- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen SSD-t vegyek?
- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Egon
nagyúr
Csak a csúnya gonosz Intel akarná a platformosodást? LOL...
Sebaj, itt a hős Robin Hood AMD, majd megmenti a felhasználókat, meglásd... Vagy várjál csak! Az AMD nem platformban gondolkodik véletlenül?"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
senior tag
"Ne legyen igazam, de a prezi alapján az Ivy Bridge sem lesz IGP-ben erős, ha ennyire át akarják rakni a grafikai terhet a CPU-ra."
Pont ugyanezt írtam én is. Sajnos a korábbi évek tapasztalatai alapján, elég nagy pontossággal dekódolható az ilyen sajtómegjelenések valódi értelme.
#68: Azért mert jól érzed, hogy szívni fogunk. Pláne mikor majd megfejelik a felhőzéssel, mivel a platformok (mint kliensek) egyformák lesznek.
[ Szerkesztve ]
-
Egon
nagyúr
Az Intel és az AMD közül melyik is az a cég, aki olyan szabványokat tervez (ultrabook, thin Mini-ITX), amelyekbe nem építhető dedikált GPU?
Pont az a terület, ahova nem is kell dedikált GPU, ugyanis már az SB GPU-ja is elég erős ezen területekhez. Ne ultrabook-on akarj krájziszezni, ilyen egyszerű... Esetleg interjúvolj meg pár házigazdát, akik az SB GPU-ját használják, hátha nekik elhiszed...
A platformosodással mint jelenséggel van baj, nem (csak) az Intellel.
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
wad
tag
Nem teljesen értem a cikket, meg a kommentek egy részét sem. A HDR önmagában nem egy post-processing effektet, hanem csak a megvilágítás nagyobb bitmélységű számítását jelenti. Ha utána nem csinálunk semmilyen extra filterezést (pl. bloom), és lineárisan képezzük vissza LDR-ré (tone mapping), akkor egzaktul ugyanazt a képet kapjuk vissza, mintha végig LDR renderinget csináltunk volna. Ellenben a filterek számításánál előnyt jelenthet a nagyobb bitmélység, illetve a nem-lineris tone mappinggal előhozhatók az egyébként feketébe vagy fehérbe vesző részletek.
Akkor tehát mit is csinálna pontosan a processzor, tone mappinget?
Annak semmi esélyét nem látom, hogy a Bloom/HDR/MLAA vagy más post-process CPU-ra költözne, mert a minőségük kritikán aluli a GPU-s szinthez képest
Lehet tudni (vagy sejteni) egyébként, hogy az Intel által alkalmazott kisebb felbontású tone mapping (esetleg bloom), vagy az egy frame-nyi lag milyen hatással van az elkészült kép minőségére? (Tippem szerint észrevehetetlen.) MLAA-t meg nyilván csak a teljesfelbontású képen lehet csinálni, amit vagy bír a proci, vagy nem, de minőségbeli különbség elvileg nem lehet.
aranyszabálynak mondható, hogy az egyes képkockák között a lehelő legkevesebb adatmegosztás történjen. Amennyiben a fejlesztő ezt nem tartja be, akkor az erre felkészített, AFR-re épülő SLI és CrossFire technológiák kvázi működésképtelenné válnak.
Milyen adatmegosztásról van szó? Miért ne tudná a CPU az SLI-ben működő kártyák által készített frame-eket egymás után processzálni? Természetesen ez nagyobb terhelést jelent a számára, ugyanúgy, mintha gyorsabb GPU-t kéne kiszolgálnia. Ha bírja az ütemet, ez nem okozna további csúszást.
Real-Time 3D Scene Post-processing
High Dynamic Range Rendering in OpenGL -
Angel1981
veterán
És ha ez esetleg bekövetkezik, akkor mégis szerintük mit fog a felhasználó a csúcs procijuk mellé társítani?
Pl. ha ez egycsapásra bekövetkezne, ki venné meg a Sandy Bridge-E procikat, ha nincs eszköz, ami megjelenítse a képet?
Vagy akkor azért kiadnak dedikált VGA-t ők maguk?
Vagy előbb utóbb a csúcsszegmensben is lesz IGP?[ Szerkesztve ]
-
Angel1981
veterán
De nem az van, hogy az Intel ahol csak tud, keresztbe akar tenni a heterogén érának, és mindent megoldani X86-tal?
(Leszámítva persze a legelengedhetetlenebb dolgokat.)#100 TGWH: azért azt nem kéne mondani, hogy mindenki aki Intelt vesz, az pénzes, vagy hülye (ez a megállapítás az Apple-re sokkal jobban illik)!
Az elmúlt 5 évben tényleg csak úgy ontották a jobbnál jobb procikat, de ahogy követem a dolgokat, az AMD jövőbeli elképzelése sokkal szimpatikusabb, nem kizárt, hogy a következő gépem az első AMD-s plattform lesz.
(Ha az Intel nem lehetetleníti el.... )[ Szerkesztve ]
-
wad
tag
Az elmúlt néhány órát Fabien Houlmann és Stéphane Metz nagyszerű OpenGL-es HDR demoprogramjának hekkelésével töltöttem.
1. A bloomot úgy csinálja, hogy kivágja az eredeti képből az egy adott intenzitás feletti területeket, majd az így kapott képet több lépcsőben lekicsinyíti, majd visszainterpolálja bilineárisan. Ennek eredményeképp előáll n db különböző mértékben elmosott kép, amelyek összeblendel. Az összeblendelt bloom textúra a tonemappingal együtt kerül bele a végső képbe. A végeredmény olyasmi, mintha egy Gauss-os elmosást csinált volna, de jóval kisebb erőforrásigénnyel.
végeredmény, bloom + kép
kiszedtem a bloom alól a képet
kép + 2x2-es bloom
kép + 4x4-es bloom
kép + 8x8-as bloom
kép + 16x16-os bloom
Ez a módszer tehát eleve kisebb képeken alapul, akár a CPU is csinálhatja. Igaz, hogy optimálisan mondjuk nem a dimenziónként negyedére kicsinyített képpel kezd. És valószínűleg a másolás hosszabb ideig tart, mintha a GPU megcsinálná maga.
2. Arra voltam még kíváncsi, hogy milyen hatással van a végeredményre, ha a tone mapping alapjául szolgáló textúra felbontását lecsökkentjük. Ebben az esetben látványos elmosást eredményez:
módosítatlan tone mapping
tone mapping felére csökkentett képen
tone mapping negyedére csökkentett képen
Ugyanakkor számtalan más eljárást is használnak tone-mappingre, valószínűleg jobb eredmény is elérhető kisfelbontású textúrákkal. Általában azonban borzasztó egyszerű függvényekről van szó, ismét csak túl primitív feladatnak tűnik ahhoz, hogy megérje a CPU-nak passzolgatni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Autós topik
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Yettel topik
- Ubuntu Linux
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...