- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- RAM topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Acer notebook topic
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
- Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2024 - a visszatérő
- iPad topik
Hirdetés
-
A Google helyét akarja az OpenAI, hétfőn jöhet az AI-alapú kereső
it Jól értesült források szerint hétfőn mutatja be a Google keresőjének riválisát az OpenAI, AI-alapon.
-
Megkezdődött a DFR technológiás OLED monitorpanelek gyártása
ph A technológia sajátossága, hogy 480 Hz-re tolható ki a maximális képfrissítési ráta, igaz ilyenkor a felbontás lecsökken.
-
WitchSpring R - Nyár végén jönnek a konzolos kiadások
gp A remaster kiadás tavaly ősszel debütált PC-n, hamarosan végre újabb platformokra is befut.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Crytek
veterán
Ezek is inkább valami új Crysist ütnének össze a bohóckodás helyett
Next PC Upgrade: 2022
-
veterán
-
veterán
nem unjátok még? ha meg fx-et tettek volna bele, azért menne a gyalázkodás hogy ennél többre lenne képes intellel...
btw low level api mellett nem is vagyok biztos hogy ne lenne elég egy FX. De ugye nem csak azt kell prezentálni, mert ha csak azt mutatták volna be, akkor meg azon menne a sírás. Tipikus van sapka vagy nincs sapka esete.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Komplikato
veterán
Én nem gondolom, hogy a CryTek játékai annyira rosszak lettek volna, ahogy egyesek terjesztik, a maga módján tetszett a FarCry és a Crysis sorozat is. De én várom a Robinsont, remélem nem aprózzák el és nem csak a grafikára lesz kihegyezve. A VR-t meg csak azért nem írtam, hogy nekem kéne, mert nem tudom megfizetni.
ON: A CryEngine miért pont OpenGL-t és nem Vulcant támogat?
Másrészt a telefonokra készült Crytek motor nem OpenGL volt eddig is?[ Szerkesztve ]
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Yllgrim
őstag
válasz Menthirist #8 üzenetére
Primkok, masra nem futja nekik
Crytek: vegyel gepet, haladj a korral es egyszer az eletben legyen egy ertelmes hozzaszolasod
ON: Jo ez, foleg a Linux tamogatas, most mar nem egy nagy ordongosseg oda is fejleszteni.
(#9) Komplikato: The Khronos Group announced today Vulkan, its next generation API for high performance 3D graphics and GPU-based computation.
Vulkan, previously known as Next Generation OpenGL or just GLnext...
[ Szerkesztve ]
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.
-
Crytek
veterán
válasz Komplikato #9 üzenetére
A Robinsot várom én is ,de csak mert nem írták még sehol hogy only VR. Amint ezt linkeli valaki hogy only VR takarodjanak.
Next PC Upgrade: 2022
-
myckie2
őstag
Valószínűleg only VR. "This E3 is all about virtual reality, and Crytek has just announced a new virtual reality game called Robinson: The Journey."
A géped amúgy sem fogja vinni a játékot, szóval neked úgy is mindegy. Gondolom a virtuális valósággal is az a gondod, hogy nem futná rá.
[ Szerkesztve ]
-
Kristof93
senior tag
Az egyik legfontosabb újítás kimaradt a cikkből: valós idejű, voxel cone tracing alapú globális illumináció és ao. (!!) még kísérleti stádiumban van, de már nagyon jól működik.
-
Kristof93
senior tag
VR-ra csak az panaszkodjon aki már kipróbálta a crytek dinós demóját egy crescent bay devkitel. (nem hiszem, hogy sokan lennének...)
-
myckie2
őstag
válasz FuRiONight #16 üzenetére
Ne haragszom, de ha egy hsz alapján megítélsz, akkor te sem vagy jobb.
-
Kristof93
senior tag
válasz Komplikato #19 üzenetére
Ez mégis milyen nyelven panaszkodás? Azt mondta a cikk írója hogy ez a legjobb vr demó amit valaha látott.
-
#52815360
törölt tag
Ez a VR pont a kinect útját fogja bejárni.
-
Komplikato
veterán
válasz #52815360 #21 üzenetére
Egy fenét fogja. A Kinect-ről előre meg lehetett mondani, hogy réteg játékosok fogják használni, pont ezért nem jár az Xbox One-hoz már és a Nintendo Wii sikerének töredékét sem érte el. Másrészt a bemutatott eredeti verzióból kihagyott HW jelfeldolgozás eléggé tökön szúrta a fejlesztéseket is, ezért soha nem volt kihasználva rendesen. VR-nél meg user szépen eldönti, hogy fotelben játszik, az irányító cuccaival mozogva vagy szépen felállva a szobában és hadonászva, meg ezek keveréke. A VR csak azért nem lett sikeres 20 éve, mert most ért el a megfizethetőség határára és ez még csak első lépés. Igen is sokat hozzátesz az "ott vagyok" érzéshez, ami segít a játékba beleélni magunkat. Éppen minapi hír volt, hogy már a Google StreetView VR verzió is készen van. Egy komplett iparág állt rá, önt bele pénzt, sehol nem hasonlítható a Kinecthez szerintem. Az AG szemüvegeknek nagyobb esélye van a buktára, pedig arra is sokan álltak most rá, Audi, MicroSoft, Google.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Ez pornó
All→M8
-
myckie2
őstag
válasz Komplikato #22 üzenetére
Nem az AR-re gondolsz? Amúgy ha jól tudom a BMW is beállt mögé és elég komolyan is gondolják: [link] Amúgy szerintem ez is olyan életképes ötlet mint a VR. Kétlem, hogy egymást kiszorítanák, inkább egymás mellett fog fejlődni a két rendszer. VR kapcsán még annyit hosszá fűznék, hogy nem csak azért nem terjedt el 20 évvel ezelőtt mert drága volt, hanem csak nemrég érhető el olyan kijelző ami tényleg alkalmas az igazi VR élményhez. (ezt pedig az okos telefonoknak köszönhetjük)
-
big-J
őstag
Hát volt is mit gyúrni rá. Cryengine-nek messze a legnagyobb input lagja van az engine-ek közül amit használtam.
-
#52815360
törölt tag
válasz Komplikato #22 üzenetére
Steam stat :
gtx 970 : 2,5%
gtx 980 : 0,7%
radeon r200 series : 0,8% (bár ebben nem csak 290/290x van, de legyen)100 -ból 4 játékos, ha mindegyiküket érdekli. Tényleg nem lesz rétegcucc
-
veterán
válasz #52815360 #28 üzenetére
Azt vedd figyelembe, hogy a korán sem kis gépigényű Witcher 3-at 1,5 millióan vették meg az elsőkét-három hétben PC-re. A Steam-en ez csak egy kis populációnak tűnne, mert tele van integrált intel gpu-s rendszerekkel meg régiekkel, ugyanakkor marhára nem mindegy, hogy 1 milliónak az x%-áról van szó, vagy 300 milliónak. A steam userek száma 100 millió felett van, nem mindenki engedi scannelni a gépét, de 100 millió esetén mondjuk az a kb 5% akinek megfelelő gépe van, legalább 5 millió ember (valójában több, mert a többgpu-s rendszereket nem mutatja a chart), ez pedig induláskor korán sem elhanyagolható kategória. Egy év múlva már középkategória is elég lesz, 2-3 év múlva meg még több kártya. Illetve ugye a Devkitekből is látatlanban 150k fogyott. Biztos nincs rá érdeklődő.
Szóval első kiadással, egy olyan új technológia esetén ahol még a játékdesign-t is meg kell tanulni vr-ra kitalálni, nem 100 milliós eladásokkal kell gondolkodni az első évben. A milliós eladások viszont már most teljesen benne vannak a vr-ban (különösen ha a morpheust is belevesszük)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
-
haddent
addikt
Nem meglepő módon megint csak a CryEngine tudott valamit mutatni egy témából (most VR) amire nem csak legyintettem és ásítottam, hanem tényleg tetszik. Csak így tovább, legjobb moci
Komplikato Far Cry -t ne keverd ide légyszíves, az Dunia engine-nel ment, ami pedig egy mocskos retek lófax volt pc -én a fc3 idején. Azóta lehet, hogy jobb. De nem Cryengine
[ Szerkesztve ]
-
Tharkoul
tag
Szerintem a várólistásnak az ára reálisnak mondható, olyan 100-110e forint környékén lesznek ezek. De ha úgy nézzük, hogy milyen teljesítmény szükséges ezekhez, nem kizárható az a gondolkodásmód sem a gyártó felől, hogy "ha valakinek futja erre, valószínűleg van olyan gépe is alá, ami viszi, tehetős, márpedig akkor miért adnánk olcsón?". Az árakat majd részben az fogja lenyomni, hogy minden nagyobb cég akar magának egy sajátot, mert úgy akarják terjeszteni perifériaként, mint ahogy az egereket/billentyűzeteket, bármi mást. Ha egy bóvli műanyaggitárért (Guitar Hero-hoz) újonnan elkérnek 250-300 dollárt, miért pont itt lennének engedékenyek? Ugyanúgy rétegperiféria lesz ez is. Másrészt meg ha megjelenik az első VR-szemüveg, 1-2, esetleg 3 évre rá meg majd csordogálnak a játékok megadva a lehetőséget arra, hogy opcionálisan teljesen kiváltható legyen ezzel a billentyűzet+egér/kontroller, szerintem akkor lesz csak elérhető a "tömeg" számára, lesz olcsóbb. Persze az, hogy most 100-110e forint drága, az erősen relatív.
Mindenesetre a mostani ára elég meredek, így joggal indul ki ebből mindenki. Többek között HTC megoldása sem lehet sokkal olcsóbb, mert seggbe lennének rúgva.
[ Szerkesztve ]
-
gduck
addikt
"Ha egy bóvli műanyaggitárért (Guitar Hero-hoz) újonnan elkérnek 250-300 dollárt"
A bóvli műanyaggitárokat 6.000Ft-ért vettem, szóval ezek az árak erős túlzások
Tudom hogy a hardver sokba kerül, de a sok pénzt a játék eladásokkal lehet keresni. Szóval a játékfejlesztőkkel kellene valami üzleti modell és olcsóbban is adhatnák Persze nem fogják, mert így is lesz rá bőven kereslet.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Az oculus nyilatkozata szerint jelenleg kb 1500 dollárba kerül majd a teljes élmény, tehát a rift és olyan számítógép, ami futtatni is tudja. Ebből fakadóan továbbra is a 3-400 dolláros kategória a leginkább valószínű. Világszinten pedig az a réteg aki megengedhet magának egy 970-est vagy ehhez hasonló kategóriás kártyát, azért korán sem olyan pici.
"miért pont itt lennének engedékenyek"
Mert ennek itt elsőnek el kell terjednie. A saját projektjük jövője múlik azon, hogy mennyire sikerül megragadniuk a tömeget. Iszonyat sok pénz lehet ebben a piacban, és akarják, de tudják hogy ha az elejét nagyon elszúrják, cseszhetik újabb 15 évre."hogy minden nagyobb cég akar magának egy sajátot"
Azért tegyük hozzá hogy ugyan sok kis rift-alternatívát indítottak kisebb csoportok, igen nagy az a tudásszint, amire szükség van egy ilyen létrehozásához (szoftveresen és hardveresen). És idő. Az a gond a vr-ral, hogy nem lehet csak úgy valahogy megcsinálni, hogy "úgy ahogy működik". Vagy működik, vagy nem. Ezt pedig nem lehet gyorsan összedobni jóra."Ugyanúgy rétegperiféria lesz ez is."
Egy ideig minden bizonnyal, hisz az első iphone-ból is csak pár millió fogyott, aztán nézzük meg mivé nőtt az egész. Tartalom pedig már eleinte is lesz, nem csak évek múlva. Viszont azt is látni kell hogy még mindenki tanulja és találgatja, hogy kell VR élményt készíteni, mivel más mint monitoron, amire az elmúlt 30-40 évben dolgoztak. De a Rogers féle adotálási görbe mutatja hogy nem egyből a late majority-nél fogunk kezdeni."Többek között HTC megoldása sem lehet sokkal olcsóbb"
A HTC megoldása infók szerint lényegesen drágább lesz mint a rift vagy a morpheusStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Gomez86
őstag
" Persze az, hogy most 100-110e forint drága, az erősen relatív."
Egyetértek azzal amit ísz és főleg ezzel a résszel. Ha megnézel egy hajlított széles monitort az is ennyibe kerül.
Úgy tudom hogy lehet majd használni úgy is hogy a játék nincs "hozzá írva" és ha felveszed akkor csak a "statikus" képet látod, úgy értem mintha a monitor/kép lebegne a levegőben elötted. Szóval fogsz tudni játszani vele mindennel, csak nem minden játékban fogsz tudni "nézelődni".
Ha és amennyiben ez így lesz, akkor én veszek egyet mert 3 monitor az eyefinityhez sem olcsóbb semmivel sem, és így azért ebben több a potenciál szerintem.
[ Szerkesztve ]
"A man is a success if he gets up in the morning and gets to bed at night, and in between he does what he wants to do." Bob Dylan
-
Komplikato
veterán
-
nagybá
senior tag
-
myckie2
őstag
Őszintén én is úgy 60k környékét tartom reálisnak a gyors terjedés érdekében. Facebook megtehetné, hogy veszteséggel adja vagy 0 haszonnal (ahogyan a sony a playstationt), mert azért valljuk be van pénz ott bőven. Ezzel a lépéssel a konkurenciát kiszorítaná és az Oculus terjedne el. Miután az embereket hozzá szoktatták a VR-hoz, akkor lehet a köv. generációs VR szemüvegek árát emelni.
-
Spirit
őstag
Ha valaki követi a VR-os dolgokat és nem csak a PH-ról akar informálódni, gyakorlatilag mindent tudhat már.
- Hivatalos gépigény: (értsd: Lesz/van egy Steam szerű keretrendszerük (Oculus Home), amiben játékokat lehet majd venni, barátokat vehetsz fel, stb-stb. Az ottani programok tartani tudják első körben a 90fps-t vsync-ben a tökéletes élményért.)
Combos i5, 8Gb ram, GTX970
- Június elejei adatok szerint DK1-ből 56334db, DK2-ből 118930db-ot adtak el.
-Az utóbbi 2 évben besorolt mögéjük rengeteg nagy cég, a szakmában elismertebb név és kisebb játékfejlesztő stúdiók.
Epic Games, Crytek, Microsoft, Samsung, félig meddig a Valve, Facebook, stb.
Van 3 komoly motorunk natív támogatással: Unreal engine 4, Unity 5, CryEngine 3.8Megjelenéskor ~15 kisebb csapattól (+Square Enix) kapunk játékokat.
- Többször hangsúlyozták, hogy tömegtermék lesz, céljuk a 300$ környéke. Legutóbbi információk alapján 1500 dollárba bele fog férni a VR-ba való beugrás géppel együtt. (I5,970) Tippre 400$-nál nem lehet drágább, ami legyen mondjuk 120k HUF. Egy combosabb monitor árában virtuális valóságot kapsz. Vagy egy vga árában. Vagy egy fél iphone árában.
DK2-t használok közel egy éve. Újra és újra lenyűgöz, amikor valamilyen komolyabb játék jön hozzá. Az új, early access-es Ark-ban ki kéne próbálnod (sajnos még a 75fps-t nem tudja tartani), a vesédet is odaadnád utána,nemhogy 120k-t.
Most, 2015-ben elértünk ahhoz, hogy olcsón tudnak könnyű, nagyfelbontású paneleket gyártani és van gép ami ezt ki is tudja szolgálni, itt az ideje az elterjesztésének, gyakorlatilag szükségszerű. 10 éven belül minden játékosnak lesz.
Ugyanazt látom,mint az okostelefonoknál. 90-es évek vége felé PDA-k, de nem jött be igazán.(CRT-s HMD sisakok analógiája) Mikor az iparági szereplők le akarták nyomni a torkunkon, kívánatossá tették a technológiát alkalmazásokkal, stb és nesze neked okostelefon. Köze nincs a Kinect-es dolgokhoz.kapcsandika: 2 éve elérhető hozzá a 'Virtual Desktop'. Beállítod a méretét, távolságát és előtted lebeg a monitor. Ha akarod 20m-re egy 30m képátlójú.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
nah ezeket örömmel hallom A Tested is nagyon jókat mondott a CV1-ről.
Bár az egyik kedvenc beszólásom egy lánytól volt, akitől megkérdezték még a crescent bay idejében, hogy ebben az állapotában megvenné-e a cuccot. Erre azt felelte, hogy ebben az állapotában konkrétan hitelbe verné magát érte
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
nagybá
senior tag
Igazából nem a PH! a fő forrásom ilyen témában, sokkal inkább az interjúk.
Nagyon érdekel téma, nem kell magyaráznod mennyire jó élményt nyújt, volt szerencsém egy Gear VR-t kipróbálni -bár tudom, hogy közelébe se ér az Oculusnak- mégis az már akkora élményt nyújtott, hogy akkor azt, hogy a Rift mit ad, már el se tudom képzelni.
És addig, míg még az se derül ki, hogy mekkora a látószöge az eszköznek addig még az árbecslést is merésznek tartom . -
Spirit
őstag
Örülök, hogy próbáltad már a Gear-t.
"És addig, míg még az se derül ki, hogy mekkora a látószöge az eszköznek..." - Többször elmondták, hogy mi a cél, mi a reális , gyakorlatilag egyetértés van a 300-400$-os árral. Mekkora a látószöge? DK1 110fok, DK2 100fok. Elmondták, hogy nagyobb lesz, mint a DK2-é, de az is elhangzott, hogy ne várjunk túl nagyot, mert a látószög növelésével a fokonként látható pixelek száma csökken, így ismét oda jutnánk, hogy még nagyobb felbontás kéne. Szóval 105-110 fokra számíts.(ugye nem azt mondták, hogy nagyobb,mint a DK1-é)
-
nagybá
senior tag
Igen-igen, én is ezt olvastam a látószöggel kapcsolatban!
Mondjuk azt nem, hogy túl nagyra ne számítsunk, bár a te érvelésed teljesen logikus!
Viszont azt kérdezném tőled, mint DK2 tulajdonostól, hogy a 100 fokos FOV nem túl kevés?
Nekem a Gear VR-nál kevés volt a 96 fok és ugye a DK2-é nem túl sokkal nagyobb a matematika mai állása szerint .
120 foknak mondjuk örülnék, szerintem az elég lenne így látatlanba.[ Szerkesztve ]
-
Spirit
őstag
De, kevés. A DK1 110 fokja sokkal kellemesebb volt, szerintem az elég is lenne. Azonban a DK2 legnagyobb baja egyértelműen a felbontás és a screen door effect együttesen. A végleges Rift-nek ugyan nem lesz sokkal magasabb felbontása, de "high filled" panel lesz benne így sikerült eltüntetni a pixelek közötti réseket.
A 120 fokkal teljesen egyetértek.Elnézést, nem akartalak sértegetni az első hozzászólásomban, csak sajnos még mindig sokan vannak, akik azt se tudják miről beszélnek de k*rva okosak tudnak lenni. Kedvencem a bandzsítós duma, mert 5cm-re van a panel a szemedtől. Optikai lencsékről hallottak már? oda rakod a fókuszt, ahova akarod.
-
Spirit
őstag
Elnézést a duplázásért, de kerestem egy review-t a végleges rift-ről, amit ugye demóztak az E3-on.
http://www.vrcircle.com/post/oculus-rift-consumer-version-first-look-and-detailed-pictures
A felbontásra és látószögre nagyjából azokat írja, amit feljebb említettem. Az Assetto Corsával kapcsolatban pont ugyenezt fogalmaztam meg tavaly, mikor először próbáltam.
[ Szerkesztve ]
-
Komplikato
veterán
Ezért gondolom, hogy az a csuda nagy felbontású VR cucc (Starbreez StarVR) a 2x2560x1440-es kijelzővel pont a nagyobb látószög (210 fok) miatt nincs jobb helyzetben a képpont probléma okán.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Spirit
őstag
válasz Komplikato #47 üzenetére
A Rift-nél 1,3mpixel jut egy szemre, míg a StarVR-nál 3,68mpixel. A látómező dupla széles, vagyis 4x-es felbontás esetén lenne ugyanolyan pixelsűrűség, de a StarVR-nál kommersz panelt használnak, nem high filled-et, vagyis még screen door effect is van. Ráadásnak meg is kéne hajtani valamivel az 5120*1440-et.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
tippem sincs mivel lehetne 5120x1440-et legalább 90 fps-sel meghajtani mármint van, csak abban az esetben vagy a játék néz ki gyengébben, vagy legalább két erős vga kell (egyenként elbírva a 2560x1440@90 fps-t)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest