- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Logitech Z906
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Egyébként fogja olyan is tesztelni a játékot, aki kedveli ezt a műfajt?
Mert az egyértelmű, hogy Bocha úgy ült le tesztelni kemény egy nap erejéig, hogy érezhetően semmi köze ehhez a survival-exploring műfajhoz, ami egészen más síkon mozog, mint a mainstream videojátékok történetorientált játékmenete (aminek hiányát Bocha éppen számon is kéri).
Bocha eleve leszögezi az elején, hogy ne nevezzük őt szűklátókörűnek vagy hozzá nem értőnek, MERT KÜLÖNBEN (!) aki így tesz, az valójában csak ízlésről próbál vitázni. Ez nem túl elegáns megoldása egyébként a szűklátókörűség és hozzá nem értés palástolásának.
Ennek a kritikának annyi értelme van, mint egy utcai sportkocsin számon kérni a terepjáró képességek hiányát.
Persze lehet számon kérni a műfajtól elvárható tartalmi elemek hiányát vagy gyér kidolgozottságát (ahogy mások is megteszik), de Bocha kritikája kritikaként nulla. Bocha a saját ízlésétől nem tudott elvonatkoztatni és egy napnyi tapasztalatát tesztnek álcázva kiöntötte a közönség elé.
Többet ne tegyél így! Tedd oda glosszaként a véleményed mások tesztjeibe. Ez így ebben a formában még akkor is zavaró, ha éppen egyet is tudok érteni a nagy részével.
-
Stauffenberg
nagyúr
Amiről a topikban megy az ajvékolás ("nem értem miért érdekes XY idegen civilizációt megismerni") valóban ízlésbeli dolog. Erre két dolgot tudok mondani:
1.) Én már a Mass Effectben is az idegen civilizációk vagy mellém verődő karakterek megismerését szerettem a legjobban. A harc engem fárasztott és unalmas volt. Ez igaz majdnem minden RPG-re is. Nálam.
2.) Imádom a Euro Truck Simulator 2-t. Önismétlődő? Igen. Csak mész egyik pontból a másikba? Igen. De pont ez adja a varázsát, csak beraksz valami jó zenét és kikapcsolsz 2-3 órára amíg csinálod a "semmit". Aki nem kedveli a műfajt, annak hiába felhozni bármilyen érvet, sosem fogja megérteni mit lehet benne szeretni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz BoneDragon #60 üzenetére
A Mass Effect egy történetorientált RPG.
Almát körtével.
Csak azért hoztam példának, mert ott is pont az idegen civilizációkkal való interakció és felfedezés volt a kedvencem. Más meg nem érti ebben mi a jó ha nincs mellé elég akció.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz BoneDragon #64 üzenetére
Most csak egy példa:
Én ugyanúgy értékelhetetlen semminek tartom a Call of Duty egyjátékos részét. Mész egy csőben, ahol a látványos dolgok sora tőled függetlenül lezajlik, nulla beleszólással és amit csinálhatsz az csak agyaggalamb lövészet nettó 4-5 óra terjedelemben.
Mégis sokak szeretik.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz mrhitoshi #76 üzenetére
Tulajdonképpen több a párhuzam, a Minecraft is csak egy relaxálós alkotás, aminek nincs igazi célja (amolyan finish, amivel végigjátszottnak tekintendő).
Az emberek meg ellustultak és azt gondolják, hogy a nagy hype már azt jelenti, hogy ez most mindenkinek szól és a cél a nagy tömegek ízlésének kiszolgálása.
Ez egy rétegjáték, egy indie játék, amire a műfajhoz képest aránytalanul nagy marketing büdzsé szakadt.
-
Stauffenberg
nagyúr
"így egy generáció úgy nőtt fel, hogy fogalma sincs ezekről a játékokról"
Egyrészt ez, másrészt meg önmagában az indie játékfejlesztéssel kapcsolatban is kapitális hülyeségeket gondolnak sokan. Lásd itt is a sok hozzászólást, amik arra csodálkoznak rá, hogy a No Man's Sky valójában indie cím (mindig is az volt, de a hype azt mondatta velük, hogy nem az) és emiatt rögtön az árazást is szidni kezdték, hiszen egy indie játékért nem lehet 60 eurót kérni.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Mondjuk az nem a játék hibája, hogy indie játékként ekkora hype-ot kapott. Várható volt, hogy sokan fognak csalódni."
Rokon téma: Sokan csalódtak az Interstellar moziban is, mert egy mai léptékkel mérve lassú, hosszú, túlságosan tudományos film volt. Sokan nem értették, hogy ekkora hype után miért nincs 10 másodpercenként robbanás, bezzeg a Gravity.... csakhogy a Gravity meg tökéletesen nem szólt semmiről. Űrbuziknak egy látványos katasztrófafilm volt, de nem sci-fi.
A filmkészítés nagyon hasonló a játékkészítéshez, már ami a figyelem fenntartását és a feszültség fokozását illeti. A mai néző/játékos meg már simán tartalmatlan szarnak nevez bármit, ami nem úgy működik, mint egy "INGER" feliratú baseball ütő, amivel 10 másodpercenként pofán vágják.
"Ha tisztán akartak volna játszani, akkor már a legelején elmondják, hogy nem, nincs multiplayer, vagyis olyan nincs, amire az emberek 95%-a gondolt."
Abszolút egyetértek. Amatőr hozzáállás.
"Azért nem lehet őket hibáztatni, hogy nagyot álmodtak és az emberek ilyen áron is viszik."
Nem erre akartam célozni, hanem arra, hogy sokan úgy gondolják, hogy egy indie címet nem lehet 60 euróért árulni, mert hát... az CSAK EGY INDIE játék! Sokak fejében még mindig az a kép él az indie játékfejlesztésről, hogy ezek azok az 1-5 fős baráti társaságok, akik a koleszban néhány hét alatt összedobnak valami aranyos hobbi projektet és felteszik Steam-re 5-10 dolcsiért.
BTW szerintem a No Man's Sky baja leginkább az, hogy a Sony a hónuk alá nyúlt és PS4-re nem lehet Early Access megoldással kiadni. Minden indie játék ott vérzik el, amikor jön egy mamut cég és diktálni kezd. Jött a határidő és ki kellett úgy adni, ahogy volt. Nem ez az első és nem is az utolsó játék, ami így járt.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Cathfaern #104 üzenetére
Nem kifejezetten helytálló az "open world" definíciód. Még többi játékos (NPC vagy emberi) sem kell hozzá, lehet ez akár egy teljesen lakatlan, élettelen játéktér is.
"Open world or free roam are terms for video games where a player can move freely through a virtual world and is given considerable freedom in regards to how or when to approach particular objectives, as opposed to other video games that have a more linear structure to its gameplay." - [link]
(#105) Dr. Akula: Semmi gond nem volt azzal, attól sci-fi a sci-fi, hogy a science mellé jut valamennyi fiction is. Aligha lehetne olyan nagyra értékelt sci-fi irodalmat vagy mozit hozni példának, amiben ne lennének megmosolygató, tudománytalan látványelemek, amik a cselekményt hajtják előre. Ha ezeket kiveszed, akkor az már nem sci-fi többé.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Dr. Akula #111 üzenetére
Szerintem nem ennyire kötöttek a sci-fi irodalom alkotói határai, de ezen nem veszünk össze.
[SPOILER]
A filmben a téridő ilyen ábrázolását egy jövőbeli, jelentősen intelligensebb életforma hozta el Coopnak, amíg a fekete lyukban járt. Ez az az életforma, ami abból a túlélő kolóniából alakult ki, melyet Amelia Brand hozott létre, miután különváltak (ez lehetett akár évmilliók kérdése is). Mellesleg akkor már inkább az hat meseszerűen, hogy túlélték a fekete lyukat, nem az, hogy mi történt a fekete lyukban.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Persze a sok pozitív értékeléssel amit a megjelenés napján kiraktak ugyanúgy 1-2 óra játékidőval azokkal semmi probléma, csak a negatívakkal."
Én nem látom, hogy a fórumtárs ezt mondta volna. Általában véve értékelésről volt szó. Aki a 120 perces refund időn belül értékel, az még semmit nem látott, így inkább csak a prekoncepcióiról tud írni, meg korai benyomásokról. Ha nem is tiltanám a Steam-en az ilyen értékeléseket, de súlyoznám, így jobban érvényesülnének azoknak az értékelései, akik már elmerültek a játékban és nem csak felületesen ismerik.
(#143) CactuS: Az Elite: Dangerous-t is rengeteg kritika érte amiatt, mert nem ad mankókat a kezdéshez. A látványos screenshotok miatt vásárlók kiegyenesített kaszákkal indultak értékelni, mert nem azt kapták, mint amire számítottak. Egy akciódús könyed űrlövöldét akartak, valami egészen mást kaptak.
Én lassan 17 éve játszom videojátékokkal és a szebb napokat megélt szimulátor műfaj mindig kedves volt nekem, imádtam azt, hogy nekem kell belemerülnöm a témába és felfedeznem, különben lehetetlen érvényesülni.
Sosem felejtem el, amikor számos kudarc után, először sikerült felszállnom az első IL-2 Sturmovik szimulátorban. Utánaolvastam, hogy mik a teendők, hogyan állítsam be felszálláshoz a fékszárnyakat, mekkora az elemelkedési sebesség és milyen szögben emelhetem, hogy ne essek át. Repülésnél meg kellett tanulni trimmelni, navigálni. Légiharcnál felhasználni a fizikát, megfelelően célozni, földi célok ellen bombát vetni. Aztán ugyanez a tanulási folyamat leszállásnál. Csak ezeknek a megtanulása elvett vagy 3 hetet az életemből.
Ehhez képest a legutóbbi epizód (Cliffs of Dover) már egy olyan tutoriallal indít, ahol színes karikákon kell átrepülni az iskolakört.
Nem mondom, hogy ez olyan nagy baj, csak jól mutatja, hogy ma már az emberek nem akarnak tanulni, felfedezni, megismerni. Bejáratott sémákat és paneleket várnak el, mindegy melyik játék elé ülsz le, az legyen azonnal magától értetődő, csak a díszlet legyen olykor kicserélve, ami a változatosság illúzióját adja.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
"Ha 6 óra után számomra unalmas akkor gondolod 30 óra után már nem az?"
Szerintem a Mass Effect első 5-6 órája maga a dögunalom. Megkérdeztem másokat is, hogyan éreznek, mert nem bírom folytatni és mindenki ugyanazt mondta: Az első 5-6 óra halál unalmas, de aztán felpörög. És felpörgött, baromi jó volt.
BTW ettől még a No Man's Sky lehet dögunalmas, csak egy példát mondtam, hogy van ami tényleg csak 6 óra után indul be.