- Milyen billentyűzetet vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Házimozi belépő szinten
- Samsung LCD és LED TV-k
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Gaming notebook topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
it A Cisco azt mondja, hogy a hackerek átjutottak a biztonsági eszközein, és a kormányok hálózatain keresztül kémkedtek, az ügy globális kiterjedésű.
-
Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
ph A vállalat engedélyezte az AMD Fluid Motion Frames eljárását.
-
Baladins - Megjelenési dátumot kapott a PC-s kiadás
gp A jövő hónapban esedékes premiert az év folyamán a konzolos verziók követik majd.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz szervuszfiam #1 üzenetére
Amikor a pár kiválasztott youtube-os gyerek letesztelte a kártyát és jönni fog a második körös tesztelésre. Abban van benne Magyarország.
Amiket sorra vettünk hibákat, azokról régóta írunk a PH-n, szóval ezek nem újdonságok. Legalábbis az olvasóinknak biztos nem azok.
A Pascal is rendelkezik hibával, csak azokat egyelőre nehéz kimérni, illetve vizsgálni, de a legnagyobb hiba, amit látok benne a futószalagidő, ami nem elég alacsony. Ugyanakkor ez azért nincs kiemelve, mert szinte mindegyik mai GPU hasonlóan nagy futószalagidővel rendelkezik. Szóval kb. mindegyik GPU-ban ugyanez a hiba. Majd ha lesz olyan GPU, ami ezt a problémát megoldja, akkor már lehet elmélkedni rajta. Majd idővel fogunk is, csak még nem tudni, hogy mikor.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz szervuszfiam #14 üzenetére
Az egyes limitációk a tesztek szaporodásával együtt derülnek ki. Ez így volt a Maxwellel is, és így lesz a Pascallal is. Például a Maxwell preempciós gyengesége a VR megjelenéséig nem számított, vagy a GMU-k erőforrás-korlátozási hiánya sem, amíg a DirectX 12 és a Vulkan nem követelte meg ezt minimum szinten.
Ne aggódj emiatt, amit lehet valamiről tudni ugyanúgy megírjuk, ahogy korábban is megírtunk minden hasonlót. De előre csak a nagyon ordító hibákat lehet ismerni, ami azért ordít, mert teljesen általános hiba, vagyis minden hardvert érint valamennyire. Mondhatni ezek nem is hibák, hanem az ipar irányából eredő limitációk, amelyek idővel felerősödnek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A VR ma még mindig eléggé speciális terep, mert nincs szabványosítva. Tehát az AMD-nek azzal nagyon egyszerű dolga van, hogy csináltak oda egy Mantle interoperabilitást, és már van egy VR-re tervezett API-juk a LiquidVR-ban. Ez senki másnak nincs meg, így például nem is próbálkozik senki más VR-re szánt professzionális kártyát csinálni. De egyébként már dolgoznak a VR-re készülő szabványos grafikus API-kon. A Vulkan kiegészítése 2017-ben jöhet. A DX12-t nehezebb ebből a szempontból kigyúrni, mert nem elég annyi, hogy az AMD odaadja nekik a Mantle input assemblerét.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ne menj bele, mert nem lehet megnyerni egy ilyen vitát az állandó elégedetlenkedők ellen. Nyilván eddig bele lehetett kötni, hogy a Maxwell hibái nem jelentenek gondot, mert az NV nem fogja javítani, de most, hogy kiderült, hogy a legrosszabb pontjain korrigálta a Pascal a problémákat, már csak az maradt, hogy még mindig csak én láttam bele ezeket a hibákat, ahogy egy-két éve megírt cikkekben is. Az NV biztos nem ezeket javította, csak így jött ki.
Már csak azon kellene elgondolkodni, hogy ha az általam felvázolt hiányosságokat az NV korrigálta, akkor nem-e igazam volt... De mint írtam ez gondolkodást igényel.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KKaresz45 #86 üzenetére
Azért ezek a dolgok, amelyek most belekerültek a Pascalba távolról sem világújdonságok. Például a 2015-ös DXKG specifikációnak megfelel a 2012 elején kiadott Tahiti. Szóval nagyon is megjósolható mi lesz a jövő.
Ugyanez a VR-nél. Olyan szemcsézettségű preempciót, mint amit a Pascal most bevezetett az AMD az első GCN (2012. január), míg az Intel az első Haswell IGP (2013. június) óta támogat. Ne higgyük azt, hogy az NV-nél csupa hülye mérnök dolgozik, akik nem képesek látni egy évre előre se a jövőt. Főleg úgy, hogy az Intel és az AMD 3-4 évre előre felkészült.Nem írtam azt, hogy a Maxwell rossz, csak azt, hogy az NV kijavította azokat a nagyon vérző sebeket, amelyekről egy ideje írtunk a PH-n több cikkben is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az attól függ, honnan nézed.
A normál eladásokban az NV.
Stratégiailag az AMD, mert például a legfrissebb előrejelzések szerint a dedikált HMD-s VR-piac 83%-át fogják birtokolni a felkészülésük miatt, míg a maradék 17% az NV-é. Nem is kampányolják a szükségesnél erősebben a VR-t az NV-nél, mert addig le lesznek maradva, amíg nem lesz szabványos VR API. Eközben az AMD-nél a csapból is a VR folyik.
Vagy a konzolpiacról sem biztos, hogy megérte lemaradni, mert nagyrészt annak köszönheti az AMD a győzelmeket, hogy a GCN előremutató.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És amikor a Maxwellnél a spórolásról beszéltünk, akkor mi jött fel állandóan? Az ütemezés? A GMU képességei? A kvázi valós idejű preempció hiánya? Nagyjából ez, és erre mind reagált a Pascal.
Amire nem reagált az a regiszterterületek mérete, illetve az LDS rossz elosztása, hiszen négyből egy compute blokk megint nem fog működni. De utóbbi most a hibrid üzemmóddal szoftveresen korrigálható. Ez is benne van a cikkben. Majd a Volta esetében ezt is megoldják. Simán lehet, hogy valami belső rendszerlimit van, ami miatt nem tudják olyan szintre skálázni az LDS-t, hogy az működjön négy compute blokkal, a blokkokba pedig drága lenne beépíteni. Általában az alaparchitektúra hetedik nekifutásánál, ilyen limitek kijöhetnek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Most nyilván egy átlagember nem pont rendszerszinten vizsgálja ezt, hanem funkciók szintjén, mint aszinkron compute, timewarp, stb. Nem is várható el, hogy pontosan tudják, hogy jó aszinkron compute-hoz és timewarphoz mi kell a hardveren belül.
Nem valószínű, hogy a Fermi memória- és ütemezési modelljével egyáltalán utolérhető a GCN ilyen szempontból. Ez egy hordozott limitáció, amit addig nem tudnak leküzdeni, amíg az alapoknál meg nem újítják az architektúrát. A GCN csak azért maradt még mindig jobb, mert két évvel későbbi tervezésű.
A regiszter csak addig para, amíg az API-k nem hozzák a readfirstline-t (SPIR-V már tudja), utána sokkal könnyebb lesz az allokálás. Az LDS nagyobb gond.
A priorizált adatút vagy a szűk busz nem igazán negatívum. Ez inkább egy célszerű döntés.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem szarik rá, csak ezzel az alappal nem lehet utánamenni. Viszont amit fel lehetett hozni azt felhozták, de nem azért, hogy az AMD-t kövessék, hanem azért, mert igénnyé vált a valós idejű preempció a VR miatt, illetve igénnyé vált az aszinkron compute, hiszen eddig minden megjelent és készülő DX12-es játék multi-engine. Muszáj reagálni rá, ha a piac erre megy.
Tavaly is csak nem volt szerencsés. Alapvetően a legjobb az lenne, ha tízezer bites buszunk lenne gigabájtos gyorsítótárakkal. De ez inkább álom, mint realista felvetés. Szóval ezen a ponton mindig valamekkora kompromisszumot kell kötni. Az ilyen kompromisszum nem hiba, mert a fizika szab neki határt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-