Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz wolfman #1 üzenetére

    Engem érdekel, mert az LG TV-ken általában elég korlátozott módon használhatóak a színkezelést finomhangolni hivatott beállítások. Konkrétan legtöbbször csak az a járható út, hogy a Színkezelés menüben (ahol az RGBCMY színek H/S/L értékeit lehet tologatni) semmihez nem nyúl az ember, mert sokszor teljesen kiszámíthatatlan és akár egyértelműen hibás eredményt szokott szülni (nem egészen azt csinálják ezek a csúszkák, amit a legtöbb TV-n, és szerintem a saját rendszerén/logikáján belül is hibásan működik, úgymond megőrülnek tőlük a színek bizonyos mértékű tologatás és/vagy beállítás-kombinációk mellett), pedig az alapbeállítás sem tökéletes Rec709-re (de azt szerintem valószínűleg más elven érik el a szoftverükben, nem ezeknek a csúszkáknak az alapértékeihez vannak gyári eltolásaik, csak ahhoz mi nem férünk hozzá, akár még "hardcoded" is lehet az egész és még parancssoros szervizmenüből sem tologatható szabadon a retail modelleken).

    Bár idén már viszonylag egész összeszedettnek hat a szoftverük (LG OLED-ek, némileg visszamenően is amiket frissítettek még a korábbi évekből), legalább is az időközben felgyűlt tapasztalatokkal (hogy specifikusan ezeken a TV-ken mit hogy, és mi az amit semmiképp ne is próbáljon állítani az ember) már egész használható eredményt lehet rajtuk produkálni (beállítások tekintetében).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz MK VII #17 üzenetére

    A bolti/demo módban aktív képmódok (általában ez a Kiemelt/Dinamikus) általában minden TV-n nézhetetlen okádékot raknak a képernyőre, amiből kb. semmi következtetés nem lehet levonni arra nézve, hogy van-e olyan gyári képmód (ez általában a Mozi/Cinema/Film/THX nevű szokott lenni), ami alapbeállításokkal is tűrhető, némi egyszerű állítgatás után (a maradék "képjavítók" kikapcsolása, amik még ebben a módban is bekapcsolva várnak első bekapcsolás/reset után) már egész jó, illetve alapos finomhangolás (tesztábrák, műszeres mérések) után akár kiváló (legalább is addig bezáróan, amit ki lehet hozni az adott panel korlátaiból, mert pl. egy LCD-n nyilván sohasem lesz elég magas a kontrasztarány, stb...).
    A bolti fény pedig nyilván csak tovább rontja a szubjektív megítélhetőséget.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz osztraksajt #37 üzenetére

    "igen komoly fejlesztéseik, pl a Sharp 4 pixeles (+sárga) panele"

    Ja, az igazán világmegváltó találmány volt. ;] :P

    A Pana pedig elég jó PDP-ket csinált, de csak teljesítmény/fogyasztás és minőség/ár mutatókban hagyták le 2013-ra a 2008 végi Pioneer PDP-ket, abszolút képminőség értelemben úgy igazán soha (csak közel értek). 2011 előtt azért nem volt annyira hibátlan és állejtős a palettájuk (a 20-as széria nekem személy szerint még nem is igazán tetszett, de a 30-asból sem érte meg a szememben az árát a VT [amiben elvileg többet tudott a G-től, az hibás, vagy szerintem felesleges volt] és az 50-es sorozatnál is volt felesleges "butítás" az EU-ban US-hez képest, a 60-as lett csak igazán jó itt EU-ban is, de még az se "tökéletes"), bár legalább elérhető és megfizethető volt, illetve versenyképes a konkurenciához képest éveken át (már azoknál, akiket érdekeltek a PDP-k is).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joco_77 #59 üzenetére

    Ahogy én értelmeztem és szubjektíven leszűrtem a pletykákból (abból amit szabad szemmel látok, ha közelről és hosszasan bámulok egy Panasonic és egy Pioneer kijelzőt, hogy mi látszik abból ahogy képet alkot a zajból), gyakorlatilag semmi számottevőt nem vett át 1:1 a Panasonic a Pioneer-től (legfeljebb néhány olyan apróságot, ami nem látszik meg kívülről a végterméken). Egyedül az 50-es sorozatban debütált "Focused Field Drive" volt az, amiről pletyka szinten azt mondta egy Panasonic kisfőnök, hogy jórészt az átvett Pioneer mérnökök új szellemei terméke, tehát gyakorlatilag az is egy új Panasonic IP, a Panasonic saját belterjes hardware evolúciójára alapozott szoftveres algoritmus, nem egy Kuro koppintás.

    Ahogy a Pioneer-nek nem érte meg Kuro-t gyártani a már bejáratott gyártósorokon se, úgy a Panasonic-nak sem érte meg átállni erre, és szerintem nagyon igaz lehetett ez a meghajtásra is, hogy ami jól működött egy Kuro panelen, az egyáltalán nem biztos, hogy alkalmazható, de főleg nem optimális egy Panasonic panel meghajtásához. Szerintem szabad szemmel is jól látszik, hogy néhány általános "plazmás jellegzetességen" túl teljesen más a képalkotási logikájuk (jól látszik pl. hogy a Kuro több "valódi" árnyalatból dolgozik, amik közt van sokkal sötétebb is, mint az összes többi PDP-n, és dinamikusabban tudja "táncoltatni" a ditherzaj mintákat, a többi PDP-hez képest), de még azt is tudjuk, hogy a Panasonic meghajtási elvét részben még a szemüveges 3D befolyásolta, ami még nem volt terítéken a Pioneer-nél.

    (Nekem amúgy a Pio 9G a saját kedvencem, bár még ennek is megvannak a saját hibái.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dabadab #68 üzenetére

    Mondjuk abban a legzavaróbb az maga a váltás, a stabil 30 szerintem könnyebben tolerálható, mint ha rendszeresen ugrál 30 és 60 közt, mert olyankor változik a késleltetés is, és érezni ahogy "kátyúkra szaladsz".

    A másik, hogy ott diszkrét képkockák vannak, vagy zavaró szintetikus effektek, de nem "organikus" motion blur, mint mondjuk filmen, illetve általában a mozgási sebesség sincs korlátozva (lassú mozgáshoz kevesebb képkocka is elég).

    Végül pedig még az sem mindegy, hogy S'n'H vagy impulzus elvű kijelzőn nézed. Az alacsony fps tolerálhatóbb a hagyományos LCD szerű sample-and-hold kijelzőn, mert a 60Hz-en villogó impluzus kijelzőn mindent duplán kezdesz el látni ("dupla élek", bár néha szó szerint két képkockát látok egymásra csúszva, nem csak a kontrasztos élek zavarnak), ugyanakkor az S'n'H kijelzőn egyre csökken a felbontás mozgás közben az fps-el együtt, tehát minél több az fps, annál élesebb a mozgókép (és így alacsony fps mellett minden összemaszatolódik, míg magasabb fps-nél kezd kitisztulni), szóval e tekintetben mindkettőnek van előnye és hátránya is (valamelyik változót rögzíteni kell egy fix értékre, hogy a többiből rábökhess egy, az adott korlátok közt optimálisra, különben van egy rakás görbéd, amikből néhány itt-ott metszi egymást, de közben a többi van túl messze...).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mgabi #79 üzenetére

    A NeoPDP csak egy fantázianév/márkanév, nem igazán jelent semmi konkrétat.
    Volt fejlesztés, az 50-es sorozat megkapta a Focused Field Drive fantázianevű új meghajtást, amitől némileg javult a mozgókép és árnyalatkezelés, illetve közben (ez gondolom inkább a panel fizikai finomhangolásának köszönhető) közel felezték a fekete fényerőt (duplázva a kontrasztarányt). A 60-as sorozat még messzebb ment, megint közel felére kúszott le a fekete és durván a másfélszeresére nőtt a fehér fényerő (legalább is míg nem vág vissza az ABL) és picit még csiszoltak az új meghajtáson is, illetve bekerült pár extra funkció, ami néha hasznos (pl. a Full Range RGB bemenet helyes kezelése, sőt valós 4:4:4 megjelenítés, stb). Szerintem mindkét lépés egész nagy volt, de főleg 30-ról 50-re (főleg az USA-ban, ahol már az 50-es sorozat is képes volt pár dologra, amit az EU-ban csak a 60-as "oldott fel": a "panel fényerő" nevű funkció szabad konfigurálása, ami kissé ellentmondásosan volt fixen belőve az EU modelleken az 50-es sorozatban).

    Szerintem csak a GT/VT60 nevezhető igazán legendás Panasonic plazmának, a 30-as azért láthatóan elmarad ezektől (de némileg még az 50-estől is). Ezek azok, amik közel járnak a Pioneer 9G-hez (nem mindenben, de összességében, ha a megjelenéskori listaárukat és fogyasztásukat is mérlegeljük). Akár még ma is megérheti elboltolni egy G30-ast egy GT60-asra, ha sikerül nem túl drasztikus ráfizetéssel, nagyon jó készülékek (bár a Pio-t nem cserélném el érte).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #84 üzenetére

    Bár nem volt még alkalmam tesztelgetni, de pl. az nVidia szerint van még értelme a BFI-nek >=120fps mellé is (a G-sync 'csomag' része monitoroknál az ULMB=impulzus mód, mint alternatíva az adaptív [és ott kényszerűen s'n'h] mód mellé, ami elmegy a névleges maximumig, pl. 144Hz-ig is). De közelítésképp én is mindig azt szoktam saccolni, hogy egy jó BFI-vel kb. feleződik az fps igény (tehát a 60fps+BFI durva becsléssel az s'n'h 120fps-nek felel meg képélesség és folyamatosság érzet szempontból), és azért az sem mindegy, hogy a lemezre (vagy online stream-be) mennyi képkockát kell korlátozott bitráta mellett besuvasztani, vagy szerencsétlen számítógépnek (tágabb értelemben játékkonzol is) mennyi képkockát kell kiizzadnia (viszonylag stabilan, mert b@szhatod az adaptív sync-et, azzal is diavetítésre hajaz a folytonosság érzet és maszatos/csóvás hatású lesz a mozgókép, ha alacsonyhoz húz az fps, épp csak az ugrások és a képtörések tűnnek el, ami csak a problémák egy szelete...).

    Az utolsó plazmák pedig mind 96Hz-en tolták a 24fps-t és 100Hz-en a 25/50fps-t (és ugyan ez volt minden Sony LED-es BFI, amit néztem), szerintem csak a Pioneer tolta 72Hz-en a 24fps-t (mindig) és kínálta fel a 75Hz-et 25fps-hez (ami mondjuk gáz, mikor mégis 50fps-re kéne deinterlace-elni az 1080i50-et, de pár gombnyomás átváltani a felhasználói menüben és pl. netre szinte mindig 1080p25 kerül ki, ha jó ha nem).

    A BFI hátránya annyi, hogy ahhoz tényleg valós és stabil fps kell, ami inkább a játékoknál gond, mert néha könnyebb összehozni átlag 100fps-t 40 és 140 közt ugrálva (ide jó az adaptív sync, ahol magas az átlag, nagy a szórás, de még tűrhetően magas a minimum is), mint beton stabil 60fps-t (mert az előző példából ugyan úgy beeseget majd néha 40-re, tehát lényegében 30-ra, és akkor ugrálgat egyet). Mikor 60Hz-en pulzál a kijelző, de csak 30fps van hagyományos Vsync-el, akkor elkezdünk mindent duplán látni (plusz érezzük mikor átugrik 60-ról 30-ra).

    Ezért lesz számomra érdekes, ha a 2018-as OLED-ek megkapják a HDMI 2.1-et és tényleg támogatják majd a VRR-t is s'n'h módban valós 120Hz-ig (vagy akár tovább?) és netán még a kiköhöghető árú, legolcsóbb modellek is kapnának <=60Hz módokhoz BFI-t. Akkor már fenntartások nélkül lehetne használni filmre és játékra is (nem kéne irigykedni se a "gamer" LCD monitorok >100Hz-ére és adaptív módjára, se a plazmák kontrasztjára és mozgáskezelésére, plusz dísznek ott lenne a HDR is, stb... 2019-ben használt árakon már gondolkodnék rajta, hogy nyugdíjazzam a Kuro-t...).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák