- OLED TV topic
- Milyen egeret válasszak?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házimozi haladó szinten
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ülésezik a hardveregylet
- Vezetékes FÜLhallgatók
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
dugo_
veterán
1, Nem csak repülni kell tudni, hanem le is kell tudni szállni. Túlsúllyal (feleslegesen cipelt, el nem égetett üzemanyaggal a köztes megálló miatt) pedig nem lehet.
2, Rengeteg súlylimit vonatkozik egy repülőre, ezek egy része műszaki, másik része hatósági korlátozás:
https://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_gross_weightA Ryanair állítólag a műszaki limitek alá vizsgáztatja a gépeit, mert úgy olcsóbb, cserébe teletankkal, tele fedélzettel nagyon csücskösen férnek bele a súlyhatárba.
Itt az olvasottak alapján az volt a probléma, hogy egy csurig tankolt és rakodott gépre még több üzemanyagot kellett volna tölteni a szembeszél miatt, amihez már nem volt elég kapacitás. A köztes megállót beiktatva pedig a meglévő üzemanyag mennyiség lett hirtelen nagyon sok, ami a leszállást lehetetlenítette volna el.
-
e-newsee
addikt
Persze, hogy tud repülni, de a balesetveszély miatt úgy van kiszámolva az üzemanyag, hogy minél kevesebb maradjon a gépben leszálláskor, ha bármi balul ütne ki. Ezért van para, ha a rossz idő miatt egy gépnek kell tennie pár kört a leszállópálya fölött, újra és újra megpróbálva a landolást, mert ha csak nem spórolt valami üzemanyagot egy váratlan hátszél, vagy kedvező légáramlat miatt, akkor pár ilyen manőver, és kifogy a "benzin". Ezért van az is, hogy ha nem tud leszállni az egyik reptéren, akkor nem biztos, hogy átirányítják egy másikra (hiába van ott szélcsend), mert lehet, hogy odáig meg nem érne el. Inkább megy pár kört, kiégeti a felesleget, hogy ha a szélben landolás nem sikerülne sérülés nélkül, legalább ne égjen sz@rrá az egész cucc. Másrészt ugyanaz a gép teletankolva simán el tud repülni mondjuk Madridból New Yorkba is, de ha csak Marokkóig kell mennie, akkor minek tankolják tele? Egyrészt a fent említett problémák miatt, másrészt lefejteni a felesleget sokkal gazdaságtalanabb, mint eleve bele sem tankolni, plusz egy teletankolt gép rövid távon feleslegesen fogyasztana többet a plusz üzemanyagsúly miatt. A repülés nem olyan, mint az autózás, hogy mindig teletankolom, mert úgyis elautózom pár nap/hét alatt. Inkább olyan, mint az a fajta "béemvézés", amikor az X5-ösbe tankolsz ötezeré', mert az is elég a teszkóig, meg vissza.
"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
-
llax
senior tag
"Ez nem tehergép, szóval elvileg úgy van tervezve, hogy ha tele van üzemanyaggal és utasokkal a hozzájuk való csomagokkal, akkor az a gép tud repülni."
Utasszállítónak berendezve sem tud ilyet. Vagy fullig nyomod kerozinnal, vagy telepakolod utassal, vagy poggyásszal, a három együtt nem megy. Fapadosnál, a kimaxolt ülőhely mennyiség miatt a 737 különböző variánsaira 20-40-nel több utas fér fel (és nekik is lehet poggyászuk), mint ugyanezen gépek 2 osztályos kivitelére, így a tömeg probléma is hamarabb jelentkezik.
Ha tele van sok poggyásszal rendelkező utassal a gép és hosszú útra indul, akkor vagy kevesebbet tankol és köztes leszállást iktat be, vagy a poggyászok egy részét hagyják a földön (és viszik utánuk kevésbé terhelt gépen - ha ilyen nem várható, akkor marad az üzemanyag leengedés és a köztes leszállás).
Az egyik probléma, hogy a poggyászok tömegét nem ismerik előre (bár "nyaralós" járatokon sejthetnék...), tömött (és hosszú) járatokon csak felszállás előtt derül ki, hogy beleférnek-e a súlylimitbe.
Jelen esetnél a hibás szivattyú volt a fő probléma és persze a szervezés, mert ilyen kicentizett utakra nem azt a gépet kellett volna küldeni (javításig mehet rövidebb útvonalakon, ilyen problémák esélye nélkül).