasz alphamooncam #167526 üzenetére
Tessék: PC -> Okto dac8 PRO -> Hypex multichannel végfok.
-
Quetz
őstag
válasz alphamooncam #167535 üzenetére
Az SPDIF régi és elavult. Ez nem vita tárgya, hanem tény. Fallback opcióként használják azok, akik nem tudnak valamilyen okból modernebb kapcsolatot kiépíteni. Az hogy neked nincs igényed DD/DTS hangnál jobbra, az személyes preferenciád, de fentieken nem változtat.
Ma alapvető elvárás, hogy DTS:X/Atmos audiót tudj átvinni a lejátszóból a processzorhoz. Nem csak azért mert az Atmos élmény annyival jobb lenne, hanem sokszor egy Atmos keverés egy új, jobb remixre épül. Ezt pedig akár natív, akár uncompressed pcm formában nem lehet átküldeni SPDIF-en.
-
Quetz
őstag
válasz alphamooncam #167541 üzenetére
Kérlek, ne csak olvass, értelmezz is. Az Atmos mix lényege nem az Atmos, hanem veszik a régi mixet, újra keverik majd kiegészítik atmos meta adatokkal. Ennek mellékes következménye, hogy az új Atmos hangsáv még 5.1-en is jobban szól, mint a régi.
-
Quetz
őstag
válasz alphamooncam #167547 üzenetére
Azért az ugye még érthető, hogy két különböző hangkeverés szolhat különbözően, és az újabb az lehet jobb? Vagy esetleg még üt a beigli koma és beszéljünk erről késöbb?
Csak hogy segítsek példával, a Blade 1998-as film. 2012-ben jött ki a Bluray változat DTS-HD Master Audio hanggal. 2020-ban kiadták 4k Blurayen, újra kevert hanggal. Azért ez az új, mert 2020 később van mint 2012. A különbségek elég "látványosak"
-
Quetz
őstag
válasz alphamooncam #167550 üzenetére
Az Atmos a többség számára Dolby Truehd, az AVR ignorálja az atmos meta adatokat a bitstreamben ha nincs elég hangfal. A film hangját pedig nem azért keverik újra, mert azt gondolták, hogy jobb eredményt lehet elérni, hanem mert a 4k bluray Atmos/DTS:X nélkül ma már szinte eladhatatlan.
A formátumok témakörröl annyit, hogy én még jó DD hangot nem hallottam, amikor mellette elérhető volt DTS vagy veszteségmentes verzió is.
A veled való társalgásról egy régi kedvenc filmem jutott eszembe, lehet meg is megnézem
"Drax: Ne diskuráljunk, inkább ments ki ebből a rút rabigából!
Quill: Egyetértek a két lábon járó szinonimaszótárral.
Drax: Soha többé ne hívj szinonimaszótárnak!
Quill: Ez csak egy metafora.
Mordály: Mindent szó szerint értelmez. A metaforák elrepülnek mellette.
Drax: Semmi sem repül el mellettem. Kivételesen jók a reflexeim. Simán elkapnám." -
Quetz
őstag
válasz Jenő76 #167591 üzenetére
Dekódolás nem történhet analóg formában, tehát minden processzor digitális, az AVR processzáló része is, még akkor is ha nincs rajta HDMI.
Digitális végfok nem létezik, a class D az nem "class Digital". Mellesleg a nagynevű házimozi gyártók kezdenek átállni a class D-re. Storm, Focal, NAD, ATI... Pascal, Hypex vagy Purifi végfokokkal gyártanak mind.
-
Quetz
őstag
válasz VoidXs #167595 üzenetére
Ez vajon minek számit? A képek az ATI 6000 referencia végfokról vannak, ami hivatalosan class A/B. A boardról kiadott infó:
"AT6000 production board. Through-hole construction insures high-current capability for the finished amplifiers. Input components on the left. Power supply on the right. We're using 18 small (3,300 mfd) filter capacitors (total capacitance is 59,400 mdf per channel). Many small caps reduce series resistance and improves performance."
-
Quetz
őstag
Első körben néz meg, mindent jól állítottál-e be: https://www.dropbox.com/s/51jpnxet3bvew2k/REW%20101%20HTS%20Current%20Version.pdf?dl=1
-
Quetz
őstag
válasz BBéci #167606 üzenetére
Nézd meg a Nord weboldalát: https://www.nordacoustics.co.uk/nord-one-hypex-mp-multichannel
Az 5 csatornás 150W @ 8ohm verzió £1,224 + Áfa. Ez valószínűleg két sztereó és egy monó modulból épül fel. De konfigurálhatsz magadnak szabadon 2-8 csatorna között is végfokot, kérheted lábakkal vagy rack füllel, stb...[ Szerkesztve ]
-
Quetz
őstag
válasz python1 #167617 üzenetére
Hát, elég vegyes
1. A legutolsó hangkártyámat, ami egy Asus Xonar dg volt asszem, 8 éve raktam ki, mert felerősítette a pci bus kommunikációt. Hallottam az egér mozgást, a hdd működését. A problémám az, hogy nehéz látatlanban megmondani, fogjod-e ezt tapasztalni egy új htpc esetén. Lehet, hogy ma ez már egyáltalán nem akadály
2. A második probléma forrás, hogy kevés mérési eredmény található, és nem biztos, hogy ki fogja tudni hajtani a végfokot. Egy Hypex modulnak akár 2.6V jelszint is kellhet a maximális teljesítmény eléréséhez.
3. A Harmadik problémám a PC. Windows/MAC oprendszerekre elérhető a Dirac live, Audiolense, Acourate. Ugyanakkor Windows esetén képtelen voltam megoldani, hogy mindig bekapcsolt állapotban menjen a gép, vagy normálisan működő standby legyen. Amikor átmentem Linuxra, akkor ott tökéletesen ment minden. Viszont az EQ és a hangrendszer kezelés még fapadosabb, nehézkesebb mint a másik két OS-en.
A SINAD csak az első dolog, amit megnéznék egy audió eszköz esetén, ha rossz a SINAD, akkor nem foglalkozom vele, ha jó, akkor jöhet a többi mérés. A legjobb SINAD értékek hangkártya esetén a Monolith HTP-1, Emotiva RMC, Denon X4700 szintjén mozognak. Érdekes kérdés, hogy van-e értelme szívni a PC-vel, vagy szimplán veszel egy AVR/processzort és még Atmos is megmarad mint lehetőség..
Ha ezt a három problémát le tudja valaki küzdeni, akkor szerintem simán ki lehet hozni high-end hangzást PC-ből is. Végül is, azoknál is pont azt fizetjük meg, hogy a mérnökök több ezer órát beleöltek abba, hogy egy működő cuccost rakjanak össze.
DIY vonalon és tavaly óta külső USB dacokat nézegetek, de bevallom, még nem értek hozzá, hogy egy Motu mondjuk hogy működne a rendszerben. Meg kéne szerezni egy multichannel dirac live trialt pc-re, de egyelőre csak a sztereó elérhető.
-
Quetz
őstag
válasz denesdr #167625 üzenetére
Megnéztem, az új Denonok lekapcsolt végfokok mellett 180W-ig hozzák a Hypex nagyságrendű THD+N-t, az NC502mp modullal. Ha pedig duplázódna a rca2xlr kábel esetén a feszültség, akkor a maximumot is kitudják hajtani a végfokból. hmmm... le kell győznöm a sötét oldal csábítását.
-
Quetz
őstag
válasz python1 #167633 üzenetére
Ahogy Tamoo is írta, a Denon szintet lépett azzal, hogy a DAC szekciót lekapcsolhatóvá tette a végfokokról.
Bekapcsolt végfokkal ezt kapod:
Kikapcsolt végfokokkal pedig két nagyságrenddel jobbat:
Ez nem sokkal marad el az Emotiva RMC-1-től.
A jitter teszt elmarad az Emotiva értekeitől:
És az Emotiva topikból hiányzik a "zeneiséget" jellemző 32 multitone teszt az 1.9-es firmware-el, csak a Denonhoz találtam:
Szóval jobb az Emotiva mint a Denon? Hangminőség szempntjából egyértelműen jobb. De nem 4x jobb, amennyiszer többet kérnek érte, és az elérhető végfokok 90%-t a Denon is kitudja szolgálni úgy, hogy nem lesz gyenge láncszem.
Ha pedig valaki bevállalja, hogy DIY módon old meg dolgokat a hangminőségért cserébe, az vesz egy multichannel DAC-t vagy hangkártyát, ahol ilyen értékeket kaphat, messze maga mögött hagyva bármelyik high-end gyártót:
-
Quetz
őstag
válasz Dorian #167662 üzenetére
Gondolom azért, mert ez volt 2013-ban a csúcs Denon AVR. Az utána következők már nem rendelkeztek ezzel a tulajdonsággal. Azoknál a modelleknél jött vissza a lehetőség a lekapcsolásra, ahol több csatornát tudott dekódolni az AVR, mint amennyi végfokkal rendelkezett. Azonban még akkor is csak a front jobb/ball volt normális választási lehetőség.
A 3700/4700 viszont középkategóriás cucc, ezért is tartom nagy jelentőségünk, hogy a funkció megjelent ebben az ár kategóriában. A 8500 azért jobb, ott külön külön csatornánként állítható, a többinél meg mindent vagy semmit alapon működik.
-
Quetz
őstag
Letöltöttem újra az umik-1 kalibrációs filet, ez a különbség:
Régi:
Sens Factor =-2.834dB, SERNO: XXXXXXX
"Auto-generated 90-degree calibration file for use with nanoAVR DL"Új:
"Sens Factor =0.166dB, SERNO: XXXXXXX"
"Auto-generated 90-degree calibration file" -
Quetz
őstag
válasz Tamoo #167657 üzenetére
A Cavern most úgy számolja a korrekciót, hogy a normál hangfalakat 10dB-vel lejjebb tolja?
Ha igen, akkor az jutott eszembe, hogy ez esetleg lehetne egy kapcsolható opció. Mivel sok esetben a teljesen más végfok van a mélynyomókhoz meg a hangfalakhoz, lehetne ott is játszani a hangerővel. Annyi plusz munkát jelentene kalibráció során, hogy végig kellene mérni az EQ-zott csatornákat még egyszer és utánállítani az SPL-t.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Reklámblokkolók topikja
- YouTube
- Mercedes topic
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- Elfelejtettem egy játék címét
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest