Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Meteorhead

    aktív tag

    válasz Gergosz2 #37 üzenetére

    Játéknál is nagyságrenddel többet számít a GPU, mint a CPU. Amikor kihozzák, hogy Intel XXX helyett AMD YYY procival (vagy vice versa) ebben meg ebben a játékban 30 FPS helyett 33-at sikerült elérni akkor húúúúú... Másik GPU-val 30 helyett 45-öt értek volna el.

    Megalomán GPU programozó és játékokat nem-megvető magánember (értsd: kötsög gémer) volnék, Mobility HD5870 és Core-i5 430M-mel a gépemben. Ha most négy magos (8 szállal dolgozó) lenne a proci (mert +45 rugóért volt ilyen is), semmi nem változna. Van egy Corsair Reactor 120GB-os SSD a gépben, és így minden netes játékban 95%-ban az én gépem tölti be először a pályát (aztán várhatok a többiekre, de ez egy másik kérdés). Egy SSD nagyságrenddel többet gyorsít gépen átlag használathoz, mint bármi más, játékon pedig GPU húzza a legtöbbet. CPU-ból manapság tényleg nem kell erős, és ez egyre inkább így lesz. Ahogy videóvágó/enkódoló programok (R, MatLab, Excel, és szinte MINDEN más is) GPU gyorsítással érkezik, egyre inkább IGP-re és azon belül is szolgáltatásra és API támogatásra helyeződik a hangsúly. Most már ott tartunk, hogy NV és AMD is C++ képes videokarikat és IGP-ket nyomat orrvérzésig, és ehhez képest Intel még OpenCL 1.1 vagy DX11-et sem tud az IGP-ivel, és ezen Ivy sem fog sokat javítani.

    De van 6 magos, 12 szálas procija nettó 230 ropiért. Hurrá...

    És hogy a hírre is reflektáljak: az olcsó változat 70%-áért pedig 400 shaderes Llano-t lehet venni, ami bármiben elveri, ami már tud GPU-t (is) használni.

    ABU-nak, vagy bárki más bennfentesnek mondanám, hogy egyszer érdekes lenne egy ilyen cikket látni, hogy Llano és Ontario a Core-i5 és Core-i3-asok ellen Xilisoft-tal Video Converterrel, vagy Cyberlink Powerdirectorral, vagy LuxMark, vagy bármi más, ami már támogat OpenCL-t, Compute Shadert, Open Video Decode-ot vagy bármi ilyet.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák