Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Neovenator

    senior tag

    Szegény Volari.
    Egyébként a DeltaChrome is valahogy így fog teljesíteni -valamivel jobban, lásd előzetes DeltaChrome tesztek-, csak mondjuk egy chip-el és feleennyiért, ráadásul egy sor remek nem 3D-s funkcióval...

    "The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"

  • Neovenator

    senior tag

    válasz Raymond #32 üzenetére

    Amennyiben?
    Csupán marketing lenne -az Ati-nál is jelen lévő- de-blocking funkció?
    Vagy a sharpen és más filterek alkalmazása a nem épp kiváló minőségű videókra?
    Vagy a chipbe integrált HDTV encoder -ellentétben az összes többi gyártó összes többi termékével, ahol is külső chipek végzik ezt a feldatot; NVidia - Philips, Ati - Theater- amivel vígan mpeg4-et is tömöríthetsz ráérő idődben?
    Biztos az Intervideo is azért optimalizálja külön a DeltaChrome-ra a WinDVD-t, mert pusztán marketingfogásról van szó...

    "The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"

  • Neovenator

    senior tag

    válasz Raymond #61 üzenetére

    ''Azert marketing mert barmely masik kartya amely tud PS2.0-at megcsinalja (a filtereket). Lasd ATI. Sem az ATI-nek sem az NV-nek nem kell megeroltetnie magat ahoz, hogy ez a feature naluk is vagy 1. megjelenjen (NV) 2. jobban legyen hangsujozva (ATI Smartshader).''

    Hogyne, elvileg képesek rá. Gyakorlatilag azonban az a helyzet, hogy a Volari csupán de-blocking-ot használ a specifikációk szerint, az NVidia oldalán pedig még ezt sem lehet megtalálni a fícsörök közt (egyébként semmilyen más nem 3D-s felhasználási területet sem). Nagyon úgy tűnik, hogy csupán az Ati és S3 kártyák használják ki valamilyen szinten a rendelkezésre álló lehetőségeket, ugyanakkor az S3 az első, aki megpróbálja ezt ténylegesen is elterjeszteni azzal, hogy megállapodott az Intervideo-val. Nem azért a DeltaChrome az első, amire optimalizálják a lejátszót, mert olyannyira übertápos lenne, hanem azért mert a többiek magasról tesznek a dologra. Réges régen elkezdődhetett volna már az ilyesféle funkciók elterjesztése, csak épp az Ati-NVidia páros túlságosan is kényelmesek ahhoz, hogy tegyenek valamit a userért. Azt persze nem kétlem, hogy ha egyszer általánossá válnak az ilyen funkciók, akkor egymást túllicitálva fognak törekedni a kihasználásukra és sietősen hozzáteszik majd, hogy ezt már az elejétől így tervezték, de ettől még tény marad, hogy az S3 kezdte kihasználni a DX9 jótékony videótulajdonságait. Talán ezt nevezik innovatív megoldásnak...?

    ''Egy DX9 kategoriaju chipet sok mindenre ki lehet hasznalni a 3D grafikan kivul. Van par project:''

    A GPU egy célhardware. Erősen specializált mivoltából kifolyólag nem arra tervezték, hogy feladatától eltérő műveleteket végezzen. Ezek után az efféle projectek egy kissé nevetségesnek tűnnek szerintem.

    [Szerkesztve]

    "The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"

  • Neovenator

    senior tag

    válasz Raymond #71 üzenetére

    A motion compensation (amit szintén az Ati és az S3 kezdett bevezetni anno '97-'98 környékén) és a de-blocking nem összetévesztendő a plusz filterekkel és szűrőkkel, amik nem épp a ''hardware acceleration enabled'' kategória, de mindegy.
    Nem ezt említettem egyébként az előbb? Az Ati és S3 kártyák használják ki a DX nyújtotta lehetőségeket bizonyos mértékben, ezzel semmi újat nem mondtál. Viszont mi a helyzet a Volari-val, aminek kapcsán előhoztam a témát? Hát az NVidia?
    Ráadásul a DC fejlesztése már 1999-2000 óta folyik, tehát közel sem biztos, hogy az Ati volt az ötletgazda ez ügyben, egyszerűen csak nagyobb gárdával dolgozik és sajnos jóval előbb elkészült a DX9 lapkájával, mint az S3. Az NVidia dettó. Elvileg még a de-blocking funkciót sem használja az FX az oldaluk szerint -nem volt rajta a képesség-listán-, máshol viszont fel van tűntetve minden olyan funkció az új mobil Go chip-el kapcsolatban, amivel a DC is bír (naná, hiszen egy piaci szegmensben versenyeznek), tehát nem tudom. XGI fronton úgyszintén tanácstalan vagyok, mert ott sem írnak semmilyen filter-alkalmazásról, csak a de-blocking funkcióról, de persze ki tudja.
    Annyi biztos, hogy az Intervideo egyetlen Ati-s sajtóközleménye nem említ külön részleteket, csak annyit, hogy remek minőségű lejátszást (a de-blocking, motion compensation és a deinterlacing funkciók miatt) tesz lehetővé az új Ati lapka, filterekről/szűrőkről nem esett szó. Az is biztos, hogy az S3-as sajtóközleménye megemlíti a filtereket is, a fent felsorolt többi tulajdonsággal egyetemben. Végül az is biztos, hogy semmilyen más gyártóval kapcsolatban nincs kint sajtóközlemény e témában. Ennyit tudok mondani.

    "The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"

  • Neovenator

    senior tag

    válasz L3zl13 #72 üzenetére

    ''Minél inkább programozható annál kevésbé lesz célhardver. De mivel mégis más szempontok alapján fejlesztik mint a CPU-t, és jóval specializáltabb, ezért bizonyos dolgokat nyilván sokkal gyorsabban hajthat végre, tehát az ilyen célokra történő felhasználása sem olyan elvetendő ötlet.''

    Valóban. Mondjuk a 3D-s grafikai műveletekre történő felhasználása tényleg nem olyan elvetendő ötlet, hisz mivel más szempontok szerint fejlesztik, mint a CPU-t és jóval specializáltabb, talán ez lenne az ideális felhasználási terület. :)

    Nem is tudom hogy gondolhatják, hogy a GPU életképes alternatíva a CPU-hoz képest, mikor még pl. elágazás sincs benne, vagyis hagyományos számítási műveletekre eleve alkalmatlan. Ráadásul minek bajlódnék egy körülményes fordítóval és annak minden inkompatibilitási problémájával csak azért, hogy olyan plusz teljesítményhez jussak, ami úgyis elvész az AGP és az alaplap maximális kapacitása miatt. Egyébként is: Miért kéne tudományos munkához egy százezres DX9-es kártya, mikor ennyiből már egy sokkal jobb CPU-t is megengedhetne magának az ember...
    Számomra a konklúzió az, hogy akár sz*rból is lehet várat építeni, csak kérdés, hogy megéri-e a körülményeskedés a végeredményt. Ugyan mire használnál ekkor teljesítményt otthon?!

    [Szerkesztve]

    "The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"

  • Neovenator

    senior tag

    válasz anaqer #94 üzenetére

    Tényleg, mire jó a 200FPS? Mert az tiszta sor, hogy mire odáig jutnál, hogy az a 200 lecsökken 30FPS-re az új programok miatt, -és behozná azt a tetemes költséget, amit az időtálló 200FPS-re fordítottál- addigra nem lenne érdemes használni, hisz az új kártyák már tartalmaznák az épp aktuális és persze abszolút elengedhetetlen csilli-villi új funkciókat...
    Másrészt az utolsó mondat részemről pusztán elméleti jellegű volt, hisz az óriási teljesítmény úgyis elvész már az elején, mint említettem.

    "The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"

  • Neovenator

    senior tag

    válasz anaqer #98 üzenetére

    Értem én mire gondolsz, és normál esetben egyet is értenék veled, ha nem lenne így felfordulva a PC ipar manapság és nem tojna magasról mindenki a visszafelé kompatibilitásra. Keződött az egész ISA megszűntetésével, az még ok. De hogy pl. egy Live! egyszerűen ne tartalmazzon DOS kompatibilitást, az egyszerűen vérlázító! Végül is arra akartam kilyukadni, hogy hiába Q3 motor így, meg Q3 motor úgy, de az biztos, hogy az egyébként Q3 teljesítményéről hírös Savage2000 nem tudja futtatni napjaink Q3 motoros játékait...ennyit a csilli-villi különbségekről, meg a drága jó programozók visszafelé kompatibilitásért tett erőfeszítéseiről. Manapság nem éri meg a gyártóknak/fejlesztőknek, ha sokáig ugyanazt a kártyát használod, akkor mi lesz a féléves termékciklussal?! Tessék csak szépen lecserélni...
    Épp ezen mentalitás miatt nem érdemes ''időtálló'' (végül fél év is nagy idő, ha mondjuk egy kérész szemszögéből nézed...) 200FPS-t venni manapság.
    Apropó 200 FPS:
    Jó tegyük fel, az AA/AF elvisz 40 frame-et, akkor is marad 160. Vegyünk el mondjuk még ugyanennyit a füstgránátok miatt, az 120FPS, ami még mindig többszöröse a már élvezhető 35 frame-nek. Jó, legyenek füstgránátok és emberek is -> 80FPS, ami még mindig több, mint szükséges. Viszont a tuning verda mellé kiváló, mint újabb fallikus szimbólum... :)

    "The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"

  • Neovenator

    senior tag

    válasz Raymond #103 üzenetére

    ''A jo minosegu videolejatszashoz szukseges funkciok-nal SZVSZ az ATI mindig is ott volt. Az oreg Rage kartyak eleg sz*rok, de a videolejatszas mindig csucs volt rajtuk.''
    Én is ezt mondtam.

    ''Az hogy egy sajtokozlemeny mit emlit es mit nem az a ceg marketingosztalyatol fugg. Hidd es az egesz filter-dolog nagyon hamar hasznalhato lesz minden DX9 kartyan, nem csak az S3-on...''
    Én is ezt mondtam.
    Már most is használható lenne minden kártyán -de legalább is az Ati és S3 kártyákon... :)-, ha vette volna a fáradtságot valamelyik gyártó és elkezdte volna bevezettetni. De eddig nem tette egyik sem.

    "The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"

  • Neovenator

    senior tag

    Ja és a GPU dolog:
    Mókásnak találom, hogy az ipar 10 DX generáción keresztül eljutott az egyszerű és általános felépítésű grafikus chipektől a bonyolult és specializált GPU-ig látszólag csak azért, hogy most holmi fordító segítségével ismét nem specializált feladatokra lehessen használni olyan körülményes feltételek mellett, mint mondjuk a PS/VS 3.0 elengedhetetlen megléte, az AGP limitált sávszélessége ésatöbbi ésatöbbi... :)

    "The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"

  • Neovenator

    senior tag

    válasz anaqer #116 üzenetére

    A visszafelé kompatibilitást én is hiányolom... sírni tudnék, amikor eszembe jutnak a régi DOS-so játékok, amik XP alatt alig mennek ( NF2 miatt meg ugye szintén nincs hang )... veszek is egy P1-et a tavasszal alighanem.

    Azok voltak a legjobbak. Épp most szereztem be egy PII-es konfigot, AWE64-el (amit nem tudtam berakni az új alaplapba, hogy vesszenek meg, pegig van rajta ISA controller, csak kell annak a semmire se jó CNR slot-nak :)

    A Savage2000-re nem emlékszem, hogy olyan jó lett volna Q3 alatt... a speciális, gyári quake3.exe-vel mondjuk szépek voltak a Diamondos pályák, de ''alaphangon'' nem rémlik túl erősnek ( de lehet hogy csak rosszul emlékszem ). Amennyire én tudom, mennie _kellene_ a JK-nak... shadereket ( illetve Q3 alatt a shader kicsit mást jelent, szóval DX8-DX9 feature-t ) nem használ, T&L sem kötelező... ha valaki ki tudná próbálni egy 32 megás TNT2-n, kíváncsi lennék rá, hogy elindul-e?

    Pedig nagyon jó volt, elhiheted. MeTaL alatt (csak, hogy én is menőzzek már egy kicsit :)
    A 3DMark bajnokságokat ki nem állhatom én sem.

    "The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"

  • Neovenator

    senior tag

    válasz Raymond #120 üzenetére

    Ez inkabb figyelemremelto. Ha megnezed mikor kezdodott az egesz PC-s 3D grafika fejlodese es a DX(3) mikor lett ''hasznalhato'' - 1995-2003-ig ez csak 8 ev es hol vagyunk most az 1995-os szinthez kepest ? A fejlodes elegge jo tempoval nyomul...

    Maga a tény figyelemreméltó, csak épp az nem, hogy ezt a kifinomult rendszert most ismét gagyi feladatok elvégzésére akarják felhasználni. Ezért nem volt érdemes ennyit fejleszteni...

    Ez kerdeses es megint a feladattol fugg. Ha az adatok a feldolgozas idejere benne vannak a grafikus kartya RAM-jaban, akkor az AGP savszelessege lenyegtelen. Sok otlet a massziv paralellizmusra epit amihez ez OK.

    Nem is fogalmazhattad volna meg jobban; HA!
    Ha ideálisak a feltételek. Ha ilyen és ilyen adatot végeztetünk. Ha nincs gond a fordítóval...

    Soha nem tudhatod, csak neztem amikor eloszor ''megjelent'' az eredeti Doom egy HP digitalis fenykepezogepen :-)))
    :)

    "The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"

  • Neovenator

    senior tag

    anaqer:
    Egy kis változtatás a formulán: mivel úgy látszik, hogy a DeltaChrome teljesítményvesztés nélküli Anisotropic Filtering-et kínál, így talán ezt le is vehetjük a potenciális 'lassítók' listájáról. :)

    "The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"

  • Neovenator

    senior tag

    válasz anaqer #136 üzenetére

    1) AA/AF még mindig eszik a teljesítményt. Bekapcsolod, huss 40FPS (ex has).

    Nehogy támadásnak vedd egyébként, amit írtam. Csak azt akartam mondani, hogy legalább a DC esetében eltekinthetünk egy lassító tényezőtől. A többiekre persze még mindig igaz. Nem akartam semmi rosszat, na.
    Béke! :)

    "The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"

Aktív témák