- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Autóhifi
- Milyen monitort vegyek?
- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- GoPro Topic
- Hobby elektronika
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz Baltazár123 #71 üzenetére
Amíg otthon napelemről kvázi ingyen tudom tölteni a napi ingázásnak megfelelő távot bele, addig nem látom értelmét, h publikus helyen töltsek, drágáért.
Ha távolra megyek, az más. -
sztanozs
veterán
válasz Baltazár123 #71 üzenetére
Otthoni toltovel most 30 ora a toltes pl erre a tipusra, dupla kapacitas dupla toltesi idot jelentene a jelenlegi technologia mellett (10 km kapacitas / h).
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
ncc1701
veterán
válasz Baltazár123 #82 üzenetére
Ha valakinek van 20-30 millája teslára, akkor legyen 1 ahhoz is, h tetessen fel egy rendes fali töltőt otthonra. A 3 fázis a kocsi árához képest elhanyagolható összeg.
Nem kell, h télen termeljen a napelem, nekem megtermeli a vellanyt nyáron. Év/év alapon kell nézni a rendszert.
-
ncc1701
veterán
válasz Baltazár123 #85 üzenetére
Nem nagyon fog változni, EU nagyon nyomja, németeknél/osztrákoknál pokoli sok napelem van a háztetőkön.
De persze nyilván nem fog így maradni, állam bácsinak a jövedéki adó nagyon zsíros falat, megéreznék, ha kimaradna.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Baltazár123 #82 üzenetére
Ha jelenrol beszelunk, haztartasi kiseromure szaldos elszamolas miatt nincs tarolas de van ejjel is aram (pontosabban a halozat tarolja ha ugy nezed, bar a valosagban inkabb csokkented a nagy tavolsagu szallitast, mert amit te nem, azt a szomszedaid hasznaljak el); 18 ora az valoszinuleg csak normal konnektor volt (tesztelesre nyilvan nem vesz 3f fali toltot, a tulajnak/tartos hasznalonak az azert opcio). A bekerulesi ar az a napelemrendszer megvasarlasa.
Nyilvan valtozhat, onnantol elkezdik az emberek gyujteni a kiszanalt hibrid (esetleg elektromos) autok akkujat.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Baltazár123 #97 üzenetére
Peldaul nalunk a ket auto ingazasa plusz a haztartas villanyszamlaban 45e korul plusz/minusz. Ezen felul fizetjuk a gazt (na ja, 2005-ben nem volt me'g elerheto aron passziv haz, sot 3 retegu ablak sem, aki most epit az nyilvan gazt se vezet az epulethez ha egy kis esze van).
A rezsibe szamold bele a benzint is, ha azzal jarsz, nalunk csak abbol heti 370km osszejon. Az 5 literes benzinfogyasztassal szamolva is kapasbol havi 30e Ft lenne.
Btw a 17kW-os (nagyon nem kicsi, 10-rol indultunk de ujraszamoltuk meg egyeb muszaki feltetelek miatt itt lett az optimum) napelemrendszert is 5M alatti aron vallaltak, elmu/szekrenycsere stb-kkel lesz picivel felette, es jelen allas szerint me'g felaron eladni is fogunk az arambol, bar ez fugg a tajolasi vesztesegtol.[ Szerkesztve ]
-
_Atesz
addikt
válasz Baltazár123 #102 üzenetére
Így van, hiába kényelmes egy kocsi, akkor is kb. ugyanabban a pozícióban ülsz vezetés közben. Talán a masszírozós ülés egy picit jobb, de ott még mindig nem mozogsz.
Rendkívül monoton is tud lenni a vezetés autópályán, ha meg közúton mész, akkor folyamatosan figyelni kell, az meg fárasztó.
Ezt a sietést sem értem, eleve ha az ember nyaralni megy pl., nem az lenne a cél, hogy pihenjünk, jól érezzük magunkat? Aztán hogy kezdődik? Nyomjunk le x km-t megállás nélkül, rohanjunk..
Sportot űznek az egészből, aztán jönnek a tragédiák, a gyorshajtások, a stressz.
Amit még észreveszek, szinte mindenkinél, hogy nem kezdenek el időben készülni, megfelelő időt rászámolni a váratlan eseményekre, és ebből lesz egy késés.. Na, akkor jön elő, hogy gyors megállás, aztán nyomjuk gyorsan a nagy távot. Butaság, előrelátás hiánya, felelőtlenség. (mert ugye emberünk nem csak a saját életét, de az utazó többi emberke életét is kockáztatja, a forgalomban résztvevőkről nem is beszélve)[ Szerkesztve ]
-
,
addikt
válasz Baltazár123 #102 üzenetére
Nincs ebben semmi hőstett, direkt írtam, hogy nem veszem ezeket rekordszámba, nincs ebben semmi rendkívüli szerintem. Nem tudom miféle stresszt jelent egyesek számára a vezetés, én valahogy ezt még nem tapasztaltam meg, pedig bejártam már szinte egész Európát. Ha valaki számára a vezetés stresszes, akkor inkább ne vezessen, mert az olyan idióták művelik azt, hogy orrba-szájba dudálgatnak, a fékre ugrálnak, üvöltöznek, stb., stb. Ha 1,5 óránként meg kéne állnom csak azért, mert egyesek szerint így a helyes, na az már tényleg stresszessé tenne. Túl vagyok a 4. X-en, és balesetet még soha nem okoztam, még csak egy kis koccanást se. Ha éhes voltam, tankolni kellett, wc-re menni, telefonálni, matricát venni, stb., stb., akkor úgyis megáll az ember, de csak amiatt megállni, mert már 1,5 órát levezetett valaki egyhuzamban (ami egy vicc időtartam), szerintem ez nem életszerű. Eleve ha lenyomsz 10-15 órát, más a fáradtsági szinted az út elején, és más a végén. Ha a vége felé megáll az ember ilyen időközönként, teljesen érthető, na de aki már az út elején is 1,5 óránként megállogat, ő az út végén már 5 percenként fog körülbelül, annak meg semmi értelme, akkor maradjon inkább otthon, ha ennyire életképtelen.