Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz MiklosSaS #17 üzenetére

    A Zen architektúrát Mike Clark tervezte.

    Jim Keller a tervezőcsapatokat menedzselte, így ő rálátott a Zenre, a K12-re, a Skybridge projektre, stb. Az ő feladata volt meghatározni, hogy ebből a sok projektből hogyan legyen átfogó rendszer. Persze végül a Skybridge és a K12 projekt el lett törölve, és csak a Zen maradt, ilyen formában Jim Keller tényleges munkáját nem láthattuk meg, mert amiért ő felelt, az el lett kaszálva. Csak a Zenre levetítve már Suzanne Plummer volt a csapatvezető és Mike Clark a vezető tervező.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz MiklosSaS #25 üzenetére

    Több interjú készült Mike Clarkkal. Például ez: [link]

    [link] - Suzanne Plummer pedig itt jelöli, hogy Zen Microprocessor Design Director volt 6 évig.

    Jim Keller nem igazán tudott volna figyelni ezekre, mert neki az volt a fő feladat, hogy a K12, Zen projektekből alkosson a Skybridge koncepción keresztül egy egészet. Tehát neki ismernie kellett mindkét dizájnt, de nem vállalt részt egyiknek sem az igazán mély tervezésében, hiszen azzal volt megbízva, hogy a készülő dizájnokat olyan formában öntsék a piacra, hogy egy rendszerben ARM és x86/AMD64 processzor is cserélhető legyen. Ezzel nem kellene már a szerver megvásárlása előtt eldönteni, hogy merre mész. Ez elég nagy projekt önmagában is, szerintem nem csak azért fuccsolt be, mert nem volt rá igény. Azért technikailag is egészen durva követelményei vannak, amik nem valószínű, hogy egyszerűen megoldhatók. Talán még Jim Kellernek sem. De elképzelhető, hogy ha kapott volna rá időt, akkor megoldja, de annyira jó lett a Zen, hogy az AMD inkább nem foglalkozott a K12-vel, és a Skybridge koncepcióval.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Reggie0 #97 üzenetére

    APU nélkül mit adtak volna el a notebookgyártóknak? Semmit. Kimaradtak volna a piac legnagyobb területeiből, mert fizikailag nem fértek volna bele a platformba.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Reggie0 #109 üzenetére

    A konzolban teljesen mindegy, hogy a processzornak mi az ISA-ja. Nem véletlen, hogy nagyon sokáig IBM magokkal jöttek. De például az eredeti Xbox One tenderen még elindult az Imagination is, csak az AMD jobb APU-t rakott össze. A konzolt azt folyamatosan azért nyerik, mert sokan tudnak jó processzort és grafikus vezérlőt tervezni külön, de együtt csak az AMD, és rajtuk kívül senki sem tervez custom megoldásokat, tehát a konzol gyártójának kellene licencelni a dizájnokat, és maguknak letervezni. Ez ugyan olcsóbb lenne, mint az AMD-t megbízni vele, de kockázatosabb is, mert az AMD ismeri a saját dizájnját, és biztosan kész lesz időre egy igényelt termékkel.

    (#111) Reggie0: Konzoloknál APU nélkül nem nyert volna az AMD, mert a Sony beszélt róla, hogy a fő igény az egységes memória volt a CPU és a GPU között. Ezt csak APU-val lehet megcsinálni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Reggie0 #117 üzenetére

    Nem azt akartak. Az ISA mindegy volt. Az egész ott kezdődött, hogy a Sony megkérdezte a fejlesztőket, hogy mit akarnak, és az volt a válasz, hogy egységes memóriát. Szó sem volt itt x86/AMD64-ről, hiszen egységes memória enélkül is lehet. Viszont maga az egységes memóriára vonatkozó igény az AMD felé vitte mindkét gyártót, akik csak x86/AMD64-es APU-kat terveztek. Ennyi. Így került x86/AMD64 a konzolokba, holott korábban bőven elvoltak IBM architektúrával is. Szóval nem az x86/AMD64 nyerte meg a konzolokat az AMD-nek, hanem az egységes memória, amit mindenkinél korábban támogattak.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Reggie0 #121 üzenetére

    Ki mit ír az mindegy. Cerny volt az, aki ezt a lavinát elindította azzal, hogy megkérdezte a fejlesztőket, hogy mit akarnak. És nem AMD64-et akartak. Az számukra eléggé mindegy, de az egységes memória nem az.

    Az ISA-ból sosem volt senkinek sem problémája. Attól, hogy AMD64-es a konzol, még nem jelenti azt, hogy ismerik, mert a dizájnját így is meg kell tanulni, tudni kell, hogy a magok hogyan érik el a gyorsítótárakat, stb. Ezen csak a rendszer működésének a megismerése segít, nem pedig az ISA ismerete.

    A Microsoft mindig is Windowst rakott a konzolokra, de attól, hogy az Xbox One AMD64-es, még nincs benne WoW64, tehát szart sem érnek azzal a fejlesztők, hogy a processzor ISA-ja megegyezik azzal, ami a PC-ben van, mert közben minden más eltér. Az Xbox One is az UWP-s PC-s appokat tudja csak futtatni, de azokat se mind. Maga a konzol egy saját futtatási környezetet, illetve a kompatibilitáshoz WinRT-t tartalmaz, utóbbi pedig natívan kezeli az ARM-ot is. A box tehát nem indult el az úgynevezett "windowsosítás" felé.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák