- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Logitech Z906
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raucher
tag
Általában hasonló véleményen vagyunk, de ez esetben nem.
A rövid hírben is korrekt a fogalmazás. ".. későn észlelte a vele azonos irányba haladó .."
Ez egy közönséges ráfutásos baleset. Minden esetben a későn észlelő a vétkes. (De ezt nem állapíthatja meg egy újságíró.)De nem ezért szóltam hozzá.
"..és nem elég a szokványos óvatosság, hanem fokozottan figyelni kell rájuk, ha az ember nem akar ütközővas lenni."
Ezzel nem értek egyet.
Hogy a fenében lehet vigyázni hasonló esetben a motorosra??
Az Ő élete megmentése érdekében, Én nem fogom kiütni az első szembe rohanó fát, hiába van légzsák.
Sőt semmilyen eszköz nincs a kezemben, amivel elkerülhetem az ütköző vas szerepét. Főleg egy régi Ladában nincs, amiben gyenge motor van, a gyenge fékek mellett.
Más megközelítésből szemlélve működik a természetes kiválasztódás.Tisztán emlékszem minden előző életemre, ezért nem hiszek a reinkarnációban!
-
félisten
Elolvastam a bejegyzest mar korabban es kb ezek jutottak nekem is eszembe, csak mondom hatha en vagyok depi, de ezek szerint nem.
Konkretan az egeszet nem ertem mi a baj. A cikkben leirtad, hogy keson eszlelte, ugyan ezt irta az ujsagiro is. Jobban figyelni meg akkor tudok rajuk, ha latom oket. Ez esetben a ladas nem lathatta, hogy jon valaki a tobbiek mogott, aki nem latja az autot.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Én egyetértek veled is meg a bejegyzéssel is.
Röhej de nekünk, autósoknak kell / kellene figyelni. Mert ők nem figyelnek. Mi meg nem tudunk.Velem is történt már majdnem hasonló. Ráadásul a motoros a haverom volt, az egyik munkatársam.
Kanyarodok ki Vp-ből Herend felé a csatári elágazóban (Viszlát tudja melyikre gondolok). Akkor még nem volt lámpa. Ez amúgy a 8-as folytatása, 2x2 sáv. Szóval kanyarodok ki. Elnézek balra kanyarból érkezik az út, de elég hosszú, bőven belátható. Kikanyarodtam, bementem a belső sávba, hogy előzzek egy teherautót majd zummm elsuhan mellettem pár centire egy motoros. Mázli volt, hogy még nem mentem át teljesen a belsőbe mert akkor belémrongyol.
Poén, hogy másnap melóban a haver mondja, hogy hogy lehettem ilyen hülye, hogy kimentem elé! Hát mondom barátom amikor én kikanyarodtam te még sehol nem voltál... Viszont mire kikanyarodtam már ott volt.
A válasz egyszerű, olyan sebességgel jött, hogy mikor én kikanyarodtam még nem is lehetett látni még jópár km-rel odébb volt. Mikor meg már kikanyarodtam már ott volt. Nem is számítottam rá, mert az a kanyar elég nagy és belátható ahhoz hogyha ott nem jön senki, akkor még jópár percig senki nem lesz mögöttem. Rendszeresen napi szinten járok arra. De ő olyan gyorsan jött hogy időm se volt észrevenni.
Ergo ennek is az a végkövetkeztetése hogy mi autósok nem tudunk mit tenni az idióta motorosok ellen.
Egyszerűen olyan sebességgel közlekednek hogy mikor nézed a visszapillantót még nincs sehol, a következő 3 másodpercben meg már el is húzott melletted. Nem egyszer volt már ilyen. -
lapa
veterán
az endorfinfüggőség jó nagy vaslökhárítóval gyógyítható. én inkább kinézek még egyszer, de amikor kinn vagyok, akkor kinn vagyok. akinek innentől nem sikerül, azt utána legőzborovázzuk a kocsiról és megyünk tovább.
többek között ezért nem vettem szándékosan soha semmilyen motort. nekem is elfáradna az agyam a sok önmegtartóztatástól, aztán meglenne a baj. de mindegy, én már gyorsan menni tudó kocsit se akarok, még ez is sok néha.
-
félisten
Tudok olyan esetrol, mikor az autos kikanyarodott, mert nem latta a motorost, az meg beledurrantott az oldalaba es meghalt. 1 evet ult a gyerek. Szoval ha egy ilyen beledfroccsenik elkezdhetsz aggodni.
Viszlát ehhez kell rendorsegi hatarozat is, kulonben az ujsagiro allithatna valotlan dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
Viszlát
addikt
Valahogy úgy lett volna korrekt a megfogalmazás, ha azt írják, hogy a nagy sebességgel - a korlátozó táblát figyelmen kívül hagyva - haladó konvoj szükségtelenül veszélyes manőverezése miatt későn észlelte a vele azonos irányba haladó...
Így valóban egy egyszerű ráfutásos balesetnek tűnik, pedig annál sokkal több, hiszen kapásból három szabályt szegett meg az áldozat és a vele együtt közlekedő motoros banda.
Ami a fokozott figyelést illeti, közben váltottam általános kérdésként kezelve a motorosokat, lehet nem volt egyértelmű, de természetesen ebben az esetben az autós teljesen tehetetlen volt. Viszont vannak helyzetek amiknél kellő odafigyeléssel megelőzhető a baj, de a szokásosnál nagyobb figyelmet igényelnek, például párhuzamos közlekedésnél sávváltás előtt a megszokottnál hosszabb ideig figyelni a mögöttes forgalmat. Persze a 200 feletti sebességgel közeledő motorost így is elég nehéz kiszúrni, de mégis kicsivel több esély van rá.
lapa: én inkább kinézek még egyszer
Na pont ilyesmire gondoltam a fokozott figyeléssel. Főleg ilyenkor nyár elején, amikor a sok öngyilkosjelölt az egész télen felhalmozott hiányérzettől vezérelve különösen hülyén megy ki az útra.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
bambano
titán
teljesen mindegy, hányszor nézel ki az első kinézés után, a baleset valószínűségét semmivel nem csökkented vele.
azzal pedig mire mész, hogy tovább figyeled a mögötted jövő forgalmat (eltekintve attól, hogy addig se előre nézel és majd ott futsz bele valamibe)? a kresz sehol nem mondja, hogy nem válthatsz sávot, ha az autód végétől a megyehatárig terjedő szakaszon van más is. a kresz azt mondja, hogy sávot úgy válthatsz, hogy ne kényszerítsd indokolatlan fékezésre a mögötted jövőket. És lehet, hogy aki 200-zal jön mögötted, az ugyanabban a forgalmi helyzetben csattan, ha csak 150-nel jött volna, akkor indokolatlan lassításra kényszerítetted volna, ha 100-zal, akkor csak indokolt lassításra kényszeríted, ha meg szabályosan 50-nel, akkor meg nem is kellett volna lassítania. A szemedben nincs traffi, a fejedben nincs közlekedési szakmérnöki adatbázis, ami megmondja, hogy mennyivel tud az a motor akkor éppen pont lassulni, stb.
a közlekedés egyik alapja, hogy jogosan feltételezheted a többiek szabálykövető viselkedését. különben ki se menj az útra.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Dr. Oid
aktív tag
-
Gergosz2
veterán
amúgy rengeteg ember halt meg az elágazóban, elvileg most kezdik majd az átalakítását.
Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito
-
lapa
veterán
tök mindegy, a nagy részét nem látod / nem tehetsz ellene. érted állok a kocsival a teszkó parkoló közepén, már dudálok a baromra mert látom, hogy nem látja, ennerk ellenére lassan de biztosan nekemtolat kiálláskor. ha épp a kis család van ott teli kosárral, akkor rendesen menekülnünk kellett volna. és azért egy 2 méteres kocsi, nem egy zacskó mogyoró. mégcsak fura szögben se álltam. kiáll a kocsival úgy, hogy nyilván semmit nem lát és nem is néz, napközben, teli parkolónál. az ilyenek ellen te nézkélhetsz akármennyit pluszban. persze értem, hogy statisztikailag nem feketefehér, de aki nem képes megállni akármi mögött (most azt mondom legfeljebb pánikfék + némi koccal, mert az az életszerűbb), az darwinrigó. már láttam pár ilyet túl közelről, azért is lett a inkább a nagyvas, ne bontsa le a swiftet a család körül többször a nagy balesethez sietésben szemből ránkcsúszó 10 tonnás tréler meg ilyenek. meg nekem volt egy másik ilyen halál szele sugalmam is még nagyon rég, bár a félelemérzékelőm azóta visszacsökkrent normálisra.
-
Viszlát
addikt
teljesen mindegy, hányszor nézel ki az első kinézés után, a baleset valószínűségét semmivel nem csökkented vele.
Ez nem így van, a plusz ellenőrzés plusz információ, akármilyen manőverről is legyen szó. Egy nagy sebességgel a hátad mögül érkező jármű esetén pedig az a két-három másodperc a két kinézés között döntő lehet. Ugyanez igaz a hosszabb figyelésre is, nyilván nem akkor kell nézelődni amikor már 2 méterre megközelítettem a megelőzni kívánt előttem lévőt.
A szabályosság egy dolog, meg az is, hogy mire jogosít fel és mit vár el tőled a KRESZ. A defenzív vezetés, ahogy én tanultam, nagyjából pont annyival több, hogy nem a szabálytalan viselkedést igyekszik a résztvevő elkerülni, hanem a balesetet, a bajt.
#13 lapa: én úgy vagyok vele, hogy nekem semmibe sem kerül óvatosabbnak, körültekintőbbnek lenni. Sajnos háromszor is rommá törtek már ennek ellenére, azonban sokkal de sokkal többször kerültem el a defenzív hozzáállásnak köszönhetően nagyon nagy bajt.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
lapa
veterán
ez így nem feltétlen igaz. minél körültekintőbb és alaposabb vagy, annál inkább tudsz a többiek (hiányzó) agyával is egyszerre gondolkodni. gazdasszonyon szépen látszik, hogy a vezetését kitölti a saját maga és a környezet aktuális állapotának felmérése. egy rutinosabb ember már előbbre kalkulál "na az a busz mire odaérek kijön, megyek másik sávba.". ez egyszerű példa, de azért neked is ott van a fejedben, hogy van két kocsi mögötted, és keresed őket, mielőtt sávot váltasz. ezer apró dologból azért kiszúrja az ember a deviánsokat is (út egyik szélén megy, random sebesség, belső sáv stb...), meg általában számon tartja a saját haladására befolyással lévő többi közlekedőt. ennek része, hogy azért mögéd is ki-kipillantasz, hogy mire melléd ér már legyen valami képed róla mennyivel megy, hogy viselkedett addig stb.
-
Dany007
veterán
Ez eleg szomoru. De itt jon a kepbe az amit bambano irt. Hogy figyelsz olyanra amire fizikailag nem vagy kepes?
Gondolom megallapitottak h mennyivel ment a motoros es hol volt mikor az autos kikanyarodott... Ergo ha volt eselye latni akkor elkerulheto lett volna es az autos hibaja.
De ha olyan gyorsan jott h meg nem latta az autos de mikor kikanyarodott meg mar ott volt a motoros akkor az bizony a motoros hibaja. Marpedig ha betartjak a sebb hatarokat akkor tuti nincs ilyen.
-
Raucher
tag
..például párhuzamos közlekedésnél sávváltás előtt a megszokottnál hosszabb ideig figyelni a mögöttes forgalmat..
Nem segít. Ráadásul a saját kockázatodat emeled meg vele. Elég, ha néhány járművel előtted megnyomja a féket valaki. A mögötte lévő jobban, az utána következő még jobban. Eközben te fogsz fékezés nélkül rákenődni az előtted fékezőre, miközben a mögötted lévő sávok forgalmának elemzésével vagy elfoglalva.
Inkább a tapasztalat segít. Például. Közvetlenül kanyar(ban) után nem kezdek sávváltásba, nem látható át a szituáció.
A sávváltás praktikus sorrendjét megtartom. Irányjelző, picit kihúzódok, hátranézek. Ha szabad, akkor váltom a sávot. (Sokan a hátranézéssel kezdik. Mögöttük kell padlóig nyomni a féket, autópályán.)Tisztán emlékszem minden előző életemre, ezért nem hiszek a reinkarnációban!
-
Viszlát
addikt
#14 neked is, nem írom le újra.
Figyelni egyébként is nem csak azt jelenti, hogy bámulok a visszapillantóba mint az ökör és nem nézek semmi mást. Többszöri pillantás oldalra, magam mögé, nem csak kinézek oszt megyek.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
bambano
titán
a helyzet, amire reagáltam, itt szerepelt pár hsz-szel feljebb. állsz egy kereszteződésben, ahol nem látsz el kilométerekre. de mondjuk ellátsz annyira, hogy egy szabályos sebességgel érkező járművet időben észrevegyél. Azt a motorost, aminek útban leszel, ha ő 200-zal közeledik, nem látod, akkor sem látod, ha 1x nézel ki, meg akkor sem, ha 5x. Ha 5x nézel ki, akkor az a motoros fog csattanni, ami (hasraütésre) 1500 méterre van, ha 4x, akkor az, ami 1300 méterre, ha 3x, akkor meg az, ami 1100 méterre és így tovább. oké, hogy többször néztél ki, de ezzel több időt is elvesztegettél, ami alatt kifértél volna a motoros elé, de mivel álltál és nézelődtél, ő is odaért.
Statisztikailag meg ugyanannyi a valószínűsége minden szakaszon a gyorshajtó motorosnak.
"A defenzív vezetés, ahogy én tanultam, nagyjából pont annyival több, hogy nem a szabálytalan viselkedést igyekszik a résztvevő elkerülni, hanem a balesetet, a bajt.": ez önmagában igaz, csakhogy van, hogy a fizika közbeszól. Akármennyire is lehetsz defenzív, ha pl. takarásban van az útszakasz, akkor úgysem látsz el odáig, hiába defenzívkednél. Kinézel, nem jön senki, kihajtasz. Pontosan ugyanakkora valószínűséggel zúzod le a gyorshajtót, akárhányszor nézel ki.
"A defenzív vezetés, ahogy én tanultam, nagyjából pont annyival több, hogy nem a szabálytalan viselkedést igyekszik a résztvevő elkerülni, hanem a balesetet, a bajt.": ez önmagában nem igaz mert én arra hivatkoztam, hogy jogod van elvárni, hogy a másik is szabályosan közlekedjen, tehát nem arról van szó, hogy te elkerülöd azt, hogy te magad szabálytalankodj, hanem arról, hogy az az alapértelmezett, hogy a *másik* is szabályos. bizonyos esetekben holtpontba kerülsz, ha nem fogadod el, hogy a másik szabályos.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
egyébként is egy csomó helyen nem az határozza meg a sávváltás lehetőségét, hogy hátranéztél-e vagy sem, hanem az, hogy neked mennyi károd származik belőle meg a másiknak. ha az egész autód annyit ér, mint a másik sávban haladó lökhárítóján a dukkózás, akkor beenged, egyébként nem...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
lapa
veterán
a motoros attól függetlenül jön, hogy te épp mikor érsz oda. ugyanúgy megeshet, hogy a második kukucskánál zummant el, és azért úszod meg.
gondolom arra van értve, hogy az ember a szokott helyeken "tegnap se jött semmi" okból kifolyólag természetesen felületesebb lesz. de nyilván kezdünk elmenni az extrém példák kiforgatása és az amögötti tartalom direkt-nem-megértése felé.
nem túl bölcs elvárni a többiektől a szabálykövetést. inkább úgy a helyes, hogy valószínűsíted a szabálykövetést és együtt élsz a mégsem valószínűségével is. nem tartani tőle semennyire az nem defenzív. optimista.
[ Szerkesztve ]
-
Viszlát
addikt
Nem igazán értem miért kéne a legrosszabb, a beláthatatlan, a teljesen mindegy mit csinálsz helyzetekből kiindulni. Alapvető különbség közöttünk, hogy míg te azon lovagolsz miért nincs értelme fokozottan óvatosnak lenni és melyek azok a szituációk amik alátámasztják ezt, addig én például úgy vagyok vele, hogy bár valóban vannak ilyen helyzetek, ha csak egy esetben is sikerült elkerülni a bajt, már megérte a sok évnyi defenzív vezetés.
A defenzív vezetés, ahogy én tanultam, nagyjából pont annyival több, hogy nem a szabálytalan viselkedést igyekszik a résztvevő elkerülni, hanem a balesetet, a bajt.
Fogalmazhattam volna úgy is, hogy a defenzív vezető nem csupán a szabályok betartására törekszik, hanem annál többre, a balesetek elkerülésére. Tehát amellett, hogy jogom van elvárni a másiktól is a szabályos közlekedést, tisztában vagyok vele, hogy vannak akik tesznek a szabályokra, vagy csak hibáznak (mert ez is nagyon gyakran megtörténik, hogy nem szándékosság okozza a szabálytalan viselkedést) ezáltal veszélyes szituációkba sodorhatnak engem is, de nem csak elvárok, hanem a másik helyett is teszek a baj elkerülése érdekében. Persze lehet verni a mellünket a jogainkra, de ahogy a mondás is tartja, elsőbbsége annak van, akinek megadják. Személy szerint inkább vigyázok mások helyett is, minthogy az összetört autóm mellett magyarázzam a rendőrnek mennyire szabályos voltam, de bezzeg a másik.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
bambano
titán
mert úgy érzem az itt leírtakból, hogy az autósnak mindig minden helyzetben vigyáznia kellene a motorosra. nyilván az ember nem gyilkol motorost, de vannak olyan helyzetek, amikor fizikailag lehetetlen vigyázni a motorosra, és ha a nagy közlekedési játékban a motor úgy vesz részt, hogy semennyire sem akar kooperatív lenni, annak hosszú éneklő menet lesz a vége, függetlenül attól, hogy az autós akar-e rá vigyázni vagy sem.
"A defenzív vezetés, ahogy én tanultam, nagyjából pont annyival több, hogy nem a szabálytalan viselkedést igyekszik a résztvevő elkerülni, hanem a balesetet, a bajt.": de te csak a saját szabálytalankodásodat tudod elkerülni, a másét nem.
szerk2: és teljesen igaza van Lapának, van egy pont, ahonnan kezdve nagy vas, gőzborotva. ha a motoros nem akart mindent megtenni a saját életéért, akkor mindenáron nem akadályozhatjuk meg, hogy matricává váljon. Ésszerű erőfeszítéseket megteszünk a motoros életéért, de nem mindenáron. mert az fizikailag lehetetlen.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Viszlát
addikt
Figyelésről írtam, azzal a kitétellel, ha nem akar az ember ütközővas lenni. Természetesen megteheted, hogy teszel rá, mert úgyis mindegy, de személy szerint máshogy állok ehhez a kérdéshez, mert ha nem muszáj, akkor nem csattanok. Szó sem volt mindenáron vigyázásról... már megint a végletek, mintha csak ezek léteznének. Ami fizikailag lehetetlen, azzal nincs mit kezdeni, de remélem nem azt szeretnéd elhitetni velem, hogy csak ilyen helyzetek léteznek.
de te csak a saját szabálytalankodásodat tudod elkerülni, a másét nem.
A másik szabálytalankodásából származó esetleges baj elkerülésére van esélyem, ha defenzíven viselkedem az utakon.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
bambano
titán
jól haladunk, innen: "nem elég a szokványos óvatosság, hanem fokozottan figyelni kell rájuk, ha az ember nem akar ütközővas lenni." eljutottunk oda, hogy defenzív vezetéssel meg odafigyeléssel csökkenteni lehet a baleset esélyét.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
EQMontoya
veterán
Ez hülyeség, ilyenért nem lehet ülni. Vagy legalábbis nagyon rossz ügyvéd kell hozzá. Nyilvánvalóan osztott felelősséges a dolog legrosszabb esetben is, mert a motoros már azzal elkerülte volna a (halálos) balesetet, ha Ő maga szabályosan hajt, függetlenül az elsőbbség meg nem adásától. Ez mondjuk látszik az összeütközés pontjából.
Ciki persze akkor van, ha az ütközés pontja gyakorlatilag a kereszteződésben van. Ebben az esetben pont a motoros orra elé fordult ki, akkor viszont mindegy, hogy 150-nel vagy 90-nel jött, így is - úgy is felkenődött volna rá, ez esetben viszont valahol jogos is a bünti.
Van egy gyanúm, hogy inkább az utóbbiról lehetett szó.
Same rules apply!
-
Raucher
tag
válasz EQMontoya #28 üzenetére
..akkor viszont mindegy, hogy 150-nel vagy 90-nel jött, így is - úgy is felkenődött volna rá..
Nem mindegy. Velem előfordult városi forgalomban, majdnem hasonló eset.
Egy kanyar után hajtottam fel az útra, egy bejáróról. Amennyiben a sebességkorlátozás megtartása mellett közeledik felém, egy jármű a kanyarból és kihajthatok elé, sohasem ütközünk. Lényegtelen, hogy nem látom a közeledő járművet.
Az esetemben legalább nyolcvannal hajtott az autó. Fékezni nem volt ideje, viszont a menetirányban ellenkező sávban el tudott mellettem haladni.
Ha gyorsabban jön, garantáltan felkenődik rám.
Ha azt feltételezem, hogy a sebesség korlátozás meg nem tartásával közlekednek a járművek, akkor sohasem tudok felhajtani a közútra. A prevenciónak és a defenzív magatartásnak is meg vannak a határai.Tisztán emlékszem minden előző életemre, ezért nem hiszek a reinkarnációban!
-
Viszlát
addikt
Nem akarlak elkeseríteni, a lényeg semmiben nem módosult, maximum számodra lett szimpatikusabb a megfogalmazás, tekintve, hogy valamiért a figyelést vigyázásként értelmezted, amivel minden esetben elkerülhetővé válik a baleset, pedig én ilyet korábban sem állítottam.
Remélem azért egy kevésbé tapasztalt járművezetőnek nem az marad meg a beszélgetésből a folyamatos végletek szajkózása miatt, hogy mit foglalkozzak én másokkal, jogaim vannak, meg úgy sem változtat semmin ha fokozott figyelemmel közlekedek. Elég sokat vezettem már ahhoz, hogy tudjam, ezekből a végletekből van nagyon kevés, a megúszható balhékból meg jelentősen több.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
baluka26
veterán
Nem Tatabányán volt ez véletlenül?
Egyik ismerősöm hasonló módon halt meg, ő volt a motoros száguldozó, aki elé kitolatott egy kisbusz.Viszlát: Azért nincs igazad a sok nézelődéssel, mert a legutolsó nézelődéstől a manőver megkezdéséig ugyanannyi idő fog eltelni, mintha az első nézés után rögtön cselekednél. Szerintem.
lapa: Milyen helyzetben simogatott meg a halál szele?
[ Szerkesztve ]
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
-
Viszlát
addikt
A manőver megkezdése után is lehet "nézelődni" és adott esetben korrigálni. Nem totojázásról beszélek, hanem körültekintő, fokozott figyelemről, de tisztában vagyok vele, hogy a legtöbb ember számára csak az a lényeg, hogy menni menni menni, nem számít semmi.
Egyébként a defenzív vezetést nem én találtam ám ki, tessék utánaolvasni ha még nem hallottál róla. Még tanítják is, külön tréningek vannak az elsajátítására.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
baluka26
veterán
Az a baj a sok nézelődéssel, hogy itt nagyon-nagyon sok minden időnek a függvénye, és bár az előzőhöz képest természetesen frissebb az új információ, amire cselekedsz, ugyanannyira elavult lesz, mint a másik. Főleg egy kereszteződésben.
Lehet, hogy a spider-sense megmondja, hogy várj egy kicsit, és elzümmen egy mocis 300-zal, de az is lehet, hogy vársz, még egyszer körbenézel, és pont így törsz csattra egy zümit.Én ezt így látom, de hozzáteszem, hogy nem vagyok sofőr, csak matematikai tudásom alapján próbálok okoskodni
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
-
Viszlát
addikt
És akkor ebből most tulajdonképpen mi is a konklúzió? Mert nagyon hangzatos ez a matematikai okoskodás, de hogy néz ki a gyakorlati alkalmazása (tekintsünk el most attól, hogy továbbra is ostoba dolognak tartom az elkerülhetetlen szituációkat szajkózni)?
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
baluka26
veterán
Egy alapos körbenézésnek elégnek kell lennie.
Olyan esetben viszont jó lehet a többszöri körbenézés, amikor már az elsőnél is látod a veszélyt, mert két pillantással már azért becsülhető, hogy milyen gyorsan halad/közeledik, illetve abban is igazad van, hogy vannak emberek, akik elsőre nem vesznek észre mindent.
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
-
Viszlát
addikt
Na de a matematikai elemzésedből épp az derült ki, hogy akkor is ugyanazzal a két esettel állsz szemben ezeknél az elkerülhetetlen helyzeteknél, hiszen lehet, hogy az egyszeri körülnézéssel épp időben mész ki, hogy még lesz ideje a száguldónak lelassítani, vagy kikerülni, de az is lehet, hogy pont azért csattan beléd, mert nem voltál óvatosabb és megelégedtél egyszeri kinézéssel.
Mivel tapasztalatlan vagy, elárulom neked, hogy a gyakorlatban ezekből a szituációkból van a jóval kevesebb és azokból a sok, ahol bizony nagyon számít, hogy milyen vezetéstechnikát alkalmaz az ember.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
baluka26
veterán
Oké, akkor kiegyezhetünk abban, hogy van, amikor érdemes, és van amikor nem érdemes.
Egyébként én nem értem a száguldozókat (köztük bátyámat), az egy dolog, hogy másokat veszélyeztetnek ezzel, de hogy saját maguknak is rosszat akar, az számomra felfoghatatlan. Mondjuk ő mostanában rászokott az ittas vezetésre is, mert ő tudja magáról, hogy csak úgy ül autóba, hogy tökéletesen tud vezetni...idióta. Csak remélni tudom, hogy előbb csípik meg a zsaruk, mint hogy valakinek ártson. Mondjuk az nem volna rossz tanulópénz, ha mondjuk egy árokban lezúzná az autóját, úgy, hogy senkinek se legyen mellé baja. Máshonnan nem fog tanulni, beszélni lehetetlen vele...
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
-
Dany007
veterán
Van benne valami. De mást nem tudsz csinálni, mintsem nézni, akár kikanyarodás közben is.
Egy 250-nel száguldó motoros 70 métert tesz meg másodpercenként(!!!). Sokmindent tényleg nem tudsz csinálni. Vagy mázlid van és pont abban a pillanatban látod meg, mikor még tudsz tenni valamit, vagy nem.Ezért leginkább a motorosnak kellene figyelni mert az autósnak egyszerűen "mázli" kell ahhoz hogy időben észlelje. Bár ilyen sebességnél egy váratlan helyzetben szvsz a motoros se tud már mit csinálni.
btw a megoldás még mindig u.a. Be kell tartani a sebességhatárokat. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Viszlát
addikt
Nem tudok ebben kiegyezni, mert a felvázolt esetben a matematikai fejtegetésből csupán az derült ki, hogy tulajdonképpen akármit is csinálsz, a vakszerencsén múlik mi fog történni. Így ezzel érvelni valami mellett vagy ellen számomra nem elfogadható továbbra sem.
Ami a bátyádat illeti, te is tehetsz az ügy érdekében, csak be kell jelentened amikor egyértelműen tudod, hogy éppen ittasan vezet, tapasztalatból mondom, hogy kimennek a zsaruk.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
baluka26
veterán
Én itt a környéken nem sok olyan kereszteződést ismerek (mondjuk 1-es úton), ahol ha kanyarodás előtt körülnézel, észrevennél egy akár 200-zal közlekedő motorost (ami amúgy simán realitás), lehet felétek más a helyzet (biztos), de én ebből indulok ki.
Ha még haladsz, akkor nyilván többször kell körülnézni, hogy tisztába legyél környezeteddel, azt alapesetnek veszem (nekem így tanították legalábbis).
Általában éjszaka fordul ez elő, amikor én alszom, és nem nagyon hosszú távokat megy, mondjuk 1-2 kilométert, de akkor sem elfogadható...egy 23 éves ember hogy lehet ilyen kibaszottul felelőtlen..
[ Szerkesztve ]
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
-
Viszlát
addikt
Nem érted. Arról beszélek, hogy vettél egy olyan alaphelyzetet, amiben eleve a végletekből indulsz ki (vagyis óriási sebességet feltételezel), majd ehhez felvázoltál egy elméleti elképzelést, amiből annyi derült ki, hogy mindkét megközelítés esetén kizárólag a vakszerencsén múlik a végkifejlet. Mindezt abból a kiindulópontból, hogy az általam reklámozott defenzív vezetés azért nem jó, mert van ilyen helyzet is, miközben pont a saját (meg bambano is ezzel jött) elméletedből derül ki, hogy az ellenkezője is pontosan ugyanazon veszélyeket hordozza magában.
Esetleg érdemes lenne azokkal az esetekkel foglalkozni (amikből ráadásul jelentősen több van, nem csak motoros viszonylatban), amikor nem kizárólag a szerencsén, hanem az alkalmazott vezetéstechnikán is múlnak a dolgok.
Ha a szüleid sem tudnak rá hatni (már ha egyáltalán tudnak a dologról), akkor pedig nincs más, csak az, hogy megszabadítsák egy időre a jogosítványától.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
baluka26
veterán
Értem én, hogy mire gondolsz.
Csak arra lennék még kíváncsi, hogy a balesetek azért történnek, mert a hibás fél tudatában van az információnak ÉS rosszl dönt, vagy nincs tudatában az információnak.
Tudnak róla, nem tudnak rá hatni.
[ Szerkesztve ]
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
-
lapa
veterán
zsengeifjú koromban leküldtek debrecenbe fontos áruval a főnök astrájával. lefele a 4-es úton láttam, hogy leesett a küldetésre kapott mobil az anyósülés alá (kocsit + mobilt kapni akkoriban azért nem volt mindennapos, szóval izgultam "mi van ha keresnek").
na mindegy, lehajoltam felvenni, közben átkormányoztam a szemben jövő nyerges elé. mikor felbukkantam visszarántottam a saját sávom felé, de túl sok volt és a kocsi megindult az én irányom szerinti árokba. akkor következő pánikrántás vissza. ezzel rutinosan visszakornyányoztam magam a következő szembejövő nyerges elé, de szerencsére épp átsodródtam előtte a szembe oldal árkába. bozótos, semmi baj nem lett, astra gtk.
erre 3 nappal pont a melóhely előtt pont ugyanilyen szituáció, kis furgon vs szembe nyerges jól átfedve. tekintve, hogy a furgon a doboznál kezdődött elég nyilvánvaló volt az eredmény. mivel akkor szálltunk le a buszról végignéztük, ahogy a tűzoltókocsival próbálják szétfeszegetni a furgont (odakötötték egy oszlophoz és húzták a másik irányból, hogy egyátalán ollózni lehessen), aztán nagy nehezen kivakarták az embert. szokásos bika-bika-bika-bika pár percig aztán fekete nájlon.
no, hát ott lett egy erős érzésem, hogy valaki mondanki akart valamit ezzel nekem. valakinek el kellett mennie, hogy én kevésbé legyek hülye. igyekszem nem elfelejteni és kicsit több alázattal élni amikor sikerül.
[ Szerkesztve ]
-
andris1602
aktív tag
-
Huma
addikt
Ez egyáltalán nem homályos célzás. Nem származott ebből haszna senkinek. Kristálytisztán le van írva, hogy a motoros hátulról belehajtott a ladába. Egyértelmű, hogy melyik volt a vétkes.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
baluka26
veterán
Kellemetlen élmények lehetnek.
De legalább más hibájából sikerült tanulnod, és szerencsésnek mondhatod magad, hogy nem lett komoly bajod.
Azt az indiszkrét kérdést hadd tegyem már fel, hogy miért nem húzódtál le és vetted fel a mobiltelefont?
Ha rosszabbul sül el az egész kb 30 másodpercnyi időveszteség miatt egy életet hagytál volna ott, nem túl racionálisEgyébként a tankoddal azért jó pár ellenfél veszélyét minimálisra csökkented
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
-
lapa
veterán
-
Dany007
veterán
Nekem nem volt ilyen durva.
Én csak megpördültem 110-nél a vízszintes tengely körül vagy 3x, majd farral neki az út menti töltésnek (dombnak). Akkora mázlink volt, hogy még a biztonsági öv se feszült meg. Borulni se borultunk, csak "keringőztünk" egyet és még szemből se jöttek belénk... Na az durva volt. Én azóta vezetek sokkal finomabban és megfontoltabban sokkal a határ alatt.Addig nem volt ritka, hogy itt Vp és Őskü között megküdtem 180-190-nel a kocsit. Volt egy ősküi csajom és mértem az időt mennyi idő alatt érek el hozzá... Aztán igyekeztem saját rekordot állítani.
Ez a baleset amit fent írtam viszont "csak" 110-nél történt és a fagyos úton nem megfelelően közlekedtem. Kanyarban túl gyorsan, kerék befordult én visszaránt reflexből és már pörögtünk is.
No, de azóta minden korlátot betartok és próbálok mindenhol felkészülni amire csak lehet előre... Mindig a határok alatt autózni...
A kocsiban sem lett nagy kár amúgy. Csak az első és a hátsó lökös ment gallyra. Na meg a futómű a pörgéstől. De úgy érzem nekem is kellett ez! És valamilyen szinten örülök neki, hogy így tértem észhez és nem mondjuk a kórházban vagy még ott se. -
lapa
veterán
a stressz miatt már kivolt eléggé a babonám, ja. 98-at toltam, aztán ingatta a fejét a kutas, hogy a kártya 95-re szól. akkor főnök kijött b verdával és kicsengette kp-ban.
ja, hát tizenév alatt én is visszavettem a város = 70-ből először város = 60-ra, aztán mostanra = 50... ha így megy tovább lassan már a rossz irányba fogok menni.
[ Szerkesztve ]