Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • axioma

    veterán

    válasz Shyciii #29 üzenetére

    - ev-t nem a legkondikkal egyidoben (=nap kozepen) hanem este (=hazaeres utan) toltik, ha lenne ra osztonzo akkor mas is toltene ugy mint en, ejfel es 5 kozott amikor mas fogyaszto nincs, mar a vezereltek betarolasa is lecsengett
    - tipikus napi hasznalat 30km, ez kemeny 5-6kWh, imadom mikor mindenki 100A-en orakig tolto teslak millioit vizionalja (es az akku is hozzaidomulhat me'retben: ha minden auto ev, akkor a masodik autok eleg ha 80-100km-t tudnak, sot lehetne az ingazo jarmu valahol az auto es a motor kozott)
    - most csak litiumbol van autoba valo akku de ez nem technikai alapvetes hogy igy maradjon
    satobbi
    szerencses lenne ha nem olyan temetne' az ev-t akinek nulla tapasztalata van a tenyleges hasznalatrol

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Shyciii #29 üzenetére

    Lényegében 2 okot soroltál fel, amelyek mind cáfolhatók. Egyrészt hiába nő a népesség, azzal nem egyenes arányos a vezetők száma, és alapvetően az EV a menőbb országok kiváltsága lesz, USA, EU, ázsia tehetősebb része, stb. így mondjuk egy éhező afrikában nehezen tudom vizionálni, hogy EV-vel csapassák mikor nincs mit enni-inni. Másrészt meg a töltési hajlandóságot lehet akár központilag is szabályozni, napközben drága, este olcsóbb, illetve a központi áramelosztás/terhelés megosztás is létező fogalom, továbbá nyilván használat függő, városban több a légkondi, stb. viszont kevesebb távot tesznek meg, míg külváros, vidéken nyilván nagyobb táv után kell tölteni, de ott meg kevesebb a népsűrűség és emiatt kevesebb elektromos berendezést kell kompenzálni, stb. Én bízok abban, hogy ha oda kerül a sor akkor lesz pár okos mérnök-matematikus akik majd kiszámolják ezt rendesen. Persze ezt csak akkor tudják, ha van mit elosztani, azt meg ugye meg kéne termelni, így ami áram exportőr ország lesz az nagyon gazdag lesz.

Új hozzászólás Aktív témák