- 2025-ben jöhet az Intel Panther Lake processzora
- Google Chromecast topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Home server / házi szerver építése
- Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
- Milyen asztali médialejátszót?
- Philips LCD és LED TV-k
- Hobby elektronika
Hirdetés
-
Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
ma Frissítette táblagépes kínálatát az Apple, bemutatkozott az első OLED kijelzős modell és a mesterséges intelligenciában erős M4-es lapka.
-
Befellegzett a HI-FI Rush és a Redfall fejlesztőinek
gp A Microsoft az Alpha Dog Studiost is bezárja, a Roundhouse Studio pedig a Zenimax Online Studios-ba olvad be.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
D013
aktív tag
kicsit ezt éreztem én is a trailerekből, hogy biztos vagyok benne hogy jó iparosmunka, és a hozzáállás is tetszik, de kissé sótlan az összkép
-
mike1334
veterán
Nekem az egyik kedvenc játékom lett mostanában, lassan a végére érek, olyan 40-45 óra körül lesz a vége, és nem untam sehol sem, még játszanám szívesen
...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
a2d2
addikt
Köszi a tesztet. Ha lett volna benne natívan VR támogatás akkor ránéztem volna de így legalább nem sajnálom.
Nekem a BOTW volt az igazi open world élmény amúgy.A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
VinoRosso
veterán
Aki játszott bármelyik korábbi Fallout (vagy akár Elder Scrolls) játékkal, az pontosan tudja, mire számíthat, itt csupán a világ és a karakterek mások.
Szerintem ez egyáltalán nem negativum. Minek változtatni azon ami jól működik? Nem újat kell alkotni hanem a meglévőt kell továbbfejleszteni.Bár nem játszottam még a játékkal a 70-es rating elég torznak tűnik. Az egy erős közepes játék, de ez a leírtak alapján inkább, olyan 80 körüli.
-
félisten
-
VinoRosso
veterán
válasz Plazmacucci #6 üzenetére
Érdekes, mert a tesztben at írják, hogy tartalmas a kampány.
Az RPG-k meg sose a gunplayről szóltak, ez nem FPS. -
dreampage
HÁZIGAZDA
Nem is feltétlenül negatívum, mellesleg nálam a 7 pont egy kifejezetten jó játékot takar. Remekül összerakott, igényes cucc, csak semmi nincs benne, ami továbblépést jelentene a korábbiakhoz képest. Ezt lehet pozitív vagy negatív irányból is nézni, nálam nagyjából kiegyenlíti egymást a kettő.
A játéknak soha nincs vége.
-
félisten
-
Puma K
veterán
Ha FPS nézetben lenézel nincs tested... nem lehet váltani a nézetet TPS és FPS között...
Nem lehet elrakni a fegyvereket...
Az NPC-k nagyon gyakran ismételik el ugyan azt a mondatot... sőt ha egymás után pl egy tűznél ülő adag NPC-t beszéltetsz, akkor simán az a 5 NPC ugyan azt a szöveget fogja neked elmondani...
A társaknak nem kell rejtőzködve lopakodniuk, mert azokat az ellenséges NPC-k nem veszik észre avagy nem reagálnak rájuk ha guggoltok és így a lopakodás mód "be van kapcsolva"...
A társak simán beteleportálnak pl a biztonságiak fülkéjébe úgy hogy ha te bemész oda mint a játékos akkor megtámadnak, de őket nem és vígan ki tudnak rohanni onnan ha "húzod őket magad felé"...
Rém buta és vak NPC-k...
A harcrendszer egy nagy nulla.
Alapból arra mentem rá ami a cikkben is szerepel, hogy jól tudjak beszélni és hekkelni meg zárakat nyitni. Gyakorlatilag már a játék elején eltűntek a nehézségek...
A bejárható terület kicsi... és ahol meg szabadon lehet mozogni az meg gyakorlatilag üres...
Ez a játék 5/10, 50/100 avagy egynek jó... amúgy felejthető...
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
mike1334
veterán
No véget ért a kaland
Nagyon adta, szinte fel sem tűntek azok a "hibák", amiket felettem írtok. Én élveztem a játékot, nem kerestem, hogy mibe lehetne belekötni....unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
dreampage
HÁZIGAZDA
Arra, ami nem csak a kötelezőt hozza, hanem mutat olyat, amit más nem, előrelépést jelent és/vagy a műfajának a(z egyik) csúcsát képviseli. De ezt nehéz előre meghatározni. Amikor játszol egy játékkal, akkor nagyjából érzed, hogy hová tudnád tenni egy tízes skálán.
A játéknak soha nincs vége.
-
maross
veterán
Jo jatek, aki szereti a fallout3-4-et, no mans sky-szeru vilagba ontve, hajra, nem hiszem hogy csalodni fog. pc game pass-szel boldogan jatszom vele .
[ Szerkesztve ]
eladó 100+ új/használt társasjátékom: https://tinyurl.com/tarsasjatekok
-
CriticalHit
őstag
Ez a grafika, ezekkel a színekkel....
Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.
-
VinoRosso
veterán
válasz dreampage #14 üzenetére
Szerintem lehet úgy is 10-es egy játék, hogy a kötelezőt hozza és nem mutat újat. Nem attól lesz valami jó, hogy új, ilyen logikával mindent ami régi azt ki kéne dobni a kukába.
A Dobos torta se attól lesz egy jól elkészített Dobos torta, hogy változtatnak a recepten, hanem attól, hogy létezik egy jól bevált recept, és ami a receptben van azt minél jobb részletességgel kifejezésre juttatják.
Pl ott vannak a Bud Spencer & Terrence Hill filmek, vagy a Columbo sorozat, mindegyikben ugyanaz a karakter van és az összes epizód ugyanarra a kaptafára van ráhúzva, már amikor elkezded nézni tudod, hogy mi fog történni benne csakhogy az a kaptafa az nagyon el lett találva és ettől lesz jó a dolog. -
GodGamer5
addikt
Nem vagyok egy nagy rpg-s, de pár órát toltam a játékkal, eleinte így játék hiányában aránylag szórakoztató volt, de aztán valahogy elfogyott a motivációm. Nekem az egész olyan unalmas semmilyen volt. Innen onnan összelopott a játékmenet is, még Mass Effect is volt benne. A grafika meg sima közepes, az emberi modellek meg kimondottan szarok voltak. Pc-n toltam, maxon megvolt a 60+ fps, de volt olyan bolygó, ahol leeset 15-re a framerate. Na ott elegem is lett az egészből...
[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
#11302912
törölt tag
En vegigtoltam a jatekot mar 2x. egyszer renegat solo modeban legnehezebb fokon, mivel igy az osszes kiserod ugyis meghal pikpakk (orokre). es egyszer masodik legnehezebb fokon. Mind a ketszer elveztem, de a masodik vegigjatszas sokkal jobb elmeny volt. Viszont elegge durvan SJW jatek. Meg ha fal feherre alkotod meg a karaktered, jatekba lepve a menuben mar barna a bore, zavaro. Valamint a jatekban kb 50-60%a a karaktereknek szinten feka, es a kinezetuk extremen homokos is. rozsaszin, lila haju gondor feka noszemely, es hasonlok. Mindent osszevetve az SJW alja resze egesz egyszeruen hatterbe kerult a jo tortenet es moralis kerdesek miatt.
-
félisten
-
#11302912
törölt tag
válasz Plazmacucci #20 üzenetére
Na igen. Engem baromira zavarnak ezek a dolgok, de itt legalabb kompenzalnak egy rendes tortenettel. Ha nem igy lenne, meg se vettem volna. Nekem ne toljak az arcomba a multikulti, homoerotikus feminaci propagandat, mert hanynom kell tole. Az viszont erdekes, hogy legalabb a homar spine kovetod nem aktivista modon tolja az arcodba, hogy o homar, mert o sem tudja mi a franc van vele kb. Igy egybol elfogadhatobb a szitu. Foleg, hogy le is keverheted a temat, es igy nincs az arcodba tolva egyaltalan.
-
Puma K
veterán
válasz Fitzgerald #12 üzenetére
Köszi szépen a hosszan R-es tippet!
Valóban, így már elrakja a karakter a fegyverét... ezt írja amúgy a játék valahol és valamikor? Vagy én hagytam figyelmen kívül?
(#20) Plazmacucci :
És én hogy mit szólok?!
Azt hogy szégyelld magad mint fehér heteró férfi hogy létezel és levegőt veszel!!!
És gyorsan fogadd el az élettel amúgy összeegyeztetetlen gondolkodásmódot és a mentális problémákkal küzdőket is!
Ha nem teszel így, akkor megbélyegezlek, lenézlek mert maradi vagy, túl kiabállak és én nyomlak el téged mert mi vagyunk a hangosabb kisebbség és a halk többség meg csak bólogasson!
Azt én is észrevettem, hogy gyakorlatilag csak nő van a játékban csak nők adnak küldetést és alig-alig férfi. Félre értés ne essen, mert a nőket amelyik úgy viselkedik és áll hozzám azt szeretem tetőtől talpig és nem csak a testiség vonalán. A férfi másik párja a nő és a nő másik párja a férfi. Kiegészítik egymást és így alkotnak egyet... és így tudnak létrehozni családot... közösséget amely életképes...
Nem tudom... x évvel ezelőttig senkit nem érdekelt, hogy ki kivel fekszik össze, most meg mindenkinek _is_ tudna kell a másikról és álláspontot foglalni... ami ha nem egyezik meg ismételten a hangosabb kisebbséggel, akkor utolsó 'minden' vagy.
Szép új elfogadóan megbélyegző korcs világ lesz ez... ha már adott mértékben már most nem az.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
félisten
Zárjuk a témát mert én már itt sem merek erről tovább csevegni és új avatárt szeretnék
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
prolad
őstag
Nemrég álltam neki, összességében szuper, de a grafika pocsék, sokszor nem töltődnek be a textúrák és mosott, homályos az egész. Lehet engine.ini- tweakelni, akkor egész jó, de így se az igazi.
-
s:zozo
aktív tag
válasz VinoRosso #17 üzenetére
Akkor szerencse, hogy nem írsz játék teszteket. Egy játék nem kaphat 10/10-t, ha azon felül, hogy egy kiváló játék nem újul meg (a stílusán belül). A hasonlatoknak pedig semmi értelmük, komolyan? dobostorta, filmsorozatok. A játék nem étel és nem film. A te érvelésed szerint akkor kérdezném, ha egy játék kíválóan hozza a kötelezőt és te 10-t adsz rá, akkor egy + újítások teli játéknak mit adnál 11-t? Egy tesztelő nem adhat nyakra főre 10 pontot egy játéknak, sőt az újgenerációs cikk íroknak köszönhetően most egy 7-8 pontos játék szarnak számít. Régen ez nem így volt. 7-8-s játék jó volt a 9 nagyon jó, szinte már kíváló, a 10-s pedig kihagyhatatlan, mert... a tesztelőnek alá kell támasztani érvekkel a cikkben.
[ Szerkesztve ]
-
Puma K
veterán
válasz Plazmacucci #23 üzenetére
Sajnos így reagál a csendes többség a hangosabb kisebbség meg elégedetten dől hátra vagy a frászt, mert masíroznak tovább őrjöngve, hogy DE FOGADJ EL még ha nem is tudod ki az illető és nem is vagy rá kíváncsi
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
VinoRosso
veterán
1) Nem tesztelő, az egész más. Ezt kritikai újságírásnak hívják, és az is egy műfaj, ami a témát illeti az pedig szólhat a gasztronomiától kezdve a vendéglátáson át bármilyen tárgyig, de bármi legyen a kritika tárgya mindegyik kritika ugyanazon alapokból merítkezik. Egy single AAA játék pedig pontosan olyan mint egy film, produkciós, kritikai és még talán gazdasági szempontból is. Egy single story driven game tulkép egy interaktív film.
2) Egy játék minőségi szempontból nem attól lesz kiváló, hogy újít, nincs ilyen követelmény. Minőségi megítélése független attól, hogy innovatív-e vagy se. Ha újít az lehet jó is rossz is, egyszerűen nincs összefüggés ezek között. A minőséget nem az újítás viszi a játékba, hiába újítasz, ha eleve nincs meg a játékban a minőség, ha pedig megvan nincs szükség másra.
Számos példa van erre pl ott az Age of Empires sorozat. Van a klasszikus AOE II ami talán 1999-ben jött ki és a mai napig tömve vannak a szerverek. 99 óta próbálkoztak egy csomó újítással, AOE III -ban lecserélték az izometrikus grafikát 3D-re, aztán volt az AOE online ahol próbálták ilyen rajzfilmes irányba elvinni, minden kísérlet elbukott, mert az embereknek nem kellettek az újítások. Az a játék úgy jó ahogy van, mert amikor megcsinálták beletettek mindent amit egy ilyen játékba kell, felrakták olyan magasra a lécet amilyen magasra csak lehet, és ha hozzányúlnak akkor legfeljebb csak leverhetik alacsonyabb szintre.
Ezért hagyták az egész újítósdit a francba és egy HD felújítást kapott a game, és a mostani verzió csontra ugyanaz a játék mint ami 99-ben kijött, csak kicsit szebb textúrákkal. És ugyanúgy 10/10-es a játék, nem lett semmivel se rosszabb az évek múlásával, ellenben az újításra tett kísérletek közül egy se közelítette meg ezt.
És ami a múltat illeti abból az látszik, hogy a fenti példából van több, értem ezalatt, hogy csinálnak egy játékot, amivel eltalálnak egy sweet spotot, aztán próbálják újra elsütni másként, de azok az epizódok már csak halvány árnyékai az eredetinek. Pl Crysis, Mafia, Wolfenstein, Fallout, Call of Juarez, Total War széria stb...
Közben meg nézd meg a CS-t vagy a Starcraftot, nem variálnak, rájöttek a fejlesztők, hogy egyszer fején találták a szeget, és azóta nem akarják még jobban fejen találni. Évtizedek óta ugyanaz a játék kicsit kipimpelve a kor technikai lehetőségeit kihasználva, de még azt se vitték túlzásba. És működik, megy, milliók játszanak vele, míg egy csomó nagy cím eltűnt a süllyesztőbe.[ Szerkesztve ]
-
s:zozo
aktív tag
válasz VinoRosso #28 üzenetére
"Nem tesztelő, az egész más. Ezt kritikai újságírásnak hívják"
Szuper, lovagolhatunk a szavakon én a tesztelőt a gamer újságokban olvastam (régtől fogva), gondolom ha ők így hívják akkor nem lehet az baj.
Megint fel teszem a kérdést, ha egy játék kíválóan hozza a kötelezőt és te 10-t adsz rá, akkor egy + újítások teli játéknak mit adnál 11-t? Én úgy gondolom, hogy a 10 pontos játék ritka mint a fehér holló.
"Egy játék minőségi szempontból nem attól lesz kiváló, hogy újít, nincs ilyen követelmény. Minőségi megítélése független attól, hogy innovatív-e vagy se."
Szerintem se, de egy teszt folyamán megérdemli a 10 pontot? követelményeket az írásom vége felé le írtam.
Példalózásnak nem látom értelmét, hisz a végetelenségig tudnák listákat írni, játékokat emlegetni.
Ahogy példát lehet arra is felhozni, hogy egy játék miért bukik meg annak ellenére, hogy a szakma szerint maradandó, de az eladások szerint bukás, vagy a játék nem kapott magas pontszámot, mégis ennek ellenére, az eladások magasak és a játékosok évbtizedek múltán sem hagyják magára.Maradjunk annál, hogy egy kiváló 10 pontos játéknak milyen kritériumoknak (követelménynek) kell megfelelni?
Elég hogy a kötelezőt hozza és nem mutat újat? Szerintem nem.
A 10 pontos játék reformálja meg a piacot,
újítsa meg a műfajt,
a stílust,
legyen innovatív.
ne ismételje magát,
stb.
Figyelem itt nem mindegyik felsorolásnak kell, lehet megfelelni Lehet túl szigorúnak hangzik, de szerintem mostanában csak úgy szórják a 9-10 pontokat a tesztelők. Hozok én is egy példát. Assassin's Creed origins. Imádom szeretem az egyiptomi korszak miatt, de szerintem 9 pontot nem ér. Sima 7-8 pontos játék. -
-
Fitzgerald
veterán
válasz VinoRosso #17 üzenetére
Ez csak addig van így, amíg valamelyik játék tényleg nem mutat valami újat, innovatívat műfajon belül. És azért voltak itt igen komoly szerepjátékok az elmúlt években, ezek közül magasan kiemelkedett a The Witcher 3.
Ha az egy 10/10-es játék, akkor egy tök ugyanabban a műfajban induló, de egy régi, elavultabb formulát követő játék szerintem nem lehet 10-es, még ha jól is csinálja azt, amit csinál. Irgalmatlan magasra került a léc, és várhatóan még magasabban lesz jövőre a Cyberpunk megjelenésével.[ Szerkesztve ]
-
s:zozo
aktív tag
A gond az, hogy a játékosok bizonyos része azt gondolja, hogy a 9-10 pontos game a jó, játékra érdemes és a 6-7-8 pontos játékokat messze el kell kerülni. Mindenki ki akarja harcolni a kedvenc, várva várt játékának a 10 pontot, mert amúgy nem tud vele játsztani.
Sok esetben és gondolom sokan nagyon jókat játszunk 6-7 pontos játékokkal is. -
VinoRosso
veterán
Szerintem nem érted amit leírtam, mert újra feltetted a "újítások teli játéknak mit adnál 11-t" kérdést, pedig válaszoltam rá egyértelműen.
Mivel nincs összefüggés a játék minősége és az innovativitása közt, ezért nincs értelme a kérdésednek. Nincs olyan, hogyha egy játék csak eddig ismert jellemzőket tartalmaz akkor mondjuk ötös, de ha hozzáadok 1 újdonságot akkor már hatos. Egy újdonság javíthat vagy ronthat a játék színvonalán lehet hozzáad egy pluszt, de az is lehet, hogy levesz belőle kettőt.
Ha van egy 10-es játékod ahhoz nemigen lehet hozzátenni, csak elvenni belőle. Ez nem olyan mint a pénztárca, hogy ha teszel bele lóvét akkor egyre gazdagabb leszel. A szórakoztató ipar igények kielégítéséről szól és ha valami maximálisan kielégít egy igényt azt nem lehet jobban kielégíteni. Ha megeszel egy ételt és jóllaksz tőle teljesen nem tudsz "jobban" jóllakni ha még többet eszel. Ehetsz többet de legfeljebb csak rosszul leszel és nem jobb irányba mozdulsz el, hanem rosszabba.
Egy játék követelményei a szórakoztatásból fakadnak. Tehát ha egy játék maximálisan szórakoztató a maga zsánerében akkor 10-es, és teljesen mindegy, hogy van-e benne valami újdonság vagy nincs
Ha csak az újító, formabontó játékok kaphatnának 10-est, és mindig csak a legelső. Ha ez így lenne akkor kb 10-15 évente jönne egy ilyen játék, mert azt, hogy nem hoz semmi forradalmi változást a játékok 99%-ról el lehet mondani. De hál Istennek ez nincs így. Pl ott van a System Shock amiből a különböző immersive sim játékok születtek. Maga a System Shock még talán nem is volt 9-es se, de kijött egy csomó System Shock klón ami viszont sokkal részletesebben meg tudta közelíteni azt a sémát amit a System Shock annak idején célba vett, és lett egy halom 9-10-es játék, pl a Bioshock széria, a Dishonored, Prey, Half Life, Deus Ex . Ezek mind a System Shock újításaiból merítkeztek, csak sokkal részletesebben, jobban rá tudtak illeszkedni erre, mint az ősjáték. -
mike1334
veterán
Tehát, ha mondjuk a Fallout New Vegas-t baromira szerettem és mondjuk az 10 pontos volt, de ezt is pontosan ugyannyira élveztem, hiába nem hozott újat, ez már nem lehet 10 pontos?
De ismétlem, szerintem sem 10 pontos a játék, csak a leírt értékelési mód sántít....unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
galocza
aktív tag
ez is egy nézőpont.
szerintem viszont az a torz, hogy manapság a teszteredmények 50%-nál kezdődnek (nem a szerzőnél - kb mindenhol máshol).
20 éve nem volt szégyen 65 pontot adni, ha egy játék nagyjából tisztességes munka volt, de semmi új, semmi extra. ma ez a gyenge kettes, leülhetsz kategória. vmelyik hazai lapban a fallout2 asszem pont 70%-ot kapott annak idején. marhára nem értettem vele egyet (mert hát hosszabb, mélyebb, mindenből több mint fo1ben), de megértettem már akkor is a szerző érvelését: túl kevés újdonság az első részhez képest...
ha a tesztírók világszerte megegyeznének, hogy a. törjönleakezünkhanemreálispontszámotadunk b. elfelejtik az első 50%-ot, reálisabb képet kapnánk. ma, ha egy játék kiírja, h hello world, az 50/100 pont.
szerintem nem a szerző pontozásával van baj - hanem kb mindenki máséval. ő nem 50-ről indította a %-os skálát, hanem nulláról, s ez így helyes. más téma, hogy a sok korrupt nemzetközi sajtóorgánum mélyen benyal a kiadóknak (ááá, x kiadó, +20%, y kiadó > 90%, stb). mert hát jól jön a meghívó a sajtótájékoztatóra, az exkluzív stúdiólátogatás, a goodie bag, az interjúk - ápolni kell a jó kapcsolatot.
lehet, hogy kellene vmiféle figyelmeztetés a szerző tesztjeinél, hogy "vigyázat! én nem csalok!", vagy egy gyors átváltási táblázat, hogy ami nálam a reális 70%, az más lapnál 85, stb... -
galocza
aktív tag
válasz CriticalHit #16 üzenetére
...iiigeeen, a színek nekem is bánCSák a szememet. lehet több szín, mint egy fo3ban, de ez csöppet túlzás. esküszöm, obsidian-nél több ész van ennél, csak hát a zeitgeist...
-
s:zozo
aktív tag
válasz VinoRosso #34 üzenetére
Te sem akarod nagyon érteni a kérdéseimet és a válaszaimra sem figyelsz.
"Mivel nincs összefüggés a játék minősége és az innovativitása közt,"
Nem a minőségről beszélünk, hanem a játék mikor kell kapjon 10 pontot egy tesztben.
Ezek csak részei a követelményeknek, a minőség és innovativitás teszi többek között 9-10 pontossá a játékot."Egy újdonság javíthat vagy ronthat a játék színvonalán lehet hozzáad egy pluszt, de az is lehet, hogy levesz belőle kettőt"
Minek hozod ezt fel, egyértelmű hogy egy változtatás, egy újdonság rosszul is elsülhet.
Ez esetben nem hozza a kötelezőt, hogy a te szavaiddal éljek.
Maradjunk annál hogy az újítás údonság, innovatív elem nem negatív."Ha van egy 10-es játékod ahhoz nemigen lehet hozzátenni, csak elvenni belőle"
Micsodi? ne már miért nem lehet hozzátenni, erről szól a gamer fejlesztés, mindig lehet hozzá tenni."Egy játék követelményei a szórakoztatásból fakadnak. Tehát ha egy játék maximálisan szórakoztató a maga zsánerében akkor 10-es, és teljesen mindegy, hogy van-e benne valami újdonság vagy nincs"
Ebben az estben teli lennénk 10 pontos játékokkal és a valóban formabontó játékoknak nincs fenn tartva érték. A szórakoztatás csak egy része a követelményeknek nem maga a követelmény."Ha ez így lenne akkor kb 10-15 évente jönne egy ilyen játék, mert azt, hogy nem hoz semmi forradalmi változást a játékok 99%-ról el lehet mondani. "
Ez nem igaz, hisz sok területen lehet hozni még forradalmi változást.
-szórakoztatás (történet, story)
-fizikai motor
-világ építés (nagyság, változatosság)
-stílus
-mesterséges intelligencia
-stb.
A példákat megint ignorálom, mert mint mondtam példákat én is fel tudok hozni, de jó példa Witcher 3 természetesen. Az sem mindenhol 10 pontos, pedig szerintem megérdemli.
Mára el fáradtam és mennék játszani, tehát részemről holnap folyt köv.
Vagy még jobb mondjuk azt hogy döntetlen és nem tudjuk egymást meggyőzni érvekkel. -
galocza
aktív tag
válasz VinoRosso #17 üzenetére
hát a 10/10et, azt hadd tartsuk már meg a kiemelkedő alkotásoknak, nem?
dobos torta nagyon rossz példa, nagyjából adott a receptúra. játékoktól pont nem azt várjuk el, hogy kb ugyanazt ismételjék kis változtatással - néha kicsit rosszabb, néha kicsit jobb (kivéve persze a cod, mk rajongókat, ők igen). a világ valaha volt legjobb dobos tortája dobos tortaként lehet 100%, de tortaként? az már már nagyon más tészta... (én is szeretem amúgy. 8)
a filmes példa jobb, de... hány százalékon is állnak a bs-th filmek imdb-n? 65-75. én is adnék kb ennyit, pont azért, mert kategóriájukban értékelném őket. de 100-at? korszakalkotó klasszikusok karcolják meg épp a 90-et (meg a tolkien filmek, de az más téma). -
s:zozo
aktív tag
Miért ne élvezhetnél egy nem 10 pontos játékot, sőt mondok valamit lehet, hogy egy 10 pontos játékot nem fogsz szeretni.
Legyünk tisztába az objektivitással és a szubjektivitással. Nem kell egyetértenünk a tesztelő véleményével, de ne erőltessük a mi véleményünket másra. Állítsunk össze kritériumokat, hogy mi tesz 10 pontossá egy játékot és a szép hogy ezzel a listával sem kell egyet értenünk.
Nem az tesz 10 pontossá egy játékot hogy élvezetes, az hogy élvezetes csak az egyik kritérium. -
VinoRosso
veterán
Nem a minőségről beszélünk, hanem a játék mikor kell kapjon 10 pontot egy tesztben.
Hát ha nálad a pontozás nem a játék minőségét írja le akkor lehet, hogy itt van a kutya elásva. Nálam -meg ahogy észrevettem nagyjából mindenhol- a jobb minőségű játékoknak jár a magasabb pontszám, és olyan nem fordulhat elő, hogy a gyengébb minőségű játék a jobb elé kerül pontszámban.
Micsodi? ne már miért nem lehet hozzátenni, erről szól a gamer fejlesztés, mindig lehet hozzá tenni.
Gondold végig. Ha mindig lehetne pozitív irányba hozzátenni akkor nem egy véges skálával reprezentálnák a rangsort. Pl azt mondod, hogy a Witcher III 10-es, és mindig lehet hozzátenni, tehát a Witcher III-hoz is lehet hozzátenni, és akkor felteszem a saját kérdésedet neked:
Ha hozzátesznek valami újat a Witcher III-hoz akkor az mi lesz 11-es?
Nyilván nem, mert akkor egy végtelen skálát használnánk, mert a 11-eshez is lehet hozzátenni, és a 12-eshez is és így a végtelenig mert mindig lehet hozzátenni.
Viszont az értékeléseknél használt skála százalék alapú, ami megáll 100%-nál (vagy 10-esnél másképp fogalmazva), tehát nem megy feljebb, nem lehet hozzátenni olyan játékhoz pozitívat, ami a 10-es elérte.
Ez olyan mint egy korsó sör, ha már megtöltötted a korsót színültig abba már nem tudsz többet tölteni, ha ráöntesz esetleg még kilöttyinhetsz belőle (tehát kevesebb lehet) de feljebb már nem tudod tornászni.
Egyébként a Witcher III mégis miben újított? Szerintem semmi nincs benne, ami ne lett volna már meg máshol.
A sztori nem formai elem, hanem tartalmi, ezért én nem egy új sztorit nem nevezek újításnak. Vagy ha az, akkor mindig minden játék meg minden film újít, mert általában mindegyiknek új sztorija van, az Outer Worldsnek is.
galocza
A dobos torta a bevált receptre volt analógia nem a játékokkal való párhuzam volt a cél.
A 10/10-el kapcsolatban sem azon megy a diskurzus, hogy a kiemelkedőknek jár-e, hanem az, hogy mitől lesz valami kiemelkedő. A kolléga szerint csak az lehet kiemelkedő, amiben valami újítás van, ami addig máshol nem létezett.Ezek a top user scorerek metacriticen:
Ezekből melyik az amiben olyan újdonság volt ami máshol addig nem volt meg? A Portalon kívül nem látok ilyet.
Ellenben az beszédes, hogy a lista elején az Enderal van, ami mi is? Egy rajongói mod Skyrimhez, vagyis közönséges game content a megszokott, jól bevált és pár év múlva 10 éves TESV keretei közt tálalva. Kb mint egy DLC, vagy expansion pack, mégcsak nem is fogható fel új résznek. De pl a Witcher sem sokban tér el a TES-től, azt lehet mondani, hogy a TES, Witcher, Fallout és még az Outer Worlds is nagyjából ugyanazt a lovat próbálják megülni inkább kisebb mint nagyobb eltéréssel.
wesder
Nem vágtam. Az árán nem látszik . Ezek szerint valamivel alacsonyabb költségvetésből dolgoztak?
-
Wesder
félisten
válasz VinoRosso #46 üzenetére
Kickstarterből dolgoztak független fejlesztőként. Majd a következő jàtékuk lesz àrban AAA mert azt màr az MS pénzeli. Az AAA jàtékok alapàra 70€/21k huf jàtékpénzre emelkedett.
[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
Chaser
titán
nekem tetszett, amelyik túl sokat pofázott azt kilőttem, így mindenkit kilőttem, volt amlyik csak meghótta' magát, volt amelyiknek csak a törzse maradt ugyanattól a fegyvertől, a kis dínógyjkok is felcsesztek egy idő után, azokat is kilőttem, no de 10 perc után már unamas volt ez,szerencsére az uninst gomb megoldotta ( :
maga a képi világ tényleg tetszett pár percig, de sztem iszonyat bugyuta az egész - tudom, bennem van a hiba -_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest