- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Hamarosan érkezik a Philips legolcsóbb OLED tévéje
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Gaming notebook topik
- Home server / házi szerver építése
- Milyen TV-t vegyek?
- Projektor topic
- Milyen videókártyát?
Hirdetés
-
Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
ma Bejelentette a Xiaomi, hogy mikor esedékes a Poco F6 és F6 Pro premierje, a fotón pedig egyértelműen látszik, melyik Redmiből készül az új modell.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Multiversus - Így harcol Joker
gp A free-to-pay játék teljes kiadása a hónap végén startol minden platformon.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MasterMind
tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni ahhoz, hogy hogyan hozhatnám ki az Oblivion grafikájából a legtöbbet. Találtam ugyan leírásokat ini fájl módosítgatásról, de mivel nem részletezik, hogy mi mit jelent, így ez kicsit visszatart. Erős gépem van, engem nem érdekel semmiféle optimalizáció, teljesítménynövelés, csak a grafika maximalizálása. Ehhez mérten szeretném módosítani az ini fájlokat, és modokkal megpakolni. (Természetesen nem utasítok el semmi olyan javaslatot, amitől gyorsabb lesz a játék, de csak akkor, ha ez a képi világra semilyen hatással sincs.) Válaszotokat előre is köszönöm. -
MasterMind
tag
Üdv!
Gyors kérdés. Az összegzésben megtalálható grafikai tuning mod-ok és leírások ma is megállják a helyüket? Azért kérdezem, mert egy 2009-es cikk, hátha azóta még többet kicsikartak belőle... -
MasterMind
tag
Úgy tűnik feltettem mindent, amit a leírás tartalmazott, viszont előjött 3 érdekes hiba, és látszólag mindnek a az unofficial patch-ek az okozója.
- eltűnik a szájmozgás beszéd közben és meggyőzésnél a arcjáték.
- A DLC-k nem mindegyike lesz magyar, fel lett rakva az összes magyarosítás, az unoff patchek kikapcsolásával több megjavul, de még így is marad 1-2 ami továbbra is angol marad. A Mehrunes Razor például.
- Játék kilépésnél a szokásos hibaüzenettel lép ki, Program bezárása gombbal lehet kilépni, már ha az egérmutató előbújik.
Amik futnak:
Alapjáték, KotN, összes DLC, SI, 1.2.0416 patch, unoff patchek mindenhez, QarlTP3, Natural Environments, Illumination Within, better blood, Improved doors & flora, magyarositas...
Ha van valakinek ötlete, hogy mikkel trükközek, szívesen veszem. Van csak egyszerűen kapcsoljam ki az unoff patcheket?Más kérdés: Better Cities-nek van kihatása a küldestésekre, illetve a vásárolható házakra? Kibővíti az eredeti városokat, vagy át is szerkeszti?
[ Szerkesztve ]
-
MasterMind
tag
válasz Varlaisaran #11447 üzenetére
Köszönöm a segítséget előre is!
Oblivion.esm
Knights.esp
DLCOrrery.esp
DLCFrostcrag.esp
DLCThievesDen.esp
DLCHorseArmor.esp
DLCVileLair.esp
DLCMehrunesRazor.esp
DLCSpellTomes.esp
DLCBattlehornCastle.esp
DLCShiveringIsles.esp
Unofficial Oblivion Patch.esp
UOPS Additional Changes.esp
Oblivion Citadel Door Fix.esp
UOP Vampire Aging & Face Fix.esp
Knights - Unofficial Patch.esp
DLCOrrery - Unofficial Patch.esp
DLCFrostcrag - Unofficial Patch.esp
DLCThievesDen - Unofficial Patch.esp
DLCThievesDen - Unofficial Patch - SSSB.esp
DLCHorseArmor - Unofficial Patch.esp
DLCVileLair - Unofficial Patch.esp
DLCMehrunesRazor - Unofficial Patch.esp
DLCSpellTomes - Unofficial Patch.esp
DLCBattlehornCastle - Unofficial Patch.esp
Unofficial Shivering Isles Patch.esp
USIPS Additional Changes.esp
Natural_Weather_HDR_with_darker_Nights_by_Max_Tael.esp
Natural_Water_by_Max_Tael.esp
Natural_Habitat_by_Max_Tael.esp
Natural_Vegetation_200%_by_Max_Tael.esp
IWR-Shutters.esp
IWR-Lights.esp
IWR-Windows.esp
SkycaptainsBloodTime.esp
RealisticForceMedium.esp
Brighter_Torches.esp
MorroHun.esp
magyarjavitas.esp -
MasterMind
tag
válasz Varlaisaran #11449 üzenetére
"Ez a load order egy kész katasztrófa"
Ez a mondat megnevettetett
Frissített load order:
Oblivion.esm
Unofficial Oblivion Patch.esp
UOPS Additional Changes.esp
UOP Vampire Aging & Face Fix.esp
Oblivion Citadel Door Fix.esp
DLCShiveringIsles.esp
Unofficial Shivering Isles Patch.esp
USIPS Additional Changes.esp
Natural_Weather_HDR_with_darker_Nights_by_Max_Tael.esp
Natural_Habitat_by_Max_Tael.esp
Natural_Water_by_Max_Tael.esp
IWR-Windows.esp
IWR-Lights.esp
IWR-Shutters.esp
DLCHorseArmor.esp
DLCHorseArmor - Unofficial Patch.esp
DLCOrrery.esp
DLCOrrery - Unofficial Patch.esp
DLCVileLair.esp
DLCVileLair - Unofficial Patch.esp
DLCMehrunesRazor.esp
DLCMehrunesRazor - Unofficial Patch.esp
DLCSpellTomes.esp
DLCSpellTomes - Unofficial Patch.esp
DLCThievesDen.esp
DLCThievesDen - Unofficial Patch.esp
DLCThievesDen - Unofficial Patch - SSSB.esp
DLCBattlehornCastle.esp
DLCBattlehornCastle - Unofficial Patch.esp
DLCFrostcrag.esp
DLCFrostcrag - Unofficial Patch.esp
Knights.esp
Knights - Unofficial Patch.esp
Natural_Vegetation_200%_by_Max_Tael.esp
Brighter_Torches.esp
SkycaptainsBloodTime.esp
RealisticForceMedium.esp
MorroHun.esp
magyarjavitas.espA KotN és a SI felcserélése nem tűnik reálisnak számomra, de nem értek hozzá, szóval a konklúzió leszűrését Rád bízom
(#11450) genndy: Ott vannak a Data mappában a DLC-k magyarított neveivel fájlok, de nem .esp-k, hanem pl.: "Tolvajtanya - olvass.el"
-
MasterMind
tag
válasz Varlaisaran #11452 üzenetére
Megdöbbentő a tudásod a témáról
Értelmezem és végigmazsolázom amiket írtál és jelzem, hogy mi sikerült.
Köszönöm szépen a segítségedet... -
MasterMind
tag
válasz Varlaisaran #11452 üzenetére
Sikerült mindent megcsinálnom amiket javasoltál, egy két fogalommal tisztába kerültem (pl.: vanilla ), save teszt sikeres volt.
Natural Weather-t cseréltem az általad javasoltra, nekem readme-ből nem derült ki, hogy az eredeti .esp is kell-e hozzá, vagy standalone az RD.
Az OBSE pontosan nem tudom mit csinál, mindenesetre felraktam, elvileg ezzel indítja az OBMM launch gombja a játékot, gondolom innentől csak ezzel indítsam az Obliviont. A mentésem a BOSS után még ment, az OBSE felrakása után viszont betöltésnél CTD. Ha nem lehet megoldani, hogy menjen, annyira nem nagy gond, amúgy is új játék volt, de ha van rá bármi lehetőség, megpróbálnám.
A kilépéses CTD abszolút eltűnt, mint ahogy a szájmozgás bug is, viszont a DLC magyarításokkal nem jutok dűlőre. Lista, hogy mi lett magyar és mi nem, hátha ez segít.
Magyar:
- Csillagvizsgáló
- Lópáncél
- Fagyszirt Orom
Angol:
- Mehrunes Razor
- Battlehorn Castle
- Dunbarrow Cove
- Deepscorn Hollowszerk.: NW Ryu Color Correction-t érdemes használni? Természetesebbek lesznek a színhatások?
[ Szerkesztve ]
-
MasterMind
tag
válasz katt777 #11459 üzenetére
A logout-os cikked alapján csináltam mindent, a BS-nél valószínűleg félreértettem a dolgokat. A weboldalon felfedeztem a hiper grafikás részt, azt még ki kell próbáljam, de mivel Radeonom van, mások lesznek a beállítások.
Egyébként valóban sokkal szebb ezekkel a beállításokkal, de engem még mindig nem elégített ki kellőképp.
Főleg látva ezt: [link]
Ez egyszerűen űberdurva, olvasgattam mi kell hozzá, de nem érzem még magam elég felkészültnek. Egyáltalán csak nézegeteni lehet ezt, vagy valódi játékhoz is működik? -
MasterMind
tag
válasz Varlaisaran #11468 üzenetére
v3-al milyen víz hiba jöhet elő?
-
MasterMind
tag
válasz Varlaisaran #11474 üzenetére
Rávettem magam, hogy egy teljes újratelepítéssel, megpróbálom az elejéről felépíteni a játékot a logout postjaid alapján, OBGE-val, mindennel együtt. Engem nagyon is érdekel az LW, viszont, ha v2-vel azt használom, mi az amit elveszthetek a v3 nélkül? Gondolom ez az a pont, ahol muszáj kompromisszumot kötni.
Nem mondtam még, de soha életemben nem játszottam végig a játékot, annak ellenére, hogy Elder Scrolls rajongó vagyok, és az első hírektől kezdve követtem minden mozzanatot a megjelenésig, szereztem Collector's Edition-t, és hasonlók. A miértekbe nem merülnék bele, de a célom az, hogy teljes pompájában játszam végig, és tovább. -
MasterMind
tag
válasz Varlaisaran #11476 üzenetére
Akkor v2 Az LW túl jó, hogy ne azt használjam
Ha megnézed nekem, azt köszönöm szépen -
MasterMind
tag
Natural Vegetation és a L&G összezavarja egymást?
-
MasterMind
tag
Sziasztok, indításál az alábbi hibaüzenet jött elő.
Meghalok, ha negyedjére is kezdhetem előről.[ Szerkesztve ]
-
MasterMind
tag
Közben sikerült megoldanom a problémát, 3 napomba és jópár újratelepítésbe került, de végül összeraktam.
Nekem a canopyshadow valamiért villog OR alatt, így azt kikapcsoltam egyelőre, illetve a víz tükröződése is hasonlót produkál távolból.
Pár kép az eredményről: -
MasterMind
tag
Igen, első képen DoF van, utána kikapcsoltam, én személy szerint nem szeretem annyira, de majd lightosítom az alapbeállításokat, valami minimum mégiscsak kellene.
Most próbálgatom a magyarítást valahogyan összekovácsolni az egésszel, a DarkUId Darn-t egész biztos nem szereti, de egyelőre úgy látom mással nem fog ütközni.
Kérdésem: biztos ezerszer felmerült már, de status bar csíkjai alól miért tűnik el a keret? -
MasterMind
tag
Nagyon el lehet szállni a szétmoddolással, ahogy sokan tették azt már itt, köztük jómagam is.
Ha tényleg a maximumra törekszel, akkor az jó pár újratelepítéssel, anyázással, readme és még több readme olvasással jár. De ez ne szegje kedved, mert tényleg minden szenvedést megér a dolog. Ajánlom figyelmedbe Varlaisaran írásait a témában. Nekem rengeteget segített. Ami fontos, hogy minden readme-ben leírtakat pontosan tarts be, akkor az anyázási faktor kevesebb lehet. Segítségképpen itt van még Varla anno nekem írt mini telepítési kalauza a sorrendről (OBMM mellé Wrye Bash javasolt, illetve BOSS, a modok betöltésének sorrendjét beállító program, de ezeket az írásaiban is megtalálod): [link]
Mostanában telepítettem újra a rendszeremet, az Oblit is újra kell raknom, szóval viszonylag sűrűn leszek itt, bármi kérdésed van ne habozz. -
MasterMind
tag
válasz Varlaisaran #12645 üzenetére
Egyelőre nincs gond, éppen próbálom összeválogatni, hogy mi kell Lush-ból és mi az ITF-ből (jó pepecs meló ), de azt nem tudom, hogy Nexusról miért vették le a Lush-t, planeten meg már csak egy Requiem verziót találtam, nem tudom mi a különbség az eredetihez képest.
Ezen kívül rajta vagyok, hogy építsek most már végre egy stabil Obliviont modokkal, amin megy a fordítás. Szerintem kivitelezhető. -
MasterMind
tag
Na összekalapáltam. A fordítás is tökéletesen megy. Pár kép:
-
MasterMind
tag
+genndy:
Köszönöm szavaitokat, a képeket már úgy lőttem, hogy az .ini(k) játékra optimalizáltak, lehetne feljebb állítgatni, de az már magával vonzza a uGridsToLoad paraméter állítását is, ami nálam pillanatnyilag 5. Amennyit az 5 enged, azon belül a grass distance ki van maxolva. Ha feljebb veszem 7-re vagy 9-re, érezhető a performance drop. Márpedig a külső cellák betöltésénél (átsétálsz egyikből a másikba) még 5-el is beakad a játék 1-2 másodpercre, de szerencsére csak addig, amúgy átlagosan 50-60 (vsync) fps-sel zakatol.
De aztán később lehet, hogy a látvány érdekében és pár kép erejéig felmaxolom az .ini-ket teljesen, ezenkívül tovább moddolom majd még grafikai elemekkel, de első körben egy a honosítással teljes mértében működő stabil mod-környezet volt a cél. Sajnos a stabil nem igazán valósult meg, random jelleggel kapok CTD-ket, pedig nagyon aprólékosan előre átgondolva és megtervezve szabályosan telepítettem mindent. Szerintem az engine kezdi elérni teljesítőképessége határait, így is sokkal többet hoztak ki belőle a modderek, mint amiről Bethesdáék valaha is álmodni mertek.woryz:
A konfig. (1-2 dolog cserélődött, most frissítettem.)És akkor a modlista telepítési sorrendben (a verziószámok csak nekem bírnak jelentősséggel):
v1.0
- Oblivion
- SI
- SI Patch 1.2.0416
- OBSE
- OBMM, Wrye Bash, BOSS
- DLCs
v2.0
- Archive Invalidation Invalidated!
- 4gb patch
- Oblivion Stutter Remover
- All Natural Weather
- Immersive Interiors (összes)
- Rainbows in Tamriel
- Natural Habitat
- Qarl's Texture Pack III
v3.0
- Bomret Shivering Isles Texture Pack
- Better Nightsky
- Improved Fires and Flames
- Lush & Gaudy Floriana Requiem
- Improved Tree & Flora 1 & 2
(A két növényzet mod keverve van, egyesével kiválogatva a textúrákat.)
- Grass Overhaul
- Disappearing Grass Fix
- Improved Fruits & Vegetables
- Enhanced Vegetation
- Optional torch
- Real Lava
v4.0
- Oblivion Reloaded + ini config (nálam a Snow Accumulation effekt teljesen hibás, még nem jártam utána.)
- RAEVWD (+RamDisk)
- Animated Window Lightning System
v5.0
- Oblivion magyarítás[ Szerkesztve ]
-
MasterMind
tag
válasz Rendo84 #12652 üzenetére
Üdv!
Nos a listában lévők közül nem mind az, viszont a játék felmoddolásához, legyen az csak grafikai, elengedhetetlen más modok megléte is, amik itt szerepelnek. Első körben ajánlom Varlaisaran Oblivion HC modding logout cikkjeit, azon belül is a vol.2-t. Sajnos nem mostanában íródtak, a vol.1-ben ismertetett OBGE helyett van már más, a vol.3, illetve vol.4 meg majd akkor lehet érdekes, ha már unod az alapjátékot.
Az, hogy mit nem szabad kihagyni, annak leginkább a konfigod szab határt, illetve mivel említetted a magyarítás szükségességét, semmi olyat nem tehetsz fel, ami így vagy úgy belenyúlkál olyan tartalmakba, amiket a magyarítás megváltoztat. Sajnos ennek a pontos ismertetése külön cikkeket igényelne, mint ahogy sok minden másnak is, ami felmerülhet egy szabályos felmoddolás keretében.
Az Oblivion esetében még vanilla (modoktól teljesen mentes) környezetben sem beszélhetünk bug-mentességről, maximum csak törekedhetünk rá. Ennek a legjobb módja, ha minden általad telepíteni kívánt mod readme-jét alaposan elolvasod és a benne foglaltakat betartod, illetőleg minél jobban megérted a játék felépülését és a modok működését, annál sikeresebben tudsz kiszűrni egy felmerülő bugot, hibát.Jorusnak: Felpiszkáltad az agyam ezzel a grass distance-el, szóval a density-t megdupláztam és húztam egy "keveset" az enddistance-on. Mondanom sem kell, játszhatatlan
-
MasterMind
tag
válasz Rendo84 #12653 üzenetére
Nos, a képeimen látható látvány döntő többségéért a Qarl's Texture Pack III + Oblivion Reloaded + Lush & Gaudy Floriana Requiem + Improved Tree & Flora 1 & 2 + Grass Overhaul a felelős. Az általad linkelt mod úgy látom (habár én nem próbáltam), olyan textúrákat cserél, amit a QTP3 nem, de leírás alapján a készítője feltételezi, hogy azt is felraktad. Ha javítócsomag alatt az Unofficial Patch-eket érted, akkor azokból csak és kizárólag azt a kettőt telepítsd, amit a magyarítás felkínál, és lehetőleg a magyarítás legyen az utolsó amit feltelepítesz. Minden egyes feltelepített mod után futtasd a játékot, nézd meg, hogy úgy változott-e, ahogy annak lennie kell. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy mennyire fontos Varlaisaran vol.2-es cikke, természetesen enélkül is lehet boldogulni, de nem érdemes.
Mod pack kérdés: Tömérdek mennyiségű mod készült a játékhoz, engem 90%-ban csak azok érdekelnek, amik a látványért, grafikáért felelősek. Ebben a kategóriában nincsenek olyan pack-ek amik több modot foglalnának magukba, nem is lenne értelme, hiszen mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy mit szeretne használni.(#12655) Jorus:
Hát, most, hogy kicsit jobban belemerültem a legfrissebb trendekbe, azt tapasztaltam, hogy az Obli saját .ini-je már kevésbé fajsúlyos. A LOD-ot megoldja a RAEVWD, a víz, a fények és rengeteg minden az OR dolga, ami kíméletlenül felül is írja az .ini-t. A quest/item cuccokból még semmit nem próbáltam, tartozom egy vallomással, kicsit megszállottként ráfeszültem a szétmoddolásra, még mindig nem toltam ki az alapjátékot sem, de már rajta vagyok.(#12656) genndy:
Köszönöm Alkalmasint megpróbálok összehozni egy gameplay videót, habár ezt a grass distance-ot nem fogom tudni szállítani (density is kérdéses), olyan 10-15 fps volt amikor ezt a két képet lőttem. -
MasterMind
tag
válasz Rendo84 #12659 üzenetére
Ez esetben akkor így telepíteném sorrendben:
- Oblivion
- Shivering Isles (feltételezem ezt fel fogod tenni)
- Shivering Isles Patch 1.2.0416 official
- OBSE (Oblivion Script Extender)
- Oblivion Mod Manager (OBMM) Ezzel tudod majd kezelni a modokat, és ezzel is kell majd indítanod a játékot. Ne próbálkozz e nélkül.
- DLCs (SI-vel egyetemben feltételezem ezeket is felrakod majd)Ha ez megvan és fut rendesen, akkor ez az alap. Ha problémamentesen fut, ajánlott az egész Oblivion mappát lemásolni backup-ként. (nem vicc)
Erre dobd fel a Qarl's Texture Pack 3-at, lehetőleg az OMOD verziót, ami azt jelenti, hogy az OBMM felismeri és telepíti Neked.
Ha ez is megvan, mehet a magyarítás, telepítőben olvass el mindent figyelmesen aztán hadd szóljon. -
MasterMind
tag
válasz Rendo84 #12662 üzenetére
A QTP3 és a QTP3 Redimized között egyesek számára érzékelhetőbb mások számára kevésbé érzékelhető minőségkülönbség van a sima javára, viszont a Redimized jóval kevesebb VRAM-ot használ. A videókártyádnak bírnia kell a simát, de ezt csak Te fogod tudni eldönteni, hogy melyik jön be Neked. Értelemszerűen csak az egyiket telepítsd.
Az unofficial patch-nél, mint korábban írtam a magyarítás telepítője fel fogja Neked kínálni az akkor használatos verziót. Ezt telepítsd, mert mai legfrissebb kompatibilitási problémákat okozhat a magyarítással.
Az Oblivion Graphics Extender (OBGE) egy mára már elavult projekt, ehelyett van az Oblivion Reloaded (OBGE v4) amit Te is írtál. Ez elég mélyen belenyúl a játék motorjába, sok extra shader-t és effektet ad hozzá, ezek megértése már egy bonyolultabb folyamat, Nexuson a leírásában mindent megtalálsz. Ezt telepítheted a magyarítás után is, nem fogja összezavarni.
Amit még nem mondtam, hogy szükséged lesz a BOSS (Better Oblivion Sorting Software) nevezetű kis programra, ami abban segít, hogy a modok a megfelelő sorrendben töltődjenek be (futtasd minden esetben, amikor felteszel bármi újat), a program tudja mit hova kell rendeznie, kivéve a magyarítást, ami két .esp fájlt fog hozzáadni a mod listádhoz. Ezeket majd legvégül kézzel a lista végére kell tenned.Jorus:
Ezért csodálatos ez a játék, ahányan vagyunk annyiféleképpen alakíthatjuk, variálhatjuk.[ Szerkesztve ]
-
MasterMind
tag
válasz Varlaisaran #12667 üzenetére
Köszi Nehrimet amúgy, hogy kell elképzelni? Érdemes lesz majd kipróbálnom? Majd úgy fél év múlva...
Sehogy nem állok, régebben volt egy mentésem, de inkább új karaktert kezdtem, pontosan azt a számolgatós fajtát, amit frem1790 most taglalt. Ez a számolgatás lópikula egy M.A.G.U.S. partihoz képest. Persze, az más világ...
A Főmágusi posztért ügyködöm pillanatnyilag -
MasterMind
tag
válasz vajaskifli #12686 üzenetére
Szívesen közzétenném, csak a módját kell még kitalálnom. Egyrészt jól bele kell túrnom a fájlokba, és úgy összerakni egy .zip-et, hogy ne maradjon ki semmi. Hiába két hete válogattam, franc se emlékszik már a fájlnevekre, hogy melyiket honnan. De igyekszem
-
MasterMind
tag
válasz GypsFulvus2 #12708 üzenetére
A RAEVWD az eddigi tapasztalataim szerint a legvasigényesebb mod (főleg, ha együtt hajtod a többi grafmaxolós moddal), nálam RamDisk nélkül játszhatatlanul laggolt. A RamDisk nem csinál mást, minthogy egy választott merevlemez (SSD-ből célszerű) tárhelyéből létrehoz egy virtuális RAM-ot külön meghajtóként megjelenítve (mintha egy pendrive lenne), és az lenne a lényege, hogy a readmeben leírt mappákat és tartalmakat rámásolod, majd ezeket a LOD elemeket innen tölti be a játék. Részletes technikai hátterét nem ismerem, de nálam működik hibátlanul, kisebb textúra bugok vannak, például egy-egy távoli falomb villog, de semmi komoly.
Telepítése: én a SoftPerfect RAM Disk-et használom, a képfájl generálással megszenvedtem (ami arra hivatott, hogy a gép kikapcsolása után megőrzi a virtuális RAM-on tárolt fájlokat, különben minden újraindítás után vissza kell másolni mindent), ha nem megy szólj és leírom részletesebben.
Örülök, hogy használsz Wrye Bash-t, találó volt a jellemzésed: "Az Alapok Alapja". Az OBSE, BOSS, OBMM trión kívül még a TES4LODGEN is beleintegrálható, amire szükséged is lesz, ha a RAEWVD mellett döntesz, ugyanolyan rendszerességgel kell használni mint a BOSS-t.
Ha telepíted a RAEVWD-et, és az Animated Window Lighting modot akarod használni, akkor mindenképpen ezt telepítsd előbb, mert a RAEVWD együttműködik vele, nagy fun, hogy a távolból is világítanak éjjel az ablakok.(#12698) vajaskifli: wow, ma is tanultam valami újat
[ Szerkesztve ]
-
MasterMind
tag
válasz GypsFulvus2 #12716 üzenetére
1. Én is beakadtam itt anno, használom OSR-rel együtt, úgy emlékszem az obse_loader.exe-t megpatcheltem pluszba, de én is úgy olvastam, hogy csak az oblivion.exe-nek van rá szüksége.
Patchelés és az OSR telepítése után alaphelyzetben CTD, ezért az Oblivion\Data\OBSE\plugins mappában található OSR config fájlban a bReplaceHeap értéket át kell írni 5-re.
Hát elő-előfordulnak amúgy random CTD-k, fogalmam sincs, hogy ez okozza-e, de érdekes módon mostanában kevesebbet kapok, pedig nem változtattam semmit.
2. A Grass Overhaul .esp-jét importálni kell a Bashed Patch, 0.esp-be. Ez a fájl a Wrye Bash velejárója, és fontos. Magába integrál a használt modokból adatokat, hogy stabilabbá tegye a játékot, a Grass Overhaul esetén az egész .esp fájlt. Jobb klikk a Bashed Patch, 0.esp-re: Rebuild Patch -> Látni fogod, hogy baloldalt kiemelten lesznek a beintegrálásra váró dolgok. Ezekre rákattintva láthatod jobb oldalt, hogy mi tartozik az adott kategória alá. Alaphelyzetben kipipál mindent, amit magába akar építeni, nincs más dolgod, kattints a Build Patch-re. Ha mindent ok, akkor a Grass Overhaul .esp-je elől eltűnik a pipa és egy pötty kerül a helyére.
3. Run the launcher and set the resolution, graphics to highest quality: ez a launcherből indítható alapbeállítások: Kép, míg a másik az ingame. Itt az ajánlott beállításokat kell alkalmazni. Minden más amit nem említ külön, az maxon.[ Szerkesztve ]
-
MasterMind
tag
válasz GypsFulvus2 #12718 üzenetére
Ennek mindenképp derítsd ki valahogyan az okát, mert a bashed patched nem az a megkerülhető történet, vannak modok amik enélkül nem vagy nem megfelelően működnek.
-
MasterMind
tag
válasz GypsFulvus2 #12721 üzenetére
Ismerem az érzést, nyugodtan törölheted. Szerintem kézzel praktikusabb szerkeszteni amúgy az init mint Wrye-al, akkor nem lesz ilyen átláthatatlan. Ha ez mégis megtörténik DiffCheckerbe bemásolva ezt a nagy halmazt majd olyan kimásolva megint átlátható lesz. Elvben
-
MasterMind
tag
válasz GypsFulvus2 #12721 üzenetére
Ismerem az érzést, nyugodtan törölheted. Szerintem kézzel praktikusabb szerkeszteni amúgy az init mint Wrye-al, akkor nem lesz ilyen átláthatatlan. Ha ez mégis megtörténik DiffCheckerbe bemásolva ezt a nagy halmazt majd onnan kimásolva megint átlátható lesz. Elvben
-
MasterMind
tag
válasz GypsFulvus2 #12725 üzenetére
Az Oblivion.ini-nek semmi köze az OR és egyéb más modok működéséhez, ha törlöd a következő indításnál automatikusan legenerálja azt default értékekkel. Én magam is töröltem amikor erre kért a leírás. Hozzá kell tegyem, hogy semilyen modot nem telepítettem BAIN installerrel, mindent vagy OBMM-mel vagy manuálisan, de őszíntén szólva nem ebben látom a hiba okát. Még melózom, ha hazaértem megpróbálom megvizsgálni a kérdést. Addig dobj egy listát a telepített modokról.
[ Szerkesztve ]
-
MasterMind
tag
válasz GypsFulvus2 #12727 üzenetére
Én nem ingame állítottam a OR beállításait, hanem a saját ini-jéből. Ezt megtalálod itt: Oblivion\Data\OBSE\plugins. Nálam ez így néz ki:
[Main]
WindowedMode = 0
FoV = 90.0
WaterReflectionMapSize = 1024
WaterManagement = 1
FarPlaneDistance = 283840.0
AnisotropicFilter = 4
ScreenshotPath = \Screenshots
ScreenshotType = 1
CustomEffects = 0
FrameRate = 1
RamDisk = 1
SaveSettings = 1
CombatMode = 1
CameraMode = 0
EquipmentMode = 1[FrameRate]
Average = 40
Gap = 3
Delay = 10
FadeStep = 0.5
FadeMinObjects = 10
FadeMinActors = 10
GridStep = 1
GridMin = 5[RamDisk]
Drive = Z
LodFiles = 1
FarNifFiles = 1
LowResTextureFiles = 1[CameraMode]
HUDReticleOnBowing = 1
Chasing = 0
OffsetX = 0.0
OffsetY = 16.0
OffsetZ = 4.0
NearDistanceFirst = 2.0
NearDistanceThird = 8.0
DialogFirst = 1
DialogThird = 2
DialogOffsetX = 50.0
DialogOffsetY = -10.0
DialogOffsetZ = 10.0[Shaders]
EnableWater = 1
EnableGrass = 1
EnablePrecipitations = 1
EnableHDR = 1
EnablePOM = 1
EnableSkin = 1
EnableTerrain = 1
EnableBlood = 1
EnableShadows = 1[Effects]
EnableUnderwater = 1
EnableWaterLens = 1
EnableGodRays = 1
EnableDepthOfField = 0
EnableAmbientOcclusion = 1
EnableColoring = 0
EnableCinema = 0
EnableBloom = 1
EnableSnowAccumulation = 0
EnableBloodLens = 0
EnableMotionBlur = 0
EnableLowHF = 0
EnableWetWorld = 1
EnableSharpening = 0
EnableSMAA = 1[Develop]
CompileShaders = 0
ShadersFolder = 0
TraceShaders = 0
TraceFiles = 0
TraceCulling = 0Ami 0 az ki van kapcsolva, ami 1 az be.
Illetve minden effektnek meg shadernek (többek közt a fű, víz) is van saját inije a finomhangolás végett, ezek itt vannak: Oblivion\Data\Shaders\OblivionReloaded\. Ezeket is lehet piszkálgatni, de csak óvatosan.
A karaktermozgás FPS nézetben azért ilyen (főleg fáklyával, mert valós FPS nézet, látod a lábaid, ilyesmi. Egyébként ezt a CameraMode beállítás okozza, nálam ez kikapcsolt 0 állapotban van.
Újratelepítés kérdését magaddal kell megvitatnod, amit én eltudok mondani az az, hogy én körülbelül 10x telepítettem újra az elejéről az egészet, míg nagyjából mindent felfogtam, hogy mi, hogyan akar működni, mit és hogyan tudok beállítani, stb, de mondjuk a 10-ből 5 a magyarítás miatt volt. Kellett hozzá lelki erő...
A TES4LODGEN tényleg csak egy exe, ami újragenerálja a LOD-hoz köthető fájlokat ide: Oblivion\Data\DistantLOD\. Ne kérdezd a technikai hátterét, ennyire én sem mélyedtem bele, csak futtatnod kell, és ha az utolsó sorban majd azt látod, hogy bezárhatod, akkor kész.
Ezt a load ordert a BOSS rakta Neked össze? Nekem elég nagy összevisszaságnak tűnik, mivel hasonló modokat használunk, lentebb megtalálod egy képen, hogy nálam hogy néz ki. Innen töltsd le. -
MasterMind
tag
válasz GypsFulvus2 #12736 üzenetére
Törölj minden lemezt amit eddig csináltál. Nagy plusz gomb (Indításkor csatolt új lemez) -> Itt van egy olyan felül, hogy "Képfájl neve (opcionális)", alatta látsz egy kis fehér lap ikont, ez lesz a képfájl létrehozás, arra kattints rá, állítsd be a paramétereket, a lemez típusa mindegy, és hozd létre az egészet újra. Mentés képfájlba opciót pipáld be, ha létrehoztad a képfájlt, akkor engedni fogja.
-
MasterMind
tag
válasz GypsFulvus2 #12738 üzenetére
Inkább így, a képfájl neve egy elérési út legyen. Más: A Nehrimnek van bármi köze az Elder Scrolls világhoz? Én erről nem sokat tudok.
[ Szerkesztve ]
-
MasterMind
tag
válasz GypsFulvus2 #12740 üzenetére
Vagy üsd be kézzel az elérési utat, vagy a sor végén a kis mappaikonnal, ami egy "mentés másként" feature.
-
MasterMind
tag
válasz Varlaisaran #12745 üzenetére
Szeretem az ilyen sztorikat, úgyhogy majd meglesem.
Időközben töltöttem fel screeneket a jelenlegi állapotról ide, ha esetleg valakit érdekel. -
MasterMind
tag
válasz Varlaisaran #12747 üzenetére
Szerintem jó ötlet, úgysem találtam róla semmilyen magyar nyelvű leírást. Spoilerekkel azért óvatosan, de egy a sztorit vagy annak elejét bemutató, amolyan játéktesztesen megírt cikk mindenképpen hiánypotló alkotás lenne, főleg, ha még a modding lehetőségeit is beleveszed. Bennem is megfogalmazódott a gondolat, hogy készítsek egy a Tieidhez hasonló leírást az Obli felmoddolásról, immáron 2016-os környezetben, a magyarítással és minden egyéb csinnadrattával, de még érlelem ezt a projektet, először is végig kell játszam, ami nem halad mostanában jól, ki kell próbáljak még rengeteg modot, ami javítja látványt vagy az immerziót és nem utolsósorban az engedélyedre, szakmai tudásodra és akár részvételedre is szükség lesz, amennyiben érdekes lehet számodra a dolog De erre majd térjünk vissza, ha már ott tartunk
-
MasterMind
tag
válasz GypsFulvus2 #12753 üzenetére
Nyilván relatív, hogy kinél milyen FPS értékek játszhatatlanok, de a cellahatároknál nálam is beakad a játék. Ha sűrű erdőben vagyok azért, ha nyílt terepen sok LOD elemmel akkor azért, ha egyik sem, akkor meg csak azért is, mert miért ne... Persze más kérdés, hogy a nálam lévő "beakad" mennyire azonos vagy nem az, mint a Nálad lévő "játszhatatlan". Én együtt élek vele, de számomra nem is drasztikus.
Első körben ezeket a paramétereket nézd meg:
C:\Users\*User*\Documents\My Games\Oblivion\Oblivion.ini:
uGridDistantCount = 30
uGridsToLoad = 5Bethesda Softworks\Oblivion\Data\Shaders\OblivionReloaded\Grass\Grass.ini:
MinDistance = 10000.0
MaxDistance = 12000.0Interiorok fényerejével kapcsolatban nem tudok nyilatkozni, egyes helyeken (bányák, romok, barlangok) valóban elég sötét van, de számomra ez sem zavaró oly mértékben, ahogy leírtad. Beállítást én nem találtam rá.
OSR inijében a bReplaceHeap értéket átállítottad 5-re?
[ Szerkesztve ]
-
MasterMind
tag
válasz GypsFulvus2 #12756 üzenetére
Igen, emlékszem rá. Fogalmam sincs, hogy az OR készítői milyen konfiggal jutottak arra, hogy az 50 majd jó lesz, habár gyanítom, hogy mellőzték a RAEVWD+QTP3 és egyéb dolgokat az érték megállapításánál.
Screenshot F11-el és printscreen gombokkal is működik nálam, az egyik a gyári a másik az OR, most meg nem mondom, hogy melyik melyik.bReplaceHeap ezekszerint Nálad tökéletesen fut, nekem default 0-ás értékkel el sem akart indulni a játék, de teszek majd vele egy újabb próbát, mert valóban vannak stabilitási problémák.
Örülök, hogy összejött, ugye nem is volt olyan nehéz?
[ Szerkesztve ]
-
MasterMind
tag
válasz GypsFulvus2 #12759 üzenetére
Lássuk a képeket! Érdekes, nálam ilyen akadályok nem voltak, habár én használom az OR Combat Mode-ját. Camera Mode-ot is csak azért kapcsoltam ki, mert elvette a célkeresztet. Közben a heapet újrapróbáltam, fut 0,1,5-ben is, visszaállítva 0-ra nem kevés FPS-t veszítek, viszont tényleg stabil, így maradt az 1-es állapot, amolyan aranyközépútként.
Közben mutatok egy bug-ból származó before/after képet.
Kalandozásaim, mostanában jól haladok, sikerült elkapnom a vámpírkórt, de kigyógyultam, durva a quest.
Napra pontosan 10 éve jelent meg a játék, és félelmetes látványt nyújt. -
MasterMind
tag
válasz GypsFulvus2 #12761 üzenetére
Huh, jó sok minden történt, összeszedem a gondolataim.
A víz 1024-en, az Oblivion.ini-ben:
bUseWaterReflectionsMisc=1
bUseWaterReflectionsStatics=1
bUseWaterReflectionsTrees=1
bUseWaterReflectionsActors=1
bUseWaterReflections=1
továbbá a Water.ini-ben lehet játszadozni és még tovább emelni a víz szépségét:
reflectivity = 1
shoreFactor = 1.5
Máshoz nem nyúltam, pedig lehetne érdekes dolgokat alkotni. Nagyon jók a képeid. Egyedül csak valamilyen élsimítást hiányolok. OR SMAA bekapcsolva?
Szeretek fotózgatni a való életben, a screenshotokat is próbálom beállítani, hogy megfelelő fényviszonyok, időjárás legyen, ezért tűnhetnek szebbnek, de ugyanazt használjuk.
Godrays és a RamDisk között nem látok kapcsolatot, gondolom újrafuttattál mindent, amit ilyenkor szükséges, patch rebuild stb. Esetleg újratelepítés? A heap visszakerült 5-re, be kellett látnom, hogy túl sokat vesztek nélküle outdoor-ban, és annyit nem CTD-zik, amitől játszhatatlan lenne. Plusz megtanultam sűrűn menteni. Nem egyszer kellett már teljes ayleid romokat, bányákat újrakezdeni.
Nagyon felcsigáztatok már a Nehrimmel, habár annak ellenére, hogy azért tűrhetően gügyögöm az angolt, nem szeretek angol nyelven játszani, kiakadok ha bármit nem értek.Ha már Wrye Bash, nagyban megkönnyíti az életet, hogy a quicklaunch bar-ra az összes segédprogram kirakható, amennyiben ezek a programok az Oblivion főkönyvtárba lettek telepítve:
Az uGridstoLoad egyébiránt szerintem így sem jelentéktelen. Igenis számít, hogy a player körül milyen messzire rajzolja ki a near textúrákat, főleg a növényzet esetében.
A Lush&Gaudy esetében egyetértek, az egész mod önmagában használhatatlan, egy teljesen más világot teremt. Viszont kiválogatva belőle az érdemi textúrákat, a gyáriakkal kombinálva egy nagyon kellemes, színes egyveleget ad.
Az aktualizált moddolós cikk tervben van, nem mondom, hogy mostanában leszek vele kész, de szeretném majd idővel mindenképpen megírni. Nem tudom hova fejlődhet még a játék moddingja, lehetnek-e még komolyabb fordulatok, az OR létezése önmagában is bámulatos, még van benne annyi, hogy beletegyenek egy-két extrát.(#12782) vajaskifli: Ez a Gaudy féle landscape lod? Mintha én is próbáltam volna ezt, de eléggé elüt a közeliekhez képest.
-
MasterMind
tag
Érdekes hiba jött elő tegnap nálam. Kiállító vitrinek, nyíló ajtók, romokban található nyomógombok és hozzájuk tartozó dolgok, tüzek (összefoglalva talán grafikai scriptek?) mozgása laggol. Tapasztalt valaki ilyesmit?
-
MasterMind
tag
válasz GypsFulvus2 #12790 üzenetére
Tökéletes. Köszönöm
-
MasterMind
tag
Az örök visszatérők. Bár jómagam teljesen másképp űzöm a visszatérés műfaját. Szép képek lettek Jorus, emelem kalapom az ilyesfajta hűség előtt. Ha azon a konfigon nyomod, ami a profilodon van, akkor határ a csillagos ég. Na jó, az még talán így sem, de közel járhatsz hozzá.
Amúgy régen - de biztosan - összemoddolt játékokat el lehet tenni talonba, hogy egy esetleges újratelepítés ne legyen nagy nyűg. Alapjáték fel, minden amit telepíteni kell, fel, keretprogramok, amiket telepíteni kell fel és utána egy \Oblivion copy-paste. Persze lehetnek nem várt jelenségek, de tapasztalatim szerint, minden megoldható.
Én is "visszatértem" kb egy 1 hónapja újra, a különbség annyi, hogy én még mindig az első végigjátszásomhoz. Nem tudom, hogy ebben az életben sikerül-e, elég lassan játszom, még mindig rengeteget kalandozom a questelés rovására. Én 1 monumentális 100%-os végigjátszásra hajtok, ami ha egyszer meglesz, valószínűleg soha nem rakom fel újra.[ Szerkesztve ]
-
MasterMind
tag
Pedig ez a konfig többet érdemelne... Érdekes, hogyha jól látom akkor a QTP és a Natural Habitat csak amit én is használok, pont a BC és Unique Landscapes voltak azok, amikről végül lemondtam valamiért. Valószínűleg azért, mert az alap contenten változtatnak. Látszik a modlistádból, hogy mire van kihegyezve a dolog, milyen az irány, amit képvisel, bár nem ismerem mindet. Egy OR-t amúgy még simán ráküldhetnél, az OBSE jó és nem bonyolultabb használni, mint felpakolni azokat amiket használsz.
Egyébként nem rég tudtam meg, hogy Ti írtátok GypsFulvus2-vel a Tamriel Történelmi Tudástárat. Döbbenetes munka, gratulálok hozzá és egyúttal köszönet érte. És mindez már 4,5 éve, te jó ég.
Mikor elkezdtem folytatni a mentésemet 1 hónapja, úgy döntöttem örök emléket állítok Cyrodiil-nak két kép formájában, illetve, hogy esélyem se legyen elfelejteni, amíg nem érek a végére. A 100% elvben 280 quest a két kieggel.És egy amolyan "majdnemvégleges" modlista:
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- LEGO klub
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S7 - páratlan galaxiS
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Amazon
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs