Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bencus88

    nagyúr

    válasz djculture #3 üzenetére

    Parancsolj:

    Kevés olyan játéktípus van manapság, ami annyira a bevált sémákra épül, mint az MMORPG. A műfaj alapjai gyakorlatilag az EverQuest óta változatlanok, különösen a harcok: ráklikkelünk egy ellenfélre, majd elkezdjük nyomogatni a számsoron a különféle támadásokat, miközben az ellenfelünk továbbra is rendületlenül csapkod minket. Ez meglehetősen jól működik, viszont a játékosok egy évtized után kezdenek ráunni a formulára. Ezért is övezi nagy várakozás a The Exiled Realms of Arborea, vagy ahogy mindenki nevezi: a TERA megjelenését.
    A játékot a dél-koreai Bluehole Studios készítette, és hazájában már tavaly novemberben megjelent, de nyugaton (Észak-Amerika és Európa) május elején indulnak el a szerverek. Noha mind a fejlesztőcsapatnak, mind az eredeti kiadónak ez az első próbálkozása, viszont a programozók nagy része korábban a műfaj veteránjának számító NCSoft (Lineage, Guild Wars, Aion) alkalmazásában álltak, tehát lényegében tapasztalt emberek keze munkájával van dolgunk.

    Ránézésre a játék nem tűnik nagy “was ist das”-nak, bár ha már szóba került, beszéljünk kicsit a grafikáról: a TERA az első MMORPG, ami az Unreal Engine 3-at használva készült el (ha az All Point Bulletin-t nem soroljuk ide) és a készítők kihasználták a motor nyújtotta képességeket: gyönyörű, színpompás világ tárul a szemünk elé. Igaz, hogy a kinézet továbbra is magán hordozza a távol keleti jegyeket, ez főleg a karaktereinken szembetűnő: a férfiak nagyon kemények, a nők lengén öltözöttek és nem hiányoznak a kisállatka szerű lények sem. Viszont az aprólékos munkának köszönhetően a látvány megközelíti napjaink offline RPG-inek képi világát.
    De a grafika mégsem az MMO-k legfőbb vonzereje, bár tény, hogy manapság már igenis sokat számít. Akkor mégis miért várja a nyugat ezt a játékot, és már zeng a megjelenése előtt ódákat? Egyszerűen azért, mert a TERA nem kevesebbet vállalt be, mint a műfaj teljes megújítását, a játékmechanika felpörgetését. Röviden: ezentúl nem fog “Channeling” és ehhez hasonló felirat megjelenni a képernyőn, hanem egy akciójáték módjára folyamatosan megy a támadás, tehát real time, a mi ügyességünknek és reflexeinknek megfelelően támadnak karaktereink!

    Mindez leginkább a nem multi orientált címekben tapasztalható, valós idejű küzdelmeket eredményez, vagyis a TERA-ban úgy harcolhatunk, mintha nem is online játékban lennénk. Emiatt a harcrendszer leginkább a Kingdoms of Amalur: Reckoning-ban látottakhoz fog hasonlítani (csak kevésbé látványos, hatásvadász körítésben), ami megszokottá vált már az akciójátékokban, de az MMO műfajában kevésbé. Ez a megoldás előrevetíti a műfaj jövőjét is, vagyis ha beválik a játékosoknak (márpedig egyelőre nagyon így néz ki), akkor akár követendő példává is válhat.
    A készítők szerint ez azért jó, mert ezentúl nem csak a képességek tömkelege határozza meg egy karakter teljesítményét, hanem a játékos tudása is. Sőt, akik korábban sok, konzolos akciójátékot végigvittek, pláne co-operative módban, azok most kamatoztathatják a gyakorlati tapasztalatukat. Persze ettől még megmarad a szólózás is, sőt, a dinamikus harcrendszer és az akár gamepadra is helyezhető irányítás révén a játék akár új réteget is megfoghat (a játék gépigénye ma már átlagosnak mondható, de, mint minden MMO, ez is rengeteg memóriát igényel, ezt ne felejtsük el).

    Persze emellett ne feledkezzünk meg a játék tartalmi részéről sem, mert mit ér a nagyszerű újításra alapozott játékmenet, ha nincs rajta felépítmény. A TERA-ról bátran kijelenthető, hogy bizony van benne munka és tartalom, nem csak a már említett grafikára és a játékmenetre vonatkozóan. Összesen hét fajból lehet választani, amik között az ember-elf pároson túl különféle egyéb fantázialények is megtalálhatóak: a sárkányszerű Aman-ok, vagy a démonikus Castanisc-ok.
    Érdekesség, hogy egyeseknél nem lehet nemi identitást meghatározni, mert csak egyféle van belőlük, bár az Elin és a Popori lényegében ugyanolyan emberke-állatka hibrid, csak az egyik hím, a másik nőnemű kiadásban.
    Ezek a fajok összesen nyolc kasztból választhatnak, amik között megtalálhatóak a különféle harcosok, íjászok, mágusok, valamint a gyógyítók is. Ez utóbbi kínálat úgy tűnik, maradt a hagyományos, megszokott úton, nem nagyon akartak újfajta rendszerekkel kísérletezni – ami ha jól ki van balanszolva, nem is jelenthet bajt, ellenben a készítők nem akarták már rögtön a játék elején megkötni a játékosok kezét: a WoW-val és a SW:TOR-ral ellentétben itt nincs fajhoz kötve a frakció, hanem idővel mindenki saját maga döntheti el, hogy kikhez csatlakozik.

    A játék havidíjas modellben működik, ami manapság merésznek tűnhet a Free-2-Play játékok elterjedésének és sikerének korában, viszont az EVE Online-hoz hasonlóan ebben a játékban is ki lehet termelni a havidíjat pusztán a játék során megszerezhető arannyal. A rendszer ott már bevált és sikeresen megcsappantották a gold farmerek számát (hiába, önző lény az ember), persze ennek folyamatos fenntartásához valószínűleg heti 10-12 órányi játék lesz szükséges, alsó hangon.
    Mint írtuk, a TERA Dél-Koreában már megjelent, viszont sok nyugati játékos is játszik vele, mivel a rendszer nem régiózáras, de ha nem beszélünk koreaiul, akkor csak értelmetlen kriksz-krakszokat láthatunk a képernyőnkön. Az ő véleményük alapján bátran kijelenthető, hogy a játék 2012 egyik legnagyobb MMORPG megjelenése lesz, sőt, a nyugati verzió állítólag jobban fog illeszkedni az itteni játékosok mentalitásához, kultúrájához (Persze azért a maciszerű Poporik maradnak.)

    forrás: [link]

Új hozzászólás Aktív témák