- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Házimozi haladó szinten
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Androidos fejegységek
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
GeryFlash
veterán
válasz Petykemano #57447 üzenetére
Fuhh de szánalmas számok. Konkrétan ezt tuninggal hozod ezek meg felárat kérnek érte.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Petykemano
veterán
válasz GeryFlash #57453 üzenetére
Bizony.
De várd ki a végét. Akik már ismerik a Navi 33 számait, méltatlankodnak, hogy ugyanolyan spúrság jellemzi, mint a navi24-et. Vannak, akik attól tartanak, hogy a 8x Pcie5 és a 8GB RAM annál a teljesítménynél idővel korlátozó tényező lehet.
Ez persze nem jelenti azt, hogy ne találna majd vevőkre. Csak hogy a gpura való kiéhezettséggel visszaél az AMD.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #57454 üzenetére
Kapcsolódik a kommentedhez. 2 napja tesztelgettek TPU-n.
[AMD Radeon RX 6400 Tested on PCI-Express 3.0]
érthetetlen egy belépő alján lévő kártyánál 2022 ben sávszél limitet abszolválni. Ez a kártya legtöbb esetben azoknak szól akik még nem rednelkeznek PCIe 4.0 val . Nvidiánál meg a Vram limit nevetséges.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
Megjelent az AMD Software Adrenalin 22.5.1
(spoiler: nincs szó benne wundertreiberről, úgy tűnik, csak az új csodakártyák kapták meg a támogatást.)
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #57456 üzenetére
A 22.10-es alapverzió az a driver, ami ezeket a változásokat tartalmazza.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Ezt írtad, amikor fitymáltam a várható 3-4%-os teljesÍtménynövekedést, ami mentségükre legyen mondva lehet, hogy akár 8-10% is van.
"Nem véletlenül lesznek akkorra időzítve amikorra. Többet nem mondhatok, de nem igazán a hardver a fontos. Régen állítólag legendák szóltak róla, valami wundertreiberizé."
Akkor most végülis a hardver volt a fontos?
Vagy Te ezeknek a kártyáknak a kijövetelére csak októberben számítottál a 22.10-es driverrel?
Vagy mit értek félre?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
GeryFlash
veterán
válasz Petykemano #57459 üzenetére
TPU is hulyeseget mondott Abu szerint a majus 10-es releasezel aztan...
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #57459 üzenetére
A driverrel bárki tesztelhetett. Mi is a 22.10.01.02-es batch-ből teszteltük a kártyákat, de ez béta állapotú, és végleges majd valamikor a hónap vége felé lesz, vagy nyár legelején. De tesztelni már lehet vele.
[link] - itt vannak az AMD saját összehasonlításai a 22.10-es batch és a 21.50 között.
Állítólag ki lesz adva egy preview csomag hamarosan, azt majd megírom.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
[A moment of silence for the RX 6800 removal from http://AMD.com...]
"Just like my sources warned - it isn't officially EOL, but AMD is de facto replacing it with the less appealing 6750 XT."
pedig az egyik legjobb kártya szerintem ár/ érték arányban. Most ha beesne 600 dollár alá best buy lehetne.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
Még most sem értem tisztán és egyértelműen, hogy mi volt ezeknek a kártyáknak a célja.
Az egyik lehetséges válasz az a kényszer, nevezetesen, hogy a memóriagyártók be fogják szüntetni a 16gbps modulok gyártását és már csak 18gbps-t gyártanak. Ami lehet, hogy drágább, nem tudom. Te adhatod downclockolva 16gbps-ként, de ha már megteheted, miért ne engednéd a gyorsabbat.
De ehhez nem feltétlenül kellett volna nagy csinnadratta. az AIB gyártók esetén mondjuk OC-val máskor is előfordult már, hogy a memória órajele eltért a referencia modellben megadott/használt értéktől.Nem tűnik úgy, hogy Abunak lenne igaza, hogy a valódi szenzáció az új driver és az összes kártya újrateszteléséhez akartak apropót adni. Hiszen a kártya kinn, a tesztek megtörténtek, driver meg még sehol. Ha tényleg a szoftver lett volna az elsődleges, akkor a hardver igazán várhatott volna már pár hetet, hiszen önmagában nem akkora szám.
Nem tudom, hogy a K jelzés a chipek kódja elején mit jelent, de nem tűnik úgy, mintha a 18gbps kezeléséhez respinre lett volna szükség. A gyártástechnológia persze finomodhatott. Tehát nem vitatom el teljesen a magasabb órajellel működő
SUPER50 jelzésű termékek bevezésétének jogosságát. Viszont az eredeti termékek piacra vezetése és ezek között hosszú idő eltelt. Igazán nem lehet azt mondani, hogy itt néhány hónap elteltével emelték a tétet. Az ilyen termékfrissítések esetén szerintem szokatlan dolog az, hogy a frissített terméket nemhogy nem alacsonyabb, de még csak nem is a leváltott termékkel megegyező áron (magasabb teljesítmény azonos áron), hanem áremelkedéssel vezetnek piacra.Persze erre a az elmúlt hónapok-évek piaci viszonyai között lehet gondolati mankókat találni - nyersanyag árak emelkedése, szállítási díjak drágulása, chiphiány, stb - és ha még mindig tartana az, hogy a kártyákat msrp 250-300%-án lehet boltból megkapni, akkor érteném, hogy az emelkedő msrp ár az emelkedő költségeket lenne hivatott fedezni, valamint az AMD igyekszik maga számára nagyobb részt kihasítani.
De hát azt azért nehéz nem észrevenni, hogy a piaci gpu árak épp most simulnak vissza az msrp-be, sőt időnként már $10-20-os akciókkal már alá is mentek. Egyébként ez 1-1.5 éves termékek esetén normál körülmények között egyáltalán nem szokatlan, sőt.
Álllítólag még egyébként ennél is magasabb árakat akartak volna meghatározni, csak a press conference és a debütálás között vélhetően épp az általam említett okokból csökkentették. De még ugye így is magasabb, mint a leváltott termékek.
Vajon elszámolták magukat? Tehát amikor ezt a termékfrissítést kitalálták vajon még a 200-300%-os msrp árrakkal kalkuláltak volna?
Merthogy ha a jelenlegi folyamatok folytatódnak, akkor a következő pár hétben hónapban elképzelhető, hogy beesik a gpuk ára msrp alá, megkezdődnek az akciózások, játék-bundle-k, stb. Ahogy az a kifutó szériával lenni szokott.Az ár csökkenése alapján úgy tűnik, hogy msrp 200-300%-os árszinten bányászati befektetési szándék (vagy legalább mellékcél) nélkül a gamer kereslet nem olyan erős. Vajon mi fog történni? Ha msrp-n se vesznek annyi kártyát, mint amennyit eddig gyártottak, akkor inkább csökkentik a gyártást?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #57466 üzenetére
[link] - Itt az új driver preview verziója.
Pont látszik az új driver hatása, mert már feltűnt, hogy nem nőtt annyival az órajel, mint amennyivel gyorsult a hardver. És ennek nyilván az oka az, hogy az új VGA-k a 22.10-es batch-csel voltak tesztelve, míg a régiekre a béta nem ment fel. A mostani publikus preview már felmegy, csak későn jött.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Alogonomus
őstag
válasz Petykemano #57466 üzenetére
Az új kártyák indoka szerintem csak annyi, hogy a jelenlegi generáció lezárulta előtt még egy utolsó lendületet adtak a kínálatnak, plusz az egyébként is direkt az RTX 3070 ellen behozott RX 6800-at végre kihagyhatják a kínálatból.
Az RDNA2 és a memória működési frekvenciáját a kezdetektől fogva komolyan korlátozta az AMD, hogy lekopjon róluk a hot&loud stigma, na meg egyébként is elég volt a kártyák teljesítménye a csökkentett frekvenciákkal. A most érkezett új kártyáknál már lazábbra engedték a frekvenciaértékeket, ami a magasabb hőmérsékletben is meglátszik.Az új generációról szivárgó infók pedig egybehangzóan arra utalnak, hogy jelenlegi csúcskártyák teljesítményét (talán a 4K kivételével) 200+ wattból megkaphatjuk valamikor ősszel. Így pedig a jelenlegi csúcskártyák a legtöbb felhasználási szituációt tekintve valószínűleg elveszítik a vonzerejüket, vagyis addig kell minék többet eladni belőlük a konkurencia eladásainak a rovására, amíg meg nem érkeznek az új generációs kártyák, mert senki sem fog játékra $1100-ért, még kevésbé $2000-ért kártyát venni, ha $600-ért ott van az új generáció 7-es sorozata az előző generáció 9-es csúcsmodelljeinek a teljesítményével, ráadásul fele fogyasztásból, amitől azoknak a kártyáknak a fizikai mérete is újra normális lehet.
-
olymind1
senior tag
válasz Petykemano #57466 üzenetére
Prociknál ugyanez volt: 3600X -> 3600XT áremelés mivel gyorsabb, majd 5600X további áremelés, mivel szintén gyorsabb. Aztán jött az Intel a 12.gen-nel és szépen beárazott alájuk. Itt az NV nem fog alájuk menni árban, szóval nem kell félniük hogy vga árakat kell csökkenteniük.
Most vga-knál teszik ugyanezt következő generáció bevezetése előtt (mennyivel kb?) negyed-fél évvel.
Persze TSMC is emelt azóta árakat, szóval azt is belekalkulálták az új árakba.
Egy biztos a felhasználók nem tapsolhatnak, hogy új karik jöttek amik gyorsabbak és ugyanannyiba kerülnek, míg esetleg a 00 végződésűeknek picit csökkentek volna az áraik (hivatalosan legalább).
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #57468 üzenetére
"addig kell minél többet eladni belőlük a konkurencia eladásainak a rovására, amíg meg nem érkeznek az új generációs kártyák, mert senki sem fog játékra $1100-ért, még kevésbé $2000-ért kártyát venni, ha $600-ért ott van az új generáció 7-es sorozata az előző generáció 9-es csúcsmodelljeinek a teljesítményével, ráadásul fele fogyasztásból, amitől azoknak a kártyáknak a fizikai mérete is újra normális lehet."
Ezt a célt értem. De szerintem ezt a célt az szolgálta volna, ha befrissítik a kártyákat és vagy ugyanannyiért adják, vagy eleve picit olcsóbban.
Mondom, ha a 200-300%-os msrp közepén lennénk, érteném, hogy minden mindegy, mert úgyis elviszik, ennél még jóval többért is. De épp most csúsznak a kártyák árai msrp alá - feltehetően azért, mert a kínálat egyre inkább meghaladja a keresletet.Hát majd meglátjuk persze, hogy a következő hetekben viszik-e.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #57466 üzenetére
Én azt gondolom jó az amit mondasz, de a ramnak sok jelentősége nincs, max annyi hogy 1-2% nyereség így nem a fogyasztás megemeléséből adódik.
3 tényezős szerintem a dolog így összenézve az utóbbi napok híreit.
1
,Kepler tweetelte ugye , hogy az egész célja az hogy az árazást bevezessék amit majd az RDNA3 fog jelenteni. Időközben 3. generációs gyártásnál vannak 7 nm nél, teljesen kiismerték, rohadt jó a kihozatal, látták hogy a piac könnyedén elviseli az emelt fogyasztást is a konkurenciától, ezért kidobtak egy gyári OC-t és emeltek az áron.
2,
Ki tudják vezetni a 6800 SKU-t mert a 3070 re és a 3070 Ti re a nélkül nem lett volna igazi válaszuk ,de a Navi22 ahhoz kevés volt azzal a fogyasztással, ez miatt felső kategóriás GPU-t a Navi 21 et hoztak le erre a szintre.( 6800)
Gondolom ez nekik nem annyira biznisz mikor az eladható 6800XT vagy 6900 ban is jóval drágábban. A remek 7 nm kihozatal miatt nem tartom elképzelhetetlennek hogy teljes értékű GPU-kat kellett lebutítaniuk nekik hogy legyen a 3070-3070Ti mellé konkurencia. ( Techniphany folyamatosan tolja az eladásokat volt olyan hét hogy a legtöbbet eladott kártya a 3070Ti volt)
Tehát most toltak 30% fogyasztást és lett Navi 22 konkurens a középkategóriába a 3070 -3070Ti re, és a jó Navi 21 GPU eladható lesz 2-300 dollárral drágábban. Win -Win mert több drága GPU lesz eladható és olcsóbb GPU lesz a középkategóriában a 3070 kártyákra.
Amúgy így a 3070 nek és Ti nek jobb perf mutatója lett mint a 6750...
a 6800 pedig kevesebbet eszik 20 % kal mint a 6750, miközben gyorsabb...
A 6750 egy agyon fészelt valami lett a 6800XT alig eszik kevesebbet ( 20w?) 20ms spike ban 400w fölé ugrál. tehát egy végletekig túlhúzott Navi 22 van most a 6800 Navi 21 helyett bevezetve. Ezért kellett a csoda driver és a gyorsabb ram és ezért nem kúszik fel az órajel mert 400 watt fölé nyaldos ami már túlmegy a tervezett VRM alap működésén és megemeleli extrán a hőmérsékletet. Biztos , hogy jó hűtő kell fölé.Ezt megcsinálták a Navi 21 nél is rádobtak 22-30% fogyasztást, és gondolom most ezt driverből tartják kordában.
3,
A Bányászat beesése miatt a normalizálódó árak és elérhetőség miatt így tudják mérsékelni a bevétel csökkenést az új gen kihozataláig és ezzel együtt a részvények sem esnek annyit, mint mondjuk Nvidiánál.
Könnyen megszokták a jók és nagyon tetszett nekik ez a helyzet ebben biztos vagyok, most vissza kellene szokniuk mindkét oldalon ahhoz hogy " csak" jól keresnek majd, nem kimondhatatlanul jól. A végtelenbe és tovább.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Devid_81
nagyúr
A 6750 a kimondottan botranyos lett amugy ezzel a fogyasztassal.
Annak a csipnek pontosan a 200w koruli tartomanyban kellett volna maradnia nem 300W
6650 az abszolult gyoztes a 'but why?' kategoriaban.
Meg talan talan a 6950 a valogatott chipekkel ugy ahogy, de arra meg ott volt az elodje XTXH es pont.De ez csak a bevezeto, hogy mire kell szamitsunk a next gen-nel, emelt TDP es ar es masrol nem szolt most
...
-
Petykemano
veterán
válasz Petykemano #57418 üzenetére
A RedGamingTech azt állítja, hogy a csökkentett Shaderszámú konfiguráció valójában nem kettő, hanem egy GCD-ből áll.
Tehát 1GCD, abban 48WGP, 384bit GDDR6 és 192 v 384MB IFC, 24GB
Kísértetiesen hasonlít ez a navi21-et megelőző taoálgatásra, amely esetén az egymásnak ellentmondó információk nem dezinformáció miatt fordultak elő, hanem mert az AMD tényleg többféle konfigurációt kipróbált.Szerintem most is ez történhet.
Alapból azt mondanám, még semmi sem biztos.
Arra, hogy RGT nem csak hadovál, épp az #57418 postban idézett "hát így néz ki" megjegyzés utalhat.Vagyis a képen ugyan egy Graviton3 van, de így nézhet majd ki nagyjából a navi31 is.
És valószínűleg a többi is.És akkor most a kérdésre.
Ha a tábkázatot nézem, azt értem, hogy Végülis miért döntöttek a kevesebb feldolgozó, magasabb órajel.mellett.
Azt is érteném, hogy a kevesebb feldolgozóhoz annyival kevesebb IFC is kell.
Az memóriabusz szélessége miért nő? A RAM mennyiség miatt vajon? Abu azt mondta, kétoldali elhelyezéssel lehetne 4GB/32b. Drágább volna, mint rátenni még 192bitet?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
"AMD's new DX11 driver seems to be spreading the load across multi-cores better, in games that were primary thread bound. Interesting, I had thought they gave up on DX11.. 6 years late but better than never."
[link]
Szóval állítólag megcsinálták végre, hogy a DX11-es driverük jobban skálázódjon több magra.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Yutani
nagyúr
-
Petykemano
veterán
válasz Yutani #57476 üzenetére
Crysis Remastered up to 24% faster
Assassin's Creed Odyssey Up to 34% better Lows.
God of War Up to 41% better P1
Azt a kisimultságot szerintem szeretni fogja a micro-lagre és stutteringre és más általam nem is ismert problémákra érzékeny közönség szeretni fogja.
Bár ez nagy eséllyel csak a DX11-es játékokban fog legalábbis ilyen mértékű javulást eredményezni, de ezúttal a wundertreiber jelző talán tényleg megilleti.
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #57477 üzenetére
Igen, a kék grafikon sokkal szebb, símább futást jelent. Sokan panaszkodtak itt a PH-n micro stutterről, talán most megoldódik (már ami az AMD driver miatt volt).
#tarcsad
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az új driverben a DX11 és a DX12 ICD változott. Szóval ott vannak javulások. Ahogy írtam a hírben, DX12-ben 5-13%, míg DX11-ben 3-30% között mért előrelépést az AMD.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Ismert a fejlesztés háttere? Tudod, olyasmire gondolok, mint amit a Mantle-nél mondtál, hogy mondták nekik, hogy írjátok meg és megírták. Itt mi a sztory?
Illetve bocsánat, még egy:
Ezzel a jelenleg még nem látható - DX12-ben 5-13%, míg DX11-ben 3-30% - előrelépéssel indokolja az AMD az áremelést - az új vásárlókra nézve?[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Alogonomus
őstag
Én ennek a tesztjét várom nagyon több független forrásból és más játékokat vizsgálva is. Talán csak a Deathloop lett annyira optimalizálva, hogy igaz rá a megállapítás, hogy "AMD has achieved the unthinkable... this is a huge win for AMD."
Főleg a konzolokon már létező Dynamic Resolution Scaling behozása hangzik jól, amivel már folyamatosan a beállított fps célhoz igazodhat a pillanatnyi felskálázás mértéke. Amikor pedig megáll az ember élvezni a látványt, akkor a nem mozduló kamera esetén töredék másodperc alatt akár supersamplingre is válthat a motor, hiszen úgysem kell új textúrát feldolgoznia, lehetősége van a már betöltötteket a chipen belül alaposabban feldolgozni, ami szebb képminőséget eredményez. -
-FreaK-
veterán
válasz Alogonomus #57481 üzenetére
ehhez kell a Játékba beépíteni támogatást hozzá vagy csak driverből működik azt kész?
-
Yutani
nagyúr
válasz Alogonomus #57481 üzenetére
Ha ilyen lesz az FSR 2.0 minden játékban, az kiegyenlíti az Nvidia előnyét, amit a DLSS jelent egy ideje. Én is várom más játékokkal is a tesztet.
#57482-FreaK- FSR-t be kell építeni a játékba, mint a DLSS-t is. Viszont ahol van már DLSS, ott nagyon gyorsan lehet FSR 2.0-t implementálni (állítólag).
Driverből sosem lesz olyan jó a felskálázás, mint a játékba épített upscaling, mivel a játékból egyéb adatokat (pl. motion vector) is fel tud használni.[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Yany
addikt
válasz Alogonomus #57481 üzenetére
Főleg a konzolokon már létező Dynamic Resolution Scaling behozása hangzik jól, amivel már folyamatosan a beállított fps célhoz igazodhat a pillanatnyi felskálázás mértéke.
Apexben ez már benne van, nem győztem kikapcsolni, mikor véletlenül benyomtam, borzasztó idegesítő mindent homályosan kezdeni jelenetváltáskor. A VRS-t és úgy alapvetően a nem fókuszban lévő dolgok dinamizálását sokkal inkább támogatnám iparági szinten, mint egy en bloc teljes képernyőt lebutító brute-force eljárást.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
félisten
Szerintem igazából felesleges is ha az FSR és DLSS ilyen jól működik.
DLSS-t már konkrétan CP ben nem is látom , hogy működik.
plusz általánosnak ott a NIS és az RSR.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #57480 üzenetére
Mivel az AMD régóta egy közös PAL implementáción keresztül támogatja az összes explicit API-t, így elég sok szabad erőforrásuk van másra, például a DX11 fejlesztésére. Ezért nem írnak külön implementációt a DirectX 12, a Vulkan, a Mantle és a Metal API-ra. Mindegyik ugyanazon a PAL rétegen fut. Olcsóbb és hatékonyabb. Ergo ugyanannyi emberrel hatékonyabb munkát tudnak manapság csinálni.
Az Intel is erre megy a driverrel, mert a Vulkan implementációt már kettévágták platformabsztrakcióra és kliensmodulra, és valószínű, hogy idővel a DX12-nek is erre a platformabsztrakcióra raknak be egy kliensmodult. Ugyanaz a háttere ennek, ami az AMD-nél. Olcsóbb a munka és hatékonyabb.
Megoldható amúgy az is, hogy minden explicit API különálló implementációt kap, de az drága és nem hatékony.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yany
addikt
Közben kijött egy "preview" a HUB-tól: FSR 2.0
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Petykemano
veterán
Ez egy a régi kártyák elavultatását célzó, a régi kártyák tulajdonosait vásárlásra ösztönző és persze esetleg költségtakarékossági lépés, vagy van valami olyan újítás az RDNA/2 architektúrában, ami kifejezetten lehetővé tette a ezt a driver fejlesztést, különös tekintettel a DX11 többmagos skálázódására?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #57492 üzenetére
Valószínűleg maga a driver működne GCN-eken, de nincs rájuk tesztelve, mert csak preview a csomag, így inkább nem írták bele a GCN-t a kompatibilis hardverek listájába. Ugyan az AMD mondhatná, hogy béta, és próba cseresznye, de azért valamilyen szinten felelősséget vállalnak a previewért is
Amúgy az RDNA és az RDNA 2 jobb parancsmotorral rendelkezik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
awexco
őstag
válasz TESCO-Zsömle #57497 üzenetére
Alapvetően nem a preview driver gond ... hanem a engine független veszteségmentes temporális felskálázás miatt köpködök ...
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
válasz Petykemano #57475 üzenetére
Jó sok év kellett, hogy felébredjenek és észrevegyék, hogy a játékok túlnyomó többsége DX11-es, de ja, jobb későn, mint soha. Ha valóban sikerül rendbe tenniük a DX11-es drivert, utána nekiállhatnak az OGL driverüknek is, mert az egy totális katasztrófa.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #57499 üzenetére
Az OpenGL-be már senki sem öl erőforrást, mivel a Microsoft azon dolgozik, hogy kizárja az API-nak a támogatását a Windows operációs rendszeren. A helyére egy olyan interfész kerül, ami az OpenGL-t implementálja DirectX 12-re, tehát minden OpenGL program kvázi a DirectX 12 meghajtón fog futni. Ezzel egyébként rákényszerítik a szoftverfejlesztőket is arra, hogy javítsák ki a nem szabványos OpenGL kódjaikat, mert a gyártók innentől kezdve nem tudják megtenni drivermachinálással. Amelyik cég nem csinálja meg, annak az alkalmazása futtathatatlan lesz.
A probléma egyébként onnan ered, hogy a Khronos teljesen elengedte az OpenGL kezét, így ha nem lépnek a platformtulajdonosok, akkor egy kibaszott szemétdomb lesz az egész. Annyit tudni még, hogy a Microsoft OpenGL 3.3-ig implementálja le az API-t. Tehát az ennél többet igénylő programoktól búcsúzni lehet.
Egyébként ugyanezt megcsinálta az Apple, és a legjobb döntésüknek tartják, szóval ragadós lesz a példa.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- YouTube
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Elfelejtettem a film címét
- EAFC 24
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- nVidia tulajok OFF topikja
- Kupon kunyeráló
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest