Hirdetés

A Microsoft hamarosan bemutatja az új DirectX-et

Hirdetés

A Microsoft több vezető fejlesztőt is felkeresett a márciusi GDC rendezvény apropóján, ahol a vállalat legalább két előadás során szeretne a Windowsra készülő játékok jövőjéről beszélni. Információink szerint az óriáscég egy új grafikus API-t fejleszt, mely a DirectX 10-hez mérhető előrelépést hoz majd a piac számára.

A készülő DirectX-ről megtudtuk, hogy elsődlegesen a többletterhelés csökkentésére és a hardver feletti kontroll kiterjesztésére fókuszál, illetve a jelenleginél alacsonyabb szintű hozzáférést biztosít a grafikus vezérlő kihasználásához, amiért a fejlesztők már több éve könyörögnek. Mindehhez jobb fejlesztőeszközök is társulnak. Az új rendszer a lehető legjobban hasonlít majd az Xbox One grafikus API-jához, hogy megkönnyítse a játékok PC-re történő portolását. Persze a személyi számítógépeken több cég konstrukcióját is figyelembe kell venni, így tökéletes egyezésre nincs lehetőség, de alapvető cél a fejlesztők munkájának megkönnyítése.

A Microsoft márciusban nagyjából felvázolja koncepcióját és a kivitelezésre vonatkozó terveket. Az új API bevetésére leghamarabb a Windows 9 esetében lesz lehetőség, legalábbis az alapfunkciók tekintetében mindenképp ezt az operációs rendszert érdemes megcélozni, míg a kiterjesztések jöhetnek a további rendszerfrissítésekben. Mivel a változás jelentősnek ígérkezik, így jó esély rá, hogy az új API nem lesz kompatibilis az aktuális DirectX rendszerrel.

A tisztánlátás érdekében a kompatibilitás hiánya azt jelenti, hogy a modern hardverekre készülő új DirectX kód nem fut a kevésbé modern grafikus vezérlőkön, így ezekre szükséges egy régi alapokra épülő DirectX kód is. Ez viszont abszolút vállalható, hiszen többek között a fejlesztők által igényelt Mantle API sem jó az öregedő architektúrákra, de az új DirectX esetén több modern hardver támogatható a szabványos kóddal.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés