Az Intel nem tud betörni a tévépiacra, a Google TV elégtelenre vizsgázott

A tévékbe szánt SoC-ok egyre nagyobb szerepet kapnak, hiszen az okostévék irányzata úgy néz ki, hogy beválik. A definíció szerint itt olyan rendszerekről van szó, melyek a televíziós szolgáltatások mellett internetelérést, illetve interaktív funkciókat is kínálnak. Az IHS iSuppli piackutatása az idei év első felének árbevételben mért adatai alapján elemezte a szegmens állapotát. A legnagyobb, 39%-os részesedéssel a tajvani Mstar rendelkezik. A többi nagy gyártó közül a második helyre a szintén tajvani MediaTek futott be 12%-os részesedéssel, míg a harmadik helyet a 6%-ot birtokló Trident szerezte meg.


(forrás: IHS iSuppli)

Az elemzésben a 27%-os szeletet elfoglaló Captive suppliers azokat a tévégyártókat jelenti, melyek saját maguk oldják meg a SoC-ok fejlesztését. Többek között ide tartozik a Samsung, a Toshiba és a Sony. Az independent suppliers csoport 14%-ot szerzett, és azok a cégek tartoznak ide, amelyekre építenek a tévégyártók, mint például a Zoran. A maradék 2%-os részesedést az egyéb vállalatok szerezték meg, melyek amolyan külső résztvevők a piacon. Ide tartozik az Intel a Google TV-ben használt Atom CE 4100-as SoC-cal.

Az IHS iSuppli kutatásából kiderült, hogy a Google TV nagyon nem jött be. Erre már a nyáron is lehetett következtetni, ugyanis a Logitech a Revue nevű termék ajánlott fogyasztói árát 299 dollárról 99 dollárral csökkentette. Randy Lawson, az elemzés vezetője szerint a Google TV elégtelenre vizsgázott, így az sem csoda, hogy az Intel fontolgatja a tévépiacról való kilépést. Az Atom CE vonal terméktámogatása persze megmarad, de valószínű, hogy a vállalat a hardverre vonatkozó fejlesztéseket mellőzi, és teljes erőbedobással a mobil piac meghódítására koncentrálnak.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés