- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- OLED TV topic
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi belépő szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Nikon DSLR topik
- Házimozi haladó szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nyugaton a nagy sebességű vasutat azért preferálják, mert van úgy, hogy gyorsabb mint a repülő. Hogy ami 4-5 órán belül elérhető vonattal az gyorsabb. Mert lehet, hogy a repülő gyors mikor már felszállt, de előtte legyél ott 1 órával, hogy be tudj csekkolni. A repülőterek általában a várostól távol vannak, oda elmenni, onnan visszajönni idő. Ezzel szemben a pályaudvarok a belvárosban vannak. Össz időben, van úgy, hogy a vonat gyorsabb.
Ami még eszembe jutott, hogy a repülőgépek az üzemanyag nagy részét felszálláskor égetik el. Fel kell gyorsulni utazósebességre, (1/2m*v^2) fel kell emelkedni utazómagasságba (m*g*h) Oké, ennek egy részét leszálláskor vissza lehet nyerni, de na. Ha már felszállt, akkor már sok vizet nem zavar az a plusz 1000km.
A számításokkal arra akartam rámutatni, hogy itt nem csak arról van szó, hogy kell egy jó akksi+a gázturbinát ki kell cserélni elektromosra. Magát az infrastruktúrát, szemléletet kell átalakítani. Ha tíz perc alatt tölthető aksikból csinálnának egy hatalmas akkupakkot az se lenne jó, mert nem tudnák kellő mennyiségű energiával megtáplálni. Vagy helyben van egy hatalmas akkufarm/kondenzátor ami képes a kellő mennyiségű energia leadására, vagy cserélgetni kell a gépek akkumulátorait. Ha helyben van, akkor az akku töltés/kisütés hatásfoka jobb esetben is 90% 2x= 81% Máris nem olyan zöld. Kivéve ha azt mondod, hogy télen azzal fűtöd a repteret.
Ha napjában 121x töltesz 5000l üzemanyagot a gépekbe, és azt mondod, hogy a gázturbina hatásfoka legyen 40% (Van 60%-os hatásfokú is de hagyjuk, meg ugye az akku töltése is min 10% veszteséggel megy, de grátisz)
121*5000l*0,8kg/l*43MJ/kg*40%/24h=96MW És ez biztos, hogy alul lett méretezve, hogy örüljenek az elektromosok. pl 24 órával számoltam, holott Ferihegy 16 órában üzemel. Minimális üzemanyag, holott 6x ennyit is lehet tölteni a tankba, hatásfok 40% vs 100% pedig ami közelebb van a valósághoz 60% vs 90%
Új hozzászólás Aktív témák
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- OLED TV topic
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen autót vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Filmvilág
- ASUS routerek
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...