Hirdetés
- Gaming notebook topik
- Milyen TV-t vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Vezetékes FEJhallgatók
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen videókártyát?
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
Hirdetés
-
A gépház modding sötét oldala.
lo RGB? Világítós ventik? LCD kijelző a gépházban? Biztos láttál már ilyet és lehet, hogy használod is de utána néztél,...
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
ph A kínai netes áruházakból indult útjára az iGPSport, akiknek új csúcsmodellje a legkomolyabb készülékek között is megállja a helyét.
-
PROHARDVER!
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
Tényleg dögös dolog lesz ha ezzel lesz AF a távmérős obikkal is.
Más kérdés, hogy a pici ügyes távmérős obik hogy festenek majd az közel A77 méretű lufi szerű modern vázon.
És attól tartok, ez megoldás (mozgató mechanika, motor) nem véletlenül került bele először egy ekkora vázba. Szerintem egy NEX-7 szerű vázba már nem fogják tudni ugyanezt belegyömöszölni.
-
FEDman
addikt
Most hogy ezt kitárgyaltuk..
fake first picture
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2550 üzenetére
Igen, a mostani 18-200-asodnál biztos kellemesebb darab. Méretre, súlyra nagyon hasonlók, azonban a kényelmes használathoz ezen kívül a balansz se mindegy. Na itt a 18-105 belső zoomos megoldása miatt biztos kellemesebb. Tele állásban nem nyújtja kilométerekre ki a nyakát, mint a 18-200 így még ha súlyra nagyon hasonlók is, a 18-105 valószínű ekkor se lesz annyira orr nehéz.
-
FEDman
addikt
Szépek?
Nagyon vártam én is az FF NEX-eket, teljesítmény szempontból biztos nagyon jók is lesznek, de hogy ezek szépek...Rég láttam formára ennyire fájdalmasan ronda és suta vázakat.
Szerk.
Komolyan nem is értem, hogy a dögös NEX-7 után hogy sikerült ezt a szörnyeteget összehoznia a Sonynak.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Maga az FF mirrorless koncepció nekem is nagyon bejön!
Viszont ezek az obik egyelőre nem nekem szolnak. A Zeiss 35/2,8 nem rossz, de nem is egy nagy durranás, ez a fényerő kevés ahhoz, hogy igazán megvillantsa az FF szenzorban rejlő lehetőségeket.
A Zeiss 55/1,8 már tetszene, csak nem tudom eldönteni, hogy a mérete vagy az ára e a betegebb?Manuálozni persze már most is remek lenne, de ehhez nekem ez még túl drága jelenleg. Majd ha annyiért hozzá lehet jutni, mint most egy 5D MkI-hez akkor biztos el fogok gondolkozni egyen.
-
FEDman
addikt
Persze, több obira is jellemző ez. Leginkább a bonyolultabb és fényerősebb darabok sajátja. Viszont ez a 35/2,8 se nem bonyolult, se nem fényerős, ellenben Zeiss és jó drága.
Nem mondom, hogy feltétlen legyen hibátlan, de a fentieket figyelembe véve azért lehetne kicsit kevésbé erőteljes ez a jelenség. Az hogy egy bélyegképen is kiveri a szemem az már nekem egy picit sok a jóból.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Még mindig úgy gondolom, hogy ez a Zeiss FE 55/1,8 irreálisan nagy és drága, de..
de azt azért meg kell hagyni, hogy szép dologra képes ez a felállás.
Egy kép ezzel a cuccal f/2-es rekeszen.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2811 üzenetére
Az még egy érdekes kaland lesz, hogy FF-en mit rajzolnak a jelenlegi APS-C NEX obik. Alig várom, hogy lássam őket!
Amúgy így látatlanban pont a SEL 50/1,8-ról gondolnám, hogy esetleg egész tűrhetően kirajzolja az FF lapkát is. Egyszerű üveg és a külső mérete alapján is simán eltudom róla képzelni.
Vagy te már tudsz valamit, voltak már tesztelve FF-en ezek az üvegek?
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2814 üzenetére
Szerintem legnagyobb gond a hirtelen durván vignettáló obikkal lesz, mint pl a PZ 16-50.
A SEL 50/1,8 szerintem egyáltalán nem vészes ilyen szempontból, nagyon finom átmenetesen sötétedik. Ki tudja meddig tart ez még nála így.Meg a PZ is "csak" 1,5 EV sötétedést ír. A Canon 50/1,4 USM pl. FF vázon 2,71 EV-t vignettál, szóval lehet ott még tartalék.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2843 üzenetére
Mikor még csak pletyka volt, hogy FF NEX-re egy 55/1,8 érkezik akkor arra gondoltam milyen jó lesz ez az APS-C NEX-ekre is portré obinak. Ez már ekv. 82,5mm lenne, ami már tényleg nagyon közelíti az ideális portré távot, de aztán bejelentették és hamar elhessegettem ezeket a gondolatokat.
Ennyi pénzért nem sokan fognak 55/1,8-cat APS-C NEX-re venni.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Persze, nem is erre reagáltam, hanem hogy a rendszer FE obik nem picik.
Ettől elvonatkoztatva a távmérős obik tényleg szuperek, rá is puszilhatók az FF NEX-ekre, már csak az a kérdés hogyan teljesítenek. A nem eltolt mikrolencsés A7-en pl. elég "szépen" lilulnak a szélek szenzorra tolt Voigtlander obival.
-
-
FEDman
addikt
Ami ennél furább, hogy a direkt ide tervezett két rendszer fix obi is lilul elég rendesen A7-es vázon.
FE 35/2,8
FE 55/1,8
Az eddig látott képeken ezt nem tapasztaltam, lehet ezeknél az obiknál Jpeg-ben a váz ezt automatikusan korrigálja. Ami persze a Raw felhasználóknak sovány vigasz.
Gondolom a drágább A7r-en ez biztos jobb lesz, csak hát ha ez itt ennyit számít akkor elég mocsok egy dolog volt ezt kihagynia a Sonynak az A7-ből.
-
FEDman
addikt
Egy nagyon enyhe lilulása van a ZM 50/2-nek is. Hozzá teszem ezzel a mértékkel még én is bőven együtt tudnék élni. Talán ennél az obinál jelentkezik ez legkevésbé.
Szerk.
Ezzel az obival max annyi gondom van, hogy előbb vennék Fuji X-E1-et XF 35/1,4-gyel, mint FF NEX-et ezzel az obival. Mélységélességre is ugyanott vagyok és ha az EVF-től elfáradt a szemem a Fuji akkor is elvégzi helyettem a piszkos munkát (AF).[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Hát nem tudom, szerintem ezek a képek ilyen szempontból teljesen rendben vannak. FF-en szinte minden vignettál, többnyire nem is kicsit.
Ugyanakkor a sima vignettálás ha valakinek nem tetszik akkor az könnyedén korrigálható. A probléma ott kezdődik ha emellett a széleken lilul és/vagy taknyol is. Itt ilyet én nem látok. Hogy ebben mennyi szerepe van az A7r eltolt mikrolencséinek és mennyi ebben a Jpeg motor jótékony hatása azt nem tudom.Kis mennyiségű CA-t azt produkál, mind a két fajtából valót, de ezzel együtt is nekem nagyon szimpatikus ez a felállás, egyedül a méretével és az árával nem vagyok kibékülve.
Ja és már korábban is gyanús volt és ezeken a képeken is 100%-os nézetben elég furák a részletek, de gyanítom ennyire azért nem rossz még a Sony Jpeg motorja se. Mivel nagyon gyorsan sikerült lehúznom ezeket a marha nagy felbontású képeket így én inkább a netes felhasználás miatti utólagos durva tömörítésre gyanakszom.
-
FEDman
addikt
Nyitott rekeszes kép. Én kifejezetten szeretem az enyhén körkörös bokeh-t.
Viszont ahogy elnézem az eltolt mikrolencsés A7r semmivel se jobb a szenzorra tolt távmérős nagylátó obikkal, ugyanúgy lilulnak.
A7r + Voigtlander 12/5,6
A7r + Voigtlander 15/4,5
A7r + Voigtlander 21/4 -
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2947 üzenetére
Azért csak úgy az emlékek felfrissítése végett beszúrnék ide egy képet, hogy milyen a ZD 12-60/2,8-4 nagylátó végén nyitott rekeszen mai modern vékony AA szűrős vázon (E-M5) Raw-ban, LR konverzióban.
És csak hogy ne legyek teljesen off, itt van ugyaninnen egy NEX-es kép is PZ 16-50-nel szintén nagylátón és nyitott rekeszen LR-al konvertálva, korrekció nélkül.
Persze ez utóbbi semmilyen szempontból nem fer összevetés. Nagyon nem egy kategória a kettő, valamint az utóbbit nem is nagyon van értelme torzítás korrekció nélkül értelmezni, de gondoltam a kontraszt miatt mégis beszúrom ide.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2955 üzenetére
Azt kell mondanom, hogy az Oly E3 nem igazán mutatja meg mire is képes valójában a ZD 12-60.
Vagy legalábbis a mai gépekkel nehezen összevethető. Az E3 egyrészt még "csak" 10Mp-es, de ami ennél lényegesen piszkosul vastag AA szűrje volt, ami azért rendesen lecsípett az élességből.
Na ehhez képest a ZD 12-60 Oly E-M5-ön mintha egy másik obi lenne. -
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2953 üzenetére
Mit mondjak, azért ez képekben elmesélve sokkal emészthetőbb lett volna.
Így kicsit hosszú, száraz és nehezen emészthető lett. Pedig ezt sokkal rövidebben is össze lehetett foglalni. Például az is elég lett volna, hogy ha azt írod ez egy rohad jó üveg lett!Viccet félretéve ha obi a téma akkor szerintem egy kép is többet mondd minden szónál. Ettől függetlenül teljesen hihető amit írsz és kb. pont azt hozza az obi amit előzetesen vártam.
Az hogy egy kicsit a szélek felé gyengül az obi felbontása az engem se nagyon szokott zavarni. Főleg, hogy a szubjektív élességérzetet sokkal inkább befolyásolja pl a kontraszt, mint a nyers felbontás.
És amúgy a legtöbb méretet is kordában tartó mirrorless obinál csökken a szélek felé a felbontás. És ezt most márkától és rendszerektől függetlenül mondom.
Ennek legfőbb oka sokkal inkább a mai érzékeny szenzorok, mint maga az obi. A Fuji-Pana páros (és gondolom mások is) már dolgozik egy mainál sokkal vékonyabb szenzoron, ha ez összejön akkor szerintem az ehhez hasonló jelenlegi mirrorless obiktól is érdemi javulást várok ilyen téren.No nem mintha a jelenleg mutatott szintekkel nem lennék már most is nagyon elégedett.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Na ennél az obinál nem fognak lilulni a képszélek, nem az a kifejezetten szenzorra tolt pancake fix.
Viccet félretéve valószínűsítem, hogy egyetlen fix alapobinak nincs olyan kontrasztja nyitott rekeszen, mint ennek a szörnyetegnek.
Ettől függetlenül valószínű pont a mérete és a súlya miatt akkor se szívesen használnám hosszútávon ha most valaki ingyen hozzám vágna egy ilyet.
-
FEDman
addikt
Pár új teljes A7 kép.
Hogy az FE 28-70/3,5-5,6 mennyire decenteres abba most bele se mennék.Viszont egy sokkal érdekesebb jelenségre figyeltem fel az FE 35/2,8 képeken.
Érdekes, hogy mind azonos rekeszen készült és ennek ellenére az alap iso-n is meglévő vignetta az iso emelésével egyre csak durvább és durvább lesz.
Na ilyet még másutt még nem nem nagyon láttam. Persze jobban belegondolva érthető a miértje. A vignetta korrigálása, a kép felhúzása nyilván zajosodással jár. Minél erősebb a vignetta annál több zaj árán lehet csak korrigálni.
No most az FF szenzorban hatalmas tartalékok vannak, de úgy látszik azért ez se végtelen. Ahogy emeljük az iso-t a váz a zaj kordában tartása érdekében egyre enyhébben korrigálja a vignettát.Mondjuk az azért egy kicsit elgondolkoztató, ha az FE 35/2,8-as obi f/4,5-re lerekeszelve is még ilyen, akkor a nyers Raw fájlokon majd vajon mekkora vignettával fogunk találkozni?
És az A7r se jobb ilyen téren.
Szerk.
Most hogy így még egyszer végigfutottam a képeket, lehet az iso emelésével nem is veszi vissza a korrekció mértéket, hanem csak az iso emelésével drasztikusan esik vissza a dinamika és csak emiatt lesz egyre durvább a már alap iso-n is meglévő vignetta?
Végül is ezt is eltudom képzelni.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2972 üzenetére
És akkor ez most mi amit te csinálsz, tipikus Sonys hiszti?
Tudod van egy olyan rossz tulajdonságom, hogy egy FF szenzor láttán nem kezdek automatikus ömlengésbe és nem veszek fel egyből szemellenzőt. Ez még szerintem nagyon messze van ám a fikázástól, úgyhogy a személyeskedést szerintem akár itt ezzel be is fejezhetnénk.
Ami a vita érdemi részét illeti, igazad van, az iso12.800-as kép tényleg kicsit alexpos az előtte lévőkhöz képest. Ez tényleg megnehezíti az összevetést.
No de akkor ezt a képet vegyük is ki a kalapból, nézzük csak az iso100 és az iso3200-as képet. Na ott a ha jól számolom tökéletesen azonos az expo pár. Ennek ellenére tapasztalható, hogy durvul a vignetta.
Amúgy egyre inkább az az érzésem, hogy nem a korrekció mértéke csökken, hanem sokkal inkább a dinamika kezd el alulról csökkenni és inkább ez okozza ezt a jelenséget.
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2975 üzenetére
Nem veled van a baj, szerintem én se tudnék csak szöveggel kellő pontossággal jellemezni egy obit, még akkor se ha kisregényt írnék. Ennek legfőbb oka, hogy az objektívek képalkotása elképesztő összetett és bonyolult dolog.
És bár tudom nagyon elcsépelt, de jelen esetben pár kép tényleg többet mond minden szónál. -
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2981 üzenetére
Jajj kérlek ne kezdjük bele egymás mondandójának a félremagyarázásába.
Soha sehol nem írtam olyat, hogy te ömlengős hozzászólásokat írnál. Ne legyél ennyire egoista, nem rólad írtam, hanem magamról. Konkrétan az volt a lényege a mondandómnak, hogy nagy lelkesedésemben nem megyek el a kevésbé pozitív dolgok mellett se és hogy ez szerintem még nagyon messze van a fikázástól. -
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2980 üzenetére
Megnéztem őket. Tényleg nem rossz obi, a kontrasztja például tényleg remek.
Ugyanakkor a korábbi tesztelőket is megértem. Bár szerintem is nagyon jó üveg, de azért messze nem olyan lehengerlő, mint amit egy Zeiss obitól várna az ember.
Mondjuk amíg ilyen érzékenyek a szenzorok addig kénytelenek valamilyen kompromisszumot kötni a kis méret és a hibátlan képalkotás között, mirrorless vonalon nehezen összeegyeztethető a kettő jelenleg. Ezt figyelembe véve ez az obi elég kellemesen balanszíroz a méret és a teljesítmény között.Kicsit konkrétabban belemenve a torzítás korrekciót azért szerintem nem árt majd néha bekapcsolnod ennél az obinál. Rég láttam ennyire ronda bajusz torzítást.
A vignettálása is elég csúnyácska nagylátón nyitott rekeszen. Nem feltétlenül a mértéke, hanem a milyensége miatt. Nem az a kellemes finom átmenetes, hanem az a sarkokban hirtelen sötétedő. Ez mondjuk többnyire a zoom obik velejárója, én meg mostanában el vagyok kényeztetve fix obikkal.
Ez a kettő könnyen korrigálható, így igazából csak érdekességként tértem ki rájuk.
Ami a nagylátón nyitott rekeszen mutatott lágyulást illeti az egy picit erősebb annál, mint amire számítottam. Így érzésre az mZuiko 12-40/2,8 köröket ver ugyanitt erre a Zeiss obira, jpeg-ben meg aztán különösen.
Ami ennél egy kicsit szomorúbb, hogy ezeken a képeken nekem a te obid is egy picit decenteresnek tűnik.
A DSC08365, DSC08427, DSC08449 képen is úgy tűnik nekem, hogy a kép jobb oldala kicsit gyengébb, mint a bal oldala, pedig ezek között vannak lerekeszeltek is.
Persze pixelkukkolás nélkül ez nem annyira zavaró, de azért egy Zeiss obi esetében ennél pontosabb összeszerelést várna az ember. Ha jól emlékszem a Sony Zeiss obikon többek között pont azért van Zeiss logo is, mert a gyártás során Zeiss szintű a minőség ellenőrzés.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
válasz Bogyó bá' #3006 üzenetére
"(Nekem 70-200F4L-em van, mondjuk ilyesmit nehéz lenne hozzá szerezni)."
A beszerzéssel nem hiszem hogy gond lenne, épp nemrég jelentettek be Sony E bajonettre 70-200/4 objektívet. Az már más kérdés, hogy a kicsi NEX vázakra mennyi értelme lenne rápuszilni egy ekkora obit?
Akkor már tényleg inkább DSLR.Bár gondolom az A3000-hez hasonló felépítésű NEX vázaknak is lesz még folytatása. Egy olyasmin akár már el is tudok képzelni egy nagyobb nehezebb telét is.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #3034 üzenetére
Ez a lilulás olyan dolog ami jellemzően csak pár RF objektívet érint. Abból amit eddig láttam a fix rendszer FE obik nyitott rekeszen jelentéktelen mértékben, a két zoom obi meg ahogy néztem semennyire nem lilul.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Ezek az új "okos" adapterek engem is foglalkoztatnak. Elég csábító, hogy a relatíve olcsó APS-C mirrorless gépekből szinte FF cuccost csinál.
Most hogy már van a neten velük nem kevés tapasztalat, megint kicsit rákerestem, de még mindig nem lettem sokkal beljebb..
Az eredeti speed booster elég meggyőző, ellenben igen drága, így végeredményben kicsit bukik az olcsó alternatíva koncepció.
A Lens Turbo-val kapcsolatban meg igen vegyesek a tapasztalatok. Ahogy nézem az előbbivel ellentétben hajlamos lecsapni az obi eredeti kontrasztját, élességét. De találkoztam ennél durvább jelenségekkel is.
Itt NEX-6-on teszteltek egy Canon FD 24/2,8-at. Egyik esetben sima adapterrel, a másik esetben Lens Turboval. Mind a két esetben f/8 rekeszen.
Az jól látszik, hogy az eredeti látószöget szépen visszaállítja, viszont míg a kép szélei szép élesek, addig a kép közepe full homály.
Ilyen extrém fókusz sík görbületet ritkán lát az ember, főleg nagylátón f/8 rekesz mellett.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
A mirrorlesseknél azért EVF panelen kívül még rengeteg dolgon múlik az hogy a végén milyen lesz a keresőkép minősége. Már csak a szoftveren is rengeteg minden múlik, de ha most ezt a részt mellőzük és csak a hardverre koncentrálunk akkor kevés fényben alapvetően 2 dolog fogja meghatározni azt, hogy egy EVF milyen zajos kevés fényben. Az egyik az, hogy milyen fényerős az objektíved, a másik pedig, hogy mekkora méretű és érzékenységű szenzorról kapja az EVF a keresőképet.
No most egy boltban vélhetően 3,5-5,6-os kit obival kirakott NEX-7 azt hiszem minden szempontból hátrányos helyzetben van ilyen téren egy RX1-hez képest.Még sose volt alkalmam gyakorlatban kipróbálni, de ettől függetlenül én is nehezen tudom elképzelni, hogy olyan rettenetes lenne a NEX-6/7 EVF-e.
Mindenesetre ha valaki ilyen gépet tervez venni akkor amúgy is érdemes előbb valamelyik boltban személyesen kipróbálni egyet.
-
FEDman
addikt
Olym még nem volt. A Pana az jellemzően nyitott rekeszre törekszik a keresőképnél, viszont van rekeszbeugratás, amivel lehet csekkolni a mélységélességet.
Sőt a rekeszbeugratáson túl expo szimuláció is van. Ilyenkor a rekeszen túl a képfrissítés is egyezik a választott záridővel. Ez két dologra jó, egyrészt ha valami bemozdulósat akarsz fotózni, akkor már expo előtt le tudod ellenőrizni a bemozdulás mértékét, másrészt ezzel egy csillagfotózás során vaksötétben is tud használható keresőképet adni. -
FEDman
addikt
válasz rumos14 #3066 üzenetére
Nyers teljesítmény szempontból semmi gond az A7r képminőségével. Ha azt nézzük, hogy mennyire kifinomult a képfeldolgozása akkor már annál inkább. Kicsit olyan mintha baltával faragták volna.
Teljesen felesleges mértékű zajszűrés és brutális élesítés jellemzi a képeket. Kicsit olyan mintha egy kompakt gép Jpeg feldolgozó algoritmusát ráeresztették volna egy FF szenzorra.Ez a kis crop-okat nézve talán kevésbé feltűnő, érdemesebb inkább teljes felbontású képeket vizsgálni.
Itt van pl két teljes felbontású iso6400-as kép:
Számomra Nikon képe összehasonlíthatatlanul finomabb, komolyabb. A Sony képe csak azért tűnik látványosabbnak, mert minden túlzó rajta, a kontraszt, a zajszűrés, az élesítés..
Nézd végig a finom részleteket a két képen, vagy nézd meg a piros szalvétát, ott már belenagyítani se kell annyira ordít a különbség.
Persze ettől még messze nem nevezném használhatatlanul rossznak, de mindenesetre a Sonynak továbbra se a Jpeg a legnagyobb erőssége.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen