Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • Samus

    addikt

    Azért az ilyen cikkek után érzem csak igazán, hogy micsoda fogyasztói társadalomban élünk. Van egy (!!!) központi egység, ami az egész autó elektromos rendszerét irányítja (azaz kb. mindent IS), ami ha tönkremegy (mert tönkre fog, beázik, mert a kábelkorbács rávezeti a vizet, amit el sem tudok képzelni), nem cserélhető hivatalosan, mert minden autóé saját, egyedi. Tehát ilyen esetben az amúgy jó szekeredet tolhatod a MÉH-be, mert szép és jó, csak nem megy. Amúgy meglehet javítani. Kíváncsi vagyok ilyenkor mit mondanak a márkaszervízben az ügyfélnek...

    -Uram, cserélni kell, csak úgy javítható.

    -Oké, de mit?

    -Az autót...

    '' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

  • Feketelaszlo

    senior tag

    Pont, hogy hivatalosan cserélhető, bontottan nem - vagyis ahogy a cikk bemutatja, úgyis megoldható kis ügyességgel, de nem ez a gyár által elismert javítási módszer - egész egyszerűen azért, mert egy gyártó sem várhatja el sem a márka-, sem a független szervizektől, hogy saját forrasztóállomással és azt működtetni képes személyzettel rendelkezzen (kezdetekben még a szoftver kezelését is magasnak tűnt megugrani sok járműjavítónak). Lehet szűz BSI-t venni (más gyártók másnak hívják, de mindenkinél van valami hasonló a CAN buszon), pont ugyanúgy, mint új visszapillantó tükröt, féktárcsát vagy bármely más autóalkatrészt, amit a megfelelő szervizszoftverrel fel lehet programozni az autónak megfelelő adatokkal, nincs ebben semmi misztikum, kb. olyan, mint alaplap csere után új operációs rendszert telepíteni.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    egyszer egy hibásan kiadott árajánlat miatt veszekedésbe keveredtem a márkaszervizzel.
    a veszekedés során kiderült, hogy az alkatrészre 90%-os haszonkulccsal dolgoznak.

    hát bizony nekik jbka. semmilyen valós indok sincs rá, hogy egy ecu-t 330 ezerért áruljon.

    lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

  • Egon

    nagyúr

    Szerencsére egy haverom autóalkatrész nagykerben melózik, így első kézből tudom megerősíteni az infót.
    Nekem volt olyan, hogy a Seat Ibizánkban elromlott egy nagy venti (felforrt a hűtőfolyadék), és 50K-ért akartak belerakni utángyártott (német) alkatrészt. Mutatták a cuccot, én meg hoztam ugyanolyat- 25K-ért.

    Mondjuk van hogy nem ennyire durva a helyzet. Opel Astra K ST-nk van, sikerült megnyomni a küszöböt, cserélni kell. A márkaszervizben adtak egy laza 300K-s ajánlatot (ebben nem tudom pontosan, hogy mi szerepelt, mert nem mentünk bele a részletekbe; anyag + lakatos munka biztosan). Mivel ebből csak eredeti alkatrész van, a haverom sem tudott 150K-nál olcsóbban hozni (egy nem márkaszervíz 190K-t mondott az alkatrészre, kedvezménnyel 170-ért tudták volna hozni). Ergo az adott Opel márkaszervíz vélhetőleg nem tett rá 90%-ot: alsó hangon 50K a lakatos munka díja, és mivel nekem a haverom a dolgozói áron hozta volna a küszöböt, vélhetően 150K-nál drágábban veszi a szerviz (más kérdés, hogy jó eséllyel így is elég durva a haszonkulcsuk - csak ebből az lett, hogy nem ott fogom megcsináltatni a kocsit, pláne hogy szerváltam 70-ért gyári küszöböt).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

Hozzászólok Aktív témák