- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bencus88
nagyúr
Parancsolj:
Kevés olyan játéktípus van manapság, ami annyira a bevált sémákra épül, mint az MMORPG. A műfaj alapjai gyakorlatilag az EverQuest óta változatlanok, különösen a harcok: ráklikkelünk egy ellenfélre, majd elkezdjük nyomogatni a számsoron a különféle támadásokat, miközben az ellenfelünk továbbra is rendületlenül csapkod minket. Ez meglehetősen jól működik, viszont a játékosok egy évtized után kezdenek ráunni a formulára. Ezért is övezi nagy várakozás a The Exiled Realms of Arborea, vagy ahogy mindenki nevezi: a TERA megjelenését.
A játékot a dél-koreai Bluehole Studios készítette, és hazájában már tavaly novemberben megjelent, de nyugaton (Észak-Amerika és Európa) május elején indulnak el a szerverek. Noha mind a fejlesztőcsapatnak, mind az eredeti kiadónak ez az első próbálkozása, viszont a programozók nagy része korábban a műfaj veteránjának számító NCSoft (Lineage, Guild Wars, Aion) alkalmazásában álltak, tehát lényegében tapasztalt emberek keze munkájával van dolgunk.Ránézésre a játék nem tűnik nagy “was ist das”-nak, bár ha már szóba került, beszéljünk kicsit a grafikáról: a TERA az első MMORPG, ami az Unreal Engine 3-at használva készült el (ha az All Point Bulletin-t nem soroljuk ide) és a készítők kihasználták a motor nyújtotta képességeket: gyönyörű, színpompás világ tárul a szemünk elé. Igaz, hogy a kinézet továbbra is magán hordozza a távol keleti jegyeket, ez főleg a karaktereinken szembetűnő: a férfiak nagyon kemények, a nők lengén öltözöttek és nem hiányoznak a kisállatka szerű lények sem. Viszont az aprólékos munkának köszönhetően a látvány megközelíti napjaink offline RPG-inek képi világát.
De a grafika mégsem az MMO-k legfőbb vonzereje, bár tény, hogy manapság már igenis sokat számít. Akkor mégis miért várja a nyugat ezt a játékot, és már zeng a megjelenése előtt ódákat? Egyszerűen azért, mert a TERA nem kevesebbet vállalt be, mint a műfaj teljes megújítását, a játékmechanika felpörgetését. Röviden: ezentúl nem fog “Channeling” és ehhez hasonló felirat megjelenni a képernyőn, hanem egy akciójáték módjára folyamatosan megy a támadás, tehát real time, a mi ügyességünknek és reflexeinknek megfelelően támadnak karaktereink!Mindez leginkább a nem multi orientált címekben tapasztalható, valós idejű küzdelmeket eredményez, vagyis a TERA-ban úgy harcolhatunk, mintha nem is online játékban lennénk. Emiatt a harcrendszer leginkább a Kingdoms of Amalur: Reckoning-ban látottakhoz fog hasonlítani (csak kevésbé látványos, hatásvadász körítésben), ami megszokottá vált már az akciójátékokban, de az MMO műfajában kevésbé. Ez a megoldás előrevetíti a műfaj jövőjét is, vagyis ha beválik a játékosoknak (márpedig egyelőre nagyon így néz ki), akkor akár követendő példává is válhat.
A készítők szerint ez azért jó, mert ezentúl nem csak a képességek tömkelege határozza meg egy karakter teljesítményét, hanem a játékos tudása is. Sőt, akik korábban sok, konzolos akciójátékot végigvittek, pláne co-operative módban, azok most kamatoztathatják a gyakorlati tapasztalatukat. Persze ettől még megmarad a szólózás is, sőt, a dinamikus harcrendszer és az akár gamepadra is helyezhető irányítás révén a játék akár új réteget is megfoghat (a játék gépigénye ma már átlagosnak mondható, de, mint minden MMO, ez is rengeteg memóriát igényel, ezt ne felejtsük el).Persze emellett ne feledkezzünk meg a játék tartalmi részéről sem, mert mit ér a nagyszerű újításra alapozott játékmenet, ha nincs rajta felépítmény. A TERA-ról bátran kijelenthető, hogy bizony van benne munka és tartalom, nem csak a már említett grafikára és a játékmenetre vonatkozóan. Összesen hét fajból lehet választani, amik között az ember-elf pároson túl különféle egyéb fantázialények is megtalálhatóak: a sárkányszerű Aman-ok, vagy a démonikus Castanisc-ok.
Érdekesség, hogy egyeseknél nem lehet nemi identitást meghatározni, mert csak egyféle van belőlük, bár az Elin és a Popori lényegében ugyanolyan emberke-állatka hibrid, csak az egyik hím, a másik nőnemű kiadásban.
Ezek a fajok összesen nyolc kasztból választhatnak, amik között megtalálhatóak a különféle harcosok, íjászok, mágusok, valamint a gyógyítók is. Ez utóbbi kínálat úgy tűnik, maradt a hagyományos, megszokott úton, nem nagyon akartak újfajta rendszerekkel kísérletezni – ami ha jól ki van balanszolva, nem is jelenthet bajt, ellenben a készítők nem akarták már rögtön a játék elején megkötni a játékosok kezét: a WoW-val és a SW:TOR-ral ellentétben itt nincs fajhoz kötve a frakció, hanem idővel mindenki saját maga döntheti el, hogy kikhez csatlakozik.A játék havidíjas modellben működik, ami manapság merésznek tűnhet a Free-2-Play játékok elterjedésének és sikerének korában, viszont az EVE Online-hoz hasonlóan ebben a játékban is ki lehet termelni a havidíjat pusztán a játék során megszerezhető arannyal. A rendszer ott már bevált és sikeresen megcsappantották a gold farmerek számát (hiába, önző lény az ember), persze ennek folyamatos fenntartásához valószínűleg heti 10-12 órányi játék lesz szükséges, alsó hangon.
Mint írtuk, a TERA Dél-Koreában már megjelent, viszont sok nyugati játékos is játszik vele, mivel a rendszer nem régiózáras, de ha nem beszélünk koreaiul, akkor csak értelmetlen kriksz-krakszokat láthatunk a képernyőnkön. Az ő véleményük alapján bátran kijelenthető, hogy a játék 2012 egyik legnagyobb MMORPG megjelenése lesz, sőt, a nyugati verzió állítólag jobban fog illeszkedni az itteni játékosok mentalitásához, kultúrájához (Persze azért a maciszerű Poporik maradnak.)forrás: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Futás, futópályák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Linux - haladóknak
- Riasztó topik
- Raspberry Pi
- Milyen TV-t vegyek?
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...
- Eladó gamer PC (Ryzen 5 7600X/16GB DDR5/512GB SSD/RTX 4070 Super)
- Eladó gamer PC (i5-6500/16GB DDR4/120GB SSD+320GB HDD/GTX 1050Ti)
- Eladó új gamer PC (i5-12400F/16GB DDR4/512GB SSD/RX 7600)
- Eladó gamer PC (i5-8500/16GB DDR4/256GB SSD+500GB HDD/GTX 1650 4GB)
- Eladó gamer PC (i5-9500/16GB DDR4/256GB SSD+500GB HDD/GTX 1660 6GB)