Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PPatrik

    aktív tag

    Jaj nekem, egy picit többet is tájékozódhattatok volna, vagy átnézethettétek volna a cikket, hogy sületlenség ne legyen benne. Ordít, hogy ez elég idegen téma... amúgy a vélemény nagy részével egyet értek.

    Számomra ami szemet szúrt:
    "a 2010 utáni évekből gyakorlatilag nem is tudunk találni olyan hitvány villanyautót, ami legalább két napot ne bírna ki töltés nélkül a reális, mindennapi használatban, de ha egy kicsit bővebb lehetőségekkel valós 300-350 kilométeres hatótávú autót választunk, akkor már az egész munkahét kijöhet úgy, hogy egy percig sem kellett tölteni."
    Nem merítjük és töltjük az akkukat 0-100% között minden egyes alkalommal, mert nagyban csökkenti az élettartamát. Hétköznapi használatra nyugodtan legyen akkora az akku, hogy két töltés között 50%-ot merüljön max és 30-80% között tudjuk használni. Ergó a két nap és egy munkahét nagyon nem jön ki.

    "valami ilyesmivel magyarázható az is, hogy miért kellett az utóbbi 10 év autóiba mobilipari szinten kvázi lepattanó processzorokat és kijelzőket tenni. Értelme sem volt versengeni."
    Nem. Egy autó fejlesztésének, vagy akár az egész palettát érintő informatikai rendszer fejlesztése nem megy egyik napról a másikra. Ugye a biztonságra és megbízhatóságra egy picit nagyobb figyelmet kell fordítaniuk. Meg ugye a beszállítóláncok is bonyolítják. Egy szóval az nem meglepő hogy a mobiliparhoz képest 2-3, ha nem több éves lemaradásban vannak. (Amúgy mi nincs?) Mindemellett az biztos, hogy gondolkodásmódbeli lemaradásban voltak és vannak az autógyártók ha modern informatikai rendszerekről van szó.

    "megoldható egy kölcsönkért céges kocsival, vagy egy jóbaráttal pár napra elcserélt dízel kombival is"
    Nőt és autót nem adunk kölcsön. Volt már autója annak aki ezt írta?
    Ellenben, szerintem reális arra a pár napra bérelni, vagy elmenni vonattal/repülővel, majd a helyszínen bérelni.

    "Az, hogy én önáltatónak és álszentnek érzem azokat a vásárlókat, akik a zöld jövőt nagy mellénnyel hangoztatva pörgetik mutatóujjukon a Mercedes EQC vagy az Audi e-Tron slusszkulcsát, az jó eséllyel a személyes problémám marad"
    A Mercedes és Audi rossz példa, drága prémium autókat gyártanak, az lenne a meglepő ha nem állítanának a Tesla-nak ellenfelet. És ilyen téren a vásárlóknak sem arról fog szólni hogy mennyire zöld, hanem arról hogy ők alapból is egy nagy és drága autót vettek volna. Így legalább elektromos. Aki ilyet vesz, nem fog beleülni a Citigo-ba vagy e-up-ba. Ők a GL vagy Qvalahány SUV-ok helyett fogják ezt venni, amivel igenis zöldebbek.
    Továbbá az akkumlátor és a fejlesztés extra költségét sokkal könnyebb lenyomni az emberek torkán ha a drága autók lesznek mégdrágábbak, mintha az olcsók lennének drágák. Így ugyan ezek tényleg nem zöldek (bár a plugin hibrid suv-ok a zöldsége nagyobb átverés), de segítenek kifejleszteni a technológiát, elterjeszteni a töltőket, stb és már most is látszik hogy jönnek lefele árban a pár évvel ezelőtti szinthez képest.

    "Persze, remekül fog hangzani, hogy az 500 km-es hatótávunkat fél óra alatt újrageneráljuk, és már mehetünk is tovább az autópálya-pihenőtől, de azt senki nem fogja odaírni még apró betűvel sem a szerződésbe, hogy még mindig tolómérővel verünk szöget a falba, és nincsenek hosszútávú tesztjeink még arról, hogy mit művel egy sima akksival, ha ilyen brutális töltési teljesítményeknek tesszük ki: még akkor sem, ha ezt a legjobb hűtés mellett tesszük."
    A töltők száma véges, rövidebb töltési idő több elérhető töltőt jelent. Nem akarom azt kritizálni, hogy a cikk mennyire Budapest fókuszó, de azt megemlíteném, hogy pont ott a legkevésbé megoldott az otthon töltés. Azt amúgy nem értem, hogy itt mintha a cikkíró eldöntötte volna, hogy villanyautóval hosszó távra menni nem lehet. Pedig ha van 500km hatótáv és az ember 250km-enként tényleg megáll pihenni, akkor azt az 50% merülést tényleg gyorsan bele lehet tölteni és az akkut is kíméljük, hogy nem merítjük és töltjük a végletekig.
    A töltési wattok emlegetésénél azért az akku méretének és a töltés sebességének az arányát megemlíthettétek volna. Nem mindegy hogy egy 30kwh akkut töltesz 300kw-al vagy egy 100kwh-sat.

    "második generációs A-Merci pedig a saját tapasztalatom alapján egy igazi ipari hulladék, ami egy autón el tud romlani, az el is romlott. "
    Ezt kifejthetnéd, én azt hittem hogy az automata váltókat leszámítva megbízható jószágok.

    [ Szerkesztve ]

  • PPatrik

    aktív tag

    válasz Bog #106 üzenetére

    Mondjuk a pappas-nál minden drága, máshova kell vinni ennyi idősen :) Abból amit írtál a váltócsapágy ami fájó, bár 500k-ból már ha ügyes vagy komplett motor váltót cserélsz :D
    Ahhoz képest hogy más autóknál fele ennyi idősen elreped a motorblokk, 80 ezer km után cserés a lánc, gyárilag szar a feszítő és bármikor átugorhat a vezérlés, stb, azért valljuk be ezek nem nagy hibák.
    Csak hogy legyen kontextus, a családban oktató autóként üzemel egy 12 éve, most 660 ezer km fölött jár. Ajtózárból már csak egy működik és a korrózió is megvan.
    Nálunk a csomagtartón lévő díszcsíkba menő vezetékkel volt gond először (szétesett az ablakmosó mert befagyott, aztán a tanulók véletlen nyomták hiába lett megmondva hogy ne, és ez rohasztotta az ajtót és a vezetékeket is), utána a többszöri szerelés után ebből a csíkból a rögzítő lyukak vége törtött ki, de ezt barkács megoldással orvosoltuk. Utána jött a nyitó mikrokapcsoló és a zár, de ezek már annyi km és nyitogatás után, hogy nem tudtunk haragudni rá. Röviden ennyi, nem akarok többet offolni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák