Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csongi

    veterán

    válasz BatchMan #6 üzenetére

    Ez csak akkor igaz, ha minden jarmu onvezeto.
    Amig ez nincs meg, addig egy tokeletes teszt labor. Ket egyformanak latszo forgalmi helyzet letezik, de azonosan kivitelezett nem igazan. Tobb informaciot kell feldolgozni, es elore megprobalni kitalalni mit akar a masik ember ugy, hogy a szendekat nem adja at a rendelkezesre allo eszkozeivel.
    Ezeket kell megoldani, ezt egy ember sok sok ezer km megtetelevel tanulja meg, ha egyaltalan megtanulja, de leginkabb nem.
    Itt az alapszabaly rendszer beviheto, ez a kresz. Aztan nezzuk meg, ha egy szabalytalansag tortenik azt hogyan oldja meg elsore, majd masodikra, es mit tanul belole.
    A tanulas akkor er valamit ha az esemeny utan, sajat dontest hoz es aszerint cselekszik legkozelebb.
    Mas kerdes kell e ekkora inteligencia az onvezeto jarmuvekhez.
    Ugy gondolom nem kell. Elegendo egy halozat, ahol minden resztvevo a szabaly betartasa szerint csalakszik.
    Ehhez viszont stabil rendszer kell!
    Pl egy Giga meretu raktarba onjaro jarmuvek viszik az alkatreszeket A-bol B-be.
    Tulajdonkepen egy makettkent is felfoghato. Vagyis a rendszer egy modja mar hasznalatba van regota.
    Lehet csakegvalositja az ember a Skynetet :D

    [ Szerkesztve ]

  • csongi

    veterán

    válasz mekker #20 üzenetére

    Nem! Ezt felre ertelmezed!
    A Go es sakk jateknal most nem a lepesek szamat, vagy a variaciokat tanitotak meg.
    A regi jatek gepekbe ezt vittek be, ezert nagyon sok ido kelett, mire minden adatot megkapott.
    Ma csak a szabalyokat tanitottak meg neki. Innen mindent sajat maga hozott letre.
    Es dobbenetes par nap alatt. Egy nagymester egy eleten at jatsza, az algoritmus pedig par nap alatt megverte a nagymestert, es ehhez kb egy telefonba integralt SOC szamitasi kapacitasat hasznalta.

    Onjaro autok rendszeret fenteb leirtam. Ha csak a jarmure lebontott tudast nezzuk, akkor szukseges ekkora AI. (Mondjuk ugy versenyzo) A BMW mar regebben demonstralta. Egy adott palyan vegigveztrve a jarmuvet, azt felterkepezve kepes folyamatosan javitani a koridoket, es az a legjobb idot menni.Ha halozati szinten gondolkozunk, akkor nem kell ekkora AI elegendo minden jarmunek ugyan azt a szabalyrendszert hasznalni, illetve azt betartani, es a legfontosabb a kozlekedesi informaciokat egymas kozt megosztani.

    Nagy kerdes, hogyan lehet gyorsan megtanulni azt, amit az ember sok ezer km alatt sajatit el, ez pedig a rutin.
    Mas a helyzet mint a sakkba. Itt ket forgalmi helyzrt lehet hasonlo, de a megoldasokat, mindig a helyszin hatarozza meg. Itt minimalis eselyt latok az elore tanulasra. Talan 10-20 ev mulva, mikor kello forgalmi helyzet adatat lehet feltolteni, es ez elegendo alap, a rutin onfeljeszteshez.
    Egy biztos. Szamos olyan hely van jelenleg, ahol a gepek jobbak mint az ember, es folyamatosan bovul ennek a kore. Kerdes mikor fog erzelmek alajan donteni? Es meg csak a kulcslyukon at latjuk ezt a vilagot.

  • csongi

    veterán

    válasz mekker #27 üzenetére

    Mivel Ai -ről beszélünk, és nem adatbázis kezeléséről, a feltöltés és adat vissza juttatás, egy kötött program.
    Mikor saját döntést hoz a hely egyediségéhez mérten, akkor már AI.
    Pl: Baleset elkerülésénél, nem egy lehetőség adatbázisból kéri le a megoldást, hanem eldönti ott, jobbról vagy balról kerüljön. Ezt csakis az adott körülmények határozzák meg most is. Ha jobbra megyek buszmegálló, teli emberrel, ha balra megyek frontális ütközés dönteni kell.... Ehhez nincs kellő kapacitás, hogy feldolgozza a beérkező adatokat, és kihámozza az adatbázisból mi lehet a helyes.
    Egy úttest ma száraz, holnap sáros, holnap után olajos...stb. Sok a változó.
    Adatbázis alapú önjáró autókhoz pont a szabályrendszert betáplált, és azt betartó program kell.
    Ez csakis akkor életképes, ha minden jármű ugyan azt tudja, ennek a csúcsa, ha hálózatba vannak.
    Ezért egy jó tesztkörülmény lehetne, persze nem életszerű, hiszen túl nagy a veszélyforrás.
    Viszont a szabályrendszerrel működő hálózat, véleményem szerint minimum 20%-al csökkenthetné a káros anyag kibocsájtást a légkörbe.

    emvy: Nah jó túlzás volt :D, de egy 40Wos cuccal megoldották :d

    [ Szerkesztve ]

  • csongi

    veterán

    válasz emvy #29 üzenetére

    "Az AlphaGo Zero amúgy nem csak a játéktudásában múlja felül az elődjét, hanem jóval kisebb számítási kapacitásra is van szüksége: míg az eredeti AlphaGo 48 TPU-val működött (ez a Google által kifejlesztett speciális processzor), addig a Zerónak mindössze négy TPU-ra van szüksége"

    Valoszinuleg, ez hamarosan meg kevesebb lesz.
    Legalabbis en ezt olvastam.

    [ Szerkesztve ]

  • csongi

    veterán

    válasz mekker #33 üzenetére

    Te is azt teszed, folyamatoasan tanulsz. Ha nem ezt teszed, akkor statikussa valsz, es a kornyezeti es egyeb valtozokhoz nem tudsz alkalmazkodni, es nem is lesz ra helyes helyzetmegoldasod.
    Mar 2hoszem megjelenese akkora valtozo, hogy kozlekdesi akadalyokat okoz. Pedig tudjuk, ismerjuk, tapasztaltuk.
    Lejartuk az utat sok szasszor, de elfelejtjuk az erzest tapasztalast.Akar kaphatott az egyik kanyar egy uj aszfaltot, es itt mar alapjaiban valtozik meg minden. Ehhez kell a tanulas, megtanulni adott helyen a valtozast, es azt inteligensen korrigalni.
    Ha most minden soffor egyforman tudna a szabalyokat, es egyforman tudna vezetni nem kellene AI.
    Mert biologiailag automatizalt lenne rendszer.
    Ilyen sosem lesz.
    Csak az onjaro rendszer lesz kepes, egyforma kozlekdesi viselkedest produkalni az eltero jarmuvek kozott.
    LE, Fekrendszer, meretek,stb,stb.
    Egyik nagykerdes, ha lesz bennuk AI, akkor azok vajon egyforman fognak donteni?
    Boritekolom,hogy nem. Ugxan oda jutunk mint az embernel, csak digitalis modon.
    Majd idovel eldol, mit kell tanulnia, es miben kell dontenie egy onjaro auto rendszerenek.
    Az ut elejen jar a dolog, de igen nagy tempoval halad, csak nehogy a jo megoldasok mellett elrohajon a fejlesztes.

Új hozzászólás Aktív témák