Modern Androidon is megmutatta tudását a YEBIS 2

A Silicon Studio által fejlesztett YEBIS Middleware egyre több figyelmet vonz, ami részben annak is köszönhető, hogy a második verziónak tekinthető YEBIS 2 a PC mellett lényegesen kiterjesztette a támogatott platformok sorát. Alapvetően egy fejlett, utófeldolgozáson (post-process) alapuló effektgyűjteményről van szó, mely számos igen elterjedt eljárást tartalmaz készre fejlesztve, és a post-process jellegű működésnek köszönhetően az implementáció is rendkívül egyszerű.

Hirdetés

Az első YEBIS csomag anno még a DirectX API-t igényelte, így csak Windowson volt üzemképes, de a fejlesztéseknek hála mára Linuxra, Sony PlayStation 3, 4 és Vita, Microsoft Xbox 360 és One konzolra, illetve Androidra és iOS-re is elérhető. Mindemellett a Silicon Studio a beágyazott környezeteket sem veti meg, de erre vonatkozóan mindenképp előzetes egyeztetéssel kínálnak licencet. Maga a YEBIS egyébként támogatja az összes elterjedt grafikus API-t, de az összes effekt használatához a modernebb opciók kellenek, így például Windowsra a DirectX 11-es, míg Androidra és iOS-re az OpenGL ES 3.0-s felület. A rendszer összes effektje paraméterezhető, illetve a leképzés utolsó fázisában használható, miután kész lett a végleges képkocka, de a HUD-ot érdemes a YEBIS effektek után felhelyezni a képre, mivel a koncepció tényleg teljesen post-process elven működik, így nem különbözteti meg az extra képi tartalmakat a valós színinformációktól.


A YEBIS képességei

A YEBIS Middleware egyébként PC-n annyira nem vált elterjedté. Konkrétan egyetlen stúdiót sem érdekelt a rendszer eddig, aminek egyrészt az lehet az oka, hogy a Silicon Studio nem adja ki a forráskódot, tehát maga a Middleware csak beépíthető a leképzésbe, de a kód felett az alkalmazás fejlesztőjének nincs kontrollja. Ez nem feltétlenül gond, de a PC-s portok esetében eleve nagyon kényes a megfelelő kompatibilitás biztosítása az összes hardverrel, így a fejlesztők nem szeretnek ismeretlen forráskódot használni a programhoz, még akkor sem, ha elvben ebből nem lehet gond. A konzolok szempontjából azonban több fejlesztő is rástartolt a YEBIS-re, hiszen a fix hardver miatt a hiba lehetősége gyakorlatilag zéró. Az Xbox One-ra kiadott Fighter Within című alkotás többek között a minden post-process effektjét a YEBIS Middleware-rel oldja meg.

A Silicon Studio a konzolokra vonatkozó sikerességen felbuzdulva az Androidot és az iOS-t veszi célba, melyekhez készítettek is egy technikai demonstrációt. Az alábbi oldalon elérhető program minden olyan Android 4.3-as operációs rendszert használó eszközön futtatható, amely OpenGL ES 3.0-s API-t támogató grafikus vezérlővel rendelkezik. Természetesen az effektekhez nem kevés számítási kapacitásra is szükség van, de a modernebb ultramobil IGP-k azért ebből a szempontból már elég jónak számítanak. Az alábbi videó szemlélteti, hogy mire képes egy modern telefon:

A Silicon Studio úgy reméli, hogy az Androidra és az iOS-re fejlesztő cégek nem zárkóznak majd annyira el a YEBIS használatától, mint a PC-s stúdiók, így a rendszer a konzolok után a mobil eszközökön is megvetheti lábát.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés