Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz schawo #1 üzenetére

    Valójában nem Kodak gép lesz, csak licencben gyártják ilyen márkanév alatt. Amikor csődvédelemért folyamodtak, akkor eldöntötték, hogy több részleget kiszerveznek külsős cégekhez és erre a sorsra jutott a digitális képalkotással foglalkozó részleg is. A lényeg az volt, hogy licenc jogot adnának egy gyártónak, hogy a márkanevet és technológiákat felhasználva gyártsanak fényképezőgépet. A Kodak ezzel akarta megmenteni a márkanevet, hogy ne tűnjön el a lefolyóban.

    De nekem nagyon gyanús ez a kapcsolat a JK Imaging-el, mert egy csepp komoly részletet nem árulnak el. A Kodak gépek Kodak néven jönnek majd, de a dobozon ott lesz majd a megkülönböztetés, hogy ezt csak licencben gyártották.

    Meg az is fura, hogy bejelentették a Kodak Pixpro S1-et Kínában a CES után egy nappal (ez volna a szóban forgó MFT gép) és nagyjából semmit sem mondtak róla. Valamikor 2013/Q3-ban jön, Sony gyártmányú BSI-CMOS lesz benne és fiataloknak készül. Ennyi, köszönjük, lehet hazafáradni a sajtótájékoztatóról.

    Mellesleg az analóg filmgyártásuk is hasonló cipőben jár. Egyes pletykák szerint az Ilfordhoz szerveznék ki (ami nem egy buta lépés, tekintve az Ilford csak erre koncentrál és ő nem egy mega vállalat, melynek csak nyűg az alacsony profittal járó részleg üzemeltetése).

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Reno7 #14 üzenetére

    Bőven akad, de tény, hogy a konzumer fotóipar nagy részét Japán (és más kelet-ázsiai) termékek teszik ki, viszont a profibb szegmensben bőven akad még (főleg Német és USA). A Kodak nem szállt ki teljesen, de ott van a Hassel, Leica (félig, mivel a Panasonic többségi tulajdonos), Phase One, Zeiss amiket már említettek, de ha tágabban nézzük, akkor a professzionális mozis kamerákat gyártó Arri és RED sem ázsiai. Plusz még hozzá lehet csapni az Ilford (ma már csak nyersanyagot gyárt), Voigtländer, Rollei, Polaroid, Agfa, Lytro, GoPro, Leaf, Alpa, Aptina, Schneider Kreuznach, LOMO (korábbi Szovjet tulajdonból Osztrák kézbe vándorolt, most a leghíresebb hipster márka), KMZ és Minox neveket.

    Szóval azért messze nem Japán (és ázsiai) centrikus a fotópiac és akkor még nem kezdtünk bele a népszerű kiegészítő gyártók sorába (Metz, Manfrotto, Cokin, stb).

    Az előző felsorolásban a KMZ nevét talán kevesek ismerik, gyakorlatilag ez azt a gyárkomplexumot takarja, mely a szovjet időkben ontotta az orosz gépeket és optikákat. Most elvileg újra elkezdenék gyártani a Helios szériát. A Minox pedig még mindig analógot gyárt, főleg mikrofilmes, 1960-as évek stílusú James Bond kütyüket.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Reno7 #20 üzenetére

    Mert esze ágában sincs belemenni ilyen csip-csup harcokba más gyártókkal, alacsony árrés mellett. Nem áll le kakaskodni a többiekkel, hogy azzal küzdjön hol tud még egy centet kisajtolni minden eladott gépből, hogy a profitot növelje. A professzionális, prosumer, ipari szegmensbe dolgozik és sokkal vígabban úszik a vízben. Nincs szüksége minden országban 15 emeletes székházra, nincs szüksége 48 darab összeszerelő üzemre, nincs szüksége 25.000 alkalmazottra világszerte. Az Aptina a világ legnagyobb félvezető és CMOS gyártója (pl: Nikon 1 gépek szenzorait is ő gyártja) és összehasonlíthatatlanul kevesebb embert foglalkoztat, mint a Sony. Gondolhatod, hogy hol keresnek jobban az alkalmazottak, középvezetők, stb.

    Egy rövid példán bemutatva:

    Webshop #1 árul konzumer monitorokat, fotós eszközöket, nyomtatókat és kellékanyagokat. Nagy forgalmat generál és az egyes termékeken csak nagyon alacsony a haszon (ezért kell minél többet eladnia), plusz a konkurencia is nyomja le veszettül az árakat, mert Árgépen, Árukeresőn ő akar az első lenni, mindenki a legolcsóbb termékre fog rákeresni). A nagy jövés menés miatt kell neki mondjuk 20-30 vagy 40 alkalmazott.

    Webshop #2 árul professzionális monitorokat, nem csak fotós, hanem orvosi célokra (pl: mammográfia), professzionális fotósoknak szóló igen drága kalibrációs eszközöket, nyomdaipari kalibrációs eszközöket, nyomdagépeket (nem otthoni nyomtatókat, hanem nagy/széles formátumú nyomtatókat, esetleg igazán nagy gépeket), kellékanyagokat a gépekhez (pl: egy tekercs proof papír 50-80 ezer forint). Nem az utca embere vásárol itt, viszont elkölt minden alkalommal több százezer forintot és nem 5% a haszon rajta, hanem 10%, 20%, esetenként még több. Nem biztos, hogy kell ide 25-30 alkalmazott, megvan mondjuk 5-8 emberrel is. Éves árbevételben pedig ott van (vagy még jobb), mint az aki volumenét tekintve sokkal nagyobb forgalmat generál. Na hol keresnek jobban az alkalmazottak? :)

    Persze ez csak az ideális eset Álomországban, de azért a lényeg kihámozható belőle.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz schawo #27 üzenetére

    Nem volna meglepő, hiszen a Kodak karácsony előtt egyezett meg egy 12 cégből álló csoporttal (melynek tagja az Apple, Samsung, Microsoft és még sokan mások), hogy eladja nekik a digitális fotózással kapcsolatos közel 1200 szabadalomból álló csomagját. A JK Imaging nem nagyon tud már miből gépet építeni, jóformán csak a Kodak márkanév használata lehet nyerő neki.

Új hozzászólás Aktív témák