Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz McSpy #38 üzenetére

    Tartalom éppenséggel lenne, de a filmstúdiók még egyelőre visszatartják a filmjeik 4K verzióját (ha van egyáltalán, de azért akad szép számmal ilyen is). A filmes szakmában már évek óta elérhetők a 4K kamerák és a NAB Show is éppen most zajlik, ahol egymást érik a 4K rendszerek. Ez abszolút 2013 legnagyobb slágere és a filmes szakmában dolgozókat nem éri váratlanul, de ugye a gépparkok modernizálása is várat magára. A jelenlegi legnagyobb számban elterjedt Sony CineAlta és Arri Alexa kamera rendszerek még főleg FullHD és 2.8K felbontást tudnak, de azért már szépen szivárog be ide is a formátum (a RED One például 2006-an mutatkozott be és már akkor tudta a 4K felbontást, miközben az átlag fogyasztó még csak a Full HD-val ismerkedett). A filmesek sokkal előbb elkezdték/elkezdik gyártani a tartalmat, mint mielőtt lenne kinek eladni azt.

    Viszont míg ebből a tartalomfogyasztóig is eljut bármi az még bizony jó pár év. Szerintem a következő 3-4 évben még nem kell attól tartanod, hogy 4K UHD megjelenítőre kell költened a pénzed. A Full HD sem egyik napról a másikra ment. Egyelőre a gyártók csak a vízpartot csapkodják, hogy minél jobban felkorbácsolják a hullámokat, hogy amikor már jönnek az ép ésszel felfogható árú UHD megjelenítők, akkor már mindenkinek az agyába beleégjen mit kell venni.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz pusszycat #65 üzenetére

    Agyoncsapja a gyereket aki nem tanulja meg, hogy a televízió készüléket nem lökdössük.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz panpeter92 #247 üzenetére

    Hát ez kiváló volt! :D Egy magas PH-értékű sajtos-tejfölös lángosra én is vevő volnék! :D

    Amúgy meg simán meg lehetett volna jegyezni a cikkben, hogy egy PR anyagról van szó. Ha olyan fontos az LG/importőr/forgalmazó/kereskedő számára, hogy legyenek tesztek a TV-ről, akkor igen is adja oda, vagy talicskázza át egy szobába, ahol le lehet tesztelni. Tök vicces lenne ha a Totalcar az autók méretére és értékére hivatkozva 6 millió felett minden autót csak szalonban járna körbe és írna "tesztet" róluk.

    Van egy tippem, hogy nem pont abban a pár órában sétált volna be egy potenciális vevő, aki ránéz a TV-re és rögtön hív egy eladót, hogy csomagolja be neki.

    (#246) Rubinhood: A 3D egy már több évtizede alkalmanként fellángoló mánia. Már az 1970-es években is tombolt, aztán azóta is minden évtizedben legalább egyszer előjön és amilyen gyorsan felbukkan, olyan gyorsan le is csillapodik. Amikor legutóbb felbukkant, akkor sem sok vizet zavart, a gyártók azt hitték, hogy most majd mindenki rohan a boltokba gyorsan lecserélni a nemrég vásárolt Full HD televízióit... hát nem így lett. A filmesek is kezdik unni és a nagy blockbustereket leszámítva egyre kevesebben forgatnak így.

    Ellenben a 4K formátum (bocs... UHD) meg nagyon feljövőben van a filmesek között.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz lenox #261 üzenetére

    Ad1: Ezek a 4K (UHD) televíziókészülékek még csak jelzésértékűen vannak a piacon, amit a fenti LG 4K UHDTV 6 millás ára is tükröz. Még csak azt sem lehet mondani, hogy a gazdagok játékszere, mert egy dolog, hogy valakinek lenne rá pénze, de attól mert valaki gazdag még nem biztos, hogy hülye is. Úgy gondolod, hogy az 1-2 kiállítási példányon kívül van még ebből a TV-ből másik példány az országban? Ezek még a következő 2-3 évben nem azért készülnek, hogy elárasszák a piacot. Nem csak ránk igaz, hanem a sokkal fejlettebb országokban is.

    Ad2: Rettenetesen szemellenzős hozzáállás, hogy mindig a magyar televízió csatornák kínálatával kell példálózni. Nálunk a 720 soros HD is alig alig csorog át a broadcast infrastruktúrán, miközben Dél-Korea, Japán, USA, UK, Kanada és sokan mások már rég Full-HD adásokat élvezhetnek és nekik nem csak a TV előfizetés az egyetlen mód, hiszen ott a Netflix, Hulu és a többi on-demand szolgáltatás, melynek szinte mind van kliense "okostelevízióra" is. Talán nem mondok vele újdonságot, hogy nem mi vagyunk a világ közepe, mindegy, hogy hány pont van a fenekünkön és mit mondanak a dakota közmondások. Majd akkor lesz nálunk elterjedt a 720p HD a televíziós műsorszórásban amikor a világ (ilyen szempontból) jobb helyein már rég nem lesz nagy dolog a 4K vagy a 8K Super-HiVision kezd éledezni.

    Ad3: Nem kell hozzá egy CineAlta F65, hiszen a 4K kezd lecsorogni az alacsonyabb, megfizethetőbb árszegmensekbe is. A Blackmagic Production 4K pont annyiba kerül (4000 USD), mint a népszerű full frame videó-DSLR vasak amikkel minden független filmes vagy komolyabb amatőr nyomul (még én is elgondolkoztam azon, hogy kéne rendelni Canon EOS 5D Mark III helyett). Na meg ugye egy TV készüléket nem csak a Barátok Közt bámulására lehet használni, hanem lehet házimozizni. Nekem van előfizetésem egy rakás csatornára, de csak mert így is olcsóbb csomagban a netem, mintha külön csak arra fizettem volna elő, de ritka, hogy nézzem őket. Addig is boldog vagyok, hogy egy nagy halom filmet és sorozatot meg tudok nézni Full HD-ban (legrosszabb esetben sima HD-ban) és nem érdekel, hogy mi van a TV csatornákkal. Pont az megy rajtuk, mint egy másfajta csatornában... a szenny.

    +1: Egy darabig még én sem váltanék 4K televízióra, de monitorként 32" méretben egy jobb IPS panellel elfogadnám fotó-feldolgozásra. majd 3-4 év múlva ezek is lesznek emészthető áron, addig viszont felesleges a témán rugózni. Valóban nincs MÉG hozzá tartalom és az áruk is egyelőre MÉG rohadt magas. A gyártók csak meg akarnak ágyazni, hogy amikor elindul komolyabban a hiszti hadjárat, akkor az emberek tucatjával vigyék haza a hitelre vásárolt UHD TV-ket.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz lenox #268 üzenetére

    "szerintem a sok Adx felesleges volt"

    Akkor folytatom. :D Immár offban:

    1: Ezek még mindig annyira drágák, hogy a tömegeknek ezt még nem lehet eladni. Tartalom hiányában meg pláne. A Japán kormány támogatása a 4K UHD infrastruktúra kiépítésére például már egy komoly lépés, hogy felpörgessék a többnyire innen kikerülő gyártókat és ösztönözzék az embereket a váltásra. De ha nagyon megfeszített munkával dolgoznak, akkor is csak a következő foci VB-re jöhetnek össze az első éles tesztadások. Én ebből még mindig azt hámozom ki, hogy 4K televízióban gondolkozni még évekig felesleges és nem csak nálunk. Mire ezek emberi áron lesznek, már a 4K kamerák is lecsorognak a consumer rétegnek, hogy ballagási videókat is nézhess így. Most ez az új mánia és jóval erősebb, mint a 3D baromság, mindenki azon dolgozik, hogy bekerüljön a vérkeringésbe a kamera gyártóktól kezdve a tartalom előállítókon át a televízió gyártókig.

    2: Mivel nem csak itthoni tartalmat lehet fogyasztani és a trendek azt mutatják, hogy egyre többen fordulnak el a hagyományos televíziózási formáktól, ezért szerintem igen is releváns, hogy ne a Barátok Köztből induljunk ki a "még nincs tartalom és sokáig nem is lesz" témakörben, főleg akkor nem amikor a 4K létjogosultságának vizsgálatában a magyar piac egyszerűen nem tényező. Nem reprezentatív, de a legtöbb ismerősöm azért vett HDTV-t az elmúlt években, hogy házimozizzon rajta és nem az RTL Klub magasröptű minőségi műsoraira kíváncsi.

    3: Az Arri teljesen más kategória, klasszisokkal magasabb szintet képvisel. A BM sokkal inkább azokat a filmeseket akarja magához édesgetni, akik eddig DSLR-el videóztak. Nem csak pusztán a váz ára számít, hanem a BM esetében az m4/3 (Super16) rendszer is, amihez jelentősen olcsóbban lehet kiváló objektíveket vásárolni, mint mondjuk egy PL vagy EF bajonettre. Már a korábban kiadott (hibákkal nem fukarkodó) BM demó példány is kenterbe verte az uralkodó videó-DSLR-eket. Mindez a példa csak arra jó, hogy a formátum már nem csak a RED, Sony, Arri meg a Vision Research kiváltsága több tízezer dolláros rendszerekkel és ez segíti az UHD tartalmak gyors terjedését.

Új hozzászólás Aktív témák