Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HummeRC

    senior tag

    válasz rudi #22 üzenetére

    Értem. Azért ha úgy adódik valamikor, hogy lesz némi itthon töltött időd, akkor össze szervezhetünk egy rc-s meetinget. Ez főleg akkor nagy buli, ha sokan játszanak egyszerre. Az egyedüli terelgetésnek is meg van a szépsége, de többen sokkal nagyobb az élmény. :K

    A motorok tekercsének körszáma pedig fordítottan arányos.
    Minél kisebb a körszám, annál többet forog a motor, többet is fogyaszt, de kisebb lesz a nyomaték. Az elméleti leggyorsabb az ugye a 0 nulla kör lenne, de olyan nem létezik. ;]
    Minél magasabb a körszám, annál lassabb fordulatú, de sokkal nyomatékosabb és takarékosabb lesz a motor. Az alap gyári kefés motorok általában 21-27 körösek szoktak lenni (gyártótól függően), kb 14'000-17'000 közötti max fordulattal és olyan 150Nmm körüli nyomatékkal. Aki gyosrulni akar, az csökkenti a körszámot, aki lassabb terepjárásra, mászásra (crawler) az növeli. Léteznek 35, 55, sőtt 80 körös motorok is, amik max fordulaton is csak kb lépésben mennek, de felmásznak a sziklás hegységre is. ;)

    Van nekem is gyors BL, meg lassú kefés motor is az autóimban. Mindenhova más a jobb.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák