- iPad topik
- Milyen egeret válasszak?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Házimozi haladó szinten
- Milyen RAM-ot vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #10698 üzenetére
Pedig egy ideig csökkenni fognak a processzorigények. Manapság a driver elviszi az erőforrást. Tehát hiába lenne elég egy i7-2600K teljesítményének a 10%-a, a grafikus driver annyira soros feldolgozásra kényszeríti a rendszert, hogy muszáj a tervezésnél úgy dolgozni, hogy van az i7-2600K teljes processzorideje és abból nagyjából 10% használható. A low-level iránnyal a teljes processzoridő elérhetővé válik, vagyis effektíve nagyjából tízszer nagyobb számítási kapacitásra tervezhetnek a fejlesztők úgy, hogy senki sem cserél gépet. Viszont az elején ez nem lesz elterjedt, mert az aktuális motorokat nem így tervezték. 2016 végén már érdekes lesz a helyzet, ott már jönnek azok a motorok, ahova már bedobják a fejlesztők a low-level API-k miatt megindított AI fejlesztéseket, és hasonló dolgokat.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #10700 üzenetére
Nem érted a low-level irány lényegét. Az ilyen API-kkal a grafikus kernel driver eltűnik. Tehát jön egy játék, amelyet a Marika GPU architektúrára terveztek, de később érkezik a Marika 2 modernizált architektúra, amelyen ez a játék már nem fog olyan jól futni, mint az első Marikán. És mivel a grafikus driver eltűnt, így a programot kell frissíteni, hogy jobban fusson a Marika 2-n. Ezt egyébként a Thief esetében meg is tették.
Ez minden low-level API-val így lesz, azaz a DX12-vel és a Vulkan API-val is. Ez az egyik hátránya a koncepciónak, hogy a fejlesztő írja meg azt, amit eddig a gyártó szállított a driveren belül.
Ettől függetlenül van előny is. Nekem a DA: I DX11-ben 10 fps-sel megy maxon MSAA nélkül, míg az AMD API-jával 37 fps-t kapok ugyanazzal a beállítással.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
Ez a 285-s példára mondjuk elfogadható, az R9 290 és 295X2 már Mantle előtt a piacon volt mégis kb. ~10%-kal gyorsabb a DX11 két különböző benchmarkban.
"És mivel a grafikus driver eltűnt, így a programot kell frissíteni, hogy jobban fusson a Marika 2-n."
Ez majd akkor lesz külön érdekes amikor megjelenik pár DX12 vagy újabb VGA generáció és valaki régi (DX12-es) játékokkal szeretne játszani...
"Ettől függetlenül van előny is. Nekem a DA: I DX11-ben 10 fps-sel megy maxon MSAA nélkül, míg az AMD API-jával 37 fps-t kapok ugyanazzal a beállítással."
A linkelt teszteken ahol pedig egyenlő eséllyel indul a két API a Mantle lassabb 10%-kal, mi az oka ?
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
válasz #85552128 #10691 üzenetére
Talán mert dx11-re irják a játékokat, aztán kapnak mantle támogatást. Csak olyan effekt, és annyi van, amit a dx11 elbír. Akkor hogy látszana hogy a mantle jobb? Mintha F1 autót és utcait hasonlítanál de 40-es tábla mellett versenyeznének, aztán mondhatnád hogy az F1 kocsi semmivel nem jobb mint az utcai.
Nézd meg az AoS dx12/mantle tesztet, vagy az új 3dmarkot. A dx11 kifingik pár fps után. Ha úgy megírnak egy játékot hogy kihasználja a dx12/mantle/vulkant akkor ott a dx11 ugyanigy kifulladna.
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #10704 üzenetére
"Csak olyan effekt, és annyi van, amit a dx11 elbír. Akkor hogy látszana hogy a mantle jobb? "
De miért LASSABB ? Nem jobb, nincs egy szinten vele LASSAB 10%-kal.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #10703 üzenetére
Ha valahol lassabb és nem BF4 R9 285 kombóról van szó, akkor azt elrontották.
Nekünk is van erről tapasztalatunk a PH-s tesztekben, ráaádsul 4,2 GHz-re húzott procival. A minimum fps-ben a DX11-es kód nagyon lemarad. Az átlag nem igazán változik. Szóval alapvetően csak előny van. Ráadásul tényleg ott ahol a legfontosabb, a minimumok területén.Nekem megmagyarázható miért gyorsabb 3-4x. Q9550 limitálja a DX11-et, miközben amúgy maga a processzor teljesítménye bőven elég a DA: I játékra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Xmister
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #10694 üzenetére
Sajnos az NV-nek a Maxwell-el az az érdeke, hogy minél tovább DX11-ben maradjunk, mert ez az architektúra soros feldolgozásban jó.
