Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dzsosy

    senior tag

    Sziasztok!

    A Suzuki Swiftemhez (Sedan 1.3 8v (2001)) keresek a hátsó öv tartójához (?) műanyag takarót, mert sajnos ez olyan műanyagból van ami elmállott az idő és a nap együttes jótékony hatása miatt.

    Tehát ilyet keresek, hogy ezt eltakarja (erről a feléről már le is hullott).

    Van valakinek ötlete, hogy honnan lehet ilyet beszerezni, vagy egyáltalán mi a neve? Neten sehol sem leltem, bár igazából nem is tudtam milyen néven keressem.

  • Dzsosy

    senior tag

    Sziasztok!

    Olyan problémám van, hogy 2 éve a 2001-es Suzuki Swift szedánoban kicseréltem a belső világítás szofita izzóját led-esre. Ezzel nem is volt gond ez idáig. Viszont most a hétvégén feltűnt, hogy csukott ajtóknál is világít. Igaz nagyon-nagyon halványan, de láthatóan. Az ajtók csukva. Megnyomkodtam az ajtókapcsolókat, de minden esetben a csukott ajtóknál halványan dereng a lámpa. Ha a kapcsolóval kikapcsolom akkor elalszik, de az automatán hagyva előjön ez a jelenség. Érdekes, hogy eddig nem volt semmi ilyesmi.
    Valakinek van esetleg ötlete, hogy mi lehet a hiba? Lehet ezzel valamit kezdeni? Félek, hogy lezabálja az akkumulátoromat.

  • Dzsosy

    senior tag

    válasz Tomics #35425 üzenetére

    Köszönöm a segítséget. Én is erre tippeltem, de mondom rákérdezek nem-e valami nagyobb hiba. Azóta ez a jelenség meg is szűnt, szóval lehet a sok eső miatt keletkezett valahol pára amin át tudott húzni.

    Kicsirics77
    Neked is köszönöm.

  • Dzsosy

    senior tag

    Sziasztok!

    Van egy 2001-es Suzuki Swift Sedanom (1,3). Műszaki előtt cseréltek benne féktárcsát és betéteket (Japanparts márkájút vett bele a szerelő) és most szinte minden balra kanyarodáskor visít valami a kerék felől, függetlenül attól, hogy fékezek-e. (fémes, random szakaszos hang) Ráadásul időnként már jobbra fordulva is csinálja. Visszamentem a szerelőhöz, megnézte, azt mondta ő nem lát hibát (a munkahenger is puha), majd bekopik a fék. De azóta már mentem párszáz kilométert és nem javul.
    Mi lehet a gond? A csúszófelületek zsírzása, vagy a betétek éleinek lecsiszolása segíthet?

  • Dzsosy

    senior tag

    válasz tboldi #36808 üzenetére

    Köszönöm a válaszod. A szerelő jó ismerősöm, így nem hiszem, hogy ott gond, meg nem is akarom megsérteni. Régóta a szakmában van, de most ő is vakarja a fejét.

    Nem volt időm mostanában foglalkozni vele, de a múlt héten végre újra levettük a tárcsát. Letörtük a betét sarkát, újra lecsiszoltuk a tárcsa felfekvő felületeit. Sajnos nem segített. (a dugattyú finoman jár)

    A jelenséget volt időm részletesen megfigyelni. Nem csak kanyarodáskor hallani, csak akkor hangosabb. Melegben szintébb hangosabb. Nem folyamatos a hang, hanem szakaszos. Mintha a tárcsában lenne nyolcas. Viszont ahogy kicsit is hozzáérek a fékhez megszűnik a hang (kb, mint amikor a kopásjelző jelez, csak itt ugye zsír újak a betétek)

    Elképzelhető, hogy a zsír új tárcsa gyári hibás? Ha igen, akkor ezzel vajon visszamehetek a bárdiba (ott lett vásárolva az alkatrész)?

    [ Szerkesztve ]

  • Dzsosy

    senior tag

    Sziasztok!

    Anyósom kálváriáját szeretném veletek megosztani az új scross-szal, hátha valaki belefutott hasonlóba és tud segíteni.
    Másfél éve lecserélte az akkor 4 éves első generációs scross-át az új modellre, mert nagyon megtetszett neki. (átkozza is a napot amikor megszületett a fejében ez a gondolat)
    Az autó átvétele után pár hónappal kezdődtek a gondok, amikor az első kötelező szervíznél megkérdezték, hogy töltötte-e bele plusz olajat. Természetesen "nem" volt a válasz. Kiderült, hogy majdnem 1 literrel több folyadék van az olajteknőben, csak nem olaj, hanem benzin a többlet. Jelenleg 7000 km van a kocsiban (városi autó), négyszer cserélték az olajat, kétszer magasnyomású szivattyút, egyszer a befecskendezőket, nézték az üzemanyagtankot. Hivatkoznak a "nem rendeltetés szerű" használatra, küldik hosszú utakra és a jelenlegi találmányuk, hogy rossz minőségű a benzin (20 éve ugyanannál a shell kútnál tankol), ezért van benzin az olajban. Legutóbb számlát kértek arról, hogy már a MOL-nál tankol. A mostani szerviz előtt már a checkengine lámpa mellé bejött az olajnyomás lámpa is.
    Persze mindenki mutogat a masikra. A márkaszerviz Esztergomra. Esztergom ha nagy kegyesen foglalkozik is az üggyel, akkor vagy japánra mutogat, vagy a "nem rendeltetés szerű" használtot hibáztatja.
    Kabaré amit művelnek. Fogalmuk sincs mi lehet. Segíteni nem igazán akarnak, inkább kivárásra játszanak a garanciaidő végéig. Anyósom jogi útra terelné az ügyet. Most még elviszi egy másik márkaszervizbe, hátha kompetensebbek, bár ők is azt mondták,hogy ilyenről még nem hallottak, de megnézik.
    A kérdésem, hogy valaki találkozott-e már hasonló hibával? Részecske szűrős dízeleknél volt ilyen, ha nem tudtak regenerálni, de itt mi lehet?

    Bocs, hogy egy kicsit hosszú lett. Próbáltam rövidíteni. 😁

Új hozzászólás Aktív témák