- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Milyen videókártyát?
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Milyen házat vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Apple notebookok
Hirdetés
-
A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
ph Az Intel Z790-es és B760-es vezérlőkhöz jár az Intel Baseline profil.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Olimpia előtti Samsung Galaxy Unpacked?
ma Több forrás is állítja, hogy a július 26-án kezdődő olimpia előtt Párizsban fogja megtartani második 2024-es Unpacked eseményét a Samsung.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akinek akad a Mantle, annak a DICE a GDC-n érdekes kijelentést tett. Azt mondták, hogy nem a programkód a gond, hanem a háttérben futó folyamatok. Skype, vírusirtó, tűzfal, böngésző, stb. Mivel a Mantle CPU-kihasználtsága rossz esetben is 95% fölötti, így a többi folyamat harcol az erőforrásért, de ezzel elveszi a prociidőt a Mantle-től, ami a DX-nél jóval kisebb késleltetésű működése miatt érzékeny erre, illetve maga a futás is user módból történik. Azt ajánlják, hogy minden nem szükséges programot be kell zárni, és a biztonsági programokat is érdemes alacsony erőforrás-igényű verziókra cserélni. Annyit tudnak esetleg tenni a program oldalán, hogy limitálják a Mantle processzorhasználatát.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TIT
veterán
XP minden csak nem új,már nem is támogatják.
Érdekes mivel a Mantlenek pont le kéne venni a terhet a cpuról,nem rátenni. -
wwenigma
Jómunkásember
A mantle nem a prociról vesz le terhet hanem a GPU-s uresjáratokat szünteti meg azaz a procit is jobban terhelheti.
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
EnterR
veterán
Üdv.
Aki BF4 multizik, annak nem szokott néha (elég ritkán) olyan történni, hogy játék közben vörös lesz a képernyő, recsegő hang, és újraindul a gép? Talán 4-5ször csinálta ezt ebben a hónapban, és rohadt frusztráló. Olvasom rengetegszer, hogy másnál is van ilyen, BF3 alatt is, de megoldást nem igazán találok.
PSN ID: marquuard
-
EnterR
veterán
válasz adamssss #25459 üzenetére
DirectX az API. Hőmérséklet órák után is 65-67, teljesen elfogadható, VRM is 65 körül megy, processzor 60-on megáll. Írtam az iPon garanciaszerviznek, hogy mi legyen a teendő, stb. Most várom a választ. Igen, nekem is GPU gyanús. Ráadásul Ma még 2-szer újraindult ezzel a vörös képernyővel, 1 óra alatt már 3-szor is. Viszont néhány objekt BF4-ben (furnérlemez falak) messziről remegnek, vibrálnak. Reméljük a legjobbakat.
PSN ID: marquuard
-
Raidon
őstag
válasz EnterR #25460 üzenetére
BF3 alatt nekem is volt tuninggal miota kijott az uj driver + uj ASUS GPU Tweak azota ugyanazzal a tuninggaL kicsi plusz fesszel es tuning nelkul se csinalja. Lehet esetleg driver?
"A háború első szabálya (...): soha ne teljesítsd az ellenség vágyát!" George R. R. Martin
-
#00983040
törölt tag
válasz EnterR #25462 üzenetére
Az a helyzet, h a BF4 a kezdetek óta egy iszonyú bug-halmaz, Mantle-nek szinte esélye nincs vele. Az meg nem az AMD hibája ,hogy a játék készítők programozási képessége elakad. Illene komolyabban odafigyelni ekkora kaliberű vagyis volumenű játékok készítésénél .
Megkell lesni a Cry Engine milyen frankó lett , no itt már nincs ilyen problem .A Crytek bejelentette, hogy a CryEngine csatlakozik a Mantle támogatásos 3D-s motorok köréhez, így a jövőben megjelenő CryEngine játékok profitálhatnak majd a hardverközeli API előnyeiből. Cevat Yerli, a Crytek vezetője ki is emelte, hogy nekik mindig is fontos volt, hogy a legfrissebb technológiákat hozzák el a játékosoknak és a fejlesztőknek, ráadásul az AMD-vel is jó kapcsolatot ápolnak, így viszonylag természetesnek tűnt a lépés. Mivel a 2015-ben érkező Star Citizen is ezt a motort használja, így várható is volt, hogy a Crytek előbb-utóbb implementálja a Mantle támogatást, hiszen az a játék teljes mellszélességgel kiáll az AMD API-ja mellett. A CryEngine-nel a jövőben egyébként olyan játékok jönnek még, mint az Evolve vagy Homefront 2. Ezeknél még nincs megerősítve a Mantle támogatás, de mivel utóbbit maga a Crytek fejleszti, így borítékolható, szeretni fogja a GCN architektúrás Radeonokat. A nagy grafikus motorok közül így már kettő is támogatja az AMD megoldását, a CryEngine a Frostbite 3-hoz (Battlefield 4) csatlakozott ezen a téren. A DICE által fejlesztett motort a jövőben vagy egy tucat játék fogja használni, így már csak annyi a kérdés, hogy az AMD-nek sikerül-e az Epic-et is befűznie, hogy az Unreal Engine 4 is Mantle támogatást kapjon. Ezzel a három motorral ugyanis le lehet fedni a piac elég nagy részét . Az AMD azt is bejelentette, hogy szorosabbra fűzte a kapcsolatát a Square-Enix-szel, a Rebellion Developmenttel és a Xavianttal. Ez azért annyira nem újkeletű hír, hiszen már egy ideje tudható, hogy a Rebellion Sniper Elite III-ja (és ezáltal a cég Asura motorja) támogatni fogja a Mantle API-t, míg a Xaviant által fejlesztett Lichdomban inkább a TrueAudio és a TressFX kerül előtérbe. A Square Enixnél a Murdered: Soul Suspect esetében van együttműködés az AMD és a készítők között, és optimalizált DX11-es effektekre számíthatunk, valamint további bejelentésekre a közeljövőben.
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
válasz EnterR #25457 üzenetére
Szia!
Bizony nálam is csinálja. Valami driver hiba lehet, elvileg csak Win8-on áll fent, Win7-en nem. Úgy hívják hogy Red Screen of Death. Csak a Battlefield 3 és 4 alatt csinálja, más játék alatt nem tapasztalható. Én a Mantle miatt tértem át még vagy 5-6 hónapja win8-ra, ezért kár volt, csak bugokat produkál. Egyedül az ssd, amit jobban kezel, mint a Win7, nem ír annyit feleslegesen.
[ Szerkesztve ]
-
punk17
aktív tag
Más nem tapasztalt olyat, hogy ha felrakta a 14.3 beta drivert Windows 7 64bites rendszerre, akkor nem volt hajlandó elindulni a gép, sehogy sem? A kártya egy Sapphire HD7770.
Nekem már 2x csinálta, egy belakott és egy szűz rendszeren is és nagyon felb@sz. Konkrétan azt csinálja, hogy megakad a boot a windows logónál és csak villog. Csökkentet módba sem indul a gép és a Windows lemezen lévő helyreállítás sem tudja megjavítani. Próbáltam kivenni a vga-t és az alaplapon lévőt használni ami egy AMD HD4200 de azzal se bootolt be, ugyan ott megakadt. Ezután újrahúztam a rendszert, felraktam újra a 14.3 drivert és restart után újra nem volt hajlandó elindulni
Oneplus 3T | Apple iPad Air
-
punk17
aktív tag
válasz Dtomka #25468 üzenetére
Pedig biztos, hogy az okozza. Minden rendbe ment előtte is a 14.2 beta v1.3 -rel. Felraktam és behalt az egész. Újrahúztam a Windows 7-et (msdnaa), semmi nem volt felrakva csak a frissitések a Windowshoz, majd felraktam a 14.3 beta drivert és restart után megint nem indult el ugyan azt csinálta.
Oneplus 3T | Apple iPad Air
-
katt777
félisten
Thief 2 (HD7870XT):
DirectX (FPS) :31,1(min)/56,6(max)/40(átlag)
Mantle (csak driver): 21/54,5/36,6
Mantle (CCC fenn): 22,2/51,9/34,8Csak gratulálni tudok az AMD-nek (meg azoknak, akik gondolkodás nélkül ezért vettek AMD kártyát).
Nem Rx kártyákon le van tiltva?Mellesleg a TruAudio hardveres visszhangját még csak nem is választhatom. +1 gratula!
punk17: Rögtön egy rendszer restartot produkált, azóta OK. Előző 2 driverrel többX is, amíg a PCI-E en. gazdálkodást le nem tiltottam biosból. Ez vsz. csak Intel lapokkal okoz problémát, mert AMD-vel nem csinálta (előtte pont az volt).
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #25473 üzenetére
R9 270X-szel, de kipróbáltam HD 7850-nel is, az többet gyorsult. R9 290X-szel gyorsult a legtöbbet. Van még itthon egy R9 280X is, de arra már nem volt energiám.
Minden hardvert ugyanúgy kezel a Mantle. Már csak abból a szempontból is, hogy a Mantle driverben a termékek nincsenek megkülönböztetve, hanem a lapkákra van a működés kialakítva. Az R9 270(X) és a HD 78xx ugyanazt a lapkát használja.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
syler123
veterán
válasz katt777 #25473 üzenetére
Kipróbáltam 7870 Tahitivel, valamivel lassabb mantle alatt a Thief-et.
DX: min fps: 34.3, Max fps: 67.3, AVG fps: 49.9
Mantle: Min fps: 33.7, Max fps: 66.7, AVG fps: 48.7Kb hibahatáron belül van. Szerintem ez a Mantle csak akkor hoz, ha gyenge a proci...
[ Szerkesztve ]
-
katt777
félisten
válasz syler123 #25475 üzenetére
Az adatokból ítélve nem maxigrafikával próbáltad. Szerintem akkor arra nincs megoldva; nem az első eset lenne. Meg tudod nézni Full HD és kézzel minden graf maxra?
Eleve lecseréled a Dx-et Mantle-re, (elméletileg) közvetlen VGA-vezérlésre, nem procitól függ.Abu85: Pedig nem (lásd: Syler + saját tapasztalat). Full HD-ben, mindent maxra állítva nézted?
Mielőtt megpróbálnál erre hivatkozni, semmiféle 3rd party program nem futott, elsőre még CCC sem, és még úgy is jobb volt az eredmény, de mind2 esetben játszhatatlan.Oblivionhoz mikor lesz Mantle támogatás? Csak mert már kezdek hozzászokni, full grafikával is alig röccen meg néha (igaz, textúrapakkok nélkül)...
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz syler123 #25475 üzenetére
Jep. Thiefben főleg ezt adja a Mantle. Érdemes downclock-olni, ha valakit érdekel. Bár nekem Q9550-em van, de 2 GHz-re levéve lényegében a Mantle sebesség nem lassult, míg a DX sebesség felére esett.
Ami előny még, hogy megszűnnek a random shader fordításból eredő akadások Mantle alatt. A Nixxes elég sokszor belefut ebbe a játékaiban, és DX alatt ezzel nem tudnak mit kezdeni.(#25476) katt777: Az SSAA volt eggyel visszább véve, de amúgy minden max.
Nem akarok hivatkozni semmire. Tudom, hogy nálad sosem működik semmi. Ha írni akarnék valamit azt írnám, hogy neked a konzol való, de nem teszem.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
katt777
félisten
Akkor mondd azt, hogy NEM TUDOD, mi okozza a teljesítmény visszaesését, ne hivatkozz semmire. Tényleg tiszta rendszeren, tiszta driverrel próbáltam, még C uninstall is volt előtte.
Egy csomó minden jól működik, azokkal kapcsolatban nyilván nincs kérdésem. Azt meg itt is soxor leírtam, hogy számomra meglepően jól működnek a 7870XT-vel a meghajtók (neked nem kell mondanom, hogy mindig megtaláltam a hibáikat ), semmilyen hiba egyáltalán nem jött elő nálam, amelyek másoknál gyakran, de ez a Mantle totál gáz. Vagy a Sapphire XT-re érzékeny, mert nem ref?WongFeiHong: Nyilván az a nagyobb gáz, ha még a kimondottan támogatott kártyákon sem működik.
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
-
syler123
veterán
válasz katt777 #25476 üzenetére
Kipróbáltam minden maxon 16*AA 1920*1080.
Mantle: MIN: 26.1, Max: 52.1, AVG: 36.6
Mantle 1050mhz: MIN: 29.3, Max: 58.8, AVG: 39.8DX: MIN: 30.8, Max: 56.9, AVG: 40.7
DX 1050mhz: MIN: 29.4, Max: 59.9, AVG: 42.51-2 fps különbséget mindig csinál a teszt ugyanazokkal a beállításokkal is. Kijelenthető, hogy Mantle alatt gyengébben teljesít. Gyenge procival jó lenne, majd ha lesz időm, átrakom a régi gépembe a Tahiti, és q8200 procival kipróbálom, ott tuti hozna.
-
fenergie84
addikt
Sziasztok!
Tegnap beszereztem egy másik monitort a meglévő mellé, melyet HDMI-vel kötöttem a gépre, a régi marad DVI-on.
A gép alapértelmezett monitornak a HDMI-et vette.
Azt be lehet állítani valahol, hogy a régi monitorom legyen az első számú? Mert tegnap beállítottam én azt alapértelmezettnek, de újraindításkor visszaállt a másikra.Üdv
-
katt777
félisten
válasz syler123 #25481 üzenetére
Hát akkor nem értem, nálam miért zuhan el. Semmit nem állítok, csak bekapcsolom a Mantle-t, és máris vége.
Az viszont biztos, hogy nyerni nem nyerünk vele semmit.
Mondjuk a min FPS-ed elég alacsony DX-ben. Az én karim alapon ment, 975/1500MHz-en.Abu85: Jut eszembe, FXAA opció miért tűnt el CCC-ből? Csak SSAA és AA van, pedig határozottan emléxem, hogy Oblivinonnál éppen FXAA-t használtam felülvezérléssel még pár hónapja, most meg nincs.
fenergie84: CCC-ben, vagy Windows képernyőkezelésben. Meg kellene tartania, ha csak nem ütötted egyik beállítással a másikat.
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
katt777
félisten
válasz fenergie84 #25484 üzenetére
Aut.? Én anno teszteltem, ua. monitort kötöttem DVI-re és HDMI-re is (teszteltem IGP-t, VGA-t), gond nélkül váltott, illetve megtartotta a beállítottat.
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
syler123
veterán
-
katt777
félisten
válasz syler123 #25486 üzenetére
Nekem 34 fölött van DX-szel (azt néztem), 22 körül Mantle-lel. Erős a gyanúm, hogy valami beállítás, de nem tudom, mi lehet, hiszen elméletileg ua. beállításokkal teszteltünk. Vagy tényleg csak megint bizonyos gyártól bizonyos kártyáira háklis a driver, volt már rá nem kevés példa.
Annyira nem érdekel, amíg DX-ben vígan fut bármelyik játék maxigrafikával, egyedül Metro LL-ban kellett PX-et kikapcsolni, de sztem azt bármelyik AMD kártyán, mert simán ötödölte a grafika sebességét.[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
syler123
veterán
válasz katt777 #25487 üzenetére
Én csak e miatt gondoltam. Ezt te írtad.
Thief 2 (HD7870XT):DirectX (FPS) :31,1(min)/56,6(max)/40(átlag)
Mantle (csak driver): 21/54,5/36,6
Mantle (CCC fenn): 22,2/51,9/34,8A gyártó nem befolyásol semmit, amíg referencia órajelen mennek. Esetleg egy belakott rendszer csökkenthet valamit. Win 8.1-en játszol?
-
katt777
félisten
válasz syler123 #25488 üzenetére
Azt akkor elírtam, 34,1 volt a DX min.
W8.1 Teljes partíciómentés, bármi probléma esetén visszaállítás. W7-nél nem nagyon kell, W8-nál viszont eléggé jól jöhet, párszor már szükség volt rá. Szóval, ha tesztelni akarok, bármikor 5p alatt szűz rendszerem van, 12.12-es driverrel (semmi CCC és egyéb AMD szarság).De nem egyforma órajelen mennek, és bizony a VRAM-ok sem egyformák, hiába mennek akár ua. sebességen.
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
Nxn908xxx
őstag
válasz WongFeiHong #25480 üzenetére
Nem lehet hogy a CPU is közrejátszik a mantle dologban? Nálam 280x-el ultrán 75 a min fps BF4-ben, minimumon meg 120(fullhd). A procit is jobban terheli mantle alatt.
Érdekes hogy valakinél hibátlanul működik, másnál meg egy szar. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #25479 üzenetére
Én tudom mi a gond. A Mantle-lel párhuzamosan több parancsot dolgoz fel a GPU, így több VRAM-ot igényel. Ezért a 2 GB VRAM-os kártyákon az SSAA-t hanyagolni kell, mert kifut a memóriából.
(#25480) WongFeiHong: De már támogatja. Azt a DICE sem tudja, hogy miért nem megy. Ezzel kapcsolatban csak találgatnak. A GDC-n mondták ezt: [link]
De valakinek egyébként a processzortuning megszüntetése segített, mert nem throttlingolt vissza az órajel.
A Mantle ezekre érzékeny, mert kisebb a késleltetése, mint a DX API-val futtatott kódnak. A Nixxes ezt kimérte. A kattintástól egy 144 Hz-es monitoron megjelenő eredményig tekintett késleltetésben ugyanaz a Mantle-en 5-10 ms-mal hamarabb jelenik meg.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
syler123
veterán
válasz EnterR #25491 üzenetére
Igen, Win7 alatt nem olvastam ilyen hibáról. A win8 + Radeon + Battlefield okozza a hibát, ha valamelyiket kiiktatod nem lesz gond. Én is agyalok rajta hogy visszamegy a Win7, csak a Mantle miatt volt fent a Win8, ami ugye úgy sem ér semmit, szóval lehet kúszik visszafele a win7.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz syler123 #25496 üzenetére
De a DirectX 11.1/11.2 az nem Mantle.
(#25483) katt777: Sosem volt FXAA a Catalyst-ban. MLAA az. Ma is elérhető morfológiai szűrő néven. Az FXAA fejlesztését pár éve befagyasztották. Tekintve, hogy azóta nem nyúlt hozzá senki, szerintem sosem fojtatják tovább. Az MLAA és az SMAA ezalatt az idő alatt nagyon elhúzott minőségben, illetve az Intel is behozta a CMAA-t. Ha nem az extrém gyorsaság a fontos, akkor minőségben nem éri már meg az FXAA-t használni. Az egyetlen előnye, hogy nem igényel DX11-et, de onnantól csak hátránya van.
(#25498) syler123: A BF4, de ahhoz ott a Mantle render, ami gyorabb a DX11.1-esnél.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Habugi
addikt
Catalyst 14.3 beta: 280x @1100/1600
gyors Thief teszt eredmény, FHD,maxon:
DX11
Min.: 36fps
Max.: 76fps
Avg.:55fpsMantle
Min.: 49fps
Max.: 89fps
Avg.:64fpsSemmi anomália, lassulás vagy egyéb. DX-el is pöpecül futott de a Mantle még rátett egy lapáttal.
A háttérben sosem fut semmi ha játszom, háklis voltam rá mindig is. 48-50 futó processnél sosincs több, felesleges windows szolgáltatásokat közvetlen az oprendszer telepítése után szoktam kikapcsolni, azonnal.
Gyors Crysis 3 / Metro: LL kör is megvolt, eddig nincs driveres probléma.Win7 Ultimate 64bit
Kösz AMD, ez eddig frankó!!
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-