Ha kijön a Pascal, valószínűleg ők is nyomni fogják a low level api-t, amennyire tudják.
Kérdés, hogy akkor hajlandóak lesznek-e dokumentálni az architektúrát... -
veterán
válasz #85552128 #10709 üzenetére
Nézd, ha az én személyes tapasztalatom ellentmond annak amit egy másik oldal állít, tökmindegy, akár a Pápa is mondhatja, nem fogom minden esetre igaznak venni. Ott, azon a körülmények között lehet hogy nekik tényleg ez jött ki, de saját példámon tudom cáfolni hogy a mantle lassabb lenne mint a dx11. Volt időszak egy-egy játékban amikor az volt, ez egy patch-el vagy egy új driverrel javult.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
#85552128
törölt tag
Nálam AMD CPU-val (A8 5600k 4.3 GHz) és egy 260X-el meg semmit nem hozott, sőt még rosszabb lett mert vagy nincs rá optimalizálás vagy kevés Mantle alá a 2 GB VRAM - pedig ha jól tudom csak a csúnya DX11-ben problémás a VRAM kezelés...
Ugyanez DA:I-vel és nem FullHD-ban és BF4-ben DX11 alatt 100% hogy CPU limitem volt.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #10713 üzenetére
A Frostbite 3 motorba be van építve egy memóriafigyelő. Azzal kiírathatod, hogy mennyi VRAM-ot igényel a program aktuális beállítása. Ezt azért rakták bele a tervezők, hogy mindig úgy állíthasd be a játékot, hogy a rendelkezésre álló memória alatt lehess.
A DA: I patch5 és a Battlefield Hardline alatt már a VRAM használat csak picit nagyobb, mint DX11-ben. A többi motor eleve előre allokálással dolgozik, tehát ugyanazt használják, amit most a Frostbite 3 új verziója.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz #85552128 #10713 üzenetére
Persze, a DX11-ben problémás a ramkezelés, ezért az elsősorban DX11-re írt motorokban még vagy nem használják a dinamikus kezelést, vagy még nem túl optimálisan.
BF4 Mantle-hez erősen kellett a VRAM, még kicsit több is, mint DX11 alá, nálam Ulta+FHD + 4X-es MSAA-val szűk 3GB-ot evett, a korábbi verziók elvileg 3,3GB-ot is. Nálam a 290-el ezzel mondjuk nem volt semmi gond.Nálam a gyakorlat úgy nézett ki, hogy DX11-ben max High-on tudtam játszani (+4X-es MSAA persze), mert felette megette a CPU-t (továbbra is i5 4690K 4,4Ghz-en, 16GB 2133Mhz rammal), Mantle alatt viszont mehetett röhögve az Ultra is, és még úgy is közvetlenebb volt az egész.
-
nagyúr
Kíváncsi leszek mennyit fog számítani a multithread DX12 alatt. nV oldalon már DX11 alatt is előjött hogy egy hajszálnyit az i7 hozzá tudott tenni a teljesítményhez (ha mástnem a minimumhoz, amitől nem gyorsabb lett csak "simább").
Illetve azt is hogy a HT mennyire fog működni, mert a 3D Mark alatt eléggé elvérzett eddig.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
félisten
válasz FollowTheORI #10716 üzenetére
Ha a játék csak "simán" átvált teljesen DX12 grafikára, akkor szerintem semmit nem fog számítani a sok mag, mivel a játék nem fogja leterhelni anyira a procit, hogy szükség legyen sok magra. Feltéve, ha valóban drasztikus CPU terhelés csökkentést hoz majd a dx12 a valós játékokban is.
Ha a játék elkezdi használni a felszabaduló CPU erőt másra, pl. fizika, vagy mesterséges intelligencia, akkor már a játéktől fog függeni, hogy mennyire skálázódik több magra.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Attix82
őstag
válasz #85552128 #10713 üzenetére
Szerintem befejezheted ,hogy a Mantle nem hoz. Nem érted a gyakorlati lényegét.
Ennyit a DX11-ről. (i7-2600K@4+Ghzen CPU + R9 290)
Playerek száma 60+, ahogy csökken úgy növekszik a DX11nél az FPS is.
Single playeres játékba nem kell erős CPU, ahova meg kéne ott meg a DX11 hulladék.
PHs kolléga is megnézte: [link]
[ Szerkesztve ]
-
TTomax
nagyúr
válasz Attix82 #10718 üzenetére
Hányszor cáfoljuk meg ezt....komolyan de hányszor... Ez nem azért van mert olyan szuper a mantle,hanem azért mely ilyen vacak dx11ben a driver radeonhoz...ugyanebben a sarokban egy GTX980al 100fps körül van akkor?
