Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kisza25

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Gézengúz #64 üzenetére

    Nem tudom, majd megnézem.
    Ez a számítás több sebből vérzik, egyrészt elfelejt számolni az első használt focus árával és, hogy az mennyivel volt több, mint az önereje buta úrnak, most nem 11% a thm, hanem 6- 8%
    Nem kapsz infláció felett 3%-ot, konkrétan 1% kamatot adnak.
    Ez az autó nem 5,2M, hanem csak 3,75M. És nem áll szándékomban 5év múlva lecserélni.
    A kia ceedet 3,1M vettem és 5 év múlva 2M adtam el (született gyerek, az meg csak 3 ajtós volt) ez 1,1M bukta, Ő ennyi idő alatt 3,55M buktával számolt a focusnál.
    A használtnál 80eFt + költség+ 500eFt bukta 5 év alatt 900 eFt tehát mindössze 200eFt a különbség.
    Meg én kp-re vettem az autókat.
    Nagyobb értékű autóknál jobban kijön az okos/buta úr.
    A piac változásaival sem számol. Már most nem kapsz szívóbenzonest csak elvétve. Suzuki vitara-nál pl azt eredményezte, hogy az 1,6 szívót kivezeték és 1.0 t lett helyette, hogy a használt 1,6 drágább az újkori áránál, vagy 2 évesen is csak párszáz bukta van.

    [ Szerkesztve ]

    Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Gézengúz #64 üzenetére

    A linked régen volt frissítve.
    Talán az is közrejátszik, hogy a mai kamatok mellett borul a számolás eredménye.

    Én 2017 júliusában vásároltam egy új városi autót magamnak.
    A járműmegvételéhez szükséges hitel 7.730 euró volt, három éves futamidővel.
    A kamat 58 euró 57 cent. Nem havonta, nem évente hanem összesen, mert 0,49%-ra kaptam meg a hitelt.
    Ez az összeg, egy kétszemélyes ebédre sem feltétlenül elegendő egy jobb étteremben.

    A másik, talán érdekesebb kérdés, az évenkénti elszenvedett értékvesztés.
    Ennek kettő megközelítési van.
    Lehet konkrét összeget számolni vagy a vásárlási érték százalékában meghatározni.
    Az utóbbi akkor jó, ha egy jármű kiváló értéktartását akarják kihangsúlyozni.

    Németországban az összegszerűen legkevesebb bukást a Dacia biztosítja. Gyakorlatilag a legolcsóbb autókat gyártják. Egy értéktartó luxus autó, néhány év alatt többet veszít az értékéből, mint egy új Dacia ára. :D

    Nyilván mindenki maga dönti el, hogy az igényei és lehetőségei hova pozicionálják az autóvásárlását.
    Ezen esetben lehet számolni, hogy mi az okos és mi a buta megoldás.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák