Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DRB

    senior tag

    válasz Abu85 #43 üzenetére

    Ezt is értem amit mondasz, sőt egyértelmű is volt számomra eddig is, de még midig nem világos, hogy ez mitől hozza meg a lelkesedést. Sőt az is felmerült bennem, hogy rendben, hogy az adatok nem kerülik meg a "fél földet" mire a GPU-tól elérnek a CPU-ig(meg vissza), de azért pl a diszkrét VGA-n lévő rengeteg saját memória, ami ráadásul igen gyors is, vagy a 10x(vagy még több) nagyobb GPU teljesítményt a csökkentett késleltetésekkel sem lehet utolérni, legalább is jelenleg semmiképpen, de hogy a jövő mit hoz azt nem tudni, viszont ahogy fejlődik az integrált GPU úgy fejlődik a diszkrét is, már ha akarják. Így hiába nő a APU teljesítménye, úgy nő a diszkrété is.
    Nade nem én irányítom a világot, pedig ha rajtam múlna akkor biztos lenne ilyen is, de nem mint egyetlen járható út, csak mint egy estleges lehetőség. Igazából ebben az egészben azt érzem, vagy inkább úgy fogalmazok: azt is érzem, hogy valaki(k) megmondja(mondják) mi a jó nekünk és mi meg vadul bólogatunk hozzá.

    [ Szerkesztve ]

  • lenox

    veterán

    válasz Abu85 #43 üzenetére

    Mar a masik topikban (link) is kertem, erre mutass mar legyszi egy linket, mert szerintem ilyen, hogy a gpu es a cpu egymassal kozvetlenul adatot cserel nincs egyelore, meg nem is latom, hogy hogyan lehetne, hiszen egy 80 shaderes (2x40) tomb akkor tud jo kihasznaltsaggal dolgozni, ha pl. 1000 threadet inditasz el rajta, akkor pedig legtobb esetben 1000 pl. 32 bites eredmenyt kapunk, ezt hova rakjak a cpuban? Mert szerintem egyelore sehova, szepen ki kell menni a memoriaig. Persze esetleg kesobb lehet majd pl. kozos levelx cache, de most nem igy mukodik.
    Nem feltetlenul kapcsolodik, csak felvetnem, hogy tudtommal egy opencl kernel launchnak tobb nagysagrenddel nagyobb a kesleltetese, mint akar a pcie akar a memoriabusznak (100 vs 1 microsec).

Új hozzászólás Aktív témák