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
#85552128
törölt tag
válasz Attix82 #10718 üzenetére
Hogy sikerült multiplayerben 60 játékossal ugyanazt a tesztkörnyezetet szimulálni mindkét alkalommal ? - Vagy milyen összehasonlítás is ez ?
Egyébként ahogy előttem is írták az egész Mantle mizéria óta ahol van Mantle ott szarnak a DX11-es módra...(#10719) 7time : "Az R7-260X eleve nem jó a BF4 -hez"
Az R7 260X köszöni szépen, de 1366x768-ban 40-60 FPS-sel játszható DX11 alatt Ultra presettel és az FPS dropok többségénél sem a GPU hibás, hanem még single player alatt is CPU limit van néhány helyen ( )...
Ezzel szemben Mantle alatt ahol ugye nincs "driver limit" nemhogy javulna a helyzet, de ugyanolyan esetenkénti akadozásokkal/mikrolagokkal.(#10721) Attix82 "Valóban a DX11 NVnek jobban fekszik. Ezért is lesz jó a DX12 ahol már az AMD VGAknak se lesz problémái."
Nem fekszik jobban, csak elvan hanyagolva ott ahol a Mantle render is elérhető.
Jövendő mondásokat helyett nézzük meg, a StarSwarm DX12-es tesztet: [link]
nagyon szépen szerepel a 980 még DX11 alatt is.
Meglátszik amit feljebb is írtam, hogy az AMD DX11-es módja mennyire szarul volt megírva ha egy 260X úgy teljesít mint egy 290X persze így lehetett dobálózni az "Up to 300% performance boost" szlogenekkel...[ Szerkesztve ]
-
-
Malibutomi
nagyúr
válasz #85552128 #10724 üzenetére
Lehet hogy a te konfigoddal úgy érzed nem hozott semmit. Okés.
De mit gondolsz a fél játékipar hülyékböl áll hogy irják a játékokat mantle/vulkanra? A khronos groupról nem is beszélve.
Amúgy én mindíg visszásnak érzem a " van egy szuperkicsi lowend amd gépem, és nem hasít ahogy vártam....de az nv gépem az igen az hasít...mondjuk háromszor annyiba került de akkor is az nv jobb látszik" hozzászólásokat.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #10730 üzenetére
Egyetlen egy hszben sem hasonlítottam az "nV géphez" még csak fel sem hoztam, végig az adott A8+260X konfigon mért dx11 és mantle eredményekről volt szó.
Egyébként pont azért lett ez nV gép mert akkor ez milliószor jobb alternatíva volt és most is az. Tudod van akit a "MAJD" nem hoz lázba...
[ Szerkesztve ]
-
do3om
addikt
Jaj de jól hangzik.
Ja még annyit:
Pár napja egy érdekes bulvár hírnek örültetek, amiben a zen vagy már nem tudom melyik új proci 16/32 mag/szálas lesz, és hú de jó lesz.
Mást nem is akarok erre mondani, inkább örüljünk hogy kevesebb mag is elég, vagy most annak hogy lesz majd 16 magas zen.... most mi van ti majd biztosan megmagyarázzátok, az mindig megy.Én is elhiszek mindent szóval azt hogy nem kel procierő hála az API-nek, meg azt is hogy 16/32-es lesz az AMD CPU. Ráadásul minkét hír egy névhez köthető, ha ezt hiszitek akkor komoly a gond a cégnél mert nem tudja a jobb kéz mit csinál a bal. Vagy ezen nem szoktatok gondolkozni csak minden hülyeségnek örültök ami felröppen?
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Microsoft már 2014-ben mondta, hogy a processzorfejlesztést az új API-k átírhatják. DX12 alatt sokkal előnyösebb sok gyenge mag, mint kevés erős. A Nitrous motor erre nagyon jó példa. Gyakorlati környezetben 16 szálig lineárisan skálázódik, de a fejlesztők szerint van 72 szálas szerverük, amelyen ugyan már nincs lineáris skálázódás, de 55 szálig ez megmarad, tehát látható, hogy 55 szál szépen 90% fölött jár. Optimalizálással lehet több is.
Ha valaki gaming procit csinál érdemesebb sok picit magot rakni bele, mert jóval kedvezőbb az új API-knak.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
do3om
addikt
Aha akkor ezért olyan gyengék az FX magok valóban így már érthető miért jövőbemutató.
7time
De nem látod azt sem hogy két egymással ellentétes dolognak is örültök, persze egyiknek sincs sok alapja de az akkor is.[ Szerkesztve ]
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azokat nem az új API-kra tervezték. Akkor még szó sem volt róla. Persze kétségtelenül az FX-eknek ez az irány nagyon előnyös, de ez inkább szerencse, mint tudatosság.
(#10736) TTomax: Mert early specifikáció. Vannak benne még hibák, és a stabilitás érdekében korlátozzák az API-t. De mindegyik új API pontosan ugyanazt a parancs feldolgozásos modellt használja, mint az AMD API-ja, tehát ha feloldják a limiteket, akkor ugyanarra képesek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Van egy pár újabb játék aminél a + szálak/magok többet hoznak, mint a nagyobb órajel kevesebb mag.
Szóval van még remény az AMD részére is... persze nekik nem csak a több mag területén kell fejlődniük azért, mert a fenti eredményeket intel oldalon láttam egy két frame-time tesztben itt ott (nem gyorsabb de stabilabb az fps több magos i7-en mint egy OC i5-ön, szóval kb úgy kell elképzelni belősz egy 60 FPS körüli grafikát adott játékban és az i5 és az i7 is ott fog táncolni, csak az i5-ön gyakrabb lesz picit a beesés meg lehet nagyobb... de ez kb olyan hogy i7 mondjuk 99% az i5 meg mondjuk 95% a futásidőnek 60+ FPS).
Ezért leszek én nagyon kíváncsi mit hoznak majd az első igazi DX12 játékok.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
do3om
addikt
Na jó nekem ez sok ne néz már hülyének, ez már nevetséges.
Komolyan röhögök a sok hülyeségeden.
Van valaki aki mondja mi mellett kel mindenáron kiállnod vagy ez csak úgy jön magától?Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
TTomax
nagyúr
Már ha az nem megy a stabilitás kárára...azért vigyáznék azzal,hogy az MS mit mond,híresen jól tudnak igérgetni,illetve egy tech. demóban bemutatott technikát,nem feltétlen könyvelnék el pontos jövönek... Az csupán egy lehetöség....
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem értem most mi a gondod. Biztosan nem a DX12-re tervezték az FX-eket. Az AMD ezt nem látta előre. Egyszerűen csak szerencséjük van. Ha bárki azt mondja, hogy az AMD 2005 környékén meglátta a varázsgömbben, hogy a DX12 már skálázódó API lesz, akkor az hazudik. A fejlesztés során a DX12 nem számított, de annak biztosan örülnek, hogy ez így jött ki.
(#10743) TTomax: Az AMD API-jában és a Vulkánban működik. A DX12-ben is működni fog, csak ennek az API-nak ez a része még nincs kész. Még ezernyi más dolog van letiltva benne. Ez megszokott dolog a specifikálásnál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #10745 üzenetére
Mert a Microsoft a DX11-be rakott multi-thread támogatást, csak az meg tényleg nem működött. De 2005-ben már látták, hogy a Microsoft mit akar. Amilyen szerencséjük van most, olyan pechük volt a DX11 esetében.
(#10747) do3om: Minek kellene nevezni? Vannak nyolcmagos procijaik egy olyan DX11-hez, amely még mindig egy szálon adja át a parancsokat a GPU-nak. A DX12 pedig ezt többszálúsítja, ráadásul teljesen függetleníti a feldolgozást. Az, hogy ez így alakult semmi más csak kőkemény mázli. Jó persze egy saját API-val ők is hozzájárultak ehhez, de a mázlifaktor benne van.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz #85552128 #10738 üzenetére
Az ugye megvan, hogy egy processzort nem csak játszani gyártanak? Kb. ez a leggyengébb pontja azóta is az FX-eknek, hogy a DX11 nem skálázódik, így pedig hátrányban van a gyenge magjai miatt.
Ettől függetlenül bőven megvan a maga területe, ahol akár a korabeli i7-eket is lenyomta.(#10744) Abu85: Azt viszont nyilván már jó előre látták, hogy a magok erejének a fejlesztése már gázos, és hogy egyre több program skálázódik jól, így igazából logikus irányba indultak el. Én inkább úgy vélem, azt nem láthatták előre, hogy ilyen sokáig megragad ez az őskövület "egyszálas" DX11 API....
-
#85552128
törölt tag
Biztos azért veszteségesek szinte azóta folyamatosan egy eddig viszonylag jól tejelő GPU ággal mert más területekre annyira viszik az FX-eket... Bár ilyen feltételek mellett művészet lenne kilábalni belőle: Report: AMD R&D spending falls to near-10-year low
Jövőre ilyenkor azért kíváncsi leszek mi valósul meg ebből a
MessiásDX 12-ből...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Energiaital topic
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- iPad topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen egeret válasszak?